Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Canyon is qua ligging inderdaad heel mooi, maar sinds de cabins door zijn vernieuwd is het wel ontzettend duur. Wij hebben daarom de laatste keer voor kamperen gekozen, en de keer daarvoor voor een cabin bij Lake.
Lake heeft twee mogelijkheden: Lake Lodge (cabins) en Lake (hotel en cabins). De cabins bij het hotel zijn mooier maar ook duurder dan die bij Lake Lodge. Zie voor de cabin bij het hotel ons 2004-verslag (bij 19 juli), en de cabin bij de Lodge ons 2015-verslag (ziet er van buiten niet uit, maar van binnen goed te doen)
In 2015 hadden we op meerdere locaties een overnachting, zie ons verslag om een idee te krijgen daarvan.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank weer voor de reacties!! Ik ga 5 juli eens kijken naar de prijzen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had eerder in dit topic al een link geplaatst van een topic met alle prijzen. Dat geeft een goed beeld denk ik, ook al zijn het 2022- prijzen.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Oja dat is waar ook. Daar ga ik nu gelijk naar kijken, anders vergeet ik dat. Hopelijk valt het dan mee met de stijging voor volgend jaar :roll:
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Inmiddels weer terug van een geweldige reis naar Lissabon en de Azoren (aanrader) en nu wordt het tijd om verder te gaan met de planning voor Amerika 2023. Voor onze vakanties heb ik Yellowstone al vast gelegd. Het is geworden 1 nacht Old Faithful Lodge (cabin voor USD 165) en 2 nachten Lake Lodge Cabins (frontier cabin voor USD 511).

Nu ben ik aan het kijken naar de overige accommodaties. Klopt het dat Jackson zo ontzettend duur is? Ik kijk nu bijv. bij booking.com en kom voor 2 nachten niet onder de € 637. En dan filter ik alleen op gratis annuleren.
Iemand nog tips voor goedkopere opties?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Op de vorige pagina van dit topic is al wat geschreven over Jackson, met ook een suggestie van mij. Het is daar inderdaad heel erg duur. Je kunt ook eens naar iets in het park kijken, bijvoorbeeld bij Colter Bay.
Ik zie je route niet direct, maar ik begrijp dat je maar 3 nachten Yellowstone hebt? Dat is wel erg weinig; het betekent maar 2 volle dagen.

Die frontier cabin bij Lake Lodge is wel erg duur! Ik zie dat ik het al eerder heb gezegd, maar waarom niet een paar nachten kamperen? Dat scheelt je honderden dollars. En de kinderen zullen het vast erg leuk vinden.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank voor je reactie.

Wel handig dat ik eerst mijn eigen topic teruglees inderdaad. Oeps! Al zijn de suggesties die ik heb gehad ook zo duur....Maar ik ga nog even goed speuren. Ik zie dat een cabin op Colter Bay ook op USD 761 voor 2 nachten komt. De campgrounds staan nog niet open zo te zien.
Maar als het echt zo veel scheelt is kamperen misschien toch het overwegen waard. Koop je de spullen dan bij een Walmart of zo? Ik had alleen nav afgelopen vakantie bedacht om alleen met handbagage te reizen en terug zou dat dan niet kunnen, maar goed, als dat het enige is....

Voor Yellowstone heb ik ook nog 1 nacht in Cooke City maar die moet ik nog boeken. Dus totaal 4 nachten Yellowstone.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, oké, met Cooke City erbij is het prima.
Voor een nacht op een camping ben je ongeveer 35-40 dollar kwijt per nacht. Wij namen onze koepeltentjes altijd mee, en onze luchtbedden maar met alleen handbagage is dat geen optie. Dan moet je dus tenten, matjes/luchtbedden en slaapzakken aanschaffen. Je kunt ze terug meenemen of achterlaten. Voor de spullen ben je ongeveer 300 dollar kwijt. Je bespaart gauw 150 dollar per nacht dus na twee nachten maak je winst. :wink:
Wij hebben in Yellowstone 2 nachten op Canyon gestaan, maar bridge bay ligt ook mooi, of kijk naar Mammoth Hot Springs. Wij gingen net zelf koken, dus die spullen hebben we niet aangeschaft. Maar een ontbijt klaarmaken bij de tent gaat natuurlijk prima, bij elke plek heb je een pciknicktafel.
Als je dan 2 nachten in Yellowstone kampeert, dan 1 nacht OF of Cooke City voor een nacht wat meer luxe, en dan nog 1 of twee nachten Colter Bay dan heb je daar al snel ruim (800 - 300) 500 dollar bespaard. En je kunt elders op de route wellicht ook nog eens kamperen, bijvoorbeeld in RMNP. En erg leuk: op Fruita in Capitol reef en bij de View in Monument Valley (zie ons 2019-verslag daarvoor).

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Ah kijk, als je het zo bekijkt dan scheelt het inderdaad wel heel wat. Ik ga dit even bespreken thuis. Fijn dat je de bedragen er bij hebt gezet. Dan is het gelijk een heel stuk duidelijker en wellicht toch het overwegen waard. Heel veel dank!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het niet echt duidelijk opgeschreven vind ik nu. :wink:
Bij Yellowstone en Jackson ben ik uitgegaan van een besparing van 200 dollar per nacht. Dat is dan gebaseerd op een gemiddelde hotelovernachting van 240 dollar, vergeleken met 40 dollar voor een camping.
Voor andere parken is de besparing wellicht wat minder groot. Maar ik denk dat je elders ook makkelijk 100 dollar per nacht bespaart.

Je moet het wel leuk vinden natuurlijk. :wink: Wij vinden ook de afwisseling erg leuk.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Oh ok. Nogmaals dank. Zoals ik zei ga ik het thuis overleggen en er naar kijken. De kinderen zullen het denk ik wel leuk vinden. Ze zijn dan 9 en bijna 7. Ik heb al gelijk even gekeken voor Canyon Campground. Dan moeten we denk ik de 12'x12' hebben? Hadden jullie met jullie kinderen 1 of 2 tenten? Hoe oud waren jullie kinderen toen? En zet je dat echt zo op? Ha ha gelijk allemaal vragen. Sorry!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden twee tentjes van ongeveer 2 x 2 m. Dus dat is ongeveer 8 x 8 ft.
Zie hier voor onze ervaring op Canyon Campground, en hier voor Yosemite en hier voor Sequoia. De meiden waren toen al volwassen maar wilden graag mee voor de zonsverduistering.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

We hebben er dit weekend eens goed over nagedacht en besproken met de kinderen. Die zeiden natuurlijk gelijk ja :lol:
Dus we gaan kijken voor een paar nachten kamperen op onze route. Ook heb ik hier op het forum al wat topics gevonden over kamperen, dus die ga ik helemaal doorlezen voor tips.

Nou heb ik al Lake Lodge Cabins geboekt via Xanterra. Weet iemand of ik dan voor dezelfde datum via hen een camping kan boeken? Ik wil eerst de rest van de reis vastleggen voordat ik de reservering voor Lake Lodge ga annuleren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Wij hebben dat voor onze 2017-reis ook gedaan omdat we niet wisten met hoeveel personen we gingen reizen en of we gingen kamperen of niet. Maak wel een duidelijk overzicht voor jezelf en vergeet niet op tijd te annuleren. :wink:

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Top! Ga ik dat gelijk doen.

En jij hartstikke bedankt voor al je tips (tot nu toe), ik zal vast nog wel meer vragen hebben ha ha.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Canyon is alvast vastgelegd.

Via welke site zijn de campings voor de andere plaatsen zoals Grand Teton en RMNP te boeken en zijn die al boekbaar voor juli/augustus volgend jaar?

En voor Custer State Park scheelt het ook een hoop of je in de lodge, bijv. Sylvan Lake Lodge verblijft of gaat kamperen op Sylvan Lake Campground.
Lodge komt voor 2 nachten op USD 547 en de campground kost USD 30 per nacht.
Ik zag daar in de buurt ook een KOA, alleen kon ik van die de prijzen nog niet zien. Iemand ervaring met die en/of Sylvan Lake Campground? Welke is aan te raden? Of wellicht een andere camping in Custer State Park of omgeving?

Alvast bedankt!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

die gaan via recreation.gov. en ze zijn 6 maanden vooruit te reserveren.

voorbeeld signal mountain: https://www.recreation.gov/camping/camp ... ab=seasons

zorg dat je alvast een account maakt en wellicht een keer ''geoefend'' hebt (net voor ''betalen'' stop je de boeking :D )
Sommige plekken gaan razendsnel, dus wees zeker dat je om (meestal) 16.00 klaar zit !
bekijk alvast plekken waar je voorkeur naar uit gaat... zeker die in RMNP zullen snel volgeboekt zijn.
plaatsen voor tenten gaan doorgaans minder snel vol dan voor (grote) campers, maar toch...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Haha, je bent goed bezig! Nu maar hopen dat het niet tegenvalt, dat kamperen!
Als je veel gaat kamperen is zelf koken natuurlijk ook wel leuk om te doen, als was het maar met 1 pitje. Wij deden dat de eerste twee keer dat wij naar Amerika gingen. Er is meestal ook een fire ring bij de sites. In 2004 hebben we niet gekampeerd maar wel in een cabin op een KOA camping overnacht. We hadden toen een KOA in Hot Springs en een bij Mt Rushmore. Dat waren leuke campings, ter afwisseling is het ook wel aardig om eens een zwembad te hebben en een minigolfbaan etc. Het is duurder dan kamperen in een park, maar met een tent zal het nog wel meevallen.

Campings in de parken kun je vinden via de NPS-sites, dus www.nps.gov/romo voor Rocky Mountain NP, en www.nps/grte voor Grand Teton (het adres is altijd www.nps.gov/ en dan de eerste 4 letters van de parknaam of de twee keer eerste twee letters als de naam uit meerdere delen bestaat).
Op de NPS-sites zie je welke campings er zijn, hoe groot ze zijn etc. Reserveren voor de parken kan meestal via www.recreation.gov. Ook Yellowstone heeft een aantal campings die je kunt reserveren via recreation.gov.

Sommige campings gaan inderdaad snel, wij oefenen altijd van te voren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 aug 2022, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank je wel! Tijd zat om een account aan te maken en te oefenen dus :wink:

Ok, dan ga ik even kijken.
@Martin & Marianne jij had eerder ook Fruita en The View doorgegeven, dus die ga ik ook even bekijken.

Dan is die Koa bij Mount Rushmore denk ik dezelfde die ik gezien heb bij Custer. Goed te lezen dat dat ook leuk is en ik denk voor de kinderen inderdaad ook leuk. En vast nog altijd goedkoper dan een lodge in het park.....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Fruita is in Capitol Reef, dat is een NP, die gaat ook via recreation.gov.
MV is geen nationaal park, daar moet je via de site van de View reserveren

Denk er aan dat je via www.recreation.gov annuleringskosten hebt. Bij de andere campings gelden verschillende voorwaarden.

Fruita is erg leuk, zie hier onze ervaring (wij hadden wel geluk dat we daar forumleden Bert en Saskia ontmoetten :wink: ).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer