Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Goedemorgen,

Ik ben een overzichtje aan het maken van onze accommodaties van wanneer ik wat moet betalen en al betaald heb.

Even een vraagje voor Canyon Campground in Yellowstone. Wij verblijven daar 2 nachten. Ik heb bij boeking 1 nacht al betaald. Betaal ik de 2de nacht ter plaatse? Ik heb al zitten zoeken op de site van Xanterra maar ik heb het niet kunnen vinden.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Tantelotje »

Ja, normaliter betaal je in de NP's de eerste nacht vooraf, en eventuele volgende overnachting(en) bij inchecken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Het is weer even een tijdje geleden, maar inmiddels is het nog maar 8 weken voordat we gaan. We hebben er heel veel zin in.

Wij vliegen met KLM rechtstreeks naar Salt Lake City en terug vanaf Las Vegas. Moeten wij nou nog iets uploaden voor vertrek of voor het online inchecken? Als het goed is geen vaccinatiebewijzen meer, maar moet je bijv. je ESTA uploaden of andere zaken doorgeven? Of doe je dat pas bij online inchecken?

Ik ben het roadbook aan het finetunen.

Ik heb nog even een paar vraagjes over het volgende. Wij rijden op een gegeven moment van The View in Monument Valley naar Thousand Lakes RV Resort bij Capitol Reef. Dat is zonder stops al best een eind rijden. Ik heb als eventuele stops staan: Natural Bridges, Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
- Is het haalbaar om allemaal te doen? En zo nee welke zouden jullie dan niet doen of juist wel doen?
- Klopt het dat het van Goblin Valley naar Little Wild Horse nog 48 min rijden is terwijl het maar om 12,3 mijl gaat? Dit zegt Google Maps althans.
- En klopt het dat als we van Little Wild Horse naar Thousand Lakes RV Resort rijden, we dit ook weer via Goblin Valley moeten doen omdat we anders kans hebben om vast te komen zitten?

Alvast bedankt weer!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ik durf niet te zeggen of het allemaal te doen is, wij hebben dit wel allemaal gedaan maar tijdens verschillende reizen.
In 2013 deden we Little Egypt en Goblin Valley (zie hier). En in 2019 deden we Little wild horse Canyon (zie hier). We reden toen richting Goblin Valley en namen vlak daarvoor de afslag naar Little wild Horse Canyon. Als je de afstand naar de trailhead neemt is het een half uur rijden volgens googlemaps. En ja, je moet dezelfde weg weer terug naar de 24 denk ik.
Uit ons 2019-verslag:
We verlaten Capitol Reef en rijden de 24 op richting de I70. Ongeveer halverwege deze weg slaan we echter linksaf en vervolgens nog een keer linksaf richting Goblin Valley SP. We zien op een bord staan dat de toegangsprijs voor dit park $15 bedraagt - zo, zo, dat is stevig aan de prijs; de toegangsprijs voor de meeste state parks bedraagt maar 10 dollar. Maar we bezoeken het park niet, want ons doel is de Little Wild Horse Canyon. Vlak voordat we Goblin Valley bereiken, slaan we daarom rechtsaf en na zo'n vijf mijl bereiken we de trailhead voor de wandeling naar de canyon.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 mei 2023, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door josea »

Hmmmmm, dat is een erg ambitieus dagje, denk niet dat dat aan te raden is, zeker niet met een camper.
Aan pure rijtijd ben je al bijna 7 uur kwijt, en als je al die dingen wilt bezoeken, wordt het nachtwerk…
Voor de Little Wild Horse canyon moet je overigens “little Wild Horse canyon &Bell canyon” ingeven op Google maps. Is een klein half uurtje rijden.

Ik weet niet hoe jullie route nu is, of er nog ruimte is om een nachtje bij Goblin Valley te staan? Dan kun je alle bezienswaardigheden spreiden over twee dagen rijden (de Highway 95 is ook erg mooi en heeft ook een gave brug waar je wat rond kunt wandelen en Little Egypt)

Als die ruimte er niet is, dan kun je Natural Bridges laten vallen, maar dan moet je de hele dag wel opschieten en doorrijden om nog iets te doen bij LWHC en Goblin Valley. Maar die laatste twee laten vallen is ook erg jammer, want is wel erg leuk…!
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Bedankt voor jullie reacties. We reizen met een auto en alle overnachtingen liggen vast en daar ga ik ook niet meer in wijzigen.

We kijken dan denk ik gewoon hoe de dag loopt en als we wat laten vallen zal dat Natural Bridges zijn.
Bedankt voor de tip voor het ingeven op google maps.

Iemand recent nog ervaringen met KLM en wat te uploaden?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door josea »

Alleen ligt Natural Bridges helemaal aan het begin van je dag, dus dan moet je op tijd beslissen of je die wilt laten vallen…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Is je route nog zoals in je eerste bericht? Dan kun je ook op weg naar Moab nog naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Onze route is tov pagina 1 wel iets veranderd. Voor de volledigheid hieronder de huidige route:
12/7: Ams-SLC
13/7: SLC
14/7: SLC-Grand Teton
15/7: Grand Teton
16/7: Grand Teton - Yellowstone
17/7: Yellowstone
18/7: Yellowstone
19/7: Yellowstone - Red Lodge
20/7: Red Lodge - Cody
21/7: Cody
22/7: Cody - Sheridan
23/7: Sheridan - Custer
24/7: Custer
25/7: Custer - RMNP
26/7: RMNP
27/7: RMNP - Grand Lake
28/7: Grand Lake - Grand Junction
29/7: Grand Junction - Arches
30/7: Arches - Moab
31/7: Moab
01/8: Moab - Monument Valley: tour geboekt om 14.30 uur
02/8: Monument Valley - Capitol Reef
03/8: Capitol Reef
04/8: Capitol Reef - Bryce
05/8: Bryce - Las Vegas
06/8: Las Vegas
07/8: Las Vegas
08/8: Las Vegas - Amsterdam

Alvast weer bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Old Faithful »

Mooie route. Ik heb niet het hele topic teruggelezen, dus ik weet niet of het al eerder ter sprake is gekomen. Ik vind m.n. de tijd in South Dakota aan de korte kant. Te kort om bijvoorbeeld Badlands N.P. te bezoeken. Aangezien de kans gewoonlijk klein is dat je nog eens in die buurt komt, zou ik daar een dag langer plannen. De vraag is dan altijd waar die dag weggehaald moet worden. Voor mij zou dat bij Las Vegas zijn, maar dat is heel persoonlijk. Anderen zouden daar veel langer willen blijven. Een andere optie is om op 19 juli niet in Red Lodge te overnachten, maar door te rijden naar Cody. Dat is via de kortste weg maar een uurtje.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank voor je reactie. We moesten ergens keuzes maken :wink: Alle overnachtingen liggen vast en daar ga ik niks meer in wijzigen.

Het gaat nu nog om de vraag hoe we Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley onderweg in kunnen plannen. Hij staat nu in de planning op 2 augustus dus als we van MV naar Capitol Reef rijden, maar dat wordt een lange dag. Ik ga zelf ook nog even kijken of er nog ruimte is om die 2 op een andere dag in te plannen, maar mocht iemand een idee hebben, hoor ik het graag.

Verder had ik nog een vraag over de vluchten met KLM. Vaccinatiebewijzen hoef je bij KLM niet meer te uploaden toch? En andere documenten ook niet toch?
Het is nu wachten tot de online incheck? Dan zal ik vast daar wel van alles moeten invullen.......

Alvast bedankt weer!
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Felicitas »

Ik weet niet of het al genoemd is, maar een leuk alternatief voor de Little Wild Horse Canyon is de wat minder bekende Leprechaun Canyon. Deze is wel veel korter, maar ook mooi en makkelijk te bereiken vanaf State Route 95. Zie ook de zeer informatieve website ontdek-amerika.nl.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hoi,

Dank voor je reactie. Die was nog niet genoemd, dus daar ga ik even naar kijken!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door josea »

Zoals de route nu is, zal het lastig zijn het in te passen zonder een héle lange dag te krijgen of op en neer te moeten rijden vanaf Capitol Reef.
Wat je eventueel zou kunnen doen, dat kost je maar 1 nacht opnieuw boeken, is na Monument Valley een nacht in Hanksville slapen. Dan kun je de volgende dag in de ochtend naar LWHC en dan door naar Capitol Reef en de rest van de dag en de volgende ochtend daar besteden.
Wij sliepen in 2019 in een prima airbnb in Hanksville met twee slaapkamers.
https://abnb.me/aP3kDE5I5zb

Overigens: mocht je Natural Bridges willen bezoeken, hou er rekening mee dat er niet heel veel aan is, als je niet minstens één wandeling naar beneden doet, anders zie je het alleen van veraf. De eenvoudigste wandeling (Owachomo Bridge) kost je ongeveer een klein uurtje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt me een goede optie, een nacht in Hanksville. Of kijk eens naar een yurt op de Goblin Valley camping. Mocht je toch alles de eerste dag kunnen doen dan is het maar een uurtje rijden naar Capitol Reef en dan kun je daar meteen onderweg al wat doen zoals de Grand Wash Trail of de Hickman Bridge Trail.
Kom je tijd tekort dan ben je in de gelegenheid om in de ochtend nog iets te doen. Goblin Valley lijkt me ook erg mooi tegen de avond of vroeg in de ochtend.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hartelijk dank voor de reacties. We hebben besloten om het toch zo te laten en pas op die dag of kort daarvoor te beslissen wat we doen. Eea zal ook afhankelijk zijn van het weer/warmte.

Over 6 weken zitten we er al :D
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door josea »

Ja, heet zal het zeker overal zijn daar die dag! Wat ik je nog wel mee wil geven ter overweging is dat het in LWHC juist relatief koel was, vanwege de hoge wanden.
En dat het voor onze kinderen hét hoogtepunt van de vakantie was (samen met fietsen in Zion).
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Goed om te weten! Dank je wel!
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Nog 10 nachtjes slapen dan is het eindelijk zo ver!! Zo lang op moeten wachten.

Als we toch van tevoren via Walmart een online bestelling willen doen en dit op 13 juli in de ochtend willen ophalen wanneer moeten we dit dan doen? Kan je zelf een datum en tijdstip aangeven?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

Dit helpt wellicht. Overigens weet ik niet of het een probleem zal zijn als het "billing address" in het buitenland is. Bij de meeste bedrijven is dat geen probleem, maar soms hebben ze daar geen rekening mee gehouden of willen ze het niet.
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer