Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
29 jun 2019, 00:01
Beetje rare reactie deesjohn2108. Er wordt advies gevraagd op het forum en dat wordt gegeven. En iedereen kan zelf kiezen wat hij daarmee wil doen.

In de laatste route zou ik een nacht Bryce opofferen voor een overnachting aan de North Rim. Mag ik hopelijk wel zeggen?
En tussen Death Valley en Yosemite is een tussenstop wel mooi. Ik zou in Yosemite de sequoia's in de Mariposa Grove bezoeken en Sequoia en Kings Canyon overslaan.

Marianne
Het is soms de toon Marianne. En idd je kiest zelf hoe en wat.
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door JaapjeInAmerika »

Ziet er mooi uit. Op zich lijkt mij overigens Monterey - Los Angeles in 1 dag best te doen. Uur of 5 rijden. Als je een beetje op tijd vertrekt, kun je onderweg nog best veel zien en ook nog wat rondkijken. Veel plezier.
ikkejb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door ikkejb »

Bedankt voor de tips allemaal!

Monterey staat vooral op het programma voor het aquarium dat zicht daar bevind dat we graag eens zouden bezoeken. de rit van Monterey naar La zal vooral rijden zijn en afentoe eens stoppen om te picknicken en van het uitzicht ge genieten :D

Net nog even de tip bekeken van martin en we zouden de Sequoias bezoeken in Yosemite. Dit scheelt ons alvast enkele uren rijden :)

Heeft hier iemand ervaringen met de North rim, qua rondwandelen, uitzichtpunten,... zeker in vergelijking met bvb de South rim. De North rim lijkt ons rustiger om te bezoeken.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door tomhster »

De North rim is inderdaad rustiger, vooral omdat er weinig onderkomen in de buurt is. Wij hadden heel vroeg een cabin geboekt en dat was prima. Qua uitzicht is de northrim minstens zo mooi als de southrim. Op de heen of terugweg kun je twee uitzichtpunten (Inspiration en Cape Royal) meenemen, dat is nog wel een stukje met de auto. Ik hou niet zo van massale drukte, dus ik vind het wel een aanrader.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door Mrvanilla »

Uiteindelijk kijk je over hetzelfde gat in de grond dus zowel de zuid- als noord rim zijn prachtig. De zuidkant heeft duidelijk meer infrastructuur (meer accommodatie, meer bussen, meer restaurants en winkels etc) maar is ook vele malen drukker.

Er zijn diverse wandelingen te ondernemen bij de North Rim (ook veel uitzichtpunten moet je kort voor wandelen) en je kunt met de auto erg veel uitzichtpunten af rijden.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ikkejb: rondreis Salt Lake City - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar de North Rim gaat vergeet dan niet een koekje te kopen bij Jacob Lake.
Voor een idee van de wandelingen bij beide kanten kun je eens naar ons 2013- en 2015-verslag kijken. Als je een stuk naar beneden wilt lopen vind ik de South Rim een aanrader, met name bij de South Kaibab Trail heb je zelfs bij een korte wandeling al heel snel mooie uitzichten.
Bij de North Rim zal het lastiger zijn om nog accommodatie te vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer