Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Fruita wordt een sport ! Wij hadden 2 laptops en een telefoon klaarstaan voor 2 camperplekken dit jaar (eind juni), maar het lukte wel... 5 minuten later vol hahaha... Maar, zeker proberen... qua campings één van de leukste met hertjes voor je tent straks!

Tip van Marianne mbt brandertje (of kleine gas-BBQ) is een goeie, want als je in de parken overnacht is een restaurant niet altijd nabij. Of je moet dus eind van de dag nog een keertje de auto in terwijl lekker bij de tent blijven hangen dan ook wel lekker is... Voorbeeld camping Fruita: dichtstbijzijnde restaurant in Torrey op 25 minuten rijden. Ook in Yellowstone is het wellicht eens lekker om niet meer naar de lodges te hoeven, maar gewoon wat salade, broodjes en dan wat hamburgers of worstjes op de BBQ te gooien !
Laatst gewijzigd door paulr op 15 aug 2022, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Oei, dat is dan nu wel heel erg. Wij waren er in september 2019, en konden op ons gemak iets uitzoeken.
Overigens is 1000 lakes ook niet gek. Ligt natuurlijk niet zo mooi, maar het zag er prima uit. Wij hadden er een cabin (zie hier).

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Het reserveren van campings is echt erg geworden inderdaad. Na Covid zijn de Amerikanen massaal op pad naar de parken ! Wij hadden ook wel 2 plaatsen nodig en er zijn wat minder plekken voor grote campers zijn, maar ook alle andere plekken gingen razendsnel. Zelfde ervaring voor Watchman in Zion en natuurlijk Devils Garden in Arches en voor eigenlijk alle campings in RMNP... Bryce en GC waren minder extreem. Onze ervaring dit jaar was dus dat campings vol waren, maar de parken niet overdreven druk. Heeft te maken met het feit dat de Aziatische groepen er nog niet massaal zijn...
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

Dat reserveringssysteem moet op de schop - onze ervaring is dat soms wel 1/3 van de plekken 's-nachts leeg blijven. Sommige staten hebben nu een systeem ingevoerd waarbij je de eerste twee keren je volledige bedrag kwijt bent als je niet komt opdagen. De derde keer worden zonder pardon al je reserveringen voor het hele jaar geannuleerd. Maar... dan moet het annuleringssysteem wel eerst gerepareerd worden. Ook is het probleem dat de annuleringskosten soms zo hoog zijn dat je $0 terugkrijgt. Dan loont het natuurlijk niet om te annuleren, vooral als er problemen met het systeem zijn en/of je geen internetverbinding hebt.

Een ander probleem is dat de afmetingen voor veel plekken niet kloppen. Zo hadden wij een reservering voor een plek voor onze kampeerwagen van 35 voet. De plek was niet langer dan 25 voet... Het tegenovergestelde komt ook veel voor. Dan kom je er later achter dat vrijwel alle plekken groot genoeg zijn, maar volgens het reserveringssysteem zijn er maar een paar plekken met genoeg ruimte.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

We gaan zien hoe het kamperen bevalt. We hebben een aantal jaar geleden met een camper door Nieuw Zeeland gereisd. Het verblijf op de campings beviel op zich goed. Alleen het rijden met zo'n grote camper niet :D. En ik heb zoiets van, we proberen het en bevalt het niet doen we het nooit meer en misschien gaat er een wereld voor ons open. :lol:

Vandaag druk bezig geweest met hotels boeken (allemaal kosteloos te annuleren) zodat ik in ieder geval iets heb. Dan kan ik op mijn gemak kijken naar de campings en me verdiepen in het reserveringssysteem. En dan kan de prijs alleen maar omlaag gaan :D
Alleen Monument Valley nog niet geboekt want dat wil ik eerst even overleggen thuis aangezien die niet kosteloos te annuleren zijn. En ik zag bij The View alleen hotelkamers en cabins. Ik kon voor volgend jaar nog geen campingplaatsen zien volgens mij.

Heb ik goed gelezen dat als we een camping boeken in RMNP we dan geen time entry nodig hebben? Dus voor onze route zouden we die dan alleen nodig hebben voor Arches?

Ik krijg er steeds meer zin in!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Klopt, met een overnachting is een entry pass voor RMNP niet nodig. Voor Arches kun je hetzelfde doen: proberen 1 overnachting te boeken op Devils Garden (prachtige plek om te kamperen !). Ook dan geen entry pass nodig daar. Voordeel is dan ook dat je eind van de dag of vroeg in de ochtend de wandeling naar Delicate Arch kan doen (parking op 15 min van de camping). Je hebt dan ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld pas om een uur of 4 Arches inrijden, wat arches bekijken en de volgende ochtend nog een paar. Dan heb je de minst hete uren te pakken !
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Top! Bedankt voor de tip. Ga ik naar kijken!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

Wat Arches NP betreft, wij stonden er meerdere nachten, wat erg goed uitpakte. Het kampeerterrein is zo dicht bij het begin van het wandelpad dat de kampeerwagen daar hebben laten staan. Wij hebben de hele wandeling gedaan (naar Dark Angel). Via de "primitive trail" naar het einde en via het 'gewone' pad terug. Van harte aan te raden als je van een avontuurlijke wandeling houdt!
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Saskia45 »

Martin & Marianne schreef:
15 aug 2022, 17:08
Oei, dat is dan nu wel heel erg. Wij waren er in september 2019, en konden op ons gemak iets uitzoeken.
Overigens is 1000 lakes ook niet gek. Ligt natuurlijk niet zo mooi, maar het zag er prima uit. Wij hadden er een cabin (zie hier).

Marianne
wij hadden bij Fruita ook alle keus toen we in februari voor augustus boekten en het heeft weken geduurd voor onze datum 'vol' zat, d.w.z. toen we een week of 8 later een aantal data annuleerden waren er nog steeds plekken te boeken. Fruita was daarin de enige campground overigens; de rest zat tijdens het boeken om 16 uur of vlak erna vol.

Ik zag ook ergens nog een opmerking over leeg blijvende plekken terwijl de campground vol zou zijn: hebben wij afgelopen weken op geen enkele campground in de parken gezien. Mensen komen soms pas tegen schemer of vertrekken heel vroeg, maar leeg hebben we niet gezien.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Big Al »

Voor kampeerwagens hangt de beschikbaarheid voor een groot deel van de lengte af. Met ons 35-voet gevaarte is er sowieso al weinig keuze (al passen we meestal best op plekken die een limiet van 30 voet hanteren).

Wat die mensen met reserveringen betreft die niet komen opdagen; wij zijn nu ruim drie maanden onderweg en verblijven voornamelijk op NPS-kampeerterreinen. Ik denk dat Devil's Garden (Arches NP) zo ongeveer het enige kampeerterrein is waar we geen "no-shows" hebben gezien. We blijven meestal op z'n minst drie of vier nachten op hetzelfde kampeerterrein en hebben derhalve een redelijk idee van deze "no-shows", ook al omdat ik op de meeste dagen van 6-15u op m'n kantoortje in de kampeerwagen zit te werken.

De hosts waarmee we spreken beamen dit ook.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Ik ben aan het kijken naar The View bij Monument Valley. Voor de kamers en cabins kan ik al boeken voor volgend jaar maar de campground zie ik (nog) niet. Weet iemand of die pas later boekbaar zijn en wat zijn de faciliteiten van de campground en tent sites?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 202

Bericht door paulr »

Kan mogelijk later pas. Dit jaar is de camping ook nog gesloten geweest ivm COVID en strenge maatregelen in Navajo gebied. Zie ook ander topic waar ik al eens geschreven heb dat zo goed als alle faciliteiten in MV dicht zijn (restaurant bij de View dicht, geen koffie, nauwelijks verkopers, etc). Als je zekerheid wil: de KOA ligt iets dichter bij de doorgaande weg, maar heeft ook een vrij uitzicht op de Buttes. Als je trouwens tent-kamperen en hotels wil afwisselen, dan zou ik hier eerder voor een hotel kiezen. Met een camper daar prima, maar ivm hitte en met name veel wind is een tent hier wellicht minder fijn. Wij zijn 3 x daar geweest en altijd wind ! :)
Laatst gewijzigd door paulr op 18 aug 2022, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Oh ok. Dat topic had ik dan nog niet gezien. Goed om te weten. De KOA had ik ook gezien inderdaad.

We gaan inderdaad kamperen en hotels afwisselen. Kijk, deze tip is heel handig. Dan denk ik dat we voor een cabin in The View gaan!

Ik ben zo blij dat dit forum er is en er zulke waardevolle tips en adviezen worden gegeven.
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo,

Ik hoop op nog een advies: voor Moab. We verblijven hier 3 nachten (of 1 nacht Arches en 2 nachten Moab afhankelijk of het lukt om in Arches Devils Garden Campground te boeken).

Ik heb de Koa gezien maar ik zie ook Sun Outdoors met verschillende locaties. Iemand ervaringen? Welke is aan te raden of juist niet?

Wij kopen onze tent(jes) waarschijnlijk pas in Amerika. Of 1 tent voor ons vieren of 2 kleinere tentjes. Weet iemand of dat nog uitmaakt voor het boeken van de tentsites in de nationale parken? Mogen er 2 kleine tentjes op 1 site staan? Boek ik dan bijv. voor Fruita (als het lukt) een double-wide site? Ik zie dat bijv. bij Devils Garden niet staan. Zelfde vraag geldt ook voor Sun Outdoors!

Alvast bedankt weer. Vanavond de vluchten boeken!!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Neem de Sunoutdoor midden in het centrum bij de Citymarket. Wel een lekker om gewoon lopend naar een restaurant, terras te gaan. Je zit al genoeg in de auto ! Zwembadje stelt trouwens niet veel voor en direct aan de weg, maar prima voor een verfrissende duik einde dag (of om mee op te staan). Schoon sanitair, gewoon prima (maar beetje dure) camping…
Wij hadden een camper, maar zagen regelmatig ook tentjes net naast het vierkantje geplaatst worden. De sunoutdoor heeft volgens mij speciale tentplekken, dat zie je bij boeken wel staan…
Laatst gewijzigd door paulr op 19 aug 2022, 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

De KOA ligt buiten Moab, ik zou kijken naar Canyonlands RV Park. Die ligt heel centraal. Blijkbaar is dat nu Sunoutdoor. Adres 555 South Main Street.

Wij hebben in 2017 met onze dochters gekampeerd in Yosemite, Sequoia en Yellowstone. Met 2 koepeltentjes, en we konden overal makkelijk beide tenten kwijt. Het kan wellicht er camping verschillen, dus check dat altijd op recreation.gov. Je kunt daar ook per site zien wat de mogelijkheden zijn. De sites bij Devils garden lijken mij aardig groot, max RV lengte is 38 feet.

Marianne
patricia
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 aug 2006, 20:01

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door patricia »

Hallo allemaal,

Vluchten zijn geboekt en autohuur is aangevraagd!!

Ik ben me nu aan het verdiepen in de campings in Grand Teton, RMNP, Yellowstone en Arches.

Ik heb nog wat vragen:
- Over de time entry/permit voor RMNP en Arches. Die heb je niet nodig als je in het park kampeert: als je bijv. 1 nacht verblijft, mag je dan de dag van aankomst en de dag van vertrek het park in zonder entry/permit? En bij bijv. 3 nachten RMNP heb je 4 dagen toegang zonder entry?
- Voor RMNP had ik in eerste instantie een hotelaccommodatie voor 2 nachten in Estes Park om daarna via de Trailridge Road naar Grand Lake te rijden en daar 1 nacht te verblijven. Voor het kamperen in het park: raden jullie 3 nachten op 1 plek aan of ook verdelen? En zo ja waar?

Alvast bedankt weer!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door hemmie »

Ja, wij hadden deze zomer 3 nachten op Glacier Basin en mochten dus dag van aankomst t/m dag van vertrek het park in. Voor RMNP zijn er 2 soorten toegangsreserveringen, als je een camping boekt in de Bear Lake corridor mag je overal in gedurende je verblijf. RMNP vond ik trouwens geen probleem om te boeken, dat liep niet zo enorm storm.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Arches: je mag met je reservering het park in. En als je daar bent kun je de volgende dag ook nog de hele dag in het park blijven. Maar als je op de dag van vertrek het park verlaat kun je er later niet meer in vermoed ik. Dat kan dan pas weer na 17.00 uur.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis patricia (Fam. van Putten): SLC-LV zomer 2023

Bericht door paulr »

Hoi,
RMNP: ik zou inderdaad de campings verdelen zoals je aangeeft, dus 2 nachten Estes kant en 1 nacht aan de andere kant van Trail Ridge. Wij stonden aan de Grand Lake kant op Timber Creek Campground en daar was volop wildlife op en rond de camping (Elk, Moose, etc). Erg leuk…. Ook een bezoek aan de Holzwarth Historic site is een leuk wandelingetje….
Arches: ja, zoals Marianne zegt, je hebt op dag van aankomst en vertrek toegang. Maar 2e dag dus geen re-entry mogelijkheid (lijkt me ook niet nodig…).
Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer