Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Djeli
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 mar 2007, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Monster

Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Bericht door Djeli »

We gaan volgend jaar weer naar het Zuid-Westen met onze kinderen. We hebben nu al zin! We zijn dan 12,5 jaar getrouwd en doen onze huwelijksreis (globaal) nog een keer over maar nu met onze 3 kinderen erbij! Het wordt een combinatie van onze reizen uit 2007 en 2011. Deze reizen hebben we met veel input van dit forum in elkaar gepuzzeld. Voor onze reis in 2020 dacht ik er wat betreft de route al (bijna) helemaal uit te zijn, maar ik begin toch te twijfelen. We gaan eind april/begin mei en ik maak me zorgen om de temperaturen rondom Yosemite (Tioga Pass zal dicht zijn, maar dat is niet erg). Daarnaast gaan we voor het eerst met een camper en dat maakt het weer spannend!

Hierbij de route die we nu hebben:
1 Amsterdam – San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco (camper ophalen) – Monterey (is dat haalbaar qua afstand/tijd?)
5 Monterey- Pismo Beach
6 Pismo Beach – LA
7 LA
8 LA (pretpark)
9 LA – tussen en LA en Grand Canyon
10 tussen en LA en Grand Canyon – Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon – Monument Valley
13 Monument Valley – Moab
14 Moab
15 Moab – Capitol Reef
16 Capitol Reef – Bryce
17 Bryce – Zion
19 Zion
19 Zion – Las Vegas
20 Las Vegas (shoppen/zwemmen/strip)
21 Las Vegas (trouwen)
22 Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
23 Lone Pine – Lee Vining of Visalia (boven of onderlangs, afhankelijk van of er een pass open is)
24 Lee Vining of Visalia – Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite – Mariposa Grove – overnachting ? (of meteen naar San Francisco?)
27 overnachting ? – overnachting in de buurt van San Francisco (als we op dag 26 meteen naar SF, waar deze dag inzetten?)
28 overnachting in de buurt van San Francisco - camper inleveren - Amsterdam
29 aankomst Amsterdam

Een paar kanttekeningen:
- We willen Las Vegas niet aan het begin of het eind. We gaan hier namelijk nog een keer trouwen in het bijzijn van de kinderen. Dit willen we niet helemaal aan het eind of helemaal aan het begin doen;
- Vorige keren hebben we niet de kustroute gereden en dat willen we wel erg graag doen;
- We hebben de route gebaseerd op onze huwelijksreis maar afwijken daarvan kan zeker;
- We hebben nog niks geboekt en kunnen met alles nog schuiven. Mogelijk hebben we nog een dag extra(waar zullen we deze gebruiken?). Start- en eindpunt kunnen zeker nog wijzigen

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Bericht door Marcopstal »

San Francisco - Monterey is wel haalbaar, allee doordat je de volgende dag al naar pismo gaat heb je in Monterey natuurlijk weinig tijd.
Waarom twee nachten Grand Canyon ? Ik zou het hier op één nacht houden.
Moab voor slechts 1 volle dag is niet echt zinvol. Hier heb je best één of zelfs twee nachten meer tijd.
Page ontbreekt bewust ?
Ik vrees dat je toch eerder rekening moet houden met de route onderlangs.


Ondanks dat je 29 dagen hebt komt het me eigenlijk wel gehaast over. Ik zou Moab en eventueel zelfs Capitol Reef laten vallen om wat meer rust in de route te krijgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Bericht door sanook »

Qua temperatuur kan het in Yosemite nog best koud zijn. Wij waren er begin deze maand en in de vallei was het 's nachts net boven het vriespunt. Hoeft geen probleem te zijn want we hadden een heated cabin maar de laatste dag werd de heating uitgeschakeld... (dus maar gauw een extra dekentje gehaald bij de receptie)
Gebruikersavatar
Djeli
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 mar 2007, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Monster

Re: Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Bericht door Djeli »

Dank jullie voor de reacties. We vinden het zelf ook wat vol, zeker voor de kinderen. Vooral het deel na Las Vegas wordt (voor ons gevoel) veel rijden en we hebben toch al twijfels over Yosemite ivm de temperaturen. Om die redenen overwegen we nu om dat deel van de reis te laten zitten en toch te eindigen bij Las Vegas. Die dagen kunnen we dan weer verdelen over de rest van reis.

Dit wordt het dan:
1 Amsterdam – San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco (camper ophalen) – Santa Cruz
5 Santa Cruz - Big Sur
6 Big Sur - Pismo Beach
7 Pismo Beach – LA
8 LA
9 LA (pretpark)
10 LA – Joshua Tree NP
11 Joshua Tree NP - Kingman
12 Kingman – Grand Canyon
13 Grand Canyon
14 Grand Canyon – Monument Valley
15 Monument Valley – Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab – Capitol Reef
19 Capitol Reef
20 Capitol Reef – Bryce
21 Bryce – Zion
22 Zion
23 Zion
24 Zion – Las Vegas (camper inleveren)
25 Las Vegas (shoppen/zwemmen/strip)
26 Las Vegas (trouwen)
27 Las Vegas (daytrip naar…?)
28 Las Vegas - Amsterdam
29 aankomst Amsterdam

Page overslaan is inderdaad bewust. We twijfelen inderdaad ook over de extra nacht in de GC. Reden dat we hem nu hebben laten staan is om even rust in te bouwen voor de kinderen (niet elke dag op pad), maar misschien is dat leuker in Bryce.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Page overslaan? Daar is toch genoeg te zien.
De tijd voor Zion is mooi, maar een stop in Valley of fire tussen zion en Las Vegas zou ook wel mooi zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Djeli
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 mar 2007, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Monster

Re: Reis Djeli: rondreis SF - SF april/mei 2020. Advies ivm temperatuur/sneeuw

Bericht door Djeli »

Page is inderdaad erg leuk maar toch twijfelen we. We willen ook wel met de kinderen naar Antilop Canyon maar vindt de prijzen daar echt hoog! En dat voor 5 personen. Ik weet het, het valt in het niet bij heel de reis. Ik denk dat we net zoveel plezier hebben in een andere slot canyon. Wij vonden de plaats zelf niet zo leuk om te verblijven, maar misschien lag dat aan het hotel. Keuzes keuzes.

We vinden Zion echt een prachtig mooi park! Valley of Fire zit ik toevallig net over te lezen. Die gaat zeker op het lijstje. Of we stoppen onderweg of we rijden erheen vanuit Las Vegas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer