Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Cobert »

Patricia, wij waren afgelopen september in Monument Valley. Wij hebben de 3,5 hoor Deluxe Tour gedaan via Gouldings.
De groep bestond uit ongeveer 12 personen, ze stoppen ook bij The View om mensen op te pikken.
Wij vonden het zeer indrukwekkend, niet alleen de verhalen van de gids maar je komt ook in gedeeltes waar je zelf niet kan komen met je auto.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Tijdens onze reis verblijven we o.a. in Grand Teton, Rocky Mountain NP en Arches. In deze 3 parken gaan we kamperen in een tent (1 voor 4 personen of 2 tentjes voor 2 personen).

Vanaf half januari kan ik de campings gaan boeken, dus ik ben me aan het verdiepen in het boekingssysteem en de campingsites. Het boeken moet wel gaan lukken.

Maar nu, welke campingsites kunnen we het beste boeken? Zijn er hier mensen die op deze campings hebben gekampeerd (al dan niet in een tent) en kunnen jullie sites aanbevelen of juist niet?

Voor Grand Teton willen we graag naar Colter Bay. Ik heb al gelezen dat er maar een paar sites zijn waarbij er 2 tenten op de site mogen staan. Dus dat is al iets om rekening mee te houden.
Voor RMNP willen we naar Glacier Basin. Hier mag je gewoon op elke site met 2 tenten staan.
Voor Devils Garden in Arches vind ik het ook lastig. Ik lees daar ook dat er veel wind kan staan, er geen schaduw is en dat het soms moeilijk is om je tent neer te zetten ivm de ondergrond. Is het dan wel een aanrader? Iemand daar ervaringen mee?

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

Wij waren afgelopen zomer op het kampeerterrein in Arches. Fantastisch om daar te kamperen!

Een aantal van de plekken is specifiek voor tenten en sommige liggen in de schaduw - beneden het niveau van de weg. Als je de rotsen ten zuiden van de plek hebt dan zal dat veel schelen. Het helpt ook met de wind.

Er zijn verschillende websites waar je informatie kan vinden over de individuele plekken, zoals The Dyrt, Campendium, en CampsitePhotos.

In het verleden hebben we ook op een staatskampeerterrein bij Moab gekampeerd. Dat was nogal open, maar daar het vroeg in het seizoen was (mei, denk ik) viel het mee met de hitte.

Wat de ondergrond betreft, we gebruikten altijd zware spijkers van zo'n 20-30 cm. Dat werkte meestal, maar niet altijd - soms was de grond te zanderig en soms waren het rotsen.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Bedankt voor je reactie. Ik heb even vluchtig de laatstgenoemde site bekeken en daar staat zo te zien veel informatie op dus die ga ik nog even uitgebreid lezen.

Weet je toevallig nog welke plekken de rotsen ten zuiden hebben liggen? Zo jammer dat op de reserveringssite de plattegronden niet geladen kunnen worden.

Wij gaan in juli/augustus dus het zal overal wel heet zijn.

Verder nog iemand suggesties voor specifieke plaatsen op de genoemde campings?

Alvast bedankt weer!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Devils Garden: probeer site 48, 49, 50 en 51. Wij stonden daar met camper(s), maar er waren wat boompjes én rotsen voor schaduw. Tentplaatsen lagen redelijk beschut....
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Staat genoteerd! Dank je wel!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

Op de satellietbeelden kan je goed zien welke plekken schaduw hebben. Ik zie er bijvoorbeeld veel tenten tussen de bomen (boompjes...) staan of pal naast de (hoge en steile) rotsen.

Sommige kampeerders creëren hun eigen schaduw met een zeil ("tarp). Dat kan je op de satellietbeelden ook goed zien.

Er zijn ook koelapparaatjes op de markt die met water werken. "Evaporative cooling" is mechanisch gezien bijzonder eenvoudig maar zéér effectief in droge hitte (zoals in Utah). Wij hebben er één van ongeveer 20x15015 cm en dat werkte uitstekend in dat gebied. Het koelt weliswaar maar een kleine ruimte, maar als je er vlak voor zit krijg je hoofdpijn van de koude lucht...

Grotere systemen kunnen hele huizen koelen; toen we in Colorado woonden koelden we zo ons huis van ongeveer 185 vierkante meter. Het gebruikt ook veel minder elektriciteit dan "gewone" air conditioners - zo'n $20-30 per maand tijdens de zomermaanden.

Verder gebruikten we 's-nachts (kleine) ventilatoren tijdens ons verblijf in de woestijn afgelopen zomer*. Uiteindelijk was het allemaal heel goed te doen.

*We zaten op 4 juli op de Devil's Garden Campground.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Old Faithful »

Big Al schreef:
17 dec 2022, 20:24
"Evaporative cooling" is mechanisch gezien bijzonder eenvoudig maar zéér effectief in droge hitte (zoals in Utah). Wij hebben er één van ongeveer 20x15015 cm en dat werkte uitstekend in dat gebied. Het koelt weliswaar maar een kleine ruimte, maar als je er vlak voor zit krijg je hoofdpijn van de koude lucht...

Grotere systemen kunnen hele huizen koelen; toen we in Colorado woonden koelden we zo ons huis van ongeveer 185 vierkante meter.
Ik dacht dat (sommige) cabins in Panamint Springs op die manier gekoeld worden.
Groet,

Old Faithful
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Afgelopen zaterdag hebben we de camping in Grand Teton kunnen boeken, namelijk Colter Bay.
N.a.v. de tips hier op het forum had ik ruim van tevoren gekeken welke plaatsen voor ons geschikt zijn dus we hebben een denk ik mooie plek kunnen boeken in loop G. Het ging vrij makkelijk.
Hopelijk kunnen we de campings in RMNP en Arches ook zo makkelijk boeken, al zal die laatste denk ik wat lastiger worden, maar we gaan het zien. Maar goed die kunnen pas vanaf volgende week woensdag en zondag de 29ste. En als Arches niet lukt, zullen we een tijdslot moeten reserveren.

Inmiddels hebben we ook een tour in Monument Valley geboekt en de Cirque du Soleil show met Beatles muziek in Las Vegas.

Ik heb nog wel wat vragen:
- Is het nodig om de restaurants in Grand Teton, Yellowstone en Las Vegas van tevoren reserveren? Ik heb The View gemaild maar die doen geen reserveringen voor het restaurant.
- Wij gaan de kampeerspullen in Amerika bij de Walmart kopen, waarschijnlijk in Salt Lake City. Heeft elke Walmart kampeerspullen?
- Is een boosterzitje verplicht voor een 9 jarige?
- Wat raden jullie aan om je telefoon in Amerika te kunnen gebruiken? Een lokale sim-kaart kopen? En zo ja, heeft iemand tips welke en kan dat ter plaatse op bijv. de luchthaven of ook van tevoren via internet?

Alvast bedankt weer!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

patricia schreef:
16 jan 2023, 15:23
Is het nodig om de restaurants in Grand Teton, Yellowstone en Las Vegas van tevoren reserveren? Ik heb The View gemaild maar die doen geen reserveringen voor het restaurant.
Voor Grand Teton niet denk ik, in elk geval niet voor Colter Bay toen wij er waren.
In Yellowstone zijn in een aantal restaurants reserveringen nodig, je kunt dat terugvinden op https://www.yellowstonenationalparklodges.com. Als wachten geen probleem is kun je ook ter plekke informeren. Dat hebben wij wel eens bij de OF Inn gehad; reserveren lukte niet meer, maar we konden nog wel wachten op een tafel. Ondertussen heerlijk op het balkon gezeten daar.
Als je in MV niet in de View overnacht moet je op tijd eten; na een bepaald tijdstip is het alleen voor gasten van het hotel. Zie hier voor ons verslag. Hoewel je daar heel mooi zit vond ik het eten bij Gouldings beter.
patricia schreef:
16 jan 2023, 15:23
Wij gaan de kampeerspullen in Amerika bij de Walmart kopen, waarschijnlijk in Salt Lake City. Heeft elke Walmart kampeerspullen?
Nee, je kunt per winkel kijken wat ze hebben. Als je niet wilt gokken dan kun je het van te voren bestellen. Wij nemen zoveel mogelijk zelf mee, onze tent past eenvoudig in een koffer en het luchtbed ook. De rest kopen we ter plekke en dat is tot nu toe altijd gelukt zonder het te reserveren.

Wat betreft je nadere vragen; daar is al veel over geschreven in het reizen algemeen subforum.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Dank voor je snelle reactie.

Ik ga even kijken op de site voor de restaurants in Yellowstone. Wij verblijven in The View dus dan zou het moeten lukken.

Goed te weten over de kampeerspullen. Dan gaan we ons daar even in verdiepen en kijken of we dat gokken of van tevoren reserveren. Al zal dat nu nog niet kunnen als we het pas over een half jaar ophalen.....

Ik ga even kijken of ik de andere antwoorden op het algemene subforum kan vinden. Maar mocht iemand tips hebben, dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door hemmie »

De regels voor autostoel voor kind verschillen per staat. Hier in TX hoeft het niet meer als het kind 8+ is, ongeacht de lengte, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat in alle staten zo is.
Terug in Texas!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Als het een Walmart Superstore is hebben ze doorgaans voldoende op voorraad. Wellicht niet elk type tent, maar wel veel. En ook alle andere spullen als matjes, slaapzakken etc zijn er voldoende. Wij halen altijd de eerste dag camping stoelen e.d. En ook daar is volop keuze in. Voordeel van ter plekke uitzoeken is dat je een beter idee hebt wat je gaat kopen….
Afgelopen jaar serveerde The View helemaal niet aan mensen die geen hotel hadden geboekt, maar dat gaat voor jullie dus niet op….
Telefoon: gewoon af en toe je mail ophalen bij de Starbucks en verder juist helemaal offline gaan ! Heb je zoveel meer vakantie… hahaha…
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

hemmie schreef:
16 jan 2023, 18:43
De regels voor autostoel voor kind verschillen per staat. Hier in TX hoeft het niet meer als het kind 8+ is, ongeacht de lengte, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat in alle staten zo is.
TX: Onder de 8 (d.w.z. t/m 7) jaar in een "child restraint"
WA: Onder 12 jaar oud of kleiner dan 4'9" moet een "booster seat" gebruiken.

Alsof het al allemaal niet ingewikkeld genoeg is wordt er in de verschillende overzichten te pas en te onpas termen gebruikt als "should" en "must" alsof dat hetzelfde is. Ook zie je vaak aanduidingen als "4-7 years old", "4-8 years old", "4 through 8 years old", "between 4 and 8" en "4 up to 8" alsof dat allemaal hetzelfde is. Om gek van te worden.

WA State web site:
All children whose weight or height exceeds the forward-facing limit for their car safety seat should use a belt positioning booster seat until the vehicle seat belt fits properly, typically when they have reached 4 feet 9 inches in height and are 8 through 12 years of age. All children younger than 13 should ride in the back seat.
WA State law:
(c) A child who is not properly secured in a child restraint system in accordance with (a) or (b) of this subsection and who is under four feet nine inches tall must be properly secured in a child booster seat. A child may continue to be properly secured in a child booster seat until the vehicle lap and shoulder seat belts fit properly, typically when the child is between the ages of eight and twelve years of age, as recommended by the American academy of pediatrics, or must be properly secured with the motor vehicle's safety belt properly adjusted and fastened around the child's body.
Let op het verschil tussen "should" in de brochure en "must" in de wet. Wettelijk gezien is er een wezenlijk verschil tussen die twee begrippen. Ik kan er niet helemaal achter komen of de passages het nu over dezelfde eis hebben en het zal wellicht veel tijd en moeite vergen om dat te achterhalen.

Wat betekent "between eight and twelve"? Ik zou 8 t/m 12 aanhouden, maar letterlijk gezien (en wellicht dus wettelijk) is dat 9 t/m 11. Maakt hier niet zoveel uit omdat het ook om de lengte van het kind gaat, maar geeft wel aan hoe weinig precies het is.

Zoek het maar uit.

Overigens is het nog moeilijker om het uit te zoeken voor motorhomes, maar dat is weer een ander verhaal.

Dit geeft een redelijk beeld van de eisen per staat: https://www.rhinocarhire.com/Drive-Smar ... -Laws.aspx

(Achtergrond: ik heb jarenlang grote contracten in de ICT-wereld doorgespit en beoordeeld voordat er getekend werd, vandaar dat ik op dit soort dingen let.)
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hartelijk dank voor de (uitgebreide) reacties.

Dan gaan we op zoek naar een Walmart Superstore. Ha ha dat is wel waar wat betreft de telefoon.

Ik denk dat we dan maar voor de zekerheid gewoon voor allebei de dochters een booster seat kopen.

Ik heb nog wel een vraag over de reservering voor Devils Garden. Wij verblijven daar 1 nacht van zaterdag op zondag. We kunnen die ene nacht boeken vanaf 29 januari. Kan ik al een paar dagen eerder voor bijv. 3 nachten boeken en dit later wijzigen naar maar 1 nacht? Wordt dat geaccepteerd?
Aan de ene kant vind ik het niet zo netjes omdat je toch een plek bezet houdt, maar aan de andere kant wil ik ook niet buiten de boot vallen. Gaat het echt zo hard?
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Cobert »

Ja dat kan, dat hebben wij ook zo gedaan vorig jaar. Je kan de reservering al vrij vlot weer aanpassen, ik meen na 10 dagen al (check voor de zekerheid even). Wij hebben geen wijzigingskosten hoeven te betalen omdat één originele datum bleef staan. Wanneer je een tijdvak kiest búiten de originele datum betaal je wel wijzigingskosten.

https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/234059
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

patricia schreef:
17 jan 2023, 09:53
Gaat het echt zo hard?
Absoluut. Soms zijn de plekken al binnen een paar seconden weg.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

:shock:
Goed om te weten.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Alle campings zijn geboekt!
Voor Grand Teton hebben we een plek op Colter Bay.
Voor RMNP een plek op Glacier Basin. Die ging toch ook hard bij boeken en ik las later dat Moraine Park Campground wegens onderhoud gesloten is vanaf mei dus misschien dat veel mensen zijn uitgeweken naar Glacier Basin.
Devils Garden is ook gelukt! Niet de eerste keuze qua plek maar ik ben al lang blij dat we een plek hebben. Ik heb inderdaad wel even vals gespeeld en in eerste instantie 7 nachten geboekt (is het maximum) en daarna gewijzigd naar 1 nacht. Ging supersimpel.

We hoeven nu voor RMNP en Arches geen time entry te reserveren.

Nu lijstjes gaan maken met wat we allemaal meenemen en daar kopen voor het kamperen. Ik heb al topics gezien met handige lijstjes dus die ga ik even doorlezen. Verder blijf ik hier lekker meelezen voor tips, ga ik later nog restaurants in Yellowstone en de Cody Night Rodeo reserveren en me verdiepen in wat handig is met de mobiele telefoon.

Zo veel zin in. Maar goed, we moeten nog even afwachten tot juli :wink:

Iedereen tot nu toe bedankt voor alle tips. Heeft ons echt geholpen!
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Cobert »

Devils Garden is een prachtige camping, fijn dat het gelukt is!
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer