Reis Amerikaganger1: beoordeling roadtrip zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Amerikaganger1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Amerikaganger1: beoordeling roadtrip zuidwesten

Bericht door Amerikaganger1 » 21 jun 2019, 15:21

Ik bedoelde meer dat ik wilde weten of mijn schema dat je had gemaakt nog haalbaar is met Moab erbij. Moet je dan niet gaan schuiven met alles daarna?

Verder was het een prima route hoor, daar niet van. Die ga ik ook zeker eens uitwerken.

Met avondstop bedoel ik een slaapplaats. Wat weer bij mijn eerste gedeelte uit komt, of mijn reisschema dan zou veranderen met Moab er nog bij.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 21 jun 2019, 16:14

Misschien toch maar eens naar een reisbureau gaan? Reisbureau-routes proppen wel vaak een hele boel onmogelijke dingen in 1 route. Hier op het forum proberen we tot fijne routes te komen - vandaar de super input die je kreeg en waar je (sorry to say) wel een beetje heel ondankbaar en niet zo sympathiek mee omgaat.
Wij gaan altijd "maar" twee weken - en wij reizen aan een hoog tempo maar de zaken die jij wilt hebben wij op drie verschillende routes gedaan denk ik :lol:
Waarom zet je niet alles wat je wilt zien in google maps? Je komt een beetje over alsof je al veel ervaring hebt met het zuidwesten dus dat moet dan best wel lukken denk ik? Je weet duidelijk wat je wil (wat heel goed is) dus dan bouw je die in, punt.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 21 jun 2019, 18:34

Amerikaganger1 schreef:
20 jun 2019, 21:10
San Diego zit ik anderhalve dag, dat lijkt me zat voor een bezoek aan Sea World en het centrum.
Je rijdt van Phoenix naar San Diego, en de volgende dag van SD naar LA. Hoe kom je dan op 1,5 dag voor San Diego?
Amerikaganger1 schreef:
20 jun 2019, 21:18
Capitol Reef nooit bezocht. Is me ook niet zo bekend. Grote aanrader? Page heb ik geloof ik in mijn vorige reis wel kort bezocht ja.
Je weet niet zeker of je Page bezocht hebt of niet?? Ben je naar een van de Antelope Canyons geweest? Naar Lake Powell? Horseshoe Bend?
Waarom doe je niet een route met voldoende tijd voor alles zodat je over een jaar nog weet waar je geweest bent?

Wat de GC betreft: gebruik in GoogleMaps North Rim of Grand Canyon Village voor de SR en speel wat met verschillende routes en volgordes.
Zoals ik al aangaf is het lastig om accommdoatie aan de NR te vinden. Voor de SR i dat mischien ook wel lastig maar daar zijn wel regelmatig annuleringen. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. Waar heb je de vorige keer overnacht?

Het lijkt me jammer om alleen voor Arches naar Moab te rijden. Als je daar toch bent is een kort bezoek aan Canyonlands eigenlijk wel een must. Heb je daarvoor ons 2013-verslag al bekeken? Wij waren tijdens die reis ook aan de South Rim; dat zou je eens kunnen vereglijken met ons bezoek aan de North Rim in 2015. En Capitol Reef hebben we tijdens beide reizen bezocht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 jun 2019, 08:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Dutch Dunes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutch Dunes » 21 jun 2019, 19:09

Is er misschien iemand die me een reisschema wil geven waar mijn voorkeuren in zitten en dan ook de plaatsen waar je het best een avondstop kan maken? Ik ben me wel bewust dat het een pittige reis wordt, maar misschien valt er nog het een en ander fine te tunen.
Ja hoor:

1 Thuis - LV
2 LV
3 LV - VoF - Springdale (3:23u)
4 Springdale - Bryce (1:56u)
5 Bryce - Moab (4:12u)
6 Moab
7 Moab - MV (2:42u)
8 MV - GC North Rim (4:27u)
9 GC North Rim - Phoenix (5:55u)
10 Phoenix
11 Phoenix - SD (5:23u)
12 SD - LAX (2:07u)
13 LA
14 LAX - LV (4:31u)
15 LV
16 LV - Thuis

Graag gedaan!

Dirk

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 21 jun 2019, 23:27

Bovenstaand schema bevat misschien wel de genoemde plaatsen, maar of dit een reis is die je wil maken is een andere zaak. Ondanks dat je al zaken gezien hebt moet je toch de tijd hebben om uit de auto te komen.

LV - VOF - Springdale: dat betekent dat je die dag nog weinig tijd hebt voor Zion, dus is er enkel de volgende dag een halve dag. Vergeet niet dat je ook een uur verliest. Zuiver theoretisch is het dan misschien 3,5 uur, in de praktijk zit je zo aan 5 a 6 uur.

De tijd in Moab blijft uiterst kort op deze wijze, zonde want hier is veel te zien.

De volle dag Phoenix vind ik in deze echt zonde. Als je veel tijd hebt kan dat wel, maar dat hebben jullie echt niet.

San Diego is al helemaal zonde op deze wijze.

De basisregel is en blijft: less is more. Ik blijf bij het idee dat je beter San Diego en LA vergeet en een mooi rondje Vegas maakt:

1 Thuis - LV
2 LV
3 LV - VoF - Springdale
4 Springdale (Zion)
5 Springdale - Bryce
6 Bryce - Capitol Reef
7 Capitol Reef - Moab
8 Moab
9 Moab
10 Moab - MV
11 MV - Page
12 Page - GC North Rim
13 GC North Rim - Vegas
14 LV
15 LV
16 LV - Thuis

Je zou eventueel tussen MV en Page nog Sedona kunnen toevoegen in de plaats van een dag LV.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Cheesecake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cheesecake » 22 jun 2019, 00:37

Waarom zou je een alternatieve route plaatsen? Topicstarter geeft toch aan dat hij geen alternatieven hoeft te horen. Dat is zijn vraag niet! Niet iedereen reist op dezelfde manier, waarom lijkt dat soms zo moeilijk te accepteren??

Wat betreft het stukje van LV naar Zion en de dag daarna naar Bryce, ik denk dat dat prima kan. Ik zou wel de tijd nemen voor VoF en bijv boodschappen doen in St George. Dat betekent dan dat je aan het begin van de avond aankomt en dat je volgende dag best een groot deel van de dag hebt om Zion te bezoeken, of je kiest ervoor om eerder naar Bryce te gaan mocht je daar meer tijd willen.

Over dat stukje van Moab kan ik niet veel zeggen, ben ik nooit geweest.

San Diego vind ik een leuke stad, vind Old Town erg leuk om Mexicaans te gaan eten. Heel veel leuke restaurantjes bij elkaar!

Dutch Dunes
Amerikafan

Bericht door Dutch Dunes » 22 jun 2019, 04:45

Marcopstal schreef:
21 jun 2019, 23:27
Bovenstaand schema bevat misschien wel de genoemde plaatsen, maar of dit een reis is die je wil maken is een andere zaak. Ondanks dat je al zaken gezien hebt moet je toch de tijd hebben om uit de auto te komen.
Dit zou absoluut geen reis zijn die ik zelf zou willen maken! Maar omdat TS al een aantal aangepaste routes en tips heeft gekregen van andere forumleden, en daar niet zoveel mee wil of kan doen, heb ik deze route even in elkaar gezet. Alle plaatsen die TS wil bezoeken zitten er in, inclusief de reistijden volgens Google Maps.

En inderdaad, wat Cheesecake zegt, iedereen reist op zijn of haar eigen manier. Prima toch?

Dirk

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 22 jun 2019, 06:33

Het lijkt me nog altijd de bedoeling dat we iemand een goed advies geven. Je kan van alle schema's in elkaar boksen maar dat betekent nog niet dat het realistisch is. Soms wil men nu eenmaal zaken die niet realistisch zijn. Als TS uiteindelijk besluit dit alles naast zich neer te leggen is het uiteraard zijn keuze, maar dat neemt niet weg dat hij dan minstens gewaarschuwd is en achteraf niet moet klagen.

Het door Dirk opgegeven schema mag wat mij betreft, maar ik mis daar dan toch de bemerking bij die later gemaakt werd: "Dit zou absoluut geen reis zijn die ik zelf zou willen maken !"
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Dutch Dunes
Amerikafan

Bericht door Dutch Dunes » 22 jun 2019, 07:58

Dat ben ik helemaal met je eens Marcopstal, maar ondanks de suggesties van andere forumleden houdt TS vast aan de plaatsen uit zijn oorspronkelijke route die hij wil bezoeken.
Hij vraagt ook letterlijk nog om een reisschema met die plaatsen er in.
Vandaar dat ik deze route heb geplaatst.
En wie weet veranderd hij nog van mening als hij de reistijden ziet die ik er bij vermeld heb.

Dirk

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 22 jun 2019, 11:09

Tipsy_1 schreef:
21 jun 2019, 16:14
Misschien toch maar eens naar een reisbureau gaan? Reisbureau-routes proppen wel vaak een hele boel onmogelijke dingen in 1 route. Hier op het forum proberen we tot fijne routes te komen - vandaar de super input die je kreeg en waar je (sorry to say) wel een beetje heel ondankbaar en niet zo sympathiek mee omgaat.
Wij gaan altijd "maar" twee weken - en wij reizen aan een hoog tempo maar de zaken die jij wilt hebben wij op drie verschillende routes gedaan denk ik :lol:
Waarom zet je niet alles wat je wilt zien in google maps? Je komt een beetje over alsof je al veel ervaring hebt met het zuidwesten dus dat moet dan best wel lukken denk ik? Je weet duidelijk wat je wil (wat heel goed is) dus dan bouw je die in, punt.
Ondankbaar, niet sympathiek? Je bent voorlopig voor mij de enige die zelf die kenmerken vertoont. Ik heb hier gewoon een paar vragen gesteld, is dat verboden? Ik word hier prima geholpen, maar daarna mag je wel wat wedervragen stellen lijkt me.

Ik heb alles allang in Google maps gezet. Inclusief km's, reistijden etc. Dat wil niet zeggen dat ik niet dingen kan vergeten of fout kan doen.

Ik heb letterlijk 1 reis in het zuidwesten van Amerika gemaakt, dus een ervaringsdeskundige ben ik bepaalt niet. Het wat ik wel heb is een beetje ervaring hoe zo'n reis kan lopen.

En, al eerder gezegd, ik heb ook de eisen van een andere persoon in te willigen. Als ik zelf mijn reis had gepland, dan had ik sowieso LA wel eruit gelaten. Ik probeer nu gewoon een zo compleet mogelijke, maar wel bereisbare reis uit te werken met hulp van de berichten hier.

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 22 jun 2019, 11:16

Martin & Marianne schreef:
21 jun 2019, 18:34
Amerikaganger1 schreef:
20 jun 2019, 21:10
San Diego zit ik anderhalve dag, dat lijkt me zat voor een bezoek aan Sea World en het centrum.
Je rijdt van Phoenix naar San Diego, en de volgende dag van SD naar LA. Hoe kom je dan op 1,5 dag voor San Diego?
Amerikaganger1 schreef:
20 jun 2019, 21:18
Capitol Reef nooit bezocht. Is me ook niet zo bekend. Grote aanrader? Page heb ik geloof ik in mijn vorige reis wel kort bezocht ja.
Je weet niet zeker of je Page bezocht hebt of niet?? Ben je naar een van de Antelope Canyons geweest? Naar Lake Powell? Horseshoe Bend?
Waarom doe je niet een route met voldoende tijd voor alles zodat je over een jaar nog weet waar je geweest bent?

Wat de GC betreft: gebruik in GoogleMaps North Rim of Grand Canyon Village voor de SR en speel wat met verschillende routes en volgordes.
Zoals ik al aangaf is het lastig om accommdoatie aan de NR te vinden. Voor de SR i dat mischien ook wel lastig maar daar zijn wel regelmatig annuleringen. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. Waar heb je de vorige keer overnacht?

Het lijkt me jammer om alleen voor Arches naar Moab te rijden. Als je daar toch bent is een kort bezoek aan Canyonlands eigenlijk wel een must. Heb je daarvoor ons 2013-verslag al bekeken? Wij waren tijdens die reis ook aan de South Rim; dat zou je eens kunnen vereglijken met ons bezoek aan de North Rim in 2015. En Capitol Reef hebben we tijdens beide reizen bezocht.

Marianne
Zoals ik het zelf uitgepland had, 's ochtends vroeg weg naar San Diego rijden. Dan ben je daar rond pakweg 3 uur in de middag.
De volgende dag naar LA rijden, maar dat zou ook begin van de avond kunnen omdat je daar met een paar uur bent. Je hebt wel gelijk dat ik 1,5 dag wat ruim nam ja. Het is ieder geval bij elkaar een ruime dag.

Ik had toen ik het bericht tikte overigens niet mijn reisschema van de vorige keer bij de hand. Ik ben wel in Page geweest ja. Ik ben toen van Valle naar Page gereden en daaruit naar Springville. Antelope en Horsehoe heb ik toen bezocht. Lake Powell niet.
Bij mijn vorige GC bezoek sliepen we in Kingman, daarna de GC, daarna door naar Page.

Ik was al begonnen om de reisverslagen door te lezen, daar staan ook wel goede tips in. Bedankt.

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 22 jun 2019, 11:20

Cheesecake schreef:
22 jun 2019, 00:37
Waarom zou je een alternatieve route plaatsen? Topicstarter geeft toch aan dat hij geen alternatieven hoeft te horen. Dat is zijn vraag niet! Niet iedereen reist op dezelfde manier, waarom lijkt dat soms zo moeilijk te accepteren??

Wat betreft het stukje van LV naar Zion en de dag daarna naar Bryce, ik denk dat dat prima kan. Ik zou wel de tijd nemen voor VoF en bijv boodschappen doen in St George. Dat betekent dan dat je aan het begin van de avond aankomt en dat je volgende dag best een groot deel van de dag hebt om Zion te bezoeken, of je kiest ervoor om eerder naar Bryce te gaan mocht je daar meer tijd willen.

Over dat stukje van Moab kan ik niet veel zeggen, ben ik nooit geweest.

San Diego vind ik een leuke stad, vind Old Town erg leuk om Mexicaans te gaan eten. Heel veel leuke restaurantjes bij elkaar!
Ik vind de tips wel goed, zijn ook wel een realiteitscheck. Maar zoals ik al zei, ik beslis mijn route niet alles. Wel ga ik eens schuiven na alle schema's hier. Ook dank aan de anderen, ik kan niet op iedereen reageren maar de schema's zien er wel goed uit. Die van Dirk vind ik wel interessant om eens echt voor mezelf uit te werken tot mijn schema.

Zion hoef ik niet perse 2 dagen in nee, zou een dag ook goed zijn. Vorige keer The Narrows helemaal gelopen, ditmaal zou een goede wandeling genoeg zijn. Maar ik wil Zion niet skippen, daarvoor is het park te indrukwekkend.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 jun 2019, 11:34

Amerikaganger1 schreef:
22 jun 2019, 11:20
Die van Dirk vind ik wel interessant om eens echt voor mezelf uit te werken tot mijn schema.
Het schema van Dirk is toch precies hetzelfde als jouw eerste schema?

Wil je dat verbeteren dan ligt het voor de hand om naar de South rim van de GC te gaan. Dat scheelt je 3,5 uur aan reistijd.
Als je wel naar de NR wilt: het scheelt op de totale route ruim een uur als je dan de NR tussen Zion en Bryce doet.
Heb je al gekeken naar accommodatie daar? Dat kan ook bepalend zijn voor de route die je kiest.

Marianne

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 22 jun 2019, 11:40

Ik kan volgens mij in mijn eerste deel van de reis nog wat winnen bij de eerste parken. Daar heb ik wel wat verkeerde inschattingen gemaakt. Het schema komt wel een groot deel neer op wat ik ook voor ogen had.

Ga wel proberen om Phoenix eruit te snijden. Dat is geen must see voor me, maar leek me een punt om de focus na de GC op te leggen.

En de GC South Rim vind ik op zich ook prima. Wil er niet te lang zijn omdat ik dat al ken, maar het was zo mooi dat een tweede keer ook wel even kan.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 jun 2019, 12:17

Je moet goed nadenken over wat je allemaal wilt doen overal. Het gaat er toch niet om om tijd te winnen, maar om voldoende tijd te hebben voor een bezoek. Wil je bijvoorbeeld nergens wandelen? Wat ken je precies van de South Rim? Heb je daar ook een stuk naar beneden gewandeld, dus echt de canyon gevoeld en beleefd? En ben je naar Hermits Rest geweest met de bus?

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 22 jun 2019, 13:40

Even een evaluatie:. In je eerste bericht heb je een reisschema geplaatst met daarop de volgende vraag:
Amerikaganger1 schreef:
19 jun 2019, 22:16
Zijn er tips of dingen die ik beter wel of niet kan doen (of wegstrepen, aanhalen) en is het een beetje haalbaar? Het is me bekend dat dit veel in korte tijd is, maar het lijkt me te doen als ik de tijd en de afstanden heb gecontroleerd.
Vervolgens is er op gereageerd met, tips, adviezen en op jouw verzoek mogelijke reisschema's. Na allerlei reacties heen en weer en 2 pagina's verder komt dan forumlid Dirk met een reisschema die je aanspreekt. Maar dit blijkt precies hetzelfde reisschema te zijn die je vermeldt in je eerste post.???
Kortom het komt voor mij allemaal heel onduidelijk over wat je nu precies wilt. Phoenix wel of Phoenix niet etc. Ik denk dat het verstandig is om voor je zelf (en partner) eens goed te overwegen wat jullie echt willen zien, hoeveel tijd je er wilt besteden en daar uiteindelijk een schema van te maken waar je tevreden mee bent. Ik wens je daarbij veel succes toe.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 25 sep 2019, 11:39

Even een kleine na-evaluatie, misschien wordt dit gewaardeerd hier.

Ben recent naar de VS geweest en heb mijn route samen enkele correcties vanuit de feedback hier gereden. Het was een meer dan prima reis waarbij ik alles heb kunnen doen en zien, zonder dat het als gehaast aan heeft gevoeld. Het was wel soms wat aanpoten, maar het was zeker te doen. Buiten Zion om heb ik in de parken niet echt aan intensieve hikes gedaan, vooral de toeristische uitkijkpunten bezocht met de auto. Dit wegens medische issues.
Op een paar dagen na met een fors aantal kilometers op de teller (500+) viel het verder reuze mee. Meestal een paar uurtjes per dag.

Dag 1: Vliegen naar Vegas
Dag 2: Vegas bezocht
Dag 3: Vegas verlaten, via Valley of Fire naar Zion Park gereden
Dag 4: Zion Park (Watchman Trail oa gelopen) en gereden richting Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon bezocht en gereden richting Moab met tussenstopje bij Capitol Reef
Dag 6: Arches Park en Canyonlands bezocht
Dag 7: Gereden naar Monument Valley en deze bezocht
Dag 8: Gereden naar Grand Canyon South Rim en deze bezocht
Dag 9: Gereden richting Flagstaff met tussenstop bij Bearizona park
Dag 10: Gereden naar Phoenix
Dag 11: Gereden naar San Diego
Dag 12: Sea World San Diego + gereden naar Los Angeles
Dag 13: Universal Studio's LA + Griffth Observatory bezocht
Dag 14: Dagje Hollywood + LA verlaten
Dag 15: Aankomst Las Vegas
Dag 16: Vlucht terug

Grootste verrassing was overigens Canyonlands. Ongekend fraai. Net de Grand Canyon, maar dan met veel minder toeristen. Enorme aanrader. Arches viel me een tikje tegen. Bryce was schitterend met de mooie kleuren en aparte rotsformaties, Zion was ontzettend fraai met alle mooie routes. De Grand Canyon wederom indrukwekkend maar mij iets te toeristisch en druk. LA is veel te druk, die stad doet me ook een tweede keer niet enorm veel. Maar alsnog wel geinig.

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus » 25 sep 2019, 12:26

Een terugkoppeling is uiteraard fijn! Voor de mensen die bijgedragen hebben aan de topic maar ook andere lezers kunnen er hun voordeel mee doen.
En mooi dat je een prima reis hebt gemaakt. Op naar de volgende zou ik zeggen. :wink:
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 26 sep 2019, 10:52

Mooie reis gehad dus.

Wij vonden Canyonlands ook vele malen mooier dan Arches, mede door de drukte en de natuur die veel meer overweldigend is.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves