Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door MikeAmerika »

Beste,

Na 3 mooie rondreizen in Amerika (2x zuidwesten en Yellowstone) en 1x Florida wilden we opnieuw naar florida of texas/new mexico. Vandaag hele leuke prijzen tegengekomen voor amsterdam - houston directe vluchten. Het is dus een retourtje Houston geworden! :clap:

We komen 20 oktober aan en vertrekken 7 november. Dit is een globaal reisschema wat ik al had klaarliggen:

20 oktober: Amsterdam - Houston (Auto ophalen en in Houston blijven of naar Galveston)
21 oktober: Houston/Galveston - Port Aransas
22 oktober: Port Aransas - San Antonio
23 oktober: San Antonio
24 oktober: San Antonio - Del Rio
25 oktober: Del rio - Big bend (Chisos Mountain lodge zit op dit moment vol) of Terlingua?
26 oktober: Big bend
27 oktober: Big Bend
28 oktober: Big Bend - El Paso/ Carlsbad/ La Cruces? (Of andere suggesties? We willen naar White Sands en Guadalupe NP)
29 oktober: El Paso/ Carlsbad/ La Cruces?
30 oktober: El Paso/ Carlsbad/ La Cruces - Amarillo (Wel een lange reisdag? Misschien ergens een tussenstop?)
31 oktober: Amarillo
1 november: Amarillo - Dallas/Fort worth
2 november: Dallas/Fort worth
3 november: Dallas/Fort worth - Austin (Deze dag is er een formule 1 wedstrijd is geen must)
4 november: Austin
5 november: Austin
6 november: Austin - Houston
7 november: 16:00 Houston - Amsterdam

Hebben jullie suggesties wat anders en beter kan? Of wat logischer is? We houden niet zo van steden als Houston die uitgestrekt zijn. Ook zijn we niet echt museum liefhebbers. Zijn er plekken die ik over het hoofd zie waar we sowieso naartoe moeten? En hebben jullie nog suggesties qua overnachtingen (bijvoorbeeld Big Bend NP)?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019

Bericht door hemmie »

Ik mis sowieso de Hill Country in je planning, dat is wel jammer. Maar 2 dagen Austin is ook best ruim, daarvan zou je er 1 kunnen gebruiken voor een stukje Hill Country (Pedernales SP en Enchanted Rock SP zijn daar wel toppers).
Als je naar White Sands en Guadalupe Mountains wil zou het logisch zijn ook meteen Carlsbad Caverns mee te pakken, maar je tijd voor dat stukje is wel beperkt. Guadalupe Mountains ligt ver van alles, wij hebben wel eens de nacht ervoor in Pecos, TX overnacht, en de nacht erna in Carlsbad (dan kom je dus al langs Carlsbad Caverns). Het enige hotel dichterbij is in Whites City (echt bij Carlsbad Caverns), maar dat krijgt behoorlijk slechte reviews. Voor White Sands is Alamogordo een goed overnachtingsplek. Misschien vanuit Big Bend naar Alamogordo, die avond en de volgende ochtend White Sands en dan door naar Carlsbad voor 2 nachten. Vanuit daar op en neer naar Guadalupe en evt Carlsbad Caverns. Volgens mij gaat de grotten wel al vrij vroeg dicht (zou anders kunnen zijn buiten het vleermuizenseizoen), dus dat moet je goed plannen.
Als je tijd hebt is Seminole Canyon SP, ten westen van Del Rio, leuk.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door Hans B »

Vergis je je niet een beetje in de afstanden. Texas is huge. Zo te zien is het erg veel autorijden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019

Bericht door MikeAmerika »

hemmie schreef:
15 jun 2019, 16:41
Ik mis sowieso de Hill Country in je planning, dat is wel jammer. Maar 2 dagen Austin is ook best ruim, daarvan zou je er 1 kunnen gebruiken voor een stukje Hill Country (Pedernales SP en Enchanted Rock SP zijn daar wel toppers).
28 oktober: Big Bend - Alomogordo? (Of andere suggesties? We willen naar White Sands en Guadalupe NP)
29 oktober: Alomogordo - Carlsbad
30 oktober: Carlsbad

In Austin willen we dan 1 dag naar Austin of Austin overslaan om in Fredricksburg te overnachten.
Hans B schreef:
15 jun 2019, 21:25
Vergis je je niet een beetje in de afstanden. Texas is huge. Zo te zien is het erg veel autorijden.
3/4 uur rijden vinden we niet erg. Al zitten er 1 of 2 langere rijdagen tussen.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

In Carlsbad hebben wij in een fantastische b&b geslapen inclusief bonnen voor een leuk ontbijtrestaurant in dezelfde straat. Prijzig, maar absoluut de moeite waard. In de buurt van Amarillo moet je echt naar Palo Duro SP en naar Caprock Canyon SP.
Guadalupe NP vonden wij het minst van de hele reis. Carlsbad Caverns vonden we wél erg leuk. Ook prachtig: Enchanted Rock SP bij Austin, en Seminole Canyon SP bij Del Rio.
Ik zou persoonlijk de hoek van Las Cruces overslaan. En wat langer aan de kust verblijven en langer rondom Austin. Wij hebben twee nachten geslapen op een prachtige wijngaard in Austin inclusief goddelijk ontbijt voor 100 euro per nacht, later zagen we zelfs aanbiedingen voor 70-80 euro.
Tussen Big Bend en Carlsbad zijn Marfa (alleen in het weekend!) en Alpine ook de moeite waard!
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door MikeAmerika »

Bedankt voor de tips! Die gaan we meenemen.
Bij welke b&b hebben jullie overnacht in Carlsbad?
Ons lijkt White Sands heel mooi! Alleen is het een flink stuk omrijden. Keuzes, keuzes.

En waar verbleven in Austin? Misschien kunnen we guadalupe np overslaan aangezien ik al vaker heb gelezen dat het wat tegenvalt.

Ik ga weer aan de slag met de route 8)
Laatst gewijzigd door Aricon op 23 jun 2019, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct bovenliggende berichten quoten is niet nodig en bevordert de leesbaarheid niet --> quote verwijderd.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

In Austin in een Hilton Garden Inn in het noorden van de stad. Alles is prima bereikbaar vanaf daar.

Ik zou persoonlijk zoiets doen:
Houston - kust - San Antonio - Del Rio - Big Bend - Marfa/Alpine - Carlsbad - Amarillo - Dallas - Austin - Houston

Wij hebben ook nog twee nachten in de Indian Lodge geslapen in de Davis Mountains, dat was ook heerlijk. En dan een Star Party bezocht in het observatorium in de buurt 😃

De B&B was de Fiddlers Inn. Nogmaals, prijzig, maar een van de beste plekken waar we geslapen hebben.

Oja en blijf kijken voor de Chisos Mountain Lodge, probeer er doordeweeks te zijn als het kan.

Ik zou het denk ik dan zo doen, iets meer rust:

20 oktober: Amsterdam - Houston
21 oktober: Houston - Port Aransas
22 oktober: Port Aransas/South Padre Island
23 oktober: Port Aransas - San Antonio
24 oktober: San Antonio
25 oktober: San Antonio - Del Rio
26 oktober: Del Rio - Seminole Canyon - Big Bend
27 oktober: Big Bend
28 oktober: Big Bend
29 oktober: Big Bend - Fort Davis (Indian Lodge!)
30 oktober: Fort Davis/Alpine/Marfa
31 oktober: Fort Davis - Carlsbad Caverns - Carlsbad
1 november: Carlsbad - Amarillo
2 november: Amarillo (Palo Duro SP)
3 november: Amarillo - Caprock Canyons - Austin
4 november: Austin (Enchanted Rock SP)
5 november: Austin
6 november: Austin - Houston
7 november: terugreis

En als je heel graag naar Dallas/Fort Worth wil:

20 oktober: Amsterdam - Houston
21 oktober: Houston - Port Aransas
22 oktober: Port Aransas/South Padre Island
23 oktober: Port Aransas - San Antonio
24 oktober: San Antonio
25 oktober: San Antonio - Del Rio
26 oktober: Del Rio - Seminole Canyon - Big Bend
27 oktober: Big Bend
28 oktober: Big Bend
29 oktober: Big Bend - Carlsbad
30 oktober: Carlsbad (Carlsbad Caverns)
31 oktober: Carlsbad - Amarillo
1 november: Amarillo (Palo Duro SP)
2 november: Amarillo - Caprock Canyons - Fort Worth
3 november: Fort Worth
4 november: Fort Worth - Enchanted Rock SP - Austin
5 november: Austin
6 november: Austin - Houston
7 november: terugreis
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

Wat heb je eigenlijk betaald voor je tickets? :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door bedeve »

Ik ben vorige maand na 4 dagen Terlingua naar El Paso gereden.
Vanuit een woestijnhok naar een super-suite.
ben er heel snel weer weggegaan...
Overgang te groot.
Onderweg van El Paso naar Alburquerque door de berichten hier via White Sands gereden
Ja; ik vond het een pracht van een visitor center, maar verder...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

Mike, je bedoelde natuurlijk de wijngaard in Austin! Dat was The Vineyard at Florence. Echt een bizar mooie kamer ook met uitzicht op de wijngaard... Snap nog steeds niet waarom ze het voor die prijs doen. Waarschijnlijk verhuren ze de boel meestal voor bruiloften. Wij zaten aan het begin van de reis twee dagen dus in een Hilton Garden Inn en aan het eind van de reis dus op de wijngaard. Ik krijg er weer helemaal zin in als ik er zo aan denk.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door hemmie »

bedeve schreef:
22 jun 2019, 23:04
Onderweg van El Paso naar Alburquerque door de berichten hier via White Sands gereden
Ja; ik vond het een pracht van een visitor center, maar verder...
Ik vond White Sands echt geweldig. Maar ik vermoed dat je het ook wat moet treffen met het weer. Wij waren er in het voorjaar, dus koel genoeg om er een tijdje rond te lopen (en te sleeën), maar we hadden ook strak blauwe lucht, waardoor het witte 'zand' nog mooier was.

Overigens vond ik Guadalupe Mountains ook echt mooi, maar als je geen lange wandelingen wilt of kunt maken zijn je opties wat beperkt. Wij waren er met een kleuter, en deden dus alleen een heel kort eenvoudig pad bij het visitor center, en iets verderop nog een trail wat een beetje omhoog (en weer omlaag) ging van een paar mijl. Het park ligt ver van alles, de enige manier om dichtbij te overnachten is kamperen, dus ik kan me voorstellen dat mensen dit overslaan.
Terug in Texas!
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door Grouchy »

Vorig jaar hebben we de laatste dag niet in de Big Bend geslapen maar zijn 's avonds alvast gaan rijden tot Alpine, volgende dag vroeg opgestaan en naar Guadalupe Mountains NP gereden & en de rest van de dag bezocht (Devils Hall trail & Frijole ranch trail gewandeld.). Overnacht in Carlsbad en de volgende dag weer vroeg op pad naar Carlsbad Caverns NP en daarna doorgereden naar White Sands NM om uiteindelijk die dag te eindigen in Lordsburg (op weg naar het Chiricahua NM).
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

hemmie schreef:
23 jun 2019, 00:20
Overigens vond ik Guadalupe Mountains ook echt mooi, maar als je geen lange wandelingen wilt of kunt maken zijn je opties wat beperkt. Wij waren er met een kleuter, en deden dus alleen een heel kort eenvoudig pad bij het visitor center, en iets verderop nog een trail wat een beetje omhoog (en weer omlaag) ging van een paar mijl. Het park ligt ver van alles, de enige manier om dichtbij te overnachten is kamperen, dus ik kan me voorstellen dat mensen dit overslaan.
Misschien hebben wij dan de verkeerde keuze gemaakt: groot stuk van McKrittrick gelopen. Ik vond het echt de minste wandeling van de vakantie.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door MikeAmerika »

winterpark schreef:
22 jun 2019, 23:00
Wat heb je eigenlijk betaald voor je tickets? :)
430 euro pp inclusief bagage en stoel, directe vluchten amsterdam-houston
winterpark schreef:
22 jun 2019, 23:10
Mike, je bedoelde natuurlijk de wijngaard in Austin! Dat was The Vineyard at Florence. Echt een bizar mooie kamer ook met uitzicht op de wijngaard... Snap nog steeds niet waarom ze het voor die prijs doen. Waarschijnlijk verhuren ze de boel meestal voor bruiloften. Wij zaten aan het begin van de reis twee dagen dus in een Hilton Garden Inn en aan het eind van de reis dus op de wijngaard. Ik krijg er weer helemaal zin in als ik er zo aan denk.
Ziet er goed uit! Kunnen we vanaf daar hill country en austin ontdekken!
hemmie schreef:
23 jun 2019, 00:20

Ik vond White Sands echt geweldig. Maar ik vermoed dat je het ook wat moet treffen met het weer. Wij waren er in het voorjaar, dus koel genoeg om er een tijdje rond te lopen (en te sleeën), maar we hadden ook strak blauwe lucht, waardoor het witte 'zand' nog mooier was.

Overigens vond ik Guadalupe Mountains ook echt mooi, maar als je geen lange wandelingen wilt of kunt maken zijn je opties wat beperkt. Wij waren er met een kleuter, en deden dus alleen een heel kort eenvoudig pad bij het visitor center, en iets verderop nog een trail wat een beetje omhoog (en weer omlaag) ging van een paar mijl. Het park ligt ver van alles, de enige manier om dichtbij te overnachten is kamperen, dus ik kan me voorstellen dat mensen dit overslaan.
Twijfels slaan toe! White Sands lijkt ons heel mooi. Maar ligt wel een stuk uit de route.

Hier moeten we nog goed over nadenken.

Helaas is de Chisos lodge vol. Ook al check ik het bijna elke dag. Dus misschien toch in Terlingua overnachten.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

Blijf checken inderdaad. Zijn de campings ook vol? Anders optie om bij Walmart een tent te kopen? Het is wel echt een stuk naar Terlingua.

Fijn prijs! Ik zou namelijk best terugwillen ;-)

Wat betreft White Sands, het is ook mooi. En wij vonden het ook de moeite waard hoor, alleen zo gigantisch uit de richting. Als ik jou was zou ik echt één de twee routes pakken die ik heb opgeschreven. En White Sands bewaren voor een volgende reis.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door MikeAmerika »

Opmerking moderator

bovenliggende berichten niet citeren aub
Er is nog een ADA-room beschikbaar in de Chisos mountain lodge op de 27e voor 1 nacht. Maar wij zijn goed ter been dus ik weet niet of ik het dan mag boeken. Helaas voor mij geen optie om in de tent te slapen. Ik ben niet zo van het kamperen, al hebben we een keer in een opgezette tent geslapen in Yosemite..

Fort worth is geen must dus lijkt ons de eerste route die je hebt bedacht het mooist. Is Carlsbad Caverns mooi? Ik hoor goede verhalen over de grotten. Al hebben we al meerdere grotten bezocht in de wereld dus hoop ik niet dat dit voor ons tegenvalt..
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

Persoonlijk vond ik de Carlsbad Caverns adembenemend mooi! :) Je kunt ook de grotten helemaal inlopen, vonden we echt leuk om te doen (ipv de lift). Heb je nog gecheckt of de Indian Lodge in de Davis Mountains plek heeft?

Lastig dilemma trouwens wbt die ADA kamers, volgens mij waarschuwen ze wel echt dat je die niet mag boeken als je gewoon goed ter been bent. Beter van niet, denk ik.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door MikeAmerika »

De indian lodge heeft nog voldoende plek. Die willen we dus vastleggen. Het staat er idd bij dat ze vriendelijk verzoeken het niet te boeken wanneer je het niet nodig hebt. Dus dat doen we maar niet.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door winterpark »

Leuk, we vonden het echt geweldig daar. Je hebt twee soorten kamers: historisch en niet-historisch. Allebei echt zoooo mooi... :) Misschien kun je ook kijken of jullie naar zo'n Star Party kunnen, als je het tenminste wat lijkt.
Die stadjes boven Big Bend hebben elk zijn eigen charme: Marfa is artistiek - restaurants zijn wel voornamelijk in het weekend open. Fort Davis is een beetje western en trekt ook wel wat meer eh.. tokkiepubliek :) En Alpine is een grappig studentenstadje.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MikeAmerika: rondreis Texas/New Mexico oktober/november 2019.

Bericht door hemmie »

Indian Lodge is inderdaad prachtig. De Star Party is bij ons helaas wat in het water gevallen, we waren maar 1 nacht daar (en was Spring Break, dus vooraf moeten boeken), helemaal bewolkt. Maar ze maakten er toch nog een boeiend programma van.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer