Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Bowie76 »

Beste lezer,

Dit is de eerste keer in dit gebied van Amerika.
23 sept. 2019 gaan wij met z'n 2 een reis maken in een huurauto. Nu ben ik bezig met een route/planning te maken.
Wij landen in Denver en gaan dan de Trail Ridge Road (via Boulder en Nederland) rijden en slapen in Grand Lake. ( dat is al geboekt)

Daarna willen we richting Yellowstone, maar is wat te ver rijden in 1 dag. (denk ik)
Ik dacht zelf ergens te overnachten, bijvoorbeeld in Riverton. Hebben jullie tips wat te zien onderweg, of zeggen jullie dat moet helemaal anders!

Graag hoor ik jullie tips!

Cody
Yellowstone 2 nachten
Grand Teton 1 nacht
Salt Lake City (zoutvelden)
Moab (Arches)
Bryce Canyon
Monument Valley
Page Antilope canyon/horse shoe bend
Grand Canyon
Las Vegas (naar huis vliegen) 8 oktober

Alvast bedankt!
Bowie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Denver riverton cody tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik denk dat dit wel erg veel is voor de tijd die je hebt. Je begint al heel snel door alleen maar door RMNP heen te rijden, naar Grand Lake. Voor Yellowstone is twee nachten echt veel te weinig. Heb je daar al naar accommodatie gekeken? Ik zou zo snel mogelijk eens gaan kijken wat er mogelijk is. Goedkope opties zijn de lodges bij Old Faithful, de cabins bij Lake Lodge, en Roosevelt. Voor reserveringen zie https://www.yellowstonenationalparklodges.com. En blijf kijken, er zijn vaak annuleringen.
Wij reden in 2017 met twee stops - vanwege de zonsverduistering - van Yellowstone naar RMNP. Misschien heb je voor dat deel iets aan ons 2017-verslag. Ik zou wel iets verder rijden dan Riverton; bijvoorbeeld tot Cody. Onderweg is er niet veel, gewoon blik op oneindig (niet moeilijk daar) en doorrijden, je hebt je tijd in de rest van de route hard nodig.

Is er behalve Grand Lake nog niets geboekt?
Met jouw wensen zou je het zo in kunnen vullen:

23-sep naar Denver
24-sep Denver - Grand Lake
25-sep Grand Lake - Cody
26-sep Cody - Yellowstone
27-sep Yellowstone
28-sep Yellowstone - Grand Teton
29-sep Grand Teton - Green rIver/Moab
30-sep Green rIver - Moab
1-okt Moab - Capitol reef
2-okt Capitol reef - Bryce
3-okt Bryce - Page
4-okt Page - MV
5-okt MV - Grand Canyon
6-okt Grand Canyon - Las Vegas
7-okt Las Vegas
8-okt Las Vegas

Maar dit is bijzonder gehaast. Ik zou Yellowstone en GT laten vallen en zoiets doen:

23-sep naar Denver
24-sep Denver - Estes Park
25-sep Estes Park - Grand Lake
26-sep Grand Lake - Moab
27-sep Moab
28-sep Moab - Monument Valley
29-sep Monument Valley - Capitol reef (via de UT95)
30-sep Capitol reef - Bryce
1-okt Bryce - Zion
2-okt Zion
3-okt Zion - Page
4-okt Page
5-okt Page - Grand Canyon
6-okt Grand Canyon - Las Vegas
7-okt Las Vegas - Las Vegas
8-okt Las Vegas

Als je al eerder in het zuidwesten bent geweest zou ik meer tijd in Yellowstone doen en dan bijvoorbeeld Page en de GC laten vallen.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door tomhster »

Ik mis Zion in het bovenste schema. Ik zou dat invoegen. De Grand Canyon kun je in oktober misschien nog net aan de Noordzijde doen. Dan hoef je niet perse naar Monument Valley, dat vond ik niet echt een must en wel veel kilometers.
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Bowie76 »

Bedankt voor jullie tips.
Ik heb na Grand Lake nog niks geboekt.
Daar ben ik nu mee bezig.
Van Grand Lake naar Cody is ongeveer 700 km.... Daar schrik ik wel van omdat in een dag te rijden.

Ik had eerst een extra dag in Salt lake city gepland maar door verschillende mensen is dat afgeraden. Denken jullie er ook zo over ?.
Wij zijn niet echte stads mensen en willen wel de zoutvelden zien.

Hebben jullie nog een tip qua route rijden vanuit Grand Teton naar Salt lake city ?.
Alvast bedankt weer !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou eerst de route helemaal uitwerken voordat je naar de accommodatie kijkt. Want zoals gezegd is het erg krap.
Kijk eens wat de echte musts zijn.
Tussen Grand Teton en SLC is de route via Bear Lake het mooiste.

Van Grand Lake naar Cody is wel lang, maar goed te doen in 1 dag. Het is toch jammer van je tijd om al na een halve dag rijden ergens te stoppen? Focus je op de zaken die de moeite waard zijn. Als je geen lange afstanden wilt rijden moet je iets laten vallen, met Yellowstone erbij ontkom je niet aan lange rijdagen. Nogmaals; je hebt weinig tijd voor deze route.
Een alternatief zou kunnen zijn om naar Dubois te rijden en via GT naar Yellowstone te gaan. Je zou dat af kunnen laten hangen van de beschikbaarheid van de accommodatie in Yellowstone.
Kijk daar zo snel mogelijk naar en leg wat vast als je iets betaalbaars ziet (de prijzen kunnen erg variëren). Annuleren kan altijd nog.
En stel vast hoe lang je in Yellowstone wilt blijven. Het absolute minimum is 3 nachten, maar meer is niet verkeerd.

Ben je al eerder in het westen geweest?

Marianne
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Moab vraag

Bericht door Bowie76 »

Beste forumleden,

Ik heb 3 nachten staan in Moab.
We willen arches nationaal aprk aandoen en canyon lands park (met een geboekte tour) en dead horse park en de route 128 rijden.
Lukt dat allemaal met 3 nachten ? of is Arches en Canyonlands park veel van het zelfde ? en kunnen we met 2 nachten ook verder ?
Daarna gaan we richting Bryce canyon, Page, Grand Canyon, Las Vegas.

Graag hoor ik jullie advies en "betaalbare overnachtingen" in en rond Moab.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Moab vraag

Bericht door Markstaal »

Zeker 3 nachten houden. Arches en Canyonlands zijn erg verschillend en erg de moeite waard. Net als Dead Horse SP.
Wat meestal wordt gedaan is 1 dag Arches en de andere dag Canyonlands + Dead Horse SP.

Kijk voor betaalbare overnachtingen eens in dit topic: viewtopic.php?f=7&t=70739

Hoe ziet de verdere verdeling eruit van de nachten op de andere plaatsen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Arches en Canyonlands zijn echt niet met elkaar te vergelijken. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
Het lijkt me goed om eens je totale route uit te werken en dan naar de details te kijken.
Wat heb je al vastgelegd?
Wij hadden in 2013 twee nachten Moab, en op zich hebben we toen ook wel veel kunnen doen. Kijk eens in ons verslag daarvoor. Het hangt er natuurlijk heel erg van af wat je verder doet en waar je vandaan komt en waar een eventuele derde nacht ten koste van gaat.

Marianne
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Bowie76 »

Daarna gaan we richting Bryce canyon 1 nacht, Page (antilope canyon) 1 nacht, Grand Canyon 1 nacht, 3 nachten Las Vegas waaronder death valley. Hiervan heb ik nog niks geboekt. Dus tips zijn welkom
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Van Moab naar Bryce rij je via Capitol reef? Dat kost je veel tijd want daar is ook veel te zien. Ga je nog naar Yellowstone of niet?
Waarom zet je niet even het complete schema hier neer? Mijn vraag was ook waar je vandaan komt, dus wat is de overnachting vóór Moab? Met andere woorden, heb je daar nog een lange rijdag?
En nogmaals, wat ligt er al vast?

Wil je niet naar Zion?

Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen, daar kun je wat overnachtingsmogelijkheden vinden. Voor de GC is iets in het park aan te raden maar je bent wel laat met boeken natuurlijk. Kijk eens op www.grandcanyonlodges.com daarvoor.

Marianne
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Bowie76 »

Mijn reisschema is (17 dagen totaal)
aankomen in Denver
Grand Lake (trail ridge road rijden als hij open is)
Cody
Gardiner ( Yellow stone)
West-Yellowstone naar Grand teton
Thayne
Salt Lake City
Mijn hele reisschema is tot Salt lake city geboekt
Moab 3 nachten ( vanaf hier nog niet geboekt)
Bryce canyon of monument valley ( iedereen raad Bryce canyon aan)
Page
GRAND Canyon
las Vegas 3 nachten( naar huis vliegen) 8 oktober 2019
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Markstaal »

Als je het schema eens uitschrijft zoals hieronder is het beter leesbaar en makkelijker om tips te geven :) Tevens is het dan ook goed te zien welke dag je waar overnacht.

Dag 1: Thuis - Denver
Dag 2: Denver - Grand Lake
Dag 3: Grand Lake - enz..

Nu lijkt het of je elke dag moet verkassen, is dat zo?

Zijn de hotels nog te annuleren? Als dat kan zou ik zeker Thayne eruit halen net als Salt Lake City, zo kan je via Rock Springs en Vernal naar Moab rijden. Mocht je toch naar Salt Lake City willen dan zou dit ook in 1x kunnen vanuit Grand Teton, bespaard je weer een overnachting die je zeker kan gebruiken.
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Bowie76 »

Ik leer veel ! dank je wel.
Waarom Thayne eruit dan ?
Is de route mooier via Rock springs en Vernal naar Moab mooier ?
Ja ik kan de hotels nog annuleren. Geen probleem.


Salt lake zou ik er graag inhouden vanwege de zoutvelden.

Dag 1 Ams-Denver
Dag 2 Denver- Grand Lake
Dag 3 Grand Lake- Cody ( verplaatsdag)
Dag 4 Cody- Gardiner Yellowstone
Dag 5 Gardiner- West-Yellowstone
Dag 6 West- Yellowstone - Thayne (door Grand teton rijden)
Dag 7 Thayne- Salt lake city (zoutvelden)
Dag 8 Salt lake city- Moab
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Markstaal »

De route via Rock Springs en Vernal schijnt mooier te zijn, hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Thayne zal ik er uithalen omdat ook zonder die overnachting het prima te doen is om vanuit Grand Teton naar Salt Lake City te rijden. Omdat jullie veel willen zien in relatief weinig tijd kan je die dag gebruiken voor Yellowstone. Je hebt nu 2 nachten staan voor Yellowstone, dit is eigenlijk te weinig. Ik zou minimaal 3 nachten blijven (wat nog steeds vrij kort is).

Ik denk in deze planning dat keuzes moet gaan maken. Je zou ook voor een route kunnen gaan dat je Moab schrapt net als de Grand Canyon South Rim en dan via Salt Lake City naar Las Vegas terug gaat. Zo heb je eventueel ook nog tijd voor RMNP. Misschien kan je eventueel aan zoiets denken:

Dag 1: Ams-Denver
Dag 2: Denver- RMNP
Dag 3: RMNP
Dag 4: RMNP - Casper
Dag 5: Casper - Cody
Dag 6: Cody -Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone - Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Salt Lake City
Dag 12: Salt Lake City - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 16: Las Vegas - Thuis

Je kan ook RMNP skippen en dan meer tijd besteden aan het einde van de reis, zo kan je eventueel Capitol Reef meenemen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door markro »

Bowie76 schreef:
30 jul 2019, 14:11
Salt lake zou ik er graag inhouden vanwege de zoutvelden.
Houd er rekening mee, dat de zoutvlakten niet direct bij de stad liggen, ze liggen er een heel stuk westelijk van.
Zie: https://utah.com/bonneville-salt-flats
En Google Maps: klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Mr. Patrick »

Zonder dat ik de complete planning van TS ergens in een oogopslag kan zien, lijkt me die erg vol. Té vol als je het mij vraagt.
Hoewel Yellowstone eind september in de winterstand gaat, kun je daar waarschijnlijk best wel wat tijd spenderen. In de zomer worden 4 nachten aangeraden. Het voorstel van @Markstaal ziet er heel redelijk uit.

Overigens kan ik me de tussenstop in Thayne wel voorstellen om meer tijd te hebben Grand Teton de voorafgaande dag en tevens meer tijd in SLC (zeker als je een omweg naar de zoutvlakte wilt maken).

Maar eerst even back to basic: je hebt 17 dagen te besteden. Je kunt niet heel Amerika zien, dus je moet keuzes maken. Om een plek ook goed te zien (zodat je niet je eerstvolgende reis weer meteen terug moet omdat er op die plek nog zoveel moois te zien is) heb je een bepaalde tijd nodig. Dus zou ik zeggen less is more. Tevens: hoe minder plekken je aandoet, hoe minder tijd je in je huurauto (hoe comfortabel ook) doorbrengt en hoe meer tijd er voor echte vakantie is!
Volgens mij moet je even terug en deze stappen zetten:
1) Welke 2 à 3 plekken moeten er écht in de route zitten?
2) Hoeveel dagen zijn er voor deze plekken nodig?
3) Welke bezienswaardigheden liggen er langs de kortste router tussen deze plekken?
4) Hoeveel tijd is er nog over en welke punten bij 3) kan ik nog bezoeken?
Stap 1 moet je zelf doen, bij 2-4 kunnen wij helpen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk is dit alles al een maand geleden aangeven, maar daar is niet op ingegaan.

@Bowie76 Als je niets wilt aanpassen geef dat dan aan, dan kunnen we daar rekening mee houden. Maar het lijkt mij héél verstandig om iets te schrappen.

Marianne
Bowie76
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2019, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bowie76: Denver Riverton Cody tips gevraagd.

Bericht door Bowie76 »

dank je wel allemaal voor de tips, ik ga even in overleg met mijn vriend
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer