In april 2020 ga ik een rondreis maken door het Zuidwesten (3 weken). De planning ziet er voor nu als volgt uit:
7-4-2020: Vlucht Amsterdam - San Francisco
8-4-2020: San Francisco - Monterey
9-4-2020: Monterey - Pismo Beach
10-4-2020: Pismo Beach - Los Angeles
11-4-2020: Los Angeles
12-4-2020: Los Angeles - Kingman
13-4-2020: Kingman - Grand Canyon
14-4-2020: Grand Canyon - Page
15-4-2020: Page - Bryce Canyon
16-4-2020: Bryce Canyon - Zion
17-4-2020: Zion
18-4-2020: Zion - Las Vegas
19-4-2020: Las Vegas
20-4-2020: Las Vegas
21-4-2020: Las Vegas - Death Valley
22-4-2020: Death Valley - Sequoia
23-4-2020: Sequoia - Yosemite
24-4-2020: Yosemite
25-4-2020: Yosemite - San Francisco
26-4-2020: San Francisco
27-4-2020: San Francisco
28-4-2020: Vlucht San Francisco - Amsterdam
Ik ben benieuwd wat jullie van de planning vinden en of jullie nog tips hebben. Zelf vraag ik me af of twee volle dagen Las Vegas misschien te veel is. Mogelijk kan ik een van die dagen gebruiken voor een extra stop tussen Death Valley en Sequoia (dit is namelijk het langste stuk van de reis). Heeft iemand hier suggesties voor?
Welkom hier. En die planning ziet er heel goed uit. Persoonlijk zou ik inderdaad een dagje LV schrappen en in de plaats Monument Valley meepikken (tussen GC en Page). Maar dat is persoonlijke voorkeur. De piste om inderdaad een extra nacht te boeken na Death Valley, bv. In Lone Pine, lijkt me ook niet slecht. Geeft je meer tijd voor Death Valley, lijkt me wel mooi in april. Of anders een nachtje Sequoia extra, al denk ik dat april daarvoor misschien iets te vroeg is.
Ik denk dat Sequoia zo geen zin heeft. Waar zou je willen overnachten? Als je tot Three Rivers rijdt heb je de volgende dag een lange rijdag als je door Sequoia en Kings Canyon rijdt. Hangt natuurlijk ook af van waar je in Yosemite overnacht. Verder rijden dan Three Rivers vanuit Death Valley betekent weinig tijd voor Death Valley. In die periode kun je daar nog wel wat wandelingen maken zoals door Mosaic Canyon. En een kijkje nemen bij de visjes in de Salt Creek.
In april loop je zeker in Sequoia nog het risico dat je zonder sneeuwkettingen niet het park in mag rijden.
Je kunt in plaats van Sequoia een extra nacht Yosemite doen zodat je naar de Mariposa Grove kunt gaan.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia eind mei.
Welkom hier. En die planning ziet er heel goed uit. Persoonlijk zou ik inderdaad een dagje LV schrappen en in de plaats Monument Valley meepikken (tussen GC en Page). Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Bedankt voor de tip! Is het dan handig om dit vanuit Page te doen en daar een extra nacht te overnachten? Of is er in de buurt van Monument Valley een alternatief?
De piste om inderdaad een extra nacht te boeken na Death Valley, bv. In Lone Pine, lijkt me ook niet slecht. Geeft je meer tijd voor Death Valley, lijkt me wel mooi in april. Of anders een nachtje Sequoia extra, al denk ik dat april daarvoor misschien iets te vroeg is.
Ik denk niet dat we langs Lone Pine zullen komen omdat de Tioga Pass in april nog dicht is. Het plan is dus om 'onderlangs' Sequoia National Forest te rijden om zo bij Sequoia National Park uit te komen.
Er zijn meerdere overnachtingsmogelijkheden in en rond Monument Valley. Ik zou het zeker niet vanuit Page doen want juist de uren tegen zonsondergang en zonsopkomst zijn het mooist.
afhankelijk hoeveel jullie willen wandelen : een dagje extra Yosemite ?
Dat kan een goed idee zijn! Eerlijk gezegd hebben wij alleen nog maar de vliegtickets gekocht, dus de exacte dagindeling en hotels zijn nog nader te bepalen. Ik heb me daarom niet echt verdiept in Yosemite en hoeveel wandelingen we daar zouden willen doen. Hier zal ik me eens in gaan verdiepen.
Ik denk dat Sequoia zo geen zin heeft. Waar zou je willen overnachten? Als je tot Three Rivers rijdt heb je de volgende dag een lange rijdag als je door Sequoia en Kings Canyon rijdt. Hangt natuurlijk ook af van waar je in Yosemite overnacht. Verder rijden dan Three Rivers vanuit Death Valley betekent weinig tijd voor Death Valley. In die periode kun je daar nog wel wat wandelingen maken zoals door Mosaic Canyon. En een kijkje nemen bij de visjes in de Salt Creek.
In april loop je zeker in Sequoia nog het risico dat je zonder sneeuwkettingen niet het park in mag rijden.
Bedankt voor het meedenken! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sneeuwkettingen vrij verkrijgbaar zijn langs de weg in nationale parken (maar misschien heb ik dit verkeerd begrepen). Kan ik dit ook niet aanvragen bij het huren van een auto?
Is het überhaupt mogelijk om wandelingen te maken in Seqoia in april of is het dan nog te koud / te slecht weer?
Heb jij nog een suggestie voor een extra stop/overnachting tussen Death Valley en Yosemite?
Je mag gee sneeuwkettingen gebruiken bij een huurauto. Over het weer in april is weinig te zeggen, dat kan enorm variëren. Ook binnen het park zijn de verschillen vaak groot. Kijk eens op de NPS site daarvoor.
Ik zou Lone Pine mooi vinden als tussenstop. Is misschien iets om maar niet heel veel. Als het puur een tussenstop is kun je ook ter plekke kijken hoe ver je komt.
"Onderlangs" van DV naar Bakersfield is de 178 naar Ridgecrest inderdaad de snelste weg, maar ik weet niet of daar wat te beleven valt. Vervolg je echter de 190 iets verder, dan passeer je Panamint springs en de spectaculaire Father Crowley overlook, dat is maar een kwartierje langer. En naar Lone Pine, met de Alabama hills en Mount Whitney road, komt er nog een kwartiertje bij. Voor mij zou de keuze dan vlug gemaakt zijn.
En inderdaad, overnachting in de buurt van Monument Valley zodat je daar sunset en sunrise kan meepikken.
Vervolg je echter de 190 iets verder, dan passeer je Panamint springs en de spectaculaire Father Crowley overlook, dat is maar een kwartierje langer. En naar Lone Pine, met de Alabama hills en Mount Whitney road, komt er nog een kwartiertje bij.
Bedankt voor de mooie route!
Wat is vervolgens de mooiste route om bij het bezoekerscentrum van Sequoia National Park te komen?
Ik zie dat Google Maps hiervoor twee opties geeft:
De 395 en de 14 volgen vanuit Lone Pine naar Mojave / California City en vervolgens de 58 naar Bakersfield. Vanaf daar de 65 naar Exeter en de 198 naar het park.
De 395 volgen tot aan Indian Wells en vervolgens de 178 nemen naar Bakersfield. Vanaf daar de 65 naar Exeter en de 198 naar het park.
Zelf geen ervaring mee, ik denk dat het tweede leuker is.
Maar iemand die het kan weten (niet ik dus), beschreef elders volgend alernatief, dat je wel meer tijd gaat kosten:
Maar bijvoorbeeld na death valley de sherman pass road (een stuk interessanter dan de weg via lake isabella) daarna de 99 van Johnsondale (trail of the 1000 giants) naar Ponderosa is echt gewoon een leuke route om te rijden. Je hebt niet de megabergen om je heen als op de 395 en tioga pass, maar wel veel bergwegen en grote bomen. Een ondergewaardeerde route. De shermanpass road is overigens net als de tioga pass niet het gehele jaar open
Wij hebben een gedeelte van de geciteerde voorbeeldroute (volgens mij was die van Paul) gereden. Niet over de Sherman Pass (kan in april misschien ook gesloten zijn) maar wel via Lake Isabella en vervolgens via het stadje Kernville naar het noorden richting Johnsondale en verder naar Ponderosa. En tot slot via de 190 naar Porterville. Aan de weg richting Isabella Lake zie je veel Joshua bomen en na Isabella Lake rij langs de Kern River, wordt de weg bochtiger en krijg je te maken met hoogteverschillen.
De omgeving waar je doorrijdt is veel mooier dan als je via Bakersfield rijdt maar neemt wel tijd in beslag. Wel een hele rustige weg. Als je niet naar Sequoia gaat wegens tijdgebrek of weersomstandigheden dan kun je ook de Trail of the 100 Giants lopen bij Johnsondale. Je loopt dan ook tussen de sequoia's. Niet zo groot als in het park maar wel een mooie aangelegde wandeling.
Three Rivers ligt het dichts bij de ingang van Sequoia NP maar dan duurt het nog zo'n 3 kwartier (met een behoorlijke stijging) voordat je in de buurt van de General Sherman Tree bent.
Onderlangs" van DV naar Bakersfield is de 178 naar Ridgecrest inderdaad de snelste weg, maar ik weet niet of daar wat te beleven valt. Vervolg je echter de 190 iets verder, dan passeer je Panamint springs en de spectaculaire Father Crowley overlook, dat is maar een kwartierje langer
Maar ik twijfel nu toch wel wat, zie die ook deze topic:
Overigens is Panamint Springs 5 minuten rijden en Father Crowley punt een half uur, van de afslag naar de 178/Ridgecrest, dus je kan altijd daar even naartoe rijden. Afhankelijk van de tijd die je hebt/neemt, is ook de korte wandeling naar Darwin Falls goed te doen in die hoek.
Helaas is mijn reisgenoot afgehaakt voor onze reis naar Amerika in april en gaat hij dus niet meer mee. Wij hebben de vliegtickets gekocht bij KLM en helaas is het niet mogelijk om bij annulering van de tickets de volledige ticketkosten terug te krijgen. Alleen de luchthavenbelasting (een paar tientjes per persoon) kan worden teruggevorderd. Ik heb ook nog nagevraagd of het mogelijk is om het ticket van mijn reisgenoot op een andere naam te zetten, maar helaas is dit niet mogelijk.
Ik sta nu voor de keus om als nog naar Amerika te gaan, maar dan in mijn eentje of helemaal niet meer te gaan. We hadden gelukkig nog geen hotels of auto geboekt dus die uitgaven zijn we niet kwijt.
Als ik in mijn eentje zou gaan weet ik niet of ik een auto wil huren. In Nederland rijd ik niet heel vaak en daarom lijkt het me vervelend om in mijn eentje lange stukken in een ander land te rijden. Mocht ik geen auto gaan huren, dan zal ik sowieso mijn route moeten aanpassen. Zonder een auto zal het lastig worden om nationale parken te bezoeken en om mooie stukken langs te kust te rijden.
Zelf zat ik te denken om me dan vooral te focussen op de steden. Ik vlieg heen- en terug op San Francisco, dus daar wil ik sowieso naar toe. Vervolgens wellicht met de trein door naar Los Angeles en daarna door naar San Diego. Ik had al gezien dat de route tussen Los Angeles en San Diego met de Amtrak wel mooi is en vlak langs de kust gaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Om in Las Vegas te komen zal lastig worden aangezien daar geen trein naartoe gaat. Wellicht dat ik een Greyhound of andere busmaatschappij kan proberen.
Kort gezegd twijfel ik of ik er verstandig aan doe om in mijn eentje te gaan en of het de moeite waard is als ik geen auto tot mijn beschikking heb. Wat is jullie advies?
Hallo JJ, Zelf rijd ik ook (altijd) alleen en ga ik zonder (volwassen) partner op vakantie. Ik heb daar geen problemen mee. In nl rijd ik overigens ook niet vaak lange stukken maar op vakantie (in Europa ook) wel.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in Amerika rijden (buiten de steden dan) veel meer ontspannen vind dan in Europa. Niet alleen vanwege het weggedrag van andere weggebruikers (dat is althans mijn ervaring - heb 1 x bijna 3 maanden en 1 x 1 maand daar rond gereden dus misschien niet genoeg ervaring maar toch) maar ook omdat de wegen breed zijn en vaak rustig. Dat je in een automaat rijdt helpt ook.
Ik zou dus zeker niet een vakantie laten schieten omdat je alleen op vakantie gaat. Maar ik denk dat het wel verstandig is om tot die tijd ook in Nl wat vaker en langer te gaan rijden. Je hebt nog tijd genoeg om wat ervaring op te bouwen.
Natuurlijk is het voor iedereen anders.... maar ik vind alleen op vakantie gaan (ook zonder kinderen) ook een leuke uitdaging. je leert er enorm veel van.
Ook ik rij in Nederland maar heel weinig kilometers (op vakantie rij ik meer op jaarbasis). Ik rij altijd alles zelf in de VS en vind het heerlijk, dus daar zou ik mij geen zorgen over maken. Je bent zo ook niet gebonden aan het OV wat een groot voordeel is. Verder vind ik het rijden in de VS veel relaxter dan hier in Nederland. Ik zou zeker een auto huren!
dan kun je ook de Trail of the 100 Giants lopen bij Johnsondale. Je loopt dan ook tussen de sequoia's. Niet zo groot als in het park maar wel een mooie aangelegde wandeling.
Als je niet naar Sequoia NP gaat valt het hoogteverschil ook niet op, ook hier kan je een stijve nek krijgen van het omhoog kijken
Ik rij ook alles alleen. Cruise control aan en gaan. Overigens pak ik vaak juist de ‘afgelegen’ wegen ipv de snelste weg
Ik heb ook nog even zitten nadenken voor als ik wel naar Amerika zou gaan zonder huurauto. Ik heb daardoor het schema iets ingekort en kom dan op deze route uit:
dinsdag 6 april: Vlucht Amsterdam -> San Francisco, vervolgens van San Francisco met de trein naar San Jose
woensdag 7 april: Trein San Jose - Los Angeles
donderdag 8 april: Los Angeles
vrijdag 9 april: Los Angeles
zaterdag 10 april: Trein Los Angeles - San Diego
zondag 11 april: San Diego
maandag 12 april: San Diego
dinsdag 13 april: San Diego
woensdag 14 april: Trein San Diego - Los Angeles
donderdag 15 april: Bus Los Angeles - Las Vegas
vrijdag 16 april: Las Vegas
zaterdag 17 april: Bus Las Vegas -> Los Angeles
zondag 18 april: Trein Los Angeles -> San Jose
maandag 19 april: Trein San Jose -> San Francisco
dinsdag 20 april: San Francisco
woensdag 21 april: San Francisco
donderdag 22 april: Vlucht San Francisco - Amsterdam
Ik zou zeker tijd toevoegen in Las Vegas, daar is echt veel te doen, en de afstanden zijn niet groot dus makkelijk met uber/taxi/de bus/monorail af te leggen. Misschien kan je bvb twee nachten langs de strip slapen en 1 nacht in downtown (fremont street - bvb de golden nugget) dat lijkt me wel handig in jouw geval. (en dat is eigenlijk nog weinig tijd in Las Vegas)
Vanuit Las Vegas zou je ook een helicopter excursie naar de Grand Canyon kunnen doen (zou ik zelf niet doen omdat wij met een huurwagen gaan maar misschien wel erg leuk in jouw geval).
Overigens... waarom in las vegas niet voor enkele dagen een auto huren en van daar gaan rijden? In de woestijnen is het verkeer rustig en het rijden heerlijk, bvb voor een uitstap naar Death Valley? Om wat afwisseling in je trip te krijgen (LA kan nogal hectisch zijn qua verkeer)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.