Reis Irisew: rondreis nationale parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Irisew
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Irisew: rondreis nationale parken.

Bericht door Irisew » 04 jul 2019, 18:44

Hallo,

Eind september mogen mijn vriend en ik naar het mooie Amerika gaan.
We hebben al een hoop voorwerk gedaan, maar we komen nu rond het plannen van de route er niet helemaal uit.

Hetgeen wat we vast hebben staan is het volgende: 25 september pikken we onze camper op in Las Vegas, 8 oktober leveren we hem daar ook weer in. Het idee is om in deze twee weken rechts van Las Vegas te blijven. Na deze twee weken pakken we in Las Vegas de huurauto en willen we via San Francisco naar Los Angeles om vanuit daar naar huis te vliegen.

We zijn nu bezig met het plannen van de route van de eerste twee weken (rechts van Las Vegas). De locaties waar we heen willen hebben we, we vragen ons alleen af hoelang we voor elke locatie moeten plannen.

We willen naar de volgende plekken: Hoover dam, een Route 66 point (bijv. Williams), Sedona, Havasu Canyon, Grand Canyon, Horsehoe Bend, Glen Canyon Dam Bridge, Antelope Canyon, Monument Valley, Canyonlands NP, Moab, Landscape Arch, Goblin Calley State Park, Bryce Canyon en Zion NP.

Graag hoor ik wat jullie mening is en of jullie nog tips hebben om plekken wel, danwel niet te bezoeken. Ook zijn we dus erg benieuwd hoelang jullie voor welke plek adviseren.

Alvast bedankt!
Iris

Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Rondreis nationale parken

Bericht door Ron Notenboom » 04 jul 2019, 19:22

Als je de Hoover Dam gaat bezoeken is het wellicht dubbel op om ook nog een bezoek te brengen aan de Glen Canyon Dam. In plaats hiervan misschien een bezoek aan Lake Powell. Williams ben ik niet bekend, maar voor het Route 66 gevoel zou je een stop kunnen plannen in Seligman. Een bezoek aan Oatman via de mooie Oatman Hwy is ook leuk.
Verder heb je het over de Landscape Arch. Deze ligt in Arches NP en hiervoor zul je dus het park in moeten.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 04 jul 2019, 23:08

Ik zou sowieso Havasu Canyon vergeten, kost te veel tijd in dit schema.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 05 jul 2019, 06:17

En voor havasu moet je een permit hebben. Die had je dan al lang aan moeten vragen volgens mij.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 05 jul 2019, 07:15

En zo snel mogelijk campings gaan reserveren. Zeker als je in de National Parks wilt kamperen.
Voor veel campings daar zul je misschien al te laat zijn. Ook september en oktober zijn al hoogseizoen.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Irisew: rondreis nationale parken.

Bericht door Martin & Marianne » 05 jul 2019, 11:51

Inderdaad, kijk zo snel mogelijk naar campings. Ik denk dat Watchman in Zion al niet meer lukt, die is ook in september en oktober al maanden van te voren volgeboekt. Je kunt voor de parken 6 maanden van te voren reserveren en dat gebeurt dan ook veel. Voor Zion is South een alternatief; die kun je 2 weken van te voren reserveren. ZIe ook hier.
Ook bijvoorbeeld Devils CG in Arches zal vol zijn. Je kunt kijken naar iets in Moab of doe een nacht in Dead Horse Point SP.
Zijn jullie bekend met de NPS-sites en de reserveringsite www.recreation.gov?

Met jullie wensen zou je zoiets kunnen doen:
25-sep Las Vegas - Valley of Fire
26-sep Valley of Fire - Zion
27-sep Zion
28-sep Zion - Bryce
29-sep Bryce - Capitol Reef
30-sep Capitol Reef - Moab
1-okt Moab
2-okt Moab
3-okt Moab - Monument Valley
4-okt Monument Valley - Page
5-okt Page - Grand Canyon
6-okt Grand Canyon - Las Vegas
7-okt Las Vegas
8-okt Las Vegas

Ik zou de Hoover Dam vergeten en in Page naar de Glen Canyon Dam gaan. Tijd voor Sedona is er niet. Havasu lijkt me ook niet realistisch in twee weken. Ik heb een nacht VoF toegevoegd omdat het anders wel ver is om na het ophalen van de camper nog naar zion te rijden. En tussen Bryce en Moab is een overnachting in Capitol Reef aan te raden; dat geeft je voldoende tijd voor Bryce en voor de UT12.
Ik weet niet hoe laat je de camper in moet leveren, misschien kun je ook op 8 oktober naar Las Vegas rijden, dan kun je een tussenstop maken tussen de GC en LV.

Marianne

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 05 jul 2019, 12:48

Dead Horse Point SP bij Moab zal ook al vol zijn. Die camping is niet groot en heeft full hook-ups, dus erg gewild.
Wij stonden toen op Horsethief campground: geen faciliteiten (alleen simpele wc), niet te reserveren maar wel heel erg mooi gelegen.
https://www.blm.gov/visit/horsethief-campground

Ook ik zou kiezen voor Glen Canyon Dam bij Page, omdat je daar toch al heen gaat.
Wij hebben in 2017 beiden bezocht en vonden de Hoover Dam een grote kermisbedoening. We hebben in Page een tour gedaan waarbij je de Glen Canyon Dam ingaat. Kost maar $5 pp en we vonden het best de moeite waard.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Irisew
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Irisew » 06 jul 2019, 19:16

Bedankt voor de reacties!

We zijn inmiddels flink verder met het uitwerken van de route en hebben nu het volgende liggen:

25e Las Vegas – Oatman
Camper bevoorraden, evt. via Hoover Dam

26e Oatman – Grand Canyon
Groot gedeelte van de oude Route 66 rijden. Evt. stops: Grand Canyon Caverns / Seligman / Williams

27e Grand Canyon
Wandeltocht

28e Grand Canyon – Page
GC-village en uitzicht. Middagrit naar Page en evt. Lake Powell bekijken

29e Page – Monument Valley
Antelope Canyon + Horsehoe Bend. Hier op tijd weg i.v.m. zonsondergang in Mon.Val.

30e Monument Valley - Moab
Evt. in de ochtend nog uitzicht. Lekker op tijd in Moab

1e Moab
Arches NP

2e Moab
Canyonlands NP

3e Moab – Capitol Reef
Capitol Reef Scenic Route

4e Capitol Reef – Bryce
Bryce Canyon

5e Bryce – Zion
6e Zion
7e Zion – Valley Of Fire
8e Valley Of Fire – Las vegas

Zijn er nog must-see's op de route Mon.Val. - Moab?

Wat vinden jullie er verder van?

josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door josea » 07 jul 2019, 23:22

Van Monument Valley naar Moab kun je via Valley of the the Gods rijden (vond ik verrassend leuk), Goosenecks State Park (dubbele Horseshoe Bend), en dan via de Moki Dugway noordwaarts rijden. Eventueel een korte omweg via Natural Bridges. Vlak voor Moab aan de rechterkant van de weg heb je Wilsons Arch. Leuk om even te stoppen en naar boven te klimmen.

En van Moab naar Capitol Reef: Little Wild Horse canyon.

Oh, je bent met een camper, lees ik nu. Dan is de Moki Dugway en Valley of the Gods misschien een minder goed idee. :wink:
Goosenecks en Wilson Arch kunnen wel.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 jul 2019, 22:47

Irisew schreef:
06 jul 2019, 19:16
Wat vinden jullie er verder van?
Volgens mij is het dezelfde route als in mijn voorstel, dus dat zit wel goed. :lol:
Heb je al naar campings gekeken? Daar zou ik echt niet mee wachten als ik jullie was. De route omdraaien kan ook als dat beter uitkomt met de beschikbaarheid.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer