Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door 1N9R1D »

Na lang wikken en wegen hebben we besloten in de meivakantie 2020 naar Colorado te gaan. Ik kom er qua route niet helemaal uit. Ik heb het gevoel een dag tekort te komen, met name de laatste 5 dagen voelen "rommelig en afgeraffeld". Maar ja, de vakantie van de meiden is nu eenmaal niet langer. :(
Dit is een beetje globaal de planning:

23 april: Amsterdam – Denver (aankomst 19.00 uur, dus overnachting Denver)
24 april: rijden van Denver naar Colorado NM en Colorado NM bezoeken (overnachting Grand Junction oid)
25 april: Black Canyon South Rim bezoeken (overnachting Grand Junction oid)
26 april: Arches NP bezoeken (overnachting Moab)
27 april: Canyonlands NP bezoeken (overnachting Moab)
28 april: Dead Horse Point SP bezoeken, reizen richting Capitol Reef (overnachting in Hanksville oid)
29 april: Capitol Reef bezoeken (overnachting in Hanksville oid)
30 april: route vanaf Hanksville via Monument Valley naar Canyon de Chelly (overnachting nabij Canyon dC)
1 mei: Canyon de C bezoeken, rijden naar Mesa Verde (overnachten nabij Mesa Verde)
2 mei: bezoek Mesa Verde, rijden naar Great Sand Dunes voor zonsondergang (daar in de omgeving overnachten)
3 mei: zonsopgang GSD, naar Colorado Springs voor bezoek Garden of the Gods (overnachting in Colorado Springs)
4 mei: rijden van Colorado Springs naar Denver, daar om 13.30 uur terugvlucht.

Wat vinden jullie hiervan en wat voor suggesties/aanpassingen adviseren jullie?
Ter info: Monument Valley hebben we afgelopen meivakantie gezien en daar ook overnacht. Dus daar kunnen we gewoon doorrijden ipv het te bekijken. Maar omdat ik het er zo fantastisch mooi vind, nemen we het dat stukje US163 wel even weer mee. 8)

Alvast mijn hartelijke dank!

Groetjes, Ingrid.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het niet gek zo, ook op het laatste stuk is het goed te doen. Je zou kunnen overwegen om Canyon de Chelly over te slaan, dat geeft wat meer rust. Of msichien het Needles-deel van Canyonlands meenemen? Dan rij je van Torrey naar Monticello, en dan naar Cortez.

Marianne
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Graag hulp invulling een na laatste dag

Bericht door 1N9R1D »

Mag ik jullie hulp nog een keer vragen? Deze keer voor de invulling van de laatste 2 dagen van onze reis?

Wij overnachten van 2 op 3 mei in Montrose. Op 4 mei om 14.00 uur vliegen we weer terug vanaf Denver.
Ik vind het lastig om dit in te vullen met iets leuks.

Vanaf Denver rijden we naar Colorado NM en vanaf daar door naar Moab etc., dus daarlangs terug naar Denver hoeft niet nog eens...
De nacht voor Montrose verblijven we in Durango, dus dat deel hebben we dan ook gezien.

Zelf twijfel ik tussen de volgende routes:
3 mei: Montrose - Colorado Springs en dan onderweg Garden of the Gods bezoeken.
4 mei: Colorado Springs - Denver, om 14.00 uur vliegen

OF:
3 mei: Montrose - Great Sand Dunes - Colorado Springs
4 mei: Colorado Springs - Denver, om 14.00 uur vliegen

De laatste route is maar 1,5 uur langer, dus dat valt qua reistijd wel mee. Maar is dat te doen qua activiteiten in GSD?

Veel verder naar het zuiden willen we ook niet overnachten gezien de reistijd naar Denver en het relatief vroege vertrek.

Mochten er nog andere leuke routes zijn, ik hou me van harte aanbevolen! :thumbup:

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Graag hulp invulling een na laatste dag

Bericht door PSVwally »

Ik zou het laten afhangen van waar je interesses meer liggen. Beide zijn goed te doen.
Ten zuiden van Denver zou je evt ook nog Red Rock park aan kunnen doen en bv het graf van Buffalo Bill boven op de berg uitkijkend (langs een kega telefoonmast) over Denver.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Graag hulp invulling een na laatste dag

Bericht door vana »

Ik zou naar Manitou Springs rijden. Dat is een heel leuk plaatsje en van daar uit kun je Garden of the Gods bezoeken.
Ik zou niet helemaal meer naar Great Sand Dunes Rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Je route is dus anders dan in je eerste bericht? Misschien goed om de hele route te plaatsen? Hou er rekening mee dat je nog sneeuw kunt hebben in sommige delen.
Wij vonden Great Sanddunes erg mooi maar ik zou dan wel daar overnachten. Kijk voor zowel Great Sanddunes als Garden of the Gods eens in ons 2013-verslag . Wij waren er toen half mei.

Het is ook altijd wel leuk om een reactie te krijgen... :wink:

Marianne
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door Goedele Deconinck »

Ik vind Denver zelf een mooie stad om te bezoeken bv 16st street, larimer street, het capitool, de zoo, science museum, aquarium, ...
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door 1N9R1D »

Martin & Marianne schreef:
17 feb 2020, 06:23
Het is ook altijd wel leuk om een reactie te krijgen...
Kan ik ergens aanvinken dat ik een melding krijg als er een reactie is? Ik moet nu elke keer terugzoeken... Alleen als ik getagd wordt dan krijg ik een bolletje bij de notificaties...

In de GSD overnachten is gezien de reistijd naar Denver niet echt een optie. Om 14.00 uur vliegen we al en ik heb niet zoveel zin om netto nog 4 uur te moeten rijden... 1 of 2 files en je bent te laat voor je vlucht :oops:

De route is wel iets veranderd, we wilden toch nog 's naar de Grand Canyon. Bij het maken van het foto-album hebben we toch het idee daar te weinig energie in gestoken te hebben. Aan het eind van de reis, moe van alle indrukken, is de GC er een beetje bekaaid vanaf gekomen :roll: Daarom hebben we de route idd nog aangepast:
23 april: Amsterdam - Denver
24 april: Denver - Grand Junction
25 april: Grand Junction - Moab
26 april: Moab
27 april: Moab - Torrey
28 april: Torrey
29 april: Torrey - Monument Valley
30 april: MV - Grand Canyon
1 mei: Grand Canyon - Durango
2 mei: Durango - Montrose
3 mei: Montrose - Colorado Springs
4 mei: Colorado Springs - Denver - Amsterdam

De mogelijke sneeuw maakt wel dat we alle hotels vanaf de GC kunnen annuleren op het laatste moment. Als het dan echt raar weer wordt kunnen we altijd nog terug naar Moab en dan via Grand Junction terug naar Denver. Of juist onderlangs via Mesa Verde en de Great Sand Dunes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

1N9R1D schreef:
17 feb 2020, 17:12
Kan ik ergens aanvinken dat ik een melding krijg als er een reactie is? Ik moet nu elke keer terugzoeken... Alleen als ik getagd wordt dan krijg ik een bolletje bij de notificaties...
Ik weet het eigenlijk niet, dacht dat het wel kon. Maar is eigenlijk niet nodig, op dit forum krijg je meestal binnen ene dag wel een reactie. :thumbup:
1N9R1D schreef:
17 feb 2020, 17:12
In de GSD overnachten is gezien de reistijd naar Denver niet echt een optie. Om 14.00 uur vliegen we al en ik heb niet zoveel zin om netto nog 4 uur te moeten rijden... 1 of 2 files en je bent te laat voor je vlucht

Dat zou ik ook niet doen, maar het leek me wel mooi in plaats van Montrose.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door josea »

Je kunt onderaan de berichten bij het “gereedschap” op het pijltje ernaast klikken, en dan “abonneer op onderwerp”. Dan krijg je een mail als er een reactie is in het bewuste onderwerp.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door 1N9R1D »

Martin & Marianne schreef:
17 feb 2020, 19:05
Maar is eigenlijk niet nodig, op dit forum krijg je meestal binnen ene dag wel een reactie.
Dat er snel gereageerd wordt is zeker! Heel tof! Het is meer dat ik vergeet om te kijken of er reacties zijn :oops:

Wij gaan verder puzzelen en anders bekijken we het op de dag zelf wel. We kunnen 's ochtends nog beslissen een omweg te maken naar Great Sand Dunes.

En jouw blogs en wandelpagina daar heb ik al heel veel aan gehad, net als de pagina's van Hanz en Henriëtte. Allemaal zeer veel goede en complete info, ik gebruik er heel veel van in ons roadbook. :thumbup:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door IngridUSA »

of klik rechts bovenaan op 'notificaties' en dan 'instellingen'.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis 1N9R1D: route-advies 12 dagen Colorado, april/mei 2020.

Bericht door 1N9R1D »

josea schreef:
17 feb 2020, 19:39
Je kunt onderaan de berichten bij het “gereedschap” op het pijltje ernaast klikken, en dan “abonneer op onderwerp”. Dan krijg je een mail als er een reactie is in het bewuste onderwerp.
Ah, thanks! Dat is een goede tip! Zal dat bij algemene topics met pagina's vol aan reacties niet zo snel doen, maar voor eigen topics een hele goede oplossing! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer