Reis Summer2020: autorondreis Las Vegas - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Summer2020
Amerika-ontdekker

Reis Summer2020: autorondreis Las Vegas - Salt Lake City.

Bericht door Summer2020 » 29 mei 2019, 12:57

Hallo Allemaal,

Juli/augustus 2020 willen wij met ons gezin (3 kinderen, 19, 17 ,15 jaar) een autorondreis gaan maken in Amerika. Wij zijn nog nooit in Amerika geweest. We gaan vnl voor de natuur, maar zijn meer in voor korte wandelingen. Ter afwisseling hebben wij Las Vegas en Salt Lake City toegevoegd. Maar nog niets ligt vast, ook nog niets geboekt.

Zouden jullie als kenners eens willen kijken naar mijn reisschema, die ik aan de hand van informatie van dit forum heb samengesteld? Yellowstone is een must voor ons. Graag hadden we ook San Francisco toegevoegd, maar we komen dan denk ik niet goed uit.

Alle tips zijn van harte welkom!! Is dit schema haalbaar en ook leuk voor tieners? Mis ik iets belangrijks?

1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Zion
4. Zion
5. Bryce
6. Bryce
7. Page
8. Page
9. Grand Canyon
10. Monument Valley
11. Arches
12. Arches
13. Dinosaur
14. Grand Teton
15. Grand Teton
16. Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Salt Lake City
21. Salt Lake City - Amsterdam

Alvast bedankt!

Groetjes, Summer.

moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autorondreis Las Vegas - Salt Lake City

Bericht door moon29 » 29 mei 2019, 13:42

Hoi Summer,

Leuke plannen hebben jullie! Mooi vooruit zicht en nog tijd genoeg om het rustig uit te werken.
Wij gaan over 4 weken een vergelijkbare trip doen, maar dan andersom. Wij starten in SLC en eindigen in Las Vegas.
Wij zijn al ooit in SLC geweest en hoeven er daarom niet terug. En daarnaast is het niet een stad die ons enorm aansprak. San Francisco is idd leuker, maar ligt niet handig gezien jullie wens om Yellowstone te zien. Dan heb je dagen te kort.

Wij gaan nu voor de 5e keer.
Mocht je het leuk vinden, dan zou je ons via ons blog vanaf 28 juni kunnen 'volgen' en krijg je zo wellicht nog meer een idee van wat jullie leuk vinden.
En in ons blog van 2014, 2015 en 2017 vind je ook allemaal stukken van jullie reisidee.

Inzake je route:
- schrijf hem (zoals je vast al vaak als advies bent tegen gekomen op het forum) even in van....naar.... vorm per dag, dat geeft beter inzicht in wanneer je waar overnacht en wat je reisdagen zijn
- Bryce zou je een nachtje minder kunnen doen (is een klein park) en die zou je dan bij Moab (je gaat per auto lees ik, dus dan overnacht je waarschijnlijk in Moab, in Arches kun je niet overnachten) voegen, of anders bij Las Vegas. Dat is ter afwisseling en voor de kids ook toch wel heel leuk (vinden wij). Wij vinden dat altijd een heerlijke afsluiter.
- Moab verdient een nacht meer, aangezien je daar Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP hebt, waarbij het eigenlijk zonde zou zijn als je daar bent om er een over te slaan. Twee volle dagen is dan wel het minimum (3 nachten)
- Je kunt ook (zoals wij dit jaar doen) als je vanaf SLC terug vliegt 1 nacht GT doen, dan de 4 nachten YS en dan weer 1 nacht GT en dan SLC. Dan heb je niet zo'n lange rijdag van Yellowstone naar SLC. Of.. terugvliegen vanaf Jackson bijvoorbeeld.
- je kunt ook de volgende volgorde doen: Bryce, North Rim GC, Page, MV, Moab

Voor tieners is het zeker leuk! Die van ons hadden een bloedhekel aan wandelen, maar nu staan er zelfs hikes van 18 km op de planning. Wandelen daar is niet te vergelijken met hier in Nederland en volgens onze kids ook niet met Europa. En daarnaast zijn er genoeg andere opties voor de afwisseling, zoals een boot of kano's huren op Lake Powell, paardrijden in MV, raften enz...

Wordt zeker een gave reis !.....en......verslavend :wink:

Groetjes,
Monique

Summer2020
Amerika-ontdekker

Bericht door Summer2020 » 29 mei 2019, 13:53

Hallo Monique,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik ga je tips gebruiken. En zeker ga ik jullie Blog volgen vanaf juni. Leuk!!

Ik wens je alvast een fantastische reis toe!!

Groetjes,
Summer

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 29 mei 2019, 14:55

Hoi,

Ik denk dat je een leuke route hebt gemaakt hoor. Ook al zijn jullie misschien geen grote wandelaars, ook de kortere wandelingen kunnen best leuk zijn. Maar let wel dat het in de zomer erg heet is daar en het dus intensief kan zijn. Zorg dus voor voldoende drinken en wat eten voor onderweg en hoofddeksels. Ik heb hetzelfde als wat hierboven staat. Ik vind de wandelingen daar veel leuker als hier door het bos of over het strand.

Vegas er zeker inhouden hoor. Die dag kom je wel door, al is het aan een zwembad.

Ik zou geen SF toevoegen in deze reis, want dan moet je echt heel veel gaan schuiven. Ik zou Vegas en Zion zeker zo laten. Je komt op dag 3 pas in de middag in Zion aan en het zal dan erg druk zijn. Vertrek dus op dag 4 vroeg het park in en ga in de middag bv nog lekker zwemmen bij het hotel.
Aanraden is in ieder geval om een deel van de narrows te lopen/waden. Je kan in springdale evt waterschoenen huren.

Ik zou Bryce naar 1 nacht zetten, al is 2 in principe ook prima. Maar het is een (relatief) klein park.

Deze nacht zou ik dan bij Moab zetten. Behalve dat je qua parken Arches hebt hebt je er ook nog Dead Horse SP en Canyonlands Island in the sky NP (de laatste vond ik indrukwekkender dan Arches), maar je zou ook nog kunnen raften met de kids langs de UT128. Zeker deze route ook pakken als je richting dinosaur gaat. Overigens als je alleen de dinosaur quarry doet zou ik doorrijden naar Vernal of zelfs Dutch John of Manila om te overnachten. De quarry en het Visitor Center van dinosaur heb je in iets meer dan een uur wel gezien. Het canyon deel, wat een stuk verder naar het oosten ligt kost wel veel meer tijd om te bekijken, alleen is dat misschien voor de kids niet zo interessant als vele andere zaken op deze trip.

Ik zou GT en Yellowstone als je de route zo doet wel zo houden. Alleen dan zou ik de laatste nacht Yellowstone zeker al in West Yellowstone overnachten.
- Je kunt ook (zoals wij dit jaar doen) als je vanaf SLC terug vliegt 1 nacht GT doen, dan de 4 nachten YS en dan weer 1 nacht GT en dan SLC. Dan heb je niet zo'n lange rijdag van Yellowstone naar SLC.
Van West Yellowstone of van Jackson naar Salt Lake City is nagenoeg dezelfde rijtijd.... dus als je niet midden in het park of vanuit Gardiner komt maakt dit echt helemaal geen bal uit, de rijdag blijft even lang....

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 30 mei 2019, 07:41

hallo,
toffe trip. Inderdaad spijtig dat sfo zo uit de richting ligt.

Het is al vermeld : waarom niet terugvliegen vanaf Jackson ? Misschien (met de nadruk op misschien) gaan de tickets wat duurder uitvallen, maar naar SLC rijden kost je een vakantiedag waaraan je weinig hebt, en kost ook geld.

Binnen 14 dagen vlieg ik voor de 4° maal terug vanaf Jackson, als je alles meetelt is het al telkens goede oplossing.

Indien mogelijk boek Yellowstone al, mag al geboekt worden vanaf 1 mei en al heel veel is gereserveerd.

Jacques

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 30 mei 2019, 07:56

Ik vind het een mooie route maar een of twee dagen extra zou wel mooi zijn.
Voor delen van de route met tieners kun je eens ons 2008-verslag bekijken en voor een route met oudere kinderen ons 2017-verslag.

Accommodaties in Yellowstone kun je inderdaad nu al boeken, dus zodra je weet wanneer je er ongeveer bent kun je al wat vast gaan leggen. Annuleren is gratis tot een maand van tevoren.
Wij zaten in 2015 op veel verschillende locaties. Kijk daarvoor eens in ons verslag onder planning en onder overnachtingen. Wij reden toen ook twee keer door Grand Teton.

Marianne

Summer2020
Amerika-ontdekker

Bericht door Summer2020 » 30 mei 2019, 09:19

Goedemorgen,

Wat fijn jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee. Gelijk heb ik ook nog een paar vragen aan jullie, als dat mag. :)

1. Wij denken eraan de reis om te gooien en dus te beginnen in Salt Lake City. Maar beter nog Jackson dus. Geweldige tip, dank je wel!!

2. Jullie adviseren om nu alvast overnachtingen in Yellowstone vast te leggen. Ik had eerlijk gezegd al gekeken. Maar ik heb nog geen tickets, die zijn nog niet te boeken. Als ik nu overnachtingen boek, dan kan ik geen dagen meer schuiven, mochten de tickets een paar dagen eerder/later goedkoper zijn. Moet ik daarop wachten? Of raden jullie aan om toch overnachtingen alvast te kiezen?

3. En hoeveel nachten in het park?

4. Hebben jullie voor mij nog tips voor tickets. Sorry vast een vraag die niet te beantwoorden is, maar loont vroeg boeken, 1 jaar van te voren?

5 . Laatste vraag :) , de overnachtingsplekken in Yellowstone zijn allemaal voor 4 personen. Iemand tips voor als je met 5 personen bent?

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie tips. Ik ga even kijken bij jouw reisverslagen Marianne.

Wat een ontzettend fijn en enthousiast forum.

Groetjes, Summer

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door stegeman » 30 mei 2019, 09:37

Tickets valt volgens mij wel mee met verschil. Denk niet dat het goedkoper wordt. Zie je een goede prijs zou ik boeken.
Voor overnachtingen zie ik bij m’n eigen boekingen hotels die nu soms wel €100 duurder zijn als ik nu zou boeken. Campings is het probleem dat ze snel vol zitten. Dus zou ik ook zsm boeken.
Yellowstone vonden we zo mooi! Denk 4 nachten Yellowstone en 2 Grand Teton wel minimum is. Bij alles zien en gewone korte wandelingen/stops voldoende. Wil je langere hikes wellicht een nacht extra Yellowstone.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 30 mei 2019, 10:58

2. Je kunt toch meerdere nachten vastleggen? Dan kun je altijd nog schuiven. Je zou op meerdere plaatsen 2 nachten vast kunnen leggen.
Als je nu iets kunt vinden scheelt dat later veel zoeken. Annuleren is makkelijker dan op een later tijdstip nog iets te moeten boeken.
3. Ik zou voor zeker 4 nachten gaan.
5. Als je een ruime kamer hebt kun je een luchtbed bij plaatsen. Ik denk dat bij meerdere hotels een luchtbed wel handig is.
Als je kamperen leuk vindt is dat ook nog een mooie en goedkope optie.

Marianne

JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door JaapjeInAmerika » 30 mei 2019, 11:27

Mooie reis

Tijd in Grand Canyon is wat krap. Hou er rekening mee dat je nog aardig wat reistijd hebt tussen de parken door.

In veel parken is het erg druk. Als je in Yellowstone wilt overnachten in een hotel maar ook op een camping is reserveren eigenlijk een must. Ook een aantal van de andere parken waar je naartoe wilt gaan, zijn vrij tot zeer druk, zoals Zion, Grand Canyon en Grand Teton.

In Arches kun je niet overnachten. Maar als je met de tent/camper gaat. kun je wel heel dicht bij het park kamperen op een van de kampeerterreintjes van het BLM langs de Colorado River.

Een tent is bovendien wel een aanrader in de parken (vind ik). Het is geeft veel meer beleving dan in een hotel verblijven.

Summer2020
Amerika-ontdekker

Ons rondje en nog 1 dag over.

Bericht door Summer2020 » 22 aug 2019, 20:15

Hallo Allemaal,

Graag zou ik jullie advies nog een keer willen vragen. Wij hebben inmiddels met hulp van jullie ons ideale rondje gemaakt voor volgend jaar juli/augustus. We hebben 3 weken. Nu heb ik eventueel 1 dag over om in het schema te voegen. Waar zouden jullie deze dag bijvoegen? Wij gaan met onze 3 pubers en zijn geen fanatieke wandelaars. Hieronder ons voorlopig schema:

24-07-2020: Vlucht Amsterdam - Jackson  
Auto ophalen in Jackson Hole Airport  
1 Overnachting in Jackson

25-07-2020: 4 overnachtingen in Yellowstone National Park (2 Canyon Lodge + 2 Snow Lodge Faithful Inn (jawel het is gelukt)

29-07-2020: 2 overnachtingen in Moran

31-07-2020: 1 overnachting in Vernal

01-08-2020: 2 overnachtingen in Moab

03-08-2020: 1 Overnachting in Monument Valley

04-08-2020: 1 Overnachting in Grand Canyon

05-08-2020: 2 overnachtingen in Page

07-08-2020: 1 overnachting in Bryce Canyon

08-08-2020: 2 overnachtingen in Springdale

10-08-2020: Auto inleveren in Las Vegas
3 overnachtingen in Las Vegas

13-08-2020: Vlucht Las Vegas - Amsterdam

Hartelijke groeten, Summer.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 27

Re: Ons rondje en nog 1 dag over.

Bericht door Marcopstal » 22 aug 2019, 21:07

Dat is geen issue denk ik. In Moab heb je slechts 2 nachten, dat is onvoldoende, dus een extra nacht Moab.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 aug 2019, 21:17

Je kunt beter je vragen in hetzelfde topic houden, nu krijg je allemaal dubbele reacties. In je eerste topic was ook al aangegeven dat een extra nacht Moab wel mooi zou zijn. Dat zou ook mijn voorstel zijn.

Marianne

Summer2020
Amerika-ontdekker

Bericht door Summer2020 » 22 aug 2019, 22:43

Oh sorry, ik ben nog niet zo handig met het systeem. Jullie worden vast gek van die nieuwelingen die aan het klooien zijn :oops: Ik zal de volgende keer, hetzelfde topic gebruiken. Bedankt voor de tip!

Ik had daar dus ook gemist dat een extra nacht Moab raadzaam was. :oops: . Ik heb het zojuist teruggelezen. Staat er heel duidelijk inderdaad. Ik kan weer verder.

Dank jullie wel. :thumbup:

Hartelijke groetjes, Summer

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer