Voor overnachting zit ik te kijken naar Panamint Springs Resort. Ik ben enthousiast ondanks dat ze zelf op hun website waarschuwen dat de accommodatie (sterk) verouderd is en er geen t.v. en wifi is. Dat enthousiasme is niet in het minst te danken aan de beoordeling die Pete Z op AllesAmerika.com heeft geschreven. De afwezigheid van airco baart me wel wat zorgen, ik ben n.l. niet zo van de hitte. Weet iemand of het 's avonds op deze hoogte van 600m voldoende afkoelt om enigszins comfortabel in een kamer zonder airco te kunnen slapen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Old Faithful: op weg naar Panamint Springs.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Reis Old Faithful: op weg naar Panamint Springs.
Begin oktober rijd ik van Morro Bay richting Death Valley, joepie
. Ik beschouw dat vnl als een (lange) reisdag, maar als ik onderweg iets interessants tegen kom is dat natuurlijk mooi meegenomen. Bij Bakersfield heb ik de keuze voor een noordelijke route (178) via Lake Isabella of een zuidelijke route (58, 14) via Red Rock Canyon S.P. Kan iemand argumenten geven om voor de ene of de andere route te kiezen?
Voor overnachting zit ik te kijken naar Panamint Springs Resort. Ik ben enthousiast ondanks dat ze zelf op hun website waarschuwen dat de accommodatie (sterk) verouderd is en er geen t.v. en wifi is. Dat enthousiasme is niet in het minst te danken aan de beoordeling die Pete Z op AllesAmerika.com heeft geschreven. De afwezigheid van airco baart me wel wat zorgen, ik ben n.l. niet zo van de hitte. Weet iemand of het 's avonds op deze hoogte van 600m voldoende afkoelt om enigszins comfortabel in een kamer zonder airco te kunnen slapen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Op weg naar Panamint Springs
Nou, laat ik dan ook maar antwoorden....
PSR ligt inderdaad een stuk hoger, en de temperatuur is daar dus draaglijker dan verder en lager in DV. Oktober is sowieso al iets koeler dan hoogzomer.
Het gebrek aan airco heb ik zelf nog nooit gevoeld, er is een soort swamp cooling op de kamers die centraal aan staat tot laat op de avond, en dat koelt goed.
Dat hele verhaal gaat trouwens uitsluitend op voor de oude kamers, de afgelopen paar jaar zijn er een aantal nieuwe cabins gebouwd die wel airco hebben. Maar ook geen tv, en de wifi die er is is behoorlijk traag, want via de satelliet. De cabins zijn trouwens een stuk duurder.
Ga er niet naar toe voor de luxe, maar voor het gevoel.....de bar is geweldig, het eten prima (maar prijzig) en de mensen die de plaats runnen aardig. Ontbijt en diner op de frontporch is echt iets waar wij van genieten.
Wij komen er bijna ieder jaar, dus wel bevooroordeeld.....
Overigens is nu reserveren geen overbodige luxe, PSR is populair bij veel mensen, ook bij b.v. vliegtuigspotters die in Rainbow Canyon fotograferen.
(Toevoeging van mijn vriendin, de historic king room is een aanrader, groter bed, lekker douche)
PSR ligt inderdaad een stuk hoger, en de temperatuur is daar dus draaglijker dan verder en lager in DV. Oktober is sowieso al iets koeler dan hoogzomer.
Het gebrek aan airco heb ik zelf nog nooit gevoeld, er is een soort swamp cooling op de kamers die centraal aan staat tot laat op de avond, en dat koelt goed.
Dat hele verhaal gaat trouwens uitsluitend op voor de oude kamers, de afgelopen paar jaar zijn er een aantal nieuwe cabins gebouwd die wel airco hebben. Maar ook geen tv, en de wifi die er is is behoorlijk traag, want via de satelliet. De cabins zijn trouwens een stuk duurder.
Ga er niet naar toe voor de luxe, maar voor het gevoel.....de bar is geweldig, het eten prima (maar prijzig) en de mensen die de plaats runnen aardig. Ontbijt en diner op de frontporch is echt iets waar wij van genieten.
Wij komen er bijna ieder jaar, dus wel bevooroordeeld.....
Overigens is nu reserveren geen overbodige luxe, PSR is populair bij veel mensen, ook bij b.v. vliegtuigspotters die in Rainbow Canyon fotograferen.
(Toevoeging van mijn vriendin, de historic king room is een aanrader, groter bed, lekker douche)
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik ken het motel alleen van de buitenkant, maar ik had een paar jaar geleden op de tegenover gelegen camping een tent gehuurd. Dat was ook in oktober. Ik vond het 's nachts zeker niet te warm. De zonsondergang was er prachtig en ik heb zelden een mooiere sterrenhemel gezien als daar. In heb daar uren voor de tent van zitten genieten.
Je zit er echt in de middle of nowhere. Ik verwachtte niet veel van het restaurant, maar ik heb daar heerlijk gegeten.
Je zit er echt in de middle of nowhere. Ik verwachtte niet veel van het restaurant, maar ik heb daar heerlijk gegeten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Old Faithful
- Amerika-expert
Hartelijk dank voor jullie reacties.
@Pete Z Ik heb inderdaad een (de, want ze hebben er maar eentje?) Historic King gereserveerd. Als ik op internet naar de kaart van het restaurant kijk, zie ik dat het geen sterrenrestaurant is maar ook dat ik van de prijzen niet direct failliet zal gaan.
Uit de link in het bericht van Marianne blijkt dat niet iedereen zo positief over Panamint Spring Resort is. De cabins in Canyon in Yellowstone N.P. zagen er echter ook uit als barakken uit de jaren vijftig of ouder, maar dat vonden wij geen bezwaar. Ik vind het belangrijker dat de lakens en het sanitair enigszins schoon zijn en dat het dak niet lekt, al zou ik me over dat laatste in Death Valley ook niet erg ongerust maken
.
Fijn te lezen dat de zonsondergang in Panamint Springs ook al heel mooi is. Het is dus niet nodig daarvoor naar bijvoorbeeld de Mesquite sanddunes te rijden
, want dat lijkt me nog een heel eind.
Kan iemand nog iets zeggen m.b.t. mijn vraag over de route: via Lake Isabella of via Red Rock Canyon S.P.?
@Pete Z Ik heb inderdaad een (de, want ze hebben er maar eentje?) Historic King gereserveerd. Als ik op internet naar de kaart van het restaurant kijk, zie ik dat het geen sterrenrestaurant is maar ook dat ik van de prijzen niet direct failliet zal gaan.
Uit de link in het bericht van Marianne blijkt dat niet iedereen zo positief over Panamint Spring Resort is. De cabins in Canyon in Yellowstone N.P. zagen er echter ook uit als barakken uit de jaren vijftig of ouder, maar dat vonden wij geen bezwaar. Ik vind het belangrijker dat de lakens en het sanitair enigszins schoon zijn en dat het dak niet lekt, al zou ik me over dat laatste in Death Valley ook niet erg ongerust maken
Fijn te lezen dat de zonsondergang in Panamint Springs ook al heel mooi is. Het is dus niet nodig daarvoor naar bijvoorbeeld de Mesquite sanddunes te rijden
Kan iemand nog iets zeggen m.b.t. mijn vraag over de route: via Lake Isabella of via Red Rock Canyon S.P.?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schoon is het absoluut, maak je daar geen zorgen over.
Ik vind persoonlijk Red Rock canyon sp een interessantere stop dan Lake Isabella, als je die route voor het eerst rijdt.
Daarna niet de 395 aanhouden, maar via Searless Valley en Panamint Valley rijden, prachtige route die veel mensen links laten liggen, met als je wilt een leuke tussenstop bij ghosttown Ballarat.
Ik vind persoonlijk Red Rock canyon sp een interessantere stop dan Lake Isabella, als je die route voor het eerst rijdt.
Daarna niet de 395 aanhouden, maar via Searless Valley en Panamint Valley rijden, prachtige route die veel mensen links laten liggen, met als je wilt een leuke tussenstop bij ghosttown Ballarat.
Red Rock Canyon SP is erg leuk. Je kunt er 2 korte, maar mooie wandelingen doen. Kost je denk ik maximaal 2 uurtjes en je krijgt een mooi beeld van de omgeving daar. De wandelingen die wij er liepen waren de Red Rock Nature Trail en de Hagen Canyon Nature Trail.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
Wederom hartelijke dank voor jullie reacties.
Ik had voor onderweg ook al de Trona Pinnacles als mogelijkheid genoteerd. Ik neem in ieder geval de Trona Rd en zie wel of ik op deze reisdag voldoende tijd en zin heb voor Red Rock Canyon S.P. en/of Trona Pinnacles en/of Ballarat.
Ik had voor onderweg ook al de Trona Pinnacles als mogelijkheid genoteerd. Ik neem in ieder geval de Trona Rd en zie wel of ik op deze reisdag voldoende tijd en zin heb voor Red Rock Canyon S.P. en/of Trona Pinnacles en/of Ballarat.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stel je niet te veel voor van Ballarat, is een leuke korte stop, met wat oude gebouwen, zogenaamd een truck die nog van Charly Manson is geweest (spoiler alert, nee, maar wel van een family member) en koude blikjes drinken te koop bij de caretaker, Rocky. Mooi figuur voor een praatje, en geloof ongeveer de helft. Maar de verhalen zijn goed!
Verder is er een klein begraafplaatsje waar onder andere Seldom Seen Slim begraven is.
https://www.desertusa.com/desert-people ... -slim.html
https://www.desertusa.com/desert-califo ... larat.html
Als je de volgende dag tijd hebt, kan je ook (in de vroege ochtend) een mooie wandeling naar Darwin Falls maken, totaal een uur of 2/3 voor nemen, inclusief er naartoe rijden vanaf PSR. De enige waterval in DV!
Verder is er een klein begraafplaatsje waar onder andere Seldom Seen Slim begraven is.
https://www.desertusa.com/desert-people ... -slim.html
https://www.desertusa.com/desert-califo ... larat.html
Als je de volgende dag tijd hebt, kan je ook (in de vroege ochtend) een mooie wandeling naar Darwin Falls maken, totaal een uur of 2/3 voor nemen, inclusief er naartoe rijden vanaf PSR. De enige waterval in DV!
-
jerommeke10
- Amerikakenner
viewtopic.php?f=36&t=74505
Oei, ik schreef hier dat ik dacht dat de weg langs Lone Pine (395) een stuk interessanter was. Even rechtzetten dan. Zijn Searless Valley en Panamint Valley dan werkelijk mooier dan de weg langs Lone Pine. Op googlemaps ziet het er niet uit... Wij gaan van San Diego naar Big Pine, dus ik ben wel nieuwsgierig om dit eventueel mee te pikken.
Oei, ik schreef hier dat ik dacht dat de weg langs Lone Pine (395) een stuk interessanter was. Even rechtzetten dan. Zijn Searless Valley en Panamint Valley dan werkelijk mooier dan de weg langs Lone Pine. Op googlemaps ziet het er niet uit... Wij gaan van San Diego naar Big Pine, dus ik ben wel nieuwsgierig om dit eventueel mee te pikken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een ander alternatief is de Sherman pass road nemen. Alleen is dat vanaf de kust wel direct een stuk langere route. Als het mooi weer is heb je daar een aantal prachtige uitkijkpunten. Zeker op het einde als je richting de 395 rijdt.
-
jerommeke10
- Amerikakenner
DAT had ik al gelezen
In die topic verwees ik er ook naar. Dat kwam dus van jou
Maar het ligt te ver uit onze route. Ons plan is om van San Diego heel heel vroeg te vertrekken naar Big Pine, om daar in de vroege namiddag in te checken (15u). Nadien gaan we naar de Bristlecones, om daar sunset te zien. En in het donker terug naar ons hotel in Big Pine.
Ik vroeg me alleen af wat we tussen San Diego en Big Pine nog kunnen meepikken. Alabama hills al genoteerd (al gedaan). Twijfel nog om de omweg te maken, via valley wells en Panamint Springs, maar ik ga het van het moment laten afhangen. Het stuk tussen Panamint Springs en Lone Pine hebben we al eens gedaan, en ik vond dat wel voor herhaling vatbaar.
Maar het ligt te ver uit onze route. Ons plan is om van San Diego heel heel vroeg te vertrekken naar Big Pine, om daar in de vroege namiddag in te checken (15u). Nadien gaan we naar de Bristlecones, om daar sunset te zien. En in het donker terug naar ons hotel in Big Pine.
Ik vroeg me alleen af wat we tussen San Diego en Big Pine nog kunnen meepikken. Alabama hills al genoteerd (al gedaan). Twijfel nog om de omweg te maken, via valley wells en Panamint Springs, maar ik ga het van het moment laten afhangen. Het stuk tussen Panamint Springs en Lone Pine hebben we al eens gedaan, en ik vond dat wel voor herhaling vatbaar.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
jerommeke10 schreef: ↑27 jun 2019, 22:09viewtopic.php?f=36&t=74505
Oh het mooier is is persoonlijk, maar b.v. de Trona Pinnacles ( https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... acles.html ) zijn mooi om te bekijken.
Ook de route de Panamint Valley in naar beneden is erg mooi, met mooie uitzichten. Verder dus Ballarat, en als je mazzel hebt vliegtuigen van army/navy/airforce die daar veel laagvliegen, maar daar moet je echt geluk voor hebben. Als je de 395 al hebt gereden, is dit een mooialternatief wat door veel mensen wordt overgeslagen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Re: Reis Old Faithful: op weg naar Panamint Springs.
Sherman Pass had ik ook bekeken. Volgens mijn Garmin betekent dat echter twee uur langer rijden, terwijl de Trona Road niet veel langer is dan de 395. Misschien houd ik zo nog wat tijd over voor de bezienswaardigheden onderweg.
@Pete.Z Het verhaal van Seldom Seen Slim had ik al gevonden n.a.v. jouw eerder bericht over Ballarat
.
@Pete.Z Het verhaal van Seldom Seen Slim had ik al gevonden n.a.v. jouw eerder bericht over Ballarat
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat je misschien kunt doen is als je bij Linnie, ca bent op de 395 de 9 mile canyon road een stuk omhoog rijden. Dat komt uit op de sherman pass road. Ergens na een paar mijl is er een flinke zandvlakte op de weg waarop je wel kunt par(keren). Prachtig uitzicht richting death valley even in je opnemen en dan door.
Ik zie overigens nu ook dat mijn google image foto's bij bald mountain vlakbij de sherman pass road zijn verdwenen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
Bedankt, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Ik kom daar echter niet als ik de Trona Rooad neem.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, ja dat klopt.
Die trona road is vooral heel veel zandkleurige leegte. Ik weet niet of je wel eens van Cima naar Kelco door Mohave preserve bent gereden. Maar dat is nog 'groener' dan dit stuk.
Die trona road is vooral heel veel zandkleurige leegte. Ik weet niet of je wel eens van Cima naar Kelco door Mohave preserve bent gereden. Maar dat is nog 'groener' dan dit stuk.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Re: Reis Old Faithful: slot canyon bij Page
Ik wil bij Page een slot canyon bezoeken. De keuze is tussen Lower Antelope Canyon, Canyon X of Waterholes Canyon. Lower Antelope staat vanwege de drukte voorlopig op 3. Dat zou kunnen veranderen als jullie in groten getale gaan zeggen dat die toch echt veel mooier is dan de andere twee.
De vraag is: welke slot canyon zouden jullie waarom kiezen?
Alvast bedankt voor de reacties.
De vraag is: welke slot canyon zouden jullie waarom kiezen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Waterholes is wel echt een niveau lager dan Antelope canyon hoor. Wij hebben beide gedaan (wel al in 2010) en in Waterholes konden we zelfs maar een klein stukje in wegens flooding. Antelope Canyon is veel spectaculairder.
ik zou eerder een stukje in Bucksin Gulch overwegen als alternatief als je Antelope te druk vindt. Of eerder een canyon ergens in het Escalante gebied op het programma zetten (Red canyon in de buurt van Kanab is ook zeer knap maar eerst een vrij zware (kort maar pittig cross country) hike)
ik zou eerder een stukje in Bucksin Gulch overwegen als alternatief als je Antelope te druk vindt. Of eerder een canyon ergens in het Escalante gebied op het programma zetten (Red canyon in de buurt van Kanab is ook zeer knap maar eerst een vrij zware (kort maar pittig cross country) hike)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren in 2013 helemaal alleen bij de Waterholes Slotcanyon maar de Lower Antelope Canyon vonden we ondanks de drukte toch een stuk meer de moeite waard
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1953 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne