Reis Amerikaganger1: beoordeling roadtrip zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Amerikaganger1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Amerikaganger1: beoordeling roadtrip zuidwesten

Bericht door Amerikaganger1 » 19 jun 2019, 22:16

Hallo allen,

Ik heb een reis gepland staan in het zuidwesten en ik was benieuwd naar jullie mening, aangezien ik de boel nog wel moet bevestigen.
Het gaat om 16 dagen waarvan 14 volle dagen op locatie. Ik land op Las Vegas en vertrek daar ook weer.

Afbeelding

1 Aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Rijden en bezoeken Zion (via Valley of Fire)
4 Zion bezoeken en rijden naar Bryce
5 Bryce bezoeken, rijden naar Arches Park
6 Arches bezoeken, rijden naar Canyonlands en daar een bezoek aan brengen
7 Rijden en bezoeken Monument Valley
8 Rijden naar Grand Canyon en deels bezichtigen
9 Grand Canyon, gaan rijden richting Phoenix
10 Rijden naar Phoenix en bezoeken van de stad
11 Rijden naar San Diego en bezoeken van de stad
12 San Diego bezichtigen en rijden naar Los Angeles
13 Los Angeles bezichtigen
14 Los Angeles bezichtigen en rijden richting Las Vegas
15 Rijden naar Las Vegas en de stad nogmaals bezichtigen
16 Terugreis

Note, ik heb al eerder in deze hoek geweest en heb steden als LV en LA al eens gezien (via het bekende rondje SF, LA en LV), net als Zion en de GC. Maar de andere parken en steden weer niet.

Zijn er tips of dingen die ik beter wel of niet kan doen (of wegstrepen, aanhalen) en is het een beetje haalbaar? Het is me bekend dat dit veel in korte tijd is, maar het lijkt me te doen als ik de tijd en de afstanden heb gecontroleerd.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Beoordeling roadtrip zuidwesten

Bericht door Marcopstal » 19 jun 2019, 23:14

Waarom niet direct naar Zion en de volle dag Vegas op het einde ? Als je naar Zion gaat via VOF dan heb je die dag nog amper tijd voor Zion zelf.

De tijd in Moab is alvast veel te kort. Canyonlands en Arches op één dag is niet echt haalbaar.

Phoenix is geen meerwaarde, veel is daar ook niet te zien.

San Diego is een mooie stad, maar je hebt er amper tijd voor.

Eén conclusie: je wil te veel doen op de korte tijd die je hebt. Vergeet San Diego en LA, neem de tijd voor VOF, Zion, Moab, voeg Capitol Reef toe en misschien nog iets in de regio waar je zit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster » 20 jun 2019, 05:17

Wanneer je gaat is ook nog wel redelijk relevant. Ik zou keuzes maken. Of het rondje Utah, of naar Arizona (Sedona, Phoenix, Tucson) evt. In combinatie met Joshua Tree NP en richting San Diego. LA is al helemaal zonde van je tijd.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 20 jun 2019, 05:53

LA is al helemaal zonde van je tijd.
Een van de weinige plekken waar die genoeg tijd voor heeft uitgetrokken. En lekker genuanceerd ook :blink:
Zelfde overigens ook in de reactie daarvoor over Phoenix. Iemand anders vind er niets aan, maar misschien vind TS het juist wel een leuke stad/omgeving. Het is maar waar de prioriteiten liggen.
Rond Phoenix heb je best wat zaken die leuk zijn om te doen...neem er dan wel ook minimaal een dag of 2 voor.

Ik zou de volle dag Vegas voor of achteraan zetten afhankelijk of je de vrijdag en zaterdag hier zou kunnen skippen.
Ik heb ook zoals de route van ts Moab zo gedaan. Raad je echt aan daar minimaal een dag extra voor uit te trekken, want het is erg gehaast. Zeker als je bv zoals ik bij de ingang van Arches een tijd in de file staat en op sommige plekken de auto niet kunt parkeren. En als je dan naar MV rijdt ook het canyonlands needles district bezoeken. Als je tegen 15u bij Monument Valley bent heb je in principe tijd zat om het goed te bekijken en om evt de valley self drive te rijden

Als je de north rim wilt doen zou ik van Vegas via Vof daarheen rijden en dan de dag erna de NR bezoeken en laat in de middag/ begin avond naar Zion rijden en dan een volle dag Zion doen. Of doe het tussen Zion en Bryce.

Verder zou ook ik keuzes maken. Trek voor elke stad minimaal 2 nachten uit dat je zeker 1 volle dag ter plekke hebt en als je prio Moab is dan zou ik denk ik de hoek San Diego/LA deze keer skippen en voor Arizona en Utah gaan.

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster » 20 jun 2019, 05:58

Of je nou wel of geen fan bent van LA, topicstarter is er al geweest. Mede daarom kun je die dagen beter elders gebruiken, mede omdat je er in meer of mindere mate voor om moet rijden.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 jun 2019, 06:03

Wanneer ga je? Ligt er al iets vast? Accommodatie aan de North Rim is erg lastig te vinden. Je kunt ook overwegen om de North Rim tussen Zion en Bryce te doen.
Ben je al eens in Page geweest? En in Capitol Reef?
Je rijdt nu flinke afstanden voor heel weinig tijd ter plaatse. Ik zou zeker iets laten vallen.

Marianne

josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amerikaganger1: beoordeling roadtrip zuidwesten

Bericht door josea » 20 jun 2019, 18:32

Wij zijn net terug van een rondje van 15 volle dagen van Las Vegas - VOF - Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - Page - Grand Canyon NR - Zion - Las Vegas. En dat was al best aanpoten en veel rijden want we wilden veel zien. En dat was nog zonder Moab.
Moet er niet aan denken dat we ook nog naar San Diego en Los Angeles hadden moeten rijden. Hoe hou je dan tijd over om iets te doen in de parken?? Ik denk echt dat je je verkijkt op de rijtijden. Ik zou sowieso in Utah/Arizona blijven en ik zou Page toevoegen, dan heb je meer dan genoeg om te zien en te doen in twee weken!

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 20 jun 2019, 21:10

Marcopstal schreef:
19 jun 2019, 23:14
Waarom niet direct naar Zion en de volle dag Vegas op het einde ? Als je naar Zion gaat via VOF dan heb je die dag nog amper tijd voor Zion zelf.

De tijd in Moab is alvast veel te kort. Canyonlands en Arches op één dag is niet echt haalbaar.

Phoenix is geen meerwaarde, veel is daar ook niet te zien.

San Diego is een mooie stad, maar je hebt er amper tijd voor.

Eén conclusie: je wil te veel doen op de korte tijd die je hebt. Vergeet San Diego en LA, neem de tijd voor VOF, Zion, Moab, voeg Capitol Reef toe en misschien nog iets in de regio waar je zit.
Het scheelt toch niet zo heel veel als je via VOF gaat rijden? Ik heb VOF overigens al eens gereden, vond het wel mooi. Zion ook al bezocht, waardoor ik denk dat een halve dag + een vrij complete 2e dag wel genoeg is.

Hoelang denk je voor Moab/Arches nodig te hebben dan? Ik overweeg wel Canyonlands uit het programma dan te halen. Of is dat een onmisbaar park?

Phoenix kies ik omdat ik tussen de Grand Canyon en San Diego niet meer veel bijzondere dingen heb zitten. Zou je me een alternatieve route daar adviseren?

San Diego zit ik anderhalve dag, dat lijkt me zat voor een bezoek aan Sea World en het centrum.

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 20 jun 2019, 21:12

tomhster schreef:
20 jun 2019, 05:17
Wanneer je gaat is ook nog wel redelijk relevant. Ik zou keuzes maken. Of het rondje Utah, of naar Arizona (Sedona, Phoenix, Tucson) evt. In combinatie met Joshua Tree NP en richting San Diego. LA is al helemaal zonde van je tijd.
September. Joshua Tree al eens bezocht. Mooi, maar een tweede keer hoeft niet.
LA zonde van je tijd vinden vind ik een wat boute uitspraak. Was niet de mooiste stad nee, maar best leuk. Ik bezoek er nu voor een 2e keer Universal Studio's en daarna nog een klein dagje wat highlights. Ben er weer weg voor ik er erg in heb.

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 20 jun 2019, 21:15

PSVwally schreef:
20 jun 2019, 05:53
LA is al helemaal zonde van je tijd.
Een van de weinige plekken waar die genoeg tijd voor heeft uitgetrokken. En lekker genuanceerd ook :blink:
Zelfde overigens ook in de reactie daarvoor over Phoenix. Iemand anders vind er niets aan, maar misschien vind TS het juist wel een leuke stad/omgeving. Het is maar waar de prioriteiten liggen.
Rond Phoenix heb je best wat zaken die leuk zijn om te doen...neem er dan wel ook minimaal een dag of 2 voor.

Ik zou de volle dag Vegas voor of achteraan zetten afhankelijk of je de vrijdag en zaterdag hier zou kunnen skippen.
Ik heb ook zoals de route van ts Moab zo gedaan. Raad je echt aan daar minimaal een dag extra voor uit te trekken, want het is erg gehaast. Zeker als je bv zoals ik bij de ingang van Arches een tijd in de file staat en op sommige plekken de auto niet kunt parkeren. En als je dan naar MV rijdt ook het canyonlands needles district bezoeken. Als je tegen 15u bij Monument Valley bent heb je in principe tijd zat om het goed te bekijken en om evt de valley self drive te rijden

Als je de north rim wilt doen zou ik van Vegas via Vof daarheen rijden en dan de dag erna de NR bezoeken en laat in de middag/ begin avond naar Zion rijden en dan een volle dag Zion doen. Of doe het tussen Zion en Bryce.

Verder zou ook ik keuzes maken. Trek voor elke stad minimaal 2 nachten uit dat je zeker 1 volle dag ter plekke hebt en als je prio Moab is dan zou ik denk ik de hoek San Diego/LA deze keer skippen en voor Arizona en Utah gaan.
Ik vind het sowieso wat apart om een plek totaal niks te noemen. Daarvoor lijkt Phoenix me een te grote en bekende stad. Niet voor een week, maar voor 1 of 2 dagen kan het vast geen probleem zijn.

Kan je me aangeven hoelang je naar Moab zou gaan dan? Is een volle dag rijden daar niet voldoende? Ik kom als toerist voor de 1e ervaring, niet om ieder hoekje uit te pluizen.

Welk deel van de Grand Canyon zou je me dan aanraden als ik wel na Monument Valley af zou zakken richting de GC?

De hoek San Diego en LA pak ik sowieso wel mee, net als Moab/MV. De vraag is alleen voor mij hoe ik het zo effectief mogelijk ga benutten. Ik loop vooral aan tegen het gedeelte na MV/GC tot aan San Diego.

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 20 jun 2019, 21:18

Martin & Marianne schreef:
20 jun 2019, 06:03
Wanneer ga je? Ligt er al iets vast? Accommodatie aan de North Rim is erg lastig te vinden. Je kunt ook overwegen om de North Rim tussen Zion en Bryce te doen.
Ben je al eens in Page geweest? En in Capitol Reef?
Je rijdt nu flinke afstanden voor heel weinig tijd ter plaatse. Ik zou zeker iets laten vallen.

Marianne
September. Buiten de vliegtickets nog niks geboekt.

Op zich wil ik de komende weken de hotels e.d. boeken, dus er is nog ruimte voor een aangepaste planning. Wel blijven het 14 dagen voor de reis met begin en eind LV.

Capitol Reef nooit bezocht. Is me ook niet zo bekend. Grote aanrader? Page heb ik geloof ik in mijn vorige reis wel kort bezocht ja.

Heb jij voor mij misschien een goede route? Het enige wat ik eventueel uit mijn schema wil skippen is Canyonlands en Phoenix. En de Grand Canyon wil ik wel bezoeken, maar waar maakt me minder uit. Wel heb ik een paar jaar terug de South Rim toen bezocht.

Ben het wel met je eens dat ik nu vrij veel rij. Nou heb ik dat wel ingecalculeerd maar als ik het beter kan plannen hoor ik dit graag.

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 20 jun 2019, 22:06

Amerikaganger1 schreef:
20 jun 2019, 21:15
Ik vind het sowieso wat apart om een plek totaal niks te noemen. Daarvoor lijkt Phoenix me een te grote en bekende stad. Niet voor een week, maar voor 1 of 2 dagen kan het vast geen probleem zijn.
Ik heb inderdaad genoeg reisverhalen gelezen van mensen die Phoenix en omgeving wel mooi vonden.

Wat Paul ook aangaf: Als je één volle dag voor Arches uittrekt kan je Canyonlands de volgende ochtend bezoeken (zou ik zeker wel neenemen in de planning. Prachtig park). Je kunt dan in de loop van de middag in Monument Valley zijn zodat je nog tijd hebt om eventueel het rondje in de vallei te rijden.
Als je San Diego wilt zien is het logischer om de Grand Canyon South Rim daarna te bezoeken.

De rit van de GC naar San Diego kan je ook onderbreken door bijv. een overnachting te plannen in Twenty Nine Palms met eventueel nog een bezoek aan Joshua Tree NP. Vandaaruit is het niet ver meer naar San Diego zodat je nog wat tijd extra hebt voor de stad. Veel te zien daar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 jun 2019, 22:26

Ik zou zoiets wel mooi vinden:

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Capitol Reef
6 Capitol Reef - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Monument Valley
10 Monument Valley - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Phoenix
13 Phoenix
14 Phoenix - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas

Voor Capitol Reef en de North Rim kun je eens in ons 2015-verslag kijken. En voor de parken bij Moab zie ons 2013-verslag.

Er is waarschijnlijk niets mis met Phoenix maar als je dat doet tussen de North Rim en San Diego heb je er te weinig tijd om iets te zien. Je rijdt dan bovendien langs Sedona waar een stop ook wel mooi zou zijn. In bovenstaande route zou het niet gek zijn om de GC te schrappen en in plaats daarvan een nacht Sedona te doen.
Als je LA en San Diego mee wilt pakken zou ik Moab vergeten en zoiets doen:

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Capitol Reef
6 Capitol Reef - Monument Valley
7 Monument Valley - Grand Canyon
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon - Palm Springs/Twentynine Palms
10 Palm Springs - San Diego
11 San Diego
12 San Diego - LA
13 LA
14 LA - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
In dit geval zou ik de South Rim pakken.

Marianne

josea
Amerikakenner

Bericht door josea » 20 jun 2019, 22:40

Wat Marianne zegt.
Met als verschil dat ik in de eerste route van Monument Valley naar Page zou gaan en daarna een nacht aan de Grand Canyon in plaats van twee.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 jun 2019, 22:47

Ja, dat is beter, ik ben Page gewoon vergeten. :oops: :wink:

Marianne

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 20 jun 2019, 23:56

Nog een mogelijk route. Zonder Moab maar wel met de Grand Canyon NR en Sedona

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Grand Canyon North Rim
5 CG NR- Bryce NP
6 Bryce - Capitol Reef
7 Capitol Reef- Monument Valley
8 MV - Sedona
9 Sedona- Palm Springs
10 Palm Springs - San Diego
11 San Diego
12 San Diego - LA
13 LA
14 LA - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Vlucht huiswaarts

Mocht je toch zowel Capitol Reef als Moab willen bezoeken dan zou je in de 2de route van Marianne 2 nachten kunnen besparen door 1 nacht Zion en 1 nacht Grand Canyon te schrappen. Met name omdat je beide parken al eerder hebt bezocht. Maar dat is een keuze.

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 21 jun 2019, 13:39

IngridZw schreef:
20 jun 2019, 22:06
Amerikaganger1 schreef:
20 jun 2019, 21:15
Ik heb inderdaad genoeg reisverhalen gelezen van mensen die Phoenix en omgeving wel mooi vonden.

Wat Paul ook aangaf: Als je één volle dag voor Arches uittrekt kan je Canyonlands de volgende ochtend bezoeken (zou ik zeker wel neenemen in de planning. Prachtig park). Je kunt dan in de loop van de middag in Monument Valley zijn zodat je nog tijd hebt om eventueel het rondje in de vallei te rijden.
Als je San Diego wilt zien is het logischer om de Grand Canyon South Rim daarna te bezoeken.

De rit van de GC naar San Diego kan je ook onderbreken door bijv. een overnachting te plannen in Twenty Nine Palms met eventueel nog een bezoek aan Joshua Tree NP. Vandaaruit is het niet ver meer naar San Diego zodat je nog wat tijd extra hebt voor de stad. Veel te zien daar.
Ten eerste, bedankt allen die hier reageren. Ik kan niet op elke post reageren, maar ik lees en waardeer ze zeker.

Wat ik gister al typte, het enige wat te overwegen valt eruit te laten is Phoenix en Canyonlands, maar als ze er wel in zouden passen dan laat ik ze er liever in. In San Diego wil ik gewoon Seaworld en een korte impressie van de stad, dat hoeft geen dagen te kosten. In LA buiten Universal ook niet echt grote wensen. Dus in dat deel van de reis kan ik op zich weer snel weg zijn.

Is er misschien iemand die me een reisschema wil geven waar mijn voorkeuren in zitten en dan ook de plaatsen waar je het best een avondstop kan maken? Ik ben me wel bewust dat het een pittige reis wordt, maar misschien valt er nog het een en ander fine te tunen.

Wat ik het lastigste vind is het deel na Monument Valley. Zeker is dat ik ergens de Grand Canyon nog wil zien (of dit moet eerder ergens in de reis kunnen?) en daarna via San Diego en LA terug naar Vegas wil rijden. Zitten er tussen dat deel nog highlights?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 21 jun 2019, 13:49

Wil je naar de North Rim of de South Rim? Heb je de South Rim al eens bezocht? Wat betreft de North Rim had ik al aangegeven dat je die ook tussen Zion en Bryce kunt bezoeken.

Met de wensen die je hebt en de input die je tot nu toe hebt gekregen moet je toch zelf een route kunnen opstellen? Geef in elk geval aan waarom je bijvoorbeeld het voorstel van Ingrid niet goed is. Daar zitten toch al je wensen in?

Ik denk dat je je nog wel verkijkt op de tijd die je overal kwijt bent. Als je in San Diego naar Seaworld wilt n a g je alleen daarvoor al op een volle dag rekenen.

Je hoeft niet op alle berichten te reageren en zeker niet met volledige quotes. Probeer wel alle vragen te beantwoorden.

Marianne

Amerikaganger1
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaganger1 » 21 jun 2019, 14:34

Ik ben al bij de South Rim geweest, dus liever een andere kant, maar het is geen keiharde vereiste. Ligt er maar aan wat beter in de route past.

De input was goed ja, maar in de routes die ik krijg worden andere parken weggelaten, zoals bv Moab. En dan verschuift, neem ik aan, mijn route ook aangezien het aantal dagen maar 14 daar is.

Ik heb op zich wel een redelijk reëel beeld over wat voor tijd ik kwijt ben door mijn vorige reis daar, maar ik neem de tips graag aan. Probleem is dat ik ook te maken heb met wensen van de andere persoon. Die wil bv perse naar LA. Zelf wil ik vooral de parken die ik nog niet heb gezien meepakken + parken als Zion nog een keer bezoeken.
Laatst gewijzigd door markro op 21 jun 2019, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 21 jun 2019, 15:00

Je vraagt in één van je laatste berichten opnieuw om een reisschema, maar je hebt al meerdere mogelijke routes en scenario's aangeboden gekregen waarin de Grand Canyon North Rim of de South Rim zijn ingecalculeerd, een route met of zonder Phoenix plus de opties over het gedeelte tussen Monument Valley en San Diego wat je zo lastig vind. Er moet toch wel iets bij zijn wat je aanspreekt, eventueel kunt combineren en waar je mee verder kunt.
Ik heb ook aangegeven dat je in de 2de route die Marianne heeft beschreven alsnog Moab kunt toevoegen. Het wordt dan wel wat krap maar je hebt dan wel volgens mij je volledige wensenlijstje. Je hebt daar echter niet op gereageerd.
En wat bedoel je precies met een avondstop ?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer