Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Helemaal duidelijk wat betreft de entries.

Ik weet nog niet wat we doen met de nachten in RMNP.
Mocht iemand anders nog ervaringen hebben met de campgrounds daar en de eventuele verdeling (of niet) hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Qua verdeling is twee nachten aan de oostkant en 1 aan de westkant mooi. Wij deden dat zo in 2019. We hebben daar niet gekampeerd maar in Grand Lake en Estes Park overnacht. Voor ervaringen met campings zou je de verslagen van Elly op www.michelly.nl eens kunnen bekijken, zoals die van 2007 en 2012.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we een maand verder. Alle accommodaties behalve de campings in Grand Teton, RMNP en Arches zijn geboekt. Ik ben nu bezig met de planning van onze dagen. Ik heb voor Yellowstone de volgende planning gemaakt:

Zondag 16 juli:
Eventueel nog een korte wandeling of scenic drive doen in Grand Teton. Rijden naar Yellowstone National Park (South Entrance).
Stop bij Moose Falls en West Thumb Geyser Basin.
Stop bij Old Faithful Visitor Center en daarna naar Black Sand Basin en Biscuit Basin.
Daarna inchecken bij Old Faithful Lodge en daar ergens avondeten. Na het eten naar Old Faithful Geyser en eventueel wandeling naar Observation Point.

Maandag 17 juli 2022
Deel van lower loop:
- Upper Geyser Basin met wandeling naar Morning Glory Pool (4,5 km heen en terug; makkelijk):
- Midway Geyser Basin met Grand Prismatic (Grand Prismatic Spring Overlook trail: 2 km heen en terug; makkelijk; startpunt Fairy Falls Trailhead.
- Lower Geyser Basin met Firehole Lake Drive (4,8 km) met stops bij o.a. Great Fountain Geyser, White Dome Geyser, Firehole Spring en Firehole
Lake. Daarna parkeren bij de parkeerplaats van de Fountain Paint Pot Trail (0,8 km lange board walk trail).
- Dan doorrijden naar het Norris Geyser Basin. Voorbij Madison liggen de Gibbon Falls.
- Daarna richting het Canyon gedeelte om in te checken bij de Canyon Campground (2 nachten) en even naar het Visitor Center. Avondeten bij restaurant in
Canyon gedeelte.
- Eventueel ’s avonds nog richting Hayden Valley om wild te spotten?

Dinsdag 18 juli 2022
Deel van upper loop:
- Grand Canyon of Yellowstone: Beginnen met South Rim Drive: korte drive met verschillende stops zoals Sunset Point, Canyon Overlook (ook
Upper Falls View genoemd), Uncle Tom’s Trail (328 trappen naar beneden) met viewpoint op de Lower Falls (nog steeds gesloten?). Aan het
einde van deze scenic drive is Artist Point met mooi uitzicht op de Falls en de Canyon.
- Daarna Brink of the Upper Falls: parkeren bij eigen parkeerplaats (Brink of the Upper Falls Drive). Er zijn 3 uitzichtpunten: Upper, Middle en
Lower Overlook.
- Daarna North Rim Drive (one way) met verschillende stops: Brink of the Lower Falls, Lookout Point, Red Rock Point, Grand View en Inspiration
Point.
- Daarna rijden naar Mammoth Hot Springs (vanaf Canyon Campground 32,9 mijl/52,6 km: 51 minuten. Stop bij Sheepeater Cliff.
- Upper Terrace Drive: one way scenic drive van 2,4 km met verschillende stops. Er is een boardwalk van ca 3 km waarbij je kan zien: Canary
Spring, Minerva Terrace, Palette Spring en Liberty Cap (Lower Terraces).
- Daarna weer terug rijden richting Canyon Village. Stop bij Undine Falls. Eventueel wandeling naar Wraith Falls (1,5 km heen en terug; makkelijk).
- Eten bij restaurant in het Canyon gedeelte.

Woensdag 19 juli 2022
- Wandeling Storm Point Trail bij Lake Yellowstone: 3 km heen en terug (makkelijk). Startpunt: Parkeerterrein bij Indian Pond (3 mijl ten oosten
van Fishing Bridge).
- Daarna via Canyon richting Tower-Roosevelt.
- Tower Fall
- Calcite Springs Overlook
- Via Lamar Valley en wandeling bij Trout Lake (1,9 km heen en terug; gemiddeld). Startpunt: parkeerplaats 2,5 km ten zuiden van Pebble Creek
Campground.

Een paar vragen:
- Is deze planning zo haalbaar of zouden jullie het anders indelen? We hebben gekozen voor korte wandelingen ivm de kinderen (9 en 6 jaar). @Martin & Marianne ik heb heel veel aan jullie wandelingen site gehad, dank!!
- We verblijven de eerste nacht dus in Old Faithful Lodge, dan 2 nachten kamperen op de Canyon Campground. Voor de laatste nacht heb ik een hotel in Cooke City. Ik twijfel nog over die laatste nacht. Om dan nog eventueel door te rijden naar Red Lodge. Ik heb daar een goedkoper hotel gevonden (scheelt toch 130 euro!). De dag erna rijden we naar Cody en wilde ik via de Beartooth Highway dus kom ik sowieso langs Red Lodge. Wat adviseren jullie, Cooke City of Red Lodge?
Alvast heel erg bedankt weer!!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Old Faithful »

Ik zou kijken of je tijd genoeg hebt om die dag via de Beartooth Pass naar Red Lodge te rijden. Zo ja, zou je de volgende dag weer via de Beartooth Pass en de ook mooie Chief Joseph Scenic Byway (296) naar Cody kunnen rijden. De optelsom van twee keer Beartooth Pass, Chief JosephScenic Byway en een €130 goedkoper hotel zou in dat geval m.i. wel de moeite waard zijn.
Kijk ook hoeveel tijd je in Cody nodig hebt. Ik vond drie uur in het Buffalo Bill Center of the West - ze sluiten om 18:00u - eigenlijk te kort. Je kunt eventueel de volgende dag nog een keer gaan, want het toegangsbewijs is twee dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie indeling! Probeer het geisergebied bij OF te doen in de avond of heel vroeg in de ochtend; het is dan heel mooi en heerlijk rustig. Het deel met de boardwalks is dan leuker om te doen dan Observation Point - dat vonden wij sowieso een teleurstelling.
Leuk dat je aan aan mijn site hebt gehad!

Wat btreft Cooke City of Red Lodge: je kunt ook nog overwegen om te kamperen bij Pebble Creek CG, dan zit je al dichtbij Cooke City. Ideaal voor wildlife. Maar het is ook redelijk dicht bij Canyon, dus misschien inderdaad handiger om door te rijden naar Red Lodge.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank voor jullie reacties. Goed te weten dat dit te doen is zo. Bedankt voor de tip van de andere scenic byway.

@Martin & Marianne Ja echt heel handig die wandelingen site. Ook voor Grand Teton en RMNP heb ik hem al geraadpleegd. Welk gedeelte bedoel je precies met de boardwalks? Is dat bijv. de wandeling naar Morning Glory Pool, die heb ik nu voor maandagochtend staan? Of een ander gedeelte?

En voor de Beartooth Highway: zijn daar nog veel stops want daar zou ik dan ook rekening mee moeten houden qua tijd. Maw hoeveel tijd moet ik minimaal daar voor uittrekken? Zonder stops is het volgens Google Maps bijna 2 uur van Pebble Creek Campground (even die gepakt ivm de wandeling naar Trout Lake) naar Red Lodge.

Bedankt weer!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

patricia schreef:
27 sep 2022, 14:20
Welk gedeelte bedoel je precies met de boardwalks? Is dat bijv. de wandeling naar Morning Glory Pool, die heb ik nu voor maandagochtend staan? Of een ander gedeelte?
Ik bedoel inderdaad dat deel; maar dan een klein stukje als je het 's avonds doet. dan kun je de volgende ochtend tot ana de Morning Glory Pool lopen. Check ook eerst de verwachte tijden van de uitbarstingen, dan kun je daar rekening mee houden. Is ook voor de Great Fountain Geyser aan te raden.
Zie voor een bezoek tegen de avond hier voor onze ervaring.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Old Faithful »

Het rijden van de Beartooth Highway is een belevenis op zich, zeker bij mooi weer. Er zijn onderweg een handjevol plekken waar je kunt parkeren om van het mooie uitzicht te genieten. Dit hoeft niet heel veel extra tijd te kosten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hartelijk dank weer voor jullie reacties.
Dan plannen we de boardwalk inderdaad 's avonds ipv Observation Point. Toevallig was ik bezig om dit verslag te lezen en was ik tot en met 18 aug gekomen.

En dan verblijven we in Red Lodge en rijden 2x de Beartooth Highway. En dan dus ook de Chief Joseph Highway.

Ik ben blij dat de indeling voor Yellowstone 'goedgekeurd' is. 😉. Het enige wat we nu misschien missen, is het wild in de ochtend of avond in de Lamar Valley
Maar goed, ik kan met een gerust hard verder met de planning.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Ik heb een vraagje over de volgende planning.

Op zondag 23 juli rijden wij van Sheridan naar Custer. Ik heb gepland om te stoppen bij Devils Tower en daar de Tower Trail te doen. Die is ca. 2 km. Ook heb ik iets gelezen over Prairie Dog Town daar.
Daarna rijden naar Bear Country bij Rapid City (een drive thru wildpark met ook een wandelgedeelte) en dan naar Mount Rushmore om de Presidential Trail en eventueel Nature Trail te doen. Daarna rijden we naar de Koa in Custer. Daar zijn we 2 nachten. De volle dag die we daar hebben, willen we gebruiken voor Custer SP en eventueel Windcave. Na Custer rijden we naar RMNP waar we 2 nachten gaan kamperen aan de oostkant, dus dat is ook een langere rit.

Als ik puur alleen naar de rijtijden voor die zondag kijk, kom ik al op bijna 5,5 uur. En dan komt daar de tijd die we bij de stops doorbrengen nog bij. Het lijkt me zelf net even te veel.

Heeft er iemand ervaring met bijv. Bear Country? Is dat leuk en de moeite waard? En hoe lang heb je daar ongeveer nodig? Of zeggen jullie skip bijv. Devils Tower?
Mount Rushmore willen we sowieso doen. Is dat bijv. nog op een ander moment te plannen? Bijv. tijdens de volle dag in Custer als we Custer SP en Windcave bezoeken of wordt dat te veel? Of op de dag dat we vertrekken uit Custer en naar RMNP rijden?

Alvast weer heel erg bedankt!!!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Old Faithful »

patricia schreef:
04 okt 2022, 11:02
Of zeggen jullie skip bijv. Devils Tower?
Dat zou ik zeker niet doen. Ik vond ons bezoek best leuk, ook door de verschillende (indianen)verhalen o.a. over het ontstaan van de krassen op de rots.
Wij zien de bezienswaardigheden altijd als opties, beslissen vooraf wat we per se willen zien en beslissen ter plekke of we nog tijd en zin hebben voor de rest. Ik zou zeker Devils Tower, Mount Rushmore en Custer S.P. niet weglaten. Voor mij zou ook Badlands N.P. bij een bezoek aan South Dakota zeker niet mogen ontbreken, maar daar heb je met twee overnachtingen geen tijd voor.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

patricia schreef:
04 okt 2022, 11:02
[...]

Op zondag 23 juli rijden wij van Sheridan naar Custer. Ik heb gepland om te stoppen bij Devils Tower en daar de Tower Trail te doen. Die is ca. 2 km. Ook heb ik iets gelezen over Prairie Dog Town daar.
Daarna rijden naar Bear Country bij Rapid City (een drive thru wildpark met ook een wandelgedeelte) en dan naar Mount Rushmore om de Presidential Trail en eventueel Nature Trail te doen. [...]

Als ik puur alleen naar de rijtijden voor die zondag kijk, kom ik al op bijna 5,5 uur. En dan komt daar de tijd die we bij de stops doorbrengen nog bij. Het lijkt me zelf net even te veel.

Heeft er iemand ervaring met bijv. Bear Country? Is dat leuk en de moeite waard? En hoe lang heb je daar ongeveer nodig? Of zeggen jullie skip bijv. Devils Tower? [...]
Bear Country is zeer de moeite waard. We zijn er zo'n tien jaar geleden geweest en vorige maand ook weer. Als je met kinderen reist is Story Book Island in Rapid City ook heel erg leuk.

Devils Tower (die eigenlijk Bear Lodge zou moeten heten) is ook bijzonder. De wandeling eromheen is ook zeker aan te raden. De 'graslandhonden' (prairie dogs) zijn grappig, maar we zijn er op andere plekken veel meer tegengekomen.

Ik denk dat je programma echter wel heel vol is en de afstanden zijn groot. Bovendien zal het opbreken en opzetten van je tent ook behoorlijk wat tijd vergen.

Ter vergelijking: wij hebben nu tweemaal een kleine week in de Black Hills gekampeerd en we zijn er nog steeds niet uitgekeken.

Overigens is het Visitor Center bij Mt. Rushmore ook interessant. Even verderop zit dan nog de Rushmore Borglum Story, een bijzonder museum over het monument en de beeldhouwer Borglum.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Bedankt voor jullie reacties. Devils Tower en Bear Country houd ik dan in de planning. In Sheridan verblijven we in een hotel en op de Koa in Custer verblijven we in een cabin dus gelukkig geen tijdverlies met het afbreken en opzetten van de tent.

Ik heb nog een vraag over Custer State Park. Ik wil daar de 3 scenic drives doen in de volgende volgorde:
- Wildlife Loop Road
- Iron Mountain Road
- Dan rijden naar Sylvan Lake. Daar eventueel nog het eerste en mooiste deel van de Sunday Gulch Loop Trail wandelen.
- Needles Highway

Weet iemand hoe lang we hier ongeveer mee bezig zijn? De Iron Mountain Road eindigt bij Mount Rushmore. Hebben we bijv. tijd om dan Mount Rushmore te doen ipv de dag ervoor?
Of zouden jullie Mount Rushmore toch de dag er voor doen en dan na Custer State Park het Wind Cave Park te bezoeken en is dat de moeite waard?

Alvast bedankt weer!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Tantelotje »

Het is voor ons inmiddels al even geleden (2015), maar wij hadden bedacht om half de middag in Custer aan te komen en dan al een en ander te bekijken. Dat liep wat anders af i.v.m. autogeode waardoor we pas heel laat in Custer waren, en we uiteindelijk maar een volle dag hadden. Die hebben we als volgt ingedeeld:
Niet goed over nagedacht en we gingen eerst 's morgens naar Mount Rushmore, liepen wat rond en bedachten toen dat we beter 's avonds terug konden komen... Gelukkig is de parkeerkaart een heel jaar geldig :D
Vervolgens de drie routes die jij ook noemt met behoorlijk wat fotomomenten.
Als laatste gingen we naar Sylvan Lake, waar we niet konden picknicken wegens ineens een enorme bui. Maar qua tijd had het makkelijk gekund.
We zijn toen even teruggereden naar het hotel in Custer; het regende/hagelde heel hard en konden wij even lekker bijkomen! Daarna was het droog en gingen we voor het eten naar Keystone en daarna dus de ceremonie bij Mount Rushmore.

Ik zou Mount Rushmore dan gewoon die dag doen, dan kun je het zelfs zo timen dat je er ook de avondceremonie kunt meepikken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door IngridZw »

Wij hebben South Dakota ook in 2015 bezocht en hadden Keystone als overnachtingsplaats. Op de volle dag in Custer SP hebben we eerst de Needles Highway gereden. De wandeling rond Sylvan Lake vonden we erg mooi. Vervolgens reden de Wildlife Loop waar we voor het eerst bizons zagen (later in Yellowstone hebben we nog veel meer gezien)) en tot slot de Iron Mountain Road. Mount Rushmore hadden we de avond daarvoor al bezocht gecombineerd met de ceremonie. Wij vonden trouwens van de drie scenic drives de Needles Hyw het mooist. Al met al een prachtig gebied inclusief het westernsfeertje wat je er vindt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo,

Ik heb besloten om Mount Rushmore inderdaad te doen wanneer we de 3 drives in Custer doen. Dan komen we er toch langs.

Ik heb nog een vraag over Monument Valley.
Op 1 augustus rijden we vanuit Moab via Wilson Arch naar Monument Valley en verblijven daar 1 nacht in een valley rim premium view cabin bij The View.
De volgende de dag rijden we naar Capitol Reef. Daar verblijven we 2 nachten bij Thousand Lake Resort (cabin).

Is het de moeite waard om een georganiseerde tour in Monument Valley te doen en wanneer kunnen we dat het beste doen? Dag van aankomst of dag van vertrek? Ik moet me nog verdiepen in de route van MV naar Capitol Reef dus nog geen idee hoe lang we onderweg zijn. En zo ja, welke tour raden jullie aan? Ik zie zoveel aanbieders......

Alvast bedankt weer!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door josea »

Over een tour in Monument Valley kan ik je helaas niets vertellen; wij reden alleen de valley drive met eigen auto.
Over de route van Monument Valley naar Capitol Reef wel: dat deden wij precies andersom in 2019.
Zie hier:
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -over.html
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

De planning is af. Al zal er de komende 8 maanden nog wel het eea toegevoegd/misschien gewijzigd gaan worden aan de hand van de tips hier op het forum :wink:

Ik heb 3 tours/shows die ik van tevoren wil gaan boeken:
Cody Rodeo Nite
Monument Valley
Show in Las Vegas

Met name voor Monument Valley en Las Vegas ben ik nog op zoek naar tips.

Is een tour in Monument Valley uberhaupt aan te raden? We overnachten in een cabin in The View.

Voor Las Vegas ben ik zoek naar een show die ook leuk is voor de meiden (dan 9 en bijna 7). 15 jaar geleden hebben we Mystere van Cirque du Soleil bezocht. Iemand een leuke tip?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door josea »

Voor kinderen is in Las Vegas de show van Mac King een aanrader. Lekker overdag en ook nog zeer betaalbaar. Humor en goocheltrucs/illusies. Wij waren er in 2018.
Laatst gewijzigd door josea op 15 nov 2022, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank voor je suggestie. Ik ga er naar kijken.

Is er iemand ook naar Love van Cirque du Soleil geweest en is dit leuk voor kinderen?

Alvast bedankt weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer