Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Hoi!

Volgend jaar april staat onze rondreis West-Amerika op de planning. We vliegen op Las Vegas, na 18 dagen via LA weer terug en willen een deel van de reis afleggen per camper. De rest staat nog volledig open. Zie hieronder voor het eerste concept van de planning.

Eerste versie plan is (voor nu);

> Eerst een rondje parken te doen vanuit Las Vegas. We vinden het belangrijk om niet helemaal uitgeblust thuis te komen, dus hebben hier en daar 2 of 3 nachten gepland, alleen vinden het erg moeilijk beoordelen waar we langer moeten blijven, en waar niet.

> Na Las Vegas richting San Francisco, we weten nog niet goed waar we onderweg willen stoppen en hoe lang daar te verblijven.

> Dan tijd voor de kust! Die trekt ons altijd erg aan dus hebben daar ook best wat dagen gepland, maar vinden het wederom moeilijk te bepalen welke plekjes aan te doen.

En dan natuurlijk de grote vraag; zouden jullie ons hier mee willen helpen? :D Mening over deze eerste versie van onze trip, wat waar echt wel echt niet te doen, hoe lang, etc. etc. Alvast bedankt!

datum dag camper dag
07-apr-20 1 Aankomst Las Vegas 14:15
08-apr-20 2 Las Vegas
09-apr-20 3 1 Start Las Vegas - boodschappen - aankomst eind dag Zion (2,5u rijden)
10-apr-20 4 2 Ochtend/middag in Zion, eind middag aankomst in Bryce (1,5u rijden)
11-apr-20 5 3 Bryce Park
12-apr-20 6 4 Bryce - middag/eind ochtend aankomen in Grand Canyon (3u rijden) heli zonsondergang
13-apr-20 7 5 grand canyon
14-apr-20 8 6 Grand Canyon - Las Vegas (4,5u rijden) slapen in vegas
15-apr-20 9 Las vegas ochtend inleveren camper, auto huren en rijden(via death valley??) naar Sierra Nevada of Yosemite (6,5u) - daar slapen
16-apr-20 10 Aankomst middag San Francisco
17-apr-20 11 San Francisco
18-apr-20 12 San Francisco
19-apr-20 13 Santa Cruz
20-apr-20 14 Santa Cruz - Santa Barbara (5u rijden)
21-apr-20 15 Santa barbara
22-apr-20 16 Santa Barbara
23-apr-20 17 SB - LA aankomst eind ochtend (2u rijden)
24-apr-20 18 Vertrek LA 16:55
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Rondreis Camper Las Vegas - SF - LA

Bericht door Hockey »

Als ik het goed begrijp slaan jullie dus de kustroute over? Want die ga je niet in 5 uur redden van Santa Cruz naar Santa Barbara.
Santa Cruz naar Monterey is ongeveer 30 minuten rijden met een camper. Dan komt vanaf daar tot Cambria het mooie stuk en dan zeker nog 2,25 uur rijden naar Santa Barbara en dat is met een personenauto.
Oftewel, als je SC naar SB in 1 dag wil rijden met een camper, vertrek vroeg, en zorg dat je voor zonsondergang bij Cambra bent. Het stuk daarna is niet echt spannend.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Rondreis Camper Las Vegas - SF - LA

Bericht door Hans B »

Je geeft aan waar je voorkeuren liggen, dus daar ga ik niet te veel aan tornen.
Maar toch even, het zijn de parken die de USA zo bijzonder maken, niet het water.

Tickets zijn zeker al geboekt ....

Rij na aankomst de volgende dag uit LV weg.
Kom dan halverwege een extra dag terug.
Kun je LV een ietsje als rustpunt gebruiken.

Besteed in ieder geval 1 volle dag in Zion en niet in Bryce.
Zion is een prachtig wandelprak waar je met gemak enkele dagen kunt verblijven.
Bryce is meer een 'kijk' park, waarin een mooie wandeling wel genoeg is.

Op deze manier door Yosemite racen heeft geen zin, om een klein ietsje van het park te beleven is 1 dag Valley eigenlijk een must.

Kustweg + alle tijd die je daar besteed, tja t is jullie keus. In april zal het niet super warm zijn en zandstranden ala Nederland zijn er wel maar Zandvoort of Scheveningen heeft betere te bieden.

Succes met de puzzel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis Camper Las Vegas - SF - LA

Bericht door Marcopstal »

Camper afhalen, boodschappen doen, naar Zion rijden is niet echt realistisch tenzij je een early bird hebt. Je verliest ook nog ene uur tijd onderweg !
Voor Zion heb je dus te weinig tijd.
In Bryce voorzie je ruim de tijd terwijl dit eigenlijk minder tijd nodig heeft, het is immers een klein park.
Je rijdt aan Page voorbij ?
Geen interesse in MV ?
Voor de GC voorzie je twee nachten. Dat is veel in vergelijking met de gehele reis. Vraag is waarom ?
Las Vegas - Death Valley - Yosemite ? Op zich al niet realistisch voor één dag. Vergeet ook niet dat in die periode de Tioga Pass zeker nog dicht is.
Je reist dus eigenlijk naar Yosemite enkel en alleen om er te slapen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis Camper Las Vegas - SF - LA

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Er hebben al wat mensen gereageerd en ik ben het met het meeste eens. Zonder dat ik weet waar jullie interesses liggen (afgezien van de kustroute) zou ik andere keuzes maken.

Ik zou kiezen voor of een camper, of een auto en niet halverwege wisselen. Dat kost veel tijd en eigenlijk heb je die niet. Mijn voorkeur, zeker met 'slechts' 18 dagen zou zijn om met een auto te reizen. Dat heeft een paar redenen: je bent veel minder tijd kwijt voor het ophalen, je kunt op de dag na aankomst vertrekken en later wat rust inbouwen met 2 nachten Vegas en ook het rijden aan zich kost met de camper aanzienlijk meer tijd. Op zich prima maar eigenlijk heb je die tijd niet.

Ik snap dat je de kunstroute wil doen (alhoewel dat bij ons in 2012 nogal tegenviel wegens heftige zeemist... Dat kan dus ook en dan is er weinig aan :cry: ) , maar het is vroeg in het jaar dus reken niet op warme dagen aan zee.
Verder vind ik dat dit in de eerste planning ten koste gaat van al het moois wat er zeg tot SF te zien is. De meeste mensen plannen minimaal 1 overnachting tussen LV en Yosemite en nog vaker 2. In een dag naar de valley rijden is eigenlijk niet te doen, zeker niet als je ook nog een camper in wilt (moet) leveren. En verder valt het op dat jullie al dan niet bewust Page overslaan. Gezien al het moois daar zou ik daar ook een overnachting plannen.

Maar goed, wat zou ik doen in jullie plaats... nou zoiets: (en dan dus alles met auto en niet met camper)

Dag 1 Aankomst LV
Dag 2 LV - Zion (eventueel via valley of fire)
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Page
Dag 6 Page - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 8 LV
Dag 9 LV - ergens halverwege (Gezien de tijd van het jaar zal de Tioga pass vrijwel zeker dicht zijn en moet je 'onderlangs')
Dag 10 ergens halverwege - Yosemite Valley
Dag 11 Yosemite Valley
Dag 12 Yosemite - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF - Kustroute
Dag 16 Kustroute
Dag 17 Kustroute - LA
Dag 18 LA - Vliegtuig

Je kunt een dag SF inruilen voor bijvoorbeeld de Kustroute maar dat is persoonlijk.

Veel succes met de voorbereiding!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Camper Las Vegas - SF - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de tickets en de camperhuur al vast? Dat zou wel jammer zijn, maar wel belangrijk om te weten.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door BonnyR »

Voor liefhebber van de kust zit je wel vroeg in het seizoen. Het weer kan echt frisjes zijn.De helft van je reis zit je bijna aan de kust. Wij vertrokken dit jaar eind april en zaten goed in de sneeuw/kou in zowel Bryce, Yellowstone, Sequioa, Grand Teton. Voor Yosemite, Grand Canyon hebben we mazzel gehad. Wij kwamen aan terwijl andere mensen net weggespoeld waren.
Als je nog de mogelijkheid hebt zou ik later weggaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door IngridZw »

Om een park als Yosemite puur alleen te gebruiken als overnachtingsplaats heeft eigenlijk geen zin. Bovendien is de Tioga Pass en waarschijnlijk ook nog de Sonora Pass gesloten in die periode. Het is dan onmogelijk om in één dag naar de vallei te rijden. In jullie geval zou ik Yosemite weglaten en vanuit Las Vegas te gaan overnachten in Death Valley of eventueel Lone Pine. Vandaaruit is het handiger vanwege de afstand om eerst LA aan te doen en daarna de kustweg en eindigen in San Francisco. (als de vliegtickets nog niet zijn geboekt)
Verder ben ik het eens met voorgaande opmerkingen te weten een extra overnachting in Zion en een nacht minder in Bryce.
Met wat minder tijd voor de kust en de Grand Canyon kun je eventueel Page en Monument Valley nog toevoegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Ontzettend bedankt voor alle reacties! Erg fijn!
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Hockey schreef:
13 jun 2019, 21:50
Als ik het goed begrijp slaan jullie dus de kustroute over? Want die ga je niet in 5 uur redden van Santa Cruz naar Santa Barbara.
Santa Cruz naar Monterey is ongeveer 30 minuten rijden met een camper. Dan komt vanaf daar tot Cambria het mooie stuk en dan zeker nog 2,25 uur rijden naar Santa Barbara en dat is met een personenauto.
Oftewel, als je SC naar SB in 1 dag wil rijden met een camper, vertrek vroeg, en zorg dat je voor zonsondergang bij Cambra bent. Het stuk daarna is niet echt spannend.
Dank voor alle reacties! Super fijn. Ik ga ze proberen hier allemaal te beantwoorden.

Wellicht niet helemaal duidelijk aangegeven, maar het plan is de eerste week/periode met de camper te gaan, en dan via LV naar SF en de kust met een huurauto.
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Hans B schreef:
13 jun 2019, 22:01
Je geeft aan waar je voorkeuren liggen, dus daar ga ik niet te veel aan tornen.
Maar toch even, het zijn de parken die de USA zo bijzonder maken, niet het water.

Tickets zijn zeker al geboekt ....

Rij na aankomst de volgende dag uit LV weg.
Kom dan halverwege een extra dag terug.
Kun je LV een ietsje als rustpunt gebruiken.

Besteed in ieder geval 1 volle dag in Zion en niet in Bryce.
Zion is een prachtig wandelprak waar je met gemak enkele dagen kunt verblijven.
Bryce is meer een 'kijk' park, waarin een mooie wandeling wel genoeg is.

Op deze manier door Yosemite racen heeft geen zin, om een klein ietsje van het park te beleven is 1 dag Valley eigenlijk een must.

Kustweg + alle tijd die je daar besteed, tja t is jullie keus. In april zal het niet super warm zijn en zandstranden ala Nederland zijn er wel maar Zandvoort of Scheveningen heeft betere te bieden.

Succes met de puzzel.
Tickets zijn inderdaad al geboekt.
>Goede tip om meteen uit LV te vertrekken met de camper, om vervolgens na de camper reis in LV wat dagen tot rust te komen. Ik ga dit in de planning aanpassen.
> idem voor de tijd in Zion en Bryce

Ik begrijp dat je vanuit Valley Yosemite bezoekt? Zoals al benoemd hebben we niet erg ruim de tijd; zou ondanks dat voldoende tijd Yosemite / Valley niet mogen ontbreken? M.a.v. dit is wel een van de niet te missen highlights en passend in de route?

In ieder geval ben ik er nav jouw en de overige reacties en wat Googlen dat we ons meer moeten focussen op de parken ipv de kust. Ik ga hier de planning ook op aanpassen. Bedankt!
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Marcopstal schreef:
13 jun 2019, 22:06
Camper afhalen, boodschappen doen, naar Zion rijden is niet echt realistisch tenzij je een early bird hebt. Je verliest ook nog ene uur tijd onderweg !
Voor Zion heb je dus te weinig tijd.
In Bryce voorzie je ruim de tijd terwijl dit eigenlijk minder tijd nodig heeft, het is immers een klein park.
Je rijdt aan Page voorbij ?
Geen interesse in MV ?
Voor de GC voorzie je twee nachten. Dat is veel in vergelijking met de gehele reis. Vraag is waarom ?
Las Vegas - Death Valley - Yosemite ? Op zich al niet realistisch voor één dag. Vergeet ook niet dat in die periode de Tioga Pass zeker nog dicht is.
Je reist dus eigenlijk naar Yosemite enkel en alleen om er te slapen.
Als ik het goed begrijp is het dus verstandig een stop te maken tussen LV en Zion. Waar zouden jullie dat aanraden? Hoe veel tijd zouden jullie aanraden in Zion? Misschien al tips voor een verblijf daar?

Met dat we minder tijd gaan besteden langs de kust denk ik dat ik Page toevoeg aan de camper ronde. Tips over hoe lang te verblijven en waar in en rondom Page? Sorry voor de newbie vraag, maar waar staat MV voor? Ik begrijp dat GC net als Bryce ook meer een 'kijk' locatie is, en dus korter verblijf prima zou zijn?

Dan LV - Yosemite (nu gepland met huurauto), is dit onmisbaar of zou je adviseren misschien de camperronde vanuit Las Vegas - Zion - Bryce etc. uit te breiden?
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Martin & Marianne schreef:
13 jun 2019, 23:17
Liggen de tickets en de camperhuur al vast? Dat zou wel jammer zijn, maar wel belangrijk om te weten.

Marianne
Tickets al wel ben ik bang, camperreis nog niet. Ben heel erg benieuwd naar jouw advies! Wat zou je aanraden met alleen de tickets als vast gegeven?
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

Tantelotje schreef:
13 jun 2019, 22:32
Wat een heerlijk vooruitzicht!

Er hebben al wat mensen gereageerd en ik ben het met het meeste eens. Zonder dat ik weet waar jullie interesses liggen (afgezien van de kustroute) zou ik andere keuzes maken.

Ik zou kiezen voor of een camper, of een auto en niet halverwege wisselen. Dat kost veel tijd en eigenlijk heb je die niet. Mijn voorkeur, zeker met 'slechts' 18 dagen zou zijn om met een auto te reizen. Dat heeft een paar redenen: je bent veel minder tijd kwijt voor het ophalen, je kunt op de dag na aankomst vertrekken en later wat rust inbouwen met 2 nachten Vegas en ook het rijden aan zich kost met de camper aanzienlijk meer tijd. Op zich prima maar eigenlijk heb je die tijd niet.

Ik snap dat je de kunstroute wil doen (alhoewel dat bij ons in 2012 nogal tegenviel wegens heftige zeemist... Dat kan dus ook en dan is er weinig aan :cry: ) , maar het is vroeg in het jaar dus reken niet op warme dagen aan zee.
Verder vind ik dat dit in de eerste planning ten koste gaat van al het moois wat er zeg tot SF te zien is. De meeste mensen plannen minimaal 1 overnachting tussen LV en Yosemite en nog vaker 2. In een dag naar de valley rijden is eigenlijk niet te doen, zeker niet als je ook nog een camper in wilt (moet) leveren. En verder valt het op dat jullie al dan niet bewust Page overslaan. Gezien al het moois daar zou ik daar ook een overnachting plannen.

Maar goed, wat zou ik doen in jullie plaats... nou zoiets: (en dan dus alles met auto en niet met camper)

Dag 1 Aankomst LV
Dag 2 LV - Zion (eventueel via valley of fire)
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Page
Dag 6 Page - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 8 LV
Dag 9 LV - ergens halverwege (Gezien de tijd van het jaar zal de Tioga pass vrijwel zeker dicht zijn en moet je 'onderlangs')
Dag 10 ergens halverwege - Yosemite Valley
Dag 11 Yosemite Valley
Dag 12 Yosemite - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF - Kustroute
Dag 16 Kustroute
Dag 17 Kustroute - LA
Dag 18 LA - Vliegtuig

Je kunt een dag SF inruilen voor bijvoorbeeld de Kustroute maar dat is persoonlijk.

Veel succes met de voorbereiding!
Ontzettend bedankt voor de uitgebreide reactie! Hier kunnen we wat mee. > wel of geen camper moeten we maar eens goed in overweging nemen, het lijkt me ondanks de nadelen ook ergens wel veel toevoegen aan de beleving.
> De kustroute gaan we drastisch inkorten, en Page met min. 1 overnachting toevoegen aan de ronde ' rechts' van LV. Jij denkt dat het wel te doen is om meteen van LV helemaal naar Zion te rijden?
Welke stops en tijd zou je aanraden van LV naar Yosemite? ( ik denk dat we dit deel dan dus sowieso met auto doen.)
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

BonnyR schreef:
14 jun 2019, 09:34
Voor liefhebber van de kust zit je wel vroeg in het seizoen. Het weer kan echt frisjes zijn.De helft van je reis zit je bijna aan de kust. Wij vertrokken dit jaar eind april en zaten goed in de sneeuw/kou in zowel Bryce, Yellowstone, Sequioa, Grand Teton. Voor Yosemite, Grand Canyon hebben we mazzel gehad. Wij kwamen aan terwijl andere mensen net weggespoeld waren.
Als je nog de mogelijkheid hebt zou ik later weggaan.
Oei.. Vreemd dat ik overal lees dat april de beste reistijd zou zijn voor een rondreis in dit gebied. Het weer kan wisselvallig zijn, misschien hadden jullie net pech? Kans dat wij dat dan ook gaan hebben inderdaad.. Kust gaan we dan in ieder geval grotendeels overslaan.
smellycat
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jun 2019, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door smellycat »

IngridZw schreef:
14 jun 2019, 16:07
Om een park als Yosemite puur alleen te gebruiken als overnachtingsplaats heeft eigenlijk geen zin. Bovendien is de Tioga Pass en waarschijnlijk ook nog de Sonora Pass gesloten in die periode. Het is dan onmogelijk om in één dag naar de vallei te rijden. In jullie geval zou ik Yosemite weglaten en vanuit Las Vegas te gaan overnachten in Death Valley of eventueel Lone Pine. Vandaaruit is het handiger vanwege de afstand om eerst LA aan te doen en daarna de kustweg en eindigen in San Francisco. (als de vliegtickets nog niet zijn geboekt)
Verder ben ik het eens met voorgaande opmerkingen te weten een extra overnachting in Zion en een nacht minder in Bryce.
Met wat minder tijd voor de kust en de Grand Canyon kun je eventueel Page en Monument Valley nog toevoegen.
Tickets helaas al geboekt.. Op basis van bestaande routes van reisorganisaties. iets te snel mee geweest dus; volgende keer hier maar eerder om advies vragen..!

Nogmaals ontzettend dank voor de reacties. Ondanks dat het wellicht beter was geweest de tickets anders te boeken heb ik het idee dat we nu al dichter bij een goed lopende en meer overdachte planning zijn gekomen. Bouw hier graag met jullie aan verder! Dan ook benieuwd naar jullie mening nav mijn bovenstaande reacties op de berichten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in die tijd van het jaar eerder kiezen voor een rondje met Moab er in. En dan geen kust:

7-apr-20 naar Las Vegas
8-apr-20 Las Vegas -
9-apr-20 Las Vegas - Valley of Fire
10-apr-20 Valley of Fire - Zion
11-apr-20 Zion
12-apr-20 Zion - Bryce
13-apr-20 Bryce - Capitol Reef
14-apr-20 Capitol Reef - Moab
15-apr-20 Moab
16-apr-20 Moab
17-apr-20 Moab - Monument Valley
18-apr-20 Monument Valley - Page
19-apr-20 Page - Grand Canyon
20-apr-20 Grand Canyon
21-apr-20 Grand Canyon - Joshua Tree
22-apr-20 Joshua Tree - Los Angeles
23-apr-20 Los Angeles
24-apr-20 Los Angeles

Als de kust echt een must is zou ik je eerste route volgen maar dan iets meer tijd voor het eerste stuk, en zonder Yosemite. Death Valley is wel een must in die tijd van het jaar vind ik. Net als Valley of Fire.

7-apr-20 naar Las Vegas
8-apr-20 Las Vegas - Valley of Fire
9-apr-20 Valley of Fire - Zion
10-apr-20 Zion
11-apr-20 Zion - Page
12-apr-20 Page - Grand Canyon
13-apr-20 Grand Canyon
14-apr-20 Grand Canyon - Las Vegas
15-apr-20 Las Vegas - Death Valley
16-apr-20 Death Valley - ?
17-apr-20 ? - San Francisco
18-apr-20 San Francisco
19-apr-20 San Francisco - Monterey
20-apr-20 Monterey - Pismo Beach
21-apr-20 Pismo Beach - Santa Barbara
22-apr-20 Santa Barbara
23-apr-20 Santa Barbara - Los Angeles
24-apr-20 Los Angeles

Je zou het eerste deel met een camper kunnen doen. Of je doet in beide routes alles met een camper of alles met de auto.

Wat de tickets betreft: je zou eens kunnen kijken of je ze aan kunt passen. Dat hoeft misschien niet eens veel extra te kosten. Ik zou dan na de GC richting LA gaan en eindigen in SF. Met een camper ook handig: die heb je dan in SF niet meer nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door PSVwally »

Ik zou óf voor een huurauto kiezen óf voor een camperreis. Maar in ieder geval niet gedurende de reis gaan wisselen. Je doet al een beetje hasstige route, dan kost dat alleen maar extra tijd.

Hou er rekening mee dat het in April/Mei wel vroeg donker is. Overigens had ik in April 2012 gewoon korte broeken weer langs de kustroute. Zwemmen in de pacific zou ik dan wel achterwege laten, want het is ijskoud water.

Ik denk dat je jezelf eerst het beste eens moet gaan oriënteren wat je nou echt wilt zien. Doe dat mbv de voorbeeld route en bv ontdek-amerika. Lees vooral veel reisverslagen en topics door. Je ziet daar namelijk veel dezelfde routes maar toch met kleine nuances. De een reist wat sneller dan de andere, wel wandelen of bijna niet wandelen. Etc etc.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door tomhster »

Een camper vertraagt alles met zo'n 30%. Nu ben ik toch al geen fan van die dingen, maar als tijd enigszins een factor is adviseer ik auto en hotels.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis smellycat: rondreis camper Las Vegas - SF - LA.

Bericht door Hans B »

Alhoewel ik al 20 jaar met de camper door Amerika reis, ben ik wel van mening dat je met een camper meer de tijd moet nemen.
Voor een geposte grote route zoals topicstarter van plan is en het bovendien de 1e keer USA is, zou ik kiezen voor auto met motel.
Als de route compacter wordt of er een week extra tijd is dan is het prima te doen en dan is een camper ideaal.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer