Reis JJ94: SF-LA-LV-SF april 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JJ94: SF-LA-LV-SF april 2020

Bericht door JJ94 »

Ik kwam zojuist op de website van Amtrak nog een interessante rail pass tegen. De zogenaamde 'California Rail Pass' kost $159 en daarvoor krijg je zeven reisdagen in een periode van 21 dagen. Dit geldt dan voor zo'n beetje alle treinen in Californie en de Amtrak Thruway bus naar Las Vegas.

Heeft iemand ervaring met deze rail pass?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JJ94: SF-LA-LV-SF april 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Geen ervaring met Amtrak(passen) maar klinkt wel goed.
Ik zou alleen de route wel anders doen. Net als Tipsy zegt: waarom niet eens een auto huren? Overweeg bijvoorbeeld om het stuk Las vegas - SF met de auto te doen. Je rijdt dan door Death Valley en Yosemite. Prachtige route en veel leuker dan dezelfde route als de heenreis weer te nemen.

Edit: was vergeten dat je in april gaat. Dan kun je niet doorsteken door Yosemite, maar wel bijvoorbeeld de CA88 nemen.
JJ94 schreef:
24 okt 2019, 16:54
Ik heb ook nog even zitten nadenken voor als ik wel naar Amerika zou gaan zonder huurauto. Ik heb daardoor het schema iets ingekort en kom dan op deze route uit:
Kun je je vluchten aanpassen?

Marianne
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JJ94: SF-LA-LV-SF april 2020

Bericht door JJ94 »

Martin & Marianne schreef:
25 okt 2019, 12:30
Kun je je vluchten aanpassen?
Ja, ik kwam erachter dat ik mijn tickets kan omboeken naar zowel een andere datum als naar een andere aankomst-/vertrek luchthaven.

Het aanpassen van het ticket kost €150, maar heb ook al gezien dat mijn vlucht op sommige data goedkoper is; dus dan lijken de kosten voor het omboeken mee te vallen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer