Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door dennis118 »

Hallo allemaal,

Eind december vliegen wij naar San Francisco en willen we een roadtrip doen. We hebben inmiddels een route verzonnen. Zouden de kenners hier willen meekijken en wellicht tips willen geven?
Wat achtergrond info: we gaan 2 weken en zijn er met kerst en oud en nieuw. De feestdagen willen we sowieso in een grote stad vieren. We reizen met 3 kinderen (6, 9, 13) het liefst geen heel lange stukken per keer rijden, zo rond de 4 uur max. We vliegen heen en terug op SFO.

Dag 1: aankomst en direct doorijden naar Santa Cruz
Dag 2: Santa Cruz
Dag 3: Bakersfield
Dag 4: Death Valley
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: (kerst) Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: LA
Dag 9: LA
Dag 10: LA
Dag 11: Halverwege Pacific Coast Highway, geen idee nog
Dag 12: (Oud en Nieuw) San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: (vertrek) San Francisco

Ik hoor het graag, alvast bedankt. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Met jullie eisen met betrekking tot de feestdagen is dit wel een goede route. Hoe laat kom je aan op SFO? Ik vind zelf een flink stuk rijden na een lange vlucht niet echt fijn. En waarom dan Santa Cruz? Daar zul je ook op weg van LA naar SF weer langskomen.
Ik zou niet te strak vasthouden aan die 4 uur rijden per dag. Soms is er zo weinig te zien dat het niet gek is om eens wat verder te rijden. Als je na Bakersfield nog een paar uur doorrijdt heb je de dag erna meer tijd voor Death Valley en dat lijkt me in die tijd van het jaar wel nodig.
Jullie hebben nu weinig natuur gepland, is dat bewust? Als het goed weer is zou je een snel bezoek aan Yosemite kunnen brengen. Lijkt me erg mooi, zeker als het net gesneeuwd heeft. Of breng een bezoek aan de Mariposa Grove.
Joshua Tree is in die tijd van het jaar ook een aanrader. Zie daarvoor ons 2011/12-verslag. Wij waren er toen ook in december.
Als de tickets nog niet geboekt zijn zou ik kiezen voor een one way SF-LA of SF-LV. Dan heb je overal net wat meer tijd. Als je je route uitschrijft in de van/ naar vorm zul je zien dat het veel rijdagen zijn en maar weinig tijd ter plekke.

Marianne
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door dennis118 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. De vlucht is al geboekt dus daar kan ik weinig meer aan veranderen. We landen om 15.30 uur, en willen dan gelijk door rijden om.wat tijd te besparen. We kunnen wel in sfo blijven hangen maar die stad doen we al aan tegen het einde dus dat vind ik dan zonde. Santa cruz is niet heel veel rijden ( wil niet na aankomt gelijk 4uur in de auto zitten) maar je hebt inderdaad gelijk dat we er op de terug weg ook langs komen. Maar wat is dan een beter alternatief zodat we iets langer tijd hebben in death valley? En is Bakersfield wat? We hebben die eigenlijk alleen maar in de route opgenomen omdat her anders zo ver rijden is in 1x naar death valley. Klopt dat we nu maar weinig natuur hebben gepland, maar dat heeft ook te maken met de tijd. We hebben maar 2 weken en we willen niets afraffelen. Dan kom ik liever nog een keer terug dan dat ik nu alles in die 2 weken prop en alleen maar in de auto zit. Dus dit was een kwestie van keuzes maken.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door ingrid1955 »

dennis118 schreef:
25 jun 2019, 18:04
We landen om 15.30 uur, en willen dan gelijk door rijden om.wat tijd te besparen.
zon gaat al onder voor 17u00. landen, paspoortcontrole indien rechtstreekse vlucht, bagage, auto ophalen, wordt volledige rit in duisternis, misschien toch niet zo aangenaam.

Jacques
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door dennis118 »

ingrid1955 schreef:
25 jun 2019, 19:27
dennis118 schreef:
25 jun 2019, 18:04
We landen om 15.30 uur, en willen dan gelijk door rijden om.wat tijd te besparen.
zon gaat al onder voor 17u00. landen, paspoortcontrole indien rechtstreekse vlucht, bagage, auto ophalen, wordt volledige rit in duisternis, misschien toch niet zo aangenaam.

Jacques
Dat zal wel meevallen....
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door Hockey »

@ dennis118, het is niet toegestaan een volledig voorgaand bericht te quoten. Maar nee, het valt niet mee met het snel donker worden. In de VS wordt het vroeger donker dan hier, minder lange dagen.
Bakersfield is voor een toerist doodsaai. Als je nu de eerste dag eens stopt in Modesto en dan op dag 2 direct naar Death Valley rijdt. Dan heb je een dag extra.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door dennis118 »

Ok, dan zal ik dat niet meer doen.

Ik bedoelde ook niet dat het vroeg dobker worden zou meevallen, dat weet ik. Ik ben al vaker in Amerika geweest dus ben het rijden gewend. Dat zal dus wel meevallen ( goede ervaringen mee)

Bedankt voor de tip over Modesto, daar kan ik wat mee. Zoals ik al eerder zei, Bakersfield hebben we eigenlijk alleen in de route ingebakken omdat we in 1x naar death valley te ver vinden en die reis dus in 2en te knippen. Is Modesto wel leuker voor toeristen??

Als we besluiten santa cruz besluiten over te slaan ( omdat we er oo de terug reis ook al langs komen) wat raden jullie dan aan voor plaats die ook in de richting van death valley ligt? Om zo weer wat tijd te winnen
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door Hockey »

@ dennis118, mijn bericht was blijkbaar niet helemaal duidelijk. Vergeet SF - Santa Cruz - Bakersfield - Death Valley, doe dit: SF - Modesto - Death Valley. Dat levert je een dag op. Of Modesto leuk is voor toeristen is dan niet meer van belang want je slaapt er enkel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft SF niet in, dat is niet de bedoeling, maar kijk naar een overnachting op de route van SFO naar Death Valley. Modesto zou ik zelf al iets te ver vinden, maar je kunt dat ter plekke bekijken. Mogelijkheden genoeg; we zijn eens niet verder gekomen dan Livermore. Bakersfield is helemaal niets, dus daar wil je niet stoppen, daarom gaf ik aan dat je beter wat verder kunt rijden. Vanaf Modesto kun je in een keer naar DV rijden, of je stopt eerst in Lone Pine. Dat is een leuk plaatsje (bekijk het filmmuseum en de Alabama Hills) en het is goedkoper overnachten dan in DV zelf.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door jerommeke10 »

Tussen SF en Bakersfoeld heb je ook nog Pinnacles NP. Ik ben er nog niet geweest maar het lijkt heel leuk te zijn, ook voor de kids. Wil je toch van Santa Cruz naar Bakersfield, dan kan je dat misschien meepikken.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door dennis118 »

Super bedankt voor de reacties, ik ga de verschillende mogelijkheden is bekijken.

Nog tips vwb een verblijf in LA, welke wijken, plaatsen zijn leuk om te verblijven?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dennis118: SFO, LA, Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat wil je doen in LA? Ik zou eerst kijken welk deel van LA je wilt bezoeken, en dan kijken naar een overnachtingslocatie.
Wij vonden Marina del Rey en Santa Monica (zie ons 2017-verslag) wel plezierig. Of kijk naar Hollywood, wij hebben goede ervaringen met de Orchid Suites.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer