Naar Texas in oktober

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karin74
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Naar Texas in oktober

Bericht door Karin74 »

Hoi,

We zijn uitgenodigd voor een trouwerij in Austin en om die reden gaan we in oktober met het gezin naar Texas. Helemaal leuk! Dus er wat dagen bij aan geplakt om de omgeving te verkennen, nu we er toch heen gaan. We hebben tickets geboekt en vliegen op Houston, 19 oktober heen en 31 oktober terug. Huurauto en eerste nacht is geboekt. We overnachten in Katy, vlak bij Houston, maar in de richting van Austin en San Antonio.
Van 25 oktober tot en met 28 oktober hebben we een hotel in Austin geboekt, dit is het weekend van de trouwerij. Een heel programma, bbq op vrijdag, bruiloft op zaterdag en brunch op zondag. Maandag willen we weer richting Houston om naar Space Center te gaan en dan het vliegtuig weer richting huis.
Wat zijn nog goede tips voor de dagen tussen aankomst en de bruiloft? Ik lees veel goede verhalen over de Hill Country en Enchanted Rock. We zitten er ook aan te denken om een paardrij tocht te maken. Dat wil ik met mijn zusje doen, die ook naar de bruiloft komt.

Ik heb al vele goede tips hier gelezen, maar misschien hebben jullie nog goede ideeen. We gaan met onze kinderen van 9 en 11 jaar.

Groet,
Karin
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naar Texas in oktober

Bericht door hemmie »

Je hebt dus 6 dagen tussen aankomst in Houston (Katy) en de bruiloft?
In de Hill Country zijn Enchanted Rock en Pedernales Falls SP mooi, en Fredericksburg bijvoorbeeld een leuk stadje. Bandera is iets meer western stijl, ik heb goede dingen gehoord over de Dixie Dude Ranch daar in de buurt, als je wil paardrijden.
San Antonio is ook leuk voor een dag, met de Riverwalk en Missions. In Austin zelf is een bezoek aan de capitol leuk, en het Bill Bullock museum als je meer over TX wil weten (groot museum, kost tijd, maar erg mooi opgezet).
Je kunt ook overwegen nog wat kust mee te pakken. Galveston is een leuke stad om even door te lopen, en verderop het eiland (bijvoorbeeld in Galveston Island SP) wat mooie stukjes strand. Wij vinden zelf Port Aransas een leuke badplaats, met mooie natuur in de omgeving. Veel vogels, maar je kunt er ook een boottocht doen en dan (heel veel) dolfijnen zien. Dichtbij in Corpus Christie is de USS Lexington indrukwekkend.
En mocht je in/rond Houston nog een paar uurtjes extra hebben, dan raad ik een wandeling in Brazos Bend SP aan, vrijwel gegarandeerd alligators, soms echt heel veel en als je mazzel hebt een neste met jonkies. In het bezoekerscentrum zitten slangen, maar hebben ze ook vaak jonge alligators.
Naar Dallas is natuurlijk ook een optie, ik ben zelf geen fan, maar het 6th floor museum is wel heel speciaal. En tussen Dallas en Austin bij Waco Mammoth NM. Daar in Waco ook de Dr Pepper fabriek, ook best geinig.
En mocht je dat zoeken, dan zijn er natuurlijk volop andere dingen te doen die niet typisch Texaans zijn. Pretparken rond San Antonio, dierentuinen, en bij San Marcos grotten en een safaripark.

Misschien vanuit Houston naar Port Aransas/Corpus Christie, dan naar San Antonio en dan de Hill Country voor je naar Austin gaat. Je zou het even moeten uitschrijven aan de hand van jullie interesses en kijken wat mogelijk is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naar Texas in oktober

Bericht door hemmie »

Ik zie nu dat ja na Austin nog best wat tijd hebt voordat je terugvliegt, misschien dan via de kust? Nasa ligt ook vlak bij Galveston, dus dat is makkelijk in te plannen.
Terug in Texas!
Karin74
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2019, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Naar Texas in oktober

Bericht door Karin74 »

Dat zijn al mooie tips! Ik zal eens wat op- en uitschrijven. De kust spreekt mij heel erg aan, mijn man is vooral van de natuurparken. Tijdens ons verblijf in Austin hebben we ook nog wel tijd om de stad te verkennen en het Capitool stond op ons verlanglijstje.
Combinatie Galveston/Nasa spreekt mij ook wel erg aan op de terugweg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer