Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis Fam. van Putten: SLC-LV zomer 2021

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om te kijken wat onze reis zou kosten als we in 2020 zouden gaan. Dan weten we waarvoor we sparen voor 2021 :wink:

Ik heb onze route aangepast en die is nu zo:
Dag 1: Amsterdam-Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - Jackson
Dag 4: Grand Teton NP
Dag 4: Jackson – Yellowstone (overnachting OF)
Dag 5: Yellowstone (overnachting Canyon of Lake)
Dag 6: Yellowstone (overnachting Canyon of Lake)
Dag 7: Yellowstone (overnachting Cooke City)
Dag 8: Yellowstone – Cody: via Beartooth Highway
Dag 9: Cody
Dag 10: Cody – Sheridan: via HW14, Shell Falls en Bighorn NF
Dag 11: Sheridan – Deadwood (via Devils Tower NM)
Dag 12: Badlands NP en/of omgeving
Dag 13: Deadwood - Custer: via Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial
Dag 14: Windcave NP + Custer SP
Dag 15: Custer – Rocky Mountain NP (RMNP) (Estes Park)
Dag 16: RMNP
Dag 17: RMNP Estes Park – RMNP Grand Lake (via Trail Ridge Road)
Dag 18: RMNP Grand Lake – Grand Junction (via Colorade NM)
Dag 19: Grand Junction – Durango
Dag 20: treinreis Durango-Silverton of v.v.?
Dag 21: Durango – Mesa Verde
Dag 22: Mesa Verde – Monument Valley
Dag 23: Monument Valley – Capitol Reef: via UT95; stop Natural Bridges NM?
Dag 24: Capitol Reef
Dag 25: Capitol Reef – Moab
Dag 26: Canyonlands NP/Dead Horse SP
Dag 27: Arches NP
Dag 28: Moab – St. George of Beaver
Dag 29: St. George of Beaver - Las Vegas
Dag 30: Las Vegas
Dag 31: Las Vegas
Dag 32: Las Vegas - Amsterdam
Dag 33: aankomst

Volgens mij zitten er geen gekke dingen in toch?
Ik heb dus 2 nachtjes toegevoegd in Deadwood. En 1 nacht SLC er uit gehaald voor een overnachting tussen Moab en Las Vegas. Daar heb ik nu St. George of Beaver staan maar ik twijfel toch over het voorstel van Dutchess om Capitol Reef en Moab om te draaien. Dan zou het laatste stuk zo zijn:

Dag 23: Monument Valley – Moab
Dag 24: Canyonlands NP/Dead Horse SP
Dag 25: Arches NP
Dag 26: Moab - Capitol Reef
Dag 27: Capitol Reef
Dag 28: Capitol Reef - Bryce via Scenic Highway 12
Dag 29: Bryce – Las Vegas

Alleen als we het op deze manier zouden doen, rijden we volgens mij niet de Ut-95. Of is die ergens in te passen in deze laatste route? Ik zag op google maps even door de bomen het bos niet meer.

Waar boeken jullie meestal de autohuur? Ik heb nu gekeken bij Sunnycars maar weet niet of direct bij een aanbieder (Avis/Alamo enz) goedkoper is of dat er nog andere aanbieders zijn. Ik weet dat er drop off kosten berekend worden omdat we beginnen in SLC en inleveren in Las Vegas.

Ook nog even een vraag over Yellowstone: ik heb nu gepland 1n OF, 2n Canyon of Lake en 1n Cooke City. Ik probeer of we nog een dagje eerder kunnen vertrekken (op vrijdag is veel goedkoper dan op zaterdag, maar weet niet of dochters dan nog school hebben), dan zou ik die toevoegen aan Cooke City. Blijven het toch 4 nachten zouden jullie de verdeling dan zo houden of 1n Canyon of Lake en 2n Cooke City doen?

En laatste vraag voor nu: hebben jullie nog tips qua accommodaties voor Jackson/Grand Teton? Mag een motel/hotel of cabin op een rv park zijn.

Alvast bedankt!

Groetjes Patricia
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door IngridZw »

Als je zowel de UT 95 als de UT 12 wilt rijden dan kun je eventueel vanuit Mesa Verde eerst naar Moab rijden via de 491 vanuit Cortez. Je rijdt dan de 191 een stukje dubbel als je na Moab naar Monument Valley rijdt, maar dat lijkt me geen ramp. Na MV via de Moki Dugway en de UT 95 naar CR en vandaaruit via de UT 12 richting Bryce.
Op die manier heb je wel 2 van de mooiste wegen van het zuidwesten te pakken.

In Jackson hebben we overnacht in Virginia Lodge Motel. Dat was toen één van de goedkopere accommodaties. Prima motel met zwembad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou 1 of 2 nachten OF doen. Juist dat gebied is druk én ook heel mooi tegen de avond of vroeg in de ochtend. Het is heerlijk om daar dan rustig rond te kunnen lopen.
Voor Cooke City lijkt 1 nacht mij voldoende. In plaats daarvan kun je ook naar Roosevelt kijken maar voor de Lamar Valley is Cooke City beter.

Als je goedkoop wilt overnachten zou je voor de parken voor een tent kunnen kiezen. Dat is ons goed bevallen.

Voor Grand Teton kun je ook naar de Ranch Inn kijken of naar de Kudar Motel in Jackson. Een overnachting in het park is ook mooi, bijvoorbeeld bij Colter Bay. Daar heb je cabins en tenten.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door hemmie »

Wij sliepen afgelopen zomer ook in de Virginian Lodge. Nog steeds duur, maar relatief goedkoop. Hotel was prima, en grote, goedkope laundry, dus mooie plek om wat was te doen :lol:
Terug in Texas!
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Fijn dat zowel de 95 als de 12 toch mogelijk is in onze route. Heb ik goed gelezen dat de Moki Dugway ook een stukje gravelroad is? En mag dat dan wel met de huurauto? Meestal niet dacht ik. Of kom ik niet op dat stukje?

Bedankt voor de suggesties voor Jackson/Grand Teton. Ik ga daar even naar kijken.

Voor Yellowstone kijken we dan nog wat we doen. Als we toch op vrijdag weg kunnen, kijken we of een extra nachtje OF doen of de terugvlucht ook een dag eerder als dat mogelijk is, dan laten we het bij 4 nachten in Yellowstone. We wilden inderdaad naar de Lamar Valley dus dan laten we Cooke City staan.

Iemand nog suggesties over de autohuur, waar te boeken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Je doet dan wel de Moki Dugway maar die is goed te rijden. Qua wegdek dan. Als je niet houdt van afgronden en bochten is het wat minder. Met een huurauto is het waarschijnlijk niet toegestaan maar zeker weten doe ik het niet.

Kijk voor autohuur eens naar het betreffende topic in het vervoer forum.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door josea »

Ik heb de Moki Dugway nu twee keer gereden, in 2018 en 2019, en de laatste keer zelfs zelf achter het stuur en ik ben toch echt geen held... het is echt goed te doen, de weg is redelijk breed en wordt goed onderhouden. Misschien niet in de stromende regen, maar bij goed weer geen enkel probleem met een huurauto.

Wij hebben de auto tot nu toe geboekt bij arguscarhire.com en cardelmar.com. Geen idee hoe dat prijstechnisch nu ligt.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Ik heb de suggesties verwerkt in onze route en kom nu op de volgende route uit:

Dag 1: Amsterdam-Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City – Jackson (440 km//5 uur rijden)
Dag 3: Grand Teton NP
Dag 4: Jackson – Yellowstone (128 km//2 uur rijden)
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone – Cody (314 km//5,5 uur rijden)
Dag 9: Cody
Dag 10: Cody – Sheridan (292 km//3,5 uur rijden)
Dag 11: Sheridan – Deadwood (via Devils Tower NM) (380 km//4 uur rijden
Dag 12: Badlands NP en/of omgeving
Dag 13: Deadwood – Custer (via Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial) (112 km//2 uur rijden).
Dag 14: Windcave NP + Custer SP
Dag 15: Custer – Rocky Mountain NP (RMNP) (Estes Park) (533 km//5,5 uur rijden)
Dag 16: RMNP
Dag 17: RMNP Estes Park – RMNP Grand Lake (via Trail Ridge Road)
Dag 18: RMNP Grand Lake – Grand Junction (335 km//4 uur rijden)
Dag 19: Grand Junction – Durango (312 km//4,5 uur rijden): via Colorado NM en Million Dollar Highway
Dag 20: treinreis Durango-Silverton en met bus terug
Dag 21: Durango – Mesa Verde (135 km//2 uur rijden)
Dag 22: Mesa Verde – Moab (198 km//2 uur rijden)
Dag 23: Canyonlands NP/Dead Horse SP
Dag 24: Arches NP
Dag 25: Moab – Monument Valley (234 km//2,5 uur rijden):
Dag 26: Monument Valley – Capitol Reef (298 km//3,5 uur rijden): via de Moki Dugway en de UT-95
Dag 27: Capitol Reef
Dag 28: Capitol Reef – Bryce Canyon (189 km//2,5 uur rijden): via UT-12
Dag 29: Bryce Canyon - Las Vegas (421 km//4 uur rijden)
Dag 30: Las Vegas
Dag 31: Las Vegas
Dag 32: Las Vegas – Amsterdam
Dag 33: aankomst

Best een lange reis dus. Als we deze reis zouden inkorten naar ca. 26-28 dagen wat zouden jullie er dan uit laten?
Ook zijn er op dag 2,8 en 15 vrij lange reisdagen. We willen het liefste max 4 uur rijden op 1 dag. Heeft iemand hier nog tips voor om dat zo te doen dat we minder lang hoeven te rijden?

Alvast heel erg bedankt weer!

Groetjes Patricia
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door josea »

Ik zou beginnen met proberen of je een goede vlucht kunt vinden van Amsterdam naar Jackson (met overstap). Wij deden dat in 2018 en dat was niet duurder dan naar Salt Lake City (kostte €700 p.p).
Scheelt je alvast een (lange rij) dag.

Verder rijden wij zelf dit jaar ook van Rocky Mountains naar Custer. Ik zou me die dag gewoon even instellen op een langere rijdag. Er is weinig onderweg te vinden om het op te breken, wat interessant genoeg is tenminste om een dag aan kwijt te raken.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Dank alvast voor je reactie. Ik ga in ieder geval kijken voor de vluchten naar Jackson. Dat stond al op mijn lijstje want ik heb die tip van jou eerder gelezen :thumbup:

Ik ben vergeten te vermelden wat we in ieder geval in de reis willen houden:
Grand Teton
Yellowstone
RMNP
Mesa Verde
Monument Valley
Moab
Capitol Reef
Las Vegas

Om een gedeelte te skippen denk ik zelf aan het stukje Badlands en/of het gedeelte Durango, maar ik heb dan nog niet helemaal in beeld hoe de route dan zou worden en of er dan alsnog lange rijdagen in komen en of het dan bijv. handig is om Custer er wel in te houden. Dus alvast dank voor de suggesties!
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023.

Bericht door patricia »

Hallo allemaal, daar ben ik weer na bijna 2,5 jaar en we weten allemaal hoe dat komt.... We hebben deze reis dus ook nooit kunnen maken. Ik heb er voor gekozen in het bestaande topic te posten want dan kan ik reacties makkelijk terugvinden. Alleen wordt het nu waarschijnlijk 2023. Onze dochters zijn dan 9 en bijna 7.

Ik ben uitgegaan van de route die ik al had, maar omdat we deze te lang vonden heb ik er wat uitgehaald en ik ben nu tot het volgende gekomen:
Dag 1: Amsterdam-Salt Lake City:
Dag 2: Salt Lake City – Jackson (440 km//5 uur rijden)
Dag 3: Grand Teton NP: ferry van Jenny Lake en wandelen richting Cascade Canyon
Dag 4: Jackson – Yellowstone (128 km//2 uur rijden)
Dag 5: Yellowstone (Mammoth Hotsprings + loop, Yellowstone Falls)
Dag 6: Yellowstone (Great Fountain Geyser, Grand Prismatic Spring, Old Faithful)
Dag 7: Yellowstone: Lamar Valley wild spotten ’s morgens en ‘s avonds
Dag 8: Yellowstone – Cody (via Beartooth Highway (north east entrance Yellowstone naar Red Lodge via Cooke City en Red Lodge) + Lamar Valley): (314 km//5,5 uur rijden)
Dag 9: Cody: Buffalo Bill Museum Center of the West, old town, rodeo
Dag 10: Cody – Sheridan (via HW14, Shell Falls en Bighorn NF) (292 km//3,5 uur rijden)
Dag 11: Sheridan – Custer (via Devils Tower NM en bezoek aan Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial): (510 km//5,5 uur rijden). Al één of meer van de 3 scenic drives doen in Custer State Park??
Dag 12: Windcave NP + Custer SP
Dag 13: Custer – Rocky Mountain NP (RMNP) (Estes Park) (533 km//5,5 uur rijden).
Dag 14: RMNP
Dag 15: RMNP Estes Park – RMNP Grand Lake (via Trail Ridge Road) (75 km//1,5 uur excl. stops).
Dag 16: RMNP Grand Lake – Grand Junction (335 km//4 uur rijden): evt. al via Colorado NM
Dag 17: Grand Junction – Mesa Verde (357 km//4.5 uur rijden): tour in Mesa Verde (online boeken?)
Dag 18: Mesa Verde – Moab (198 km//2 uur rijden): via 491 (Cortez)
Dag 19: Canyonlands NP/Dead Horse SP
Dag 20: Arches NP
Dag 21: Moab – Monument Valley (234 km//2,5 uur rijden)
Dag 22: Monument Valley – Capitol Reef (298 km//3,5 uur rijden): via de Moki Dugway en de UT-95 (stop Natural Bridges NM: dan 4 uur); eventueel via Little Wild Horse Canyon kost 2 uur extra
Dag 23: Capitol Reef: Hickman Bridge Trail en/of Sulphur Creek Hike
Dag 24: Capitol Reef – Bryce Canyon (189 km//2,5 uur rijden): via UT-12
Dag 25: Bryce Canyon - Las Vegas (421 km//4 uur rijden)
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas
Dag 29: Las Vegas – Amsterdam
Dag 30: aankomst NL

Vragen:
- T.o.v. de oorspronkelijke route heb ik de Badlands en Durango eruit gehaald. Ik twijfel nog om Custer er in te laten. Als ik dat er uit laat, wat is dan een handige overnachtingsplaats op de route Sheridan - RMNP?
- Hebben jullie verder nog op- en/of aanmerkingen? We willen dus niet te lange rijdagen hebben.
- Voor Yellowstone moet ik nog kijken waar we overnachten (even goed de tips nalezen die ik al had gekregen :wink: ), maar ik heb gelezen dat de reserveringen voor juli 2023 vanaf 5 juli a.s. gemaakt kunnen worden. Maar mochten jullie nog tips hebben, dan uiteraard graag.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door IngridZw »

k vind het een hele mooie route.
Wat betreft Custer SP. Waarom zou je dat willen schrappen want het past in de route. De natuur is er prachtig, evenals de scenic routes die je kunt rijden. Wij vonden de Needles Hyw en de Iron Mountain Rd het mooist. Sylvan Lake is een prachtig gelegen meertje aan het begin van de Needles Hyw waar je rondom kunt wandelen en je hebt er de leuke stadjes zoals o.a. Keystone en Deadwood waar nog het oude westernsfeertje hangt. En natuurlijk Mount Rushmore. Devil's Tower, onderweg is ook zeker de moeite waard. Kortom genoeg moois te zien.

Als je een tour wilt doen in Mesa Verde dan zou ik dat 's ochtends doen op dag 18 en dan doorrijden naar Moab. Om zeker te zijn dat er plek is, is het misschien wel verstandig om het van tevoren online vast te leggen. Je kan eventueel wel in Durango overnachten (is een leuk historisch stadje).
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Hoi Ingrid,

Dank voor je reactie. Ik zou het alleen eruit halen omdat 30 dagen misschien nog net 2 dagen te lang is, aan de andere kant: waarom niet meepakken als je er toch bent :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou wel jammer zijn om South Dakota er uit te halen; je komt normaal gesproken niet snel daar in de buurt. Je hebt wel weinig tijd met twee nachten. Toen wij er waren hadden we drie nachten en hadden we geen tijd voor Badlands.
Als je een paar dagen korter wil gaan zou je ook Mesa Verde kunnen schrappen. Ik vind het zelf wel erg de moeite waard, maar voor de kinderen is het wellicht wat minder. Als je wel gaat is het voorrstel van Ingrid om een tour in de ochtend te doen niet gek, dan is het ook nog niet zo heet. Wij hebben er zowel in de middags als de volgende ochtend een tour gedaan, maar één tour is wel voldoende. Kijk eens in ons 2008-verslag voor onze ervaring.

Als je wel SD wilt schrappen dan kun je vanuit Cody en Laramie rijden. Wij deden dat in 2017. In dit topic heeft @Felicitas ook een voorstel gedaan.

Het reserveren voor Yellowstone is inderdaad gewijzigd. Als je er in juli 2023 bent moet je op 5 juli dit jaar reserveren.
Wij waren er in 2015 5 nachten; misschien heb je iets aan ons verslag voor de overnachtingslocaties. Zoek van te voren goed uit waar je wilt overnachten; per locatie heb je veel mogelijkheden met heel verschillende prijzen. In dit topic heb ik alles op een rij gezet. Zal inmiddels wel weer duurder zijn, maar dan heb je een idee van de verschillen.
In 2017 zijn we er ook geweest, toen hebben we een paar nachten gekampeerd. Is dat nog een optie? Lijkt me in RMNP ook leuk, en bovendien heb je dan geen last van de timed entry reservering. Ook in Capitol Reef en Monument Valley is het mooi kamperen, zie daarvoor ons 2019-verslag

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie. Daar zat ik dus ook een beetje mee. Of het in te plannen is in een andere reis zonder dat je weer dezelfde plaatsen bezoekt...

Ik ga nog even puzzelen wat we doen en of en wat we dan eventueel weglaten. Oh ik vind het echt moeilijk.
Ik zie trouwens dat ik dag 28 vergeten ben, dus de reis is al 1 dag korter ha ha.

Dank voor je overzicht van de acco's in Yellowstone. Dat geeft een goed beeld van de verschillen.
Ik heb nu de 4 nachten als volgt verdeeld: 1 nacht Old Faithful, 2 nachten Canyon Village of Lake Village en 1 nacht Cooke City. De stops op dag 5 en 6 zoals in het reisschema hierboven aangegeven, klopt daar volgens mij nog niet mee, maar de juiste volgorde moet ik nog even goed bekijken.

Dank voor de tip wat betreft kamperen, maar wij zijn geen kampeermensen :D
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Nou de kogel is door de kerk: We laten Custer er in en halen Mesa Verde er uit. Dan wordt het uit en thuis 28 dagen.

Kan ik zelf de titel van mijn topic aanpassen? Het moet dan worden 2023 ipv 2020.

Nu wil ik al een beetje kijken naar de accommodaties. Waar boeken jullie dat meestal: rechtstreeks of bijv. booking.com of een andere hotelreserveringssite?
Als ik bijv. nu kijk voor volgend jaar juli voor Salt Lake City komt er nog maar heel weinig uit, maar misschien is dat nog niet boekbaar. Weet iemand vanaf wanneer booking.com boekbaar is? Is dat hetzelfde als met vluchten, dus zo'n beetje 11 maanden van tevoren?

Zijn er verder nog zaken (behalve ESTA) die ik van tevoren kan/moet regelen?

Alvast heel erg bedankt! De voorpret kan beginnen. Al gaan we deze zomer ook nog een leuke reis maken namelijk een combinatie Lissabon en de Azoren :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door Old Faithful »

Als het mijn reis was - maar dat is het natuurlijk niet :wink: - zou ik proberen een dag langer in South Dakota te plannen om Badlands N.P. te bezoeken. De kans dat je ooit nog eens daar in de buurt komt lijkt me niet heel groot.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door IngridZw »

patricia schreef:
23 mei 2022, 15:38
Nu wil ik al een beetje kijken naar de accommodaties. Waar boeken jullie dat meestal: rechtstreeks of bijv. booking.com of een andere hotelreserveringssite?
Het ligt eraan wat op dat moment het voordeligste is. Wij hebben vaak bij Booking.com geboekt maar ook wel bij Hotels.com, Expedia of eigen site van het hotel. Op de eigen site heb je soms wat meer mogelijkheden wat betreft kamers die je bij een broker niet ziet bijv. familiekamers voor meerdere personen. Voordeel bij Booking.com is dat je genius korting krijgt als je er vaker boekt.

Ik denk dat het nu nog te vroeg om accommodaties te boeken voor volgend jaar zomer. Vandaar de beperkte keuze. Voor Yellowstone kun je een jaar van tevoren wel al reserveren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door patricia »

Hoi Ingrid,

Dank voor je antwoord! Ik houd het in de gaten en zal ook eens op de hotelsites zelf kijken. Goed om te weten dat ze daar misschien ook andere type kamers aanbieden.
Voor Yellowstone heb ik gezien dat ik vanaf 5 juli kan boeken.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2020.

Bericht door IngridUSA »

Je kunt ook kosteloos een account aanmaken bij bv. Best Western of IGH group (o.a. Holiday Inn, Crowne Plaza) of waar dan ook. Maar dat zie je vanzelf aan de tarieven als je rechtstreeks boekt. Ik heb ook gemerkt dat soms rechtstreeks en soms Booking voordeliger was en/of betere annuleringsvoorwaarden heeft. En Geniuskorting kan voordelig zijn, maar soms ook alleen maar zo lijken (dat merk je pas als je vergelijkt met de prijs als je niet ingelogd bent) maar dat terzijde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer