Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stelpmeister
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Stelpmeister »

Dag allemaal,

Ik hoop in september van dit jaar een weekje te gaan Road trippen.
De reden dat ik mijn route post is omdat ik even nieuwsgierig ben naar eventuele verbeterpunten voor de route. Het idee is als volgt.
1. Kom laat aan in Vegas
2. Las Vegas - Twenty Nine Palms (Joshua Tree NP)
3. Twenty Nine Palms - Williams
4. Williams - Page (GC)
5. Page (Monument Valley)
6. Page - St George (Horseshoe Bend en Zion)
7. St George (Bryce)
8. St George - Las Vegas (Valley of Fire, Red Rock Canyon, ‘S avonds vlucht terug)

Tips en tricks zijn meer dan welkom!
Afbeelding
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

eerlijk gezegd, ben wat geschrokken door deze route. Eerst rij je van de andere parken weg door naar Joshua Tree te gaan, daarna zijn de overnachtingsplaatsen alles behalve ideaal om de parken te bezoeken. Zowel GC als Monument Valley bezoek je tijdens het midden van de dag, en dan zijn ze zeker niet op hun mooist.
Heel eigenaardig is het vervolg : om Zion te bezoeken heb je geen tijd, en vanuit St George Bryce bezoeken is ver van ideaal.

Zou het anders aanpakken :

2. LV-Zion
3. Zion-Bryce
4. Bryce-Page
5.Page-MV
6.MV-GC
7. GC-LV
8.omgeving LV

Is nog veel rijden en weinig tijd om te bezoeken. Eventueel MV vervangen door dagje Zion.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het stuk naar Twentynine Palms ook vergeten, daar heb je geen tijd voor. Kijk ook goed naar de overnachtingsplaatsen. Bryce vanuit Zion is al niet handig maar vanuit St George is het echt niet aan te raden. Kijk naar iets bij het park zoals de Bryce View Lodge of kijk naar iets in Tropic.
Als je naar de Grand Canyon wilt zou ik in het park overnachten. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar en ligt prachtig. Misschien is er nu niets beschikbaar maar er zijn altijd wel annuleringen.
Trek je bewust geen tijd uit voor Las Vegas?

Ik zie een topic van jou van een paar jaar geleden. Daar zat dit deel ook in. Hoe is die reis geworden? Je hebt dan al ervaring met dit deel.
Misschien heb je iets aan mijn 2011 verslag. Ik deed toen ook zoiets maar dan vanuit LA. Het stuk vanaf Las Vegas is echter hetzelfde.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Marcopstal »

Het goede nieuws, het is (bijna) een rondje.
Het slechte nieuws: het is een rondje van 2500 km op 7 dagen, dat is 350 km per dag en meer dan 24 uur in de auto.

Nu goed, op zich kan dit wel. Alleen zou ik dan toch ook wel de overnachtingsplaatsen enigszins anders kiezen.

Las Vegas- 29 palms
29 palms - Grand Canyon
Grand Canyon - MV
MV - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion (Springdale)
Zion - Las Vegas

Dit bevat nog steeds alles wat je plant, alleen doe je er een 4 a 500 km minder over en zit je dus een uur of 4 minder in de wagen.
Daarenboven zit je op veel betere locaties om de parken te bezoeken en de beste momenten in de parken te hebben. Ook daarmee maak je dan immens veel winst.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Stelpmeister
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Stelpmeister »

Dank allen voor de reacties!
Allereerst heb ik bewust gekozen voor geen tijd in Vegas omdat ik niet erg weg ben van de stad, maar vanuit Canada, waar ik woon, het verreweg de voordeligste optie is om te vliegen.

In de zomer van 2015 ben ik inderdaad in dezelfde regio geweest en heb ik echt genoten van al deze plekken, maar niet alleen de plekken om ook het Road trippen er door heen vind ik fantastisch. Vandaar deze keuze voor de route. Ik ben niet eentje die hele routes zal lopen in de parken, maar eentje die korte stukjes loopt en weer verder rijd. Uit de ervaring die ik had in 2015 kan dit. Wat betreft het verblijven in parken vind ik het nogal prijzig als ik zie dat je bijna 3x zoveel betaald als de locaties die ik nu op het oog heb. Ik snap dat de locaties prettig zijn maar is een uurtje heen rijden naar de GC en smiddags verder bijvoorbeeld echt niet te doen?

Dank voor alle input tot nu toe. Wordt erg gewaardeerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Stelpmeister schreef:
23 jun 2019, 19:58
Wat betreft het verblijven in parken vind ik het nogal prijzig als ik zie dat je bijna 3x zoveel betaalt als de locaties die ik nu op het oog heb
Er is niet gezegd dat je in de parken moet overnachten, maar wel iets dichterbij.
En heb je al naar de prijzen gekeken van de accommodaties die hier genoemd zijn? Het is echt niet per definitie duurder in de parken en zeker niet 3 keer zo duur.
Een uurtje extra rijden is nog te doen - hou er wel rekening mee dat de dagen kort zijn in september - maar van St George naar Bryce is het 2,5 uur rijden, dus dan rij je 5 uur op een dag. Ik had je onder andere Tropic aangeraden voor Bryce, dat is niet in het park, maar er wel vlak bij.
Voor de GC is zoals ik al aangafs de Bright Angel Lodge goed te doen.
En Page is zeker niet goedkoop, bij MV kun je goedkoper overnachten dan in Page.

Marianne
Stelpmeister
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Stelpmeister »

Dank je wel voor je reactie. Ik had het niet helemaal goed gelezen. Ik heb bij de GC gekeken naar een verblijfplek maar die gaan momenteel over 350 dollar per nacht wat omgerekend ongeveer 230 euro is. Wat tropic betreft heb ik net gekeken en dit ziet er zeer goed uit. Scheelt me veel tijd in rijden waardoor ik extra tijd heb ik de parken daar.
Voor page en MV zal ik me nog even verder moeten verdiepen. Weet uit 2015 dat we het toen op en neer hebben gedaan in een dag wat mij niet tegenviel maar ik zal is kijken naar de andere opties.

Dank je wel!
Afbeelding
Gast

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Gast »

Stelpmeister schreef:
24 jun 2019, 06:10
Dank je wel voor je reactie. Ik had het niet helemaal goed gelezen. Ik heb bij de GC gekeken naar een verblijfplek maar die gaan momenteel over 350 dollar per nacht wat omgerekend ongeveer 230 euro is. W
Huh 350 dollar is echt geen 230 euro hoor? ik kom op ongeveer 307-310 eur uit.
Stelpmeister
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Stelpmeister »

Ik woon zelf in Canada, dus ik sprak over Canadese dollars. Amerikaanse dollars is inderdaad anders.
Afbeelding
Gast

Re: Reis Stelpmeister: Las Vegas - Las Vegas in september 2019.

Bericht door Gast »

Aha dat scheelt. :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 25 jun 2019, 05:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer