Wat een leuk forum! Ik kom hier dagelijks om alle nieuwe berichten rondom de verschillende reizen in het Zuidwesten te volgen. Zelf gaan mijn vriend en ik (25 & 24 jr) in september/oktober onze droomreis maken, maar ik zou het toch wel heel leuk vinden om nog wat extra tips rondom onze ''eigen'' reis te krijgen. We vliegen retour op San Francisco (via Gate 1 een mooie deal voor 2 pers. voor €1000 retour incl. koffers, vliegen met United, daarna nooit meer deze prijs gevonden). We hebben een Ford Mustang Cabrio gehuurd via Sunny Cars (ophalen Alamo) en we slapen in de meeste Nationale Parken in een tent op de camping en de andere nachten in leuke hotels. De campings en hotels zijn allemaal al geboekt, alhoewel ik bij de meeste hotels gratis kan annuleren.
Van jullie zou ik graag de leukste tips willen ontvangen, zoals wat zijn nu echt de mooiste wandelingen, waar moet ik zijn voor de zonsopkomst/ondergang, kan je in september/oktober nog raften, waar kan je mooi paardrijden, geweldige eettentjes, een onbekende plek waar ik echt voor moet omrijden, etc. Ik ben op zoek naar tips die onze reis nog extra onvergetelijk maken, momenten die jullie zelf zijn bijgebleven, hoe klein ook en waar ik als beginner nooit aan zal denken.
Wij zijn geen fanatieke wandelaars, maar zien niet op tegen hikes van een aantal uur en willen dit ook erg graag doen. Zelf ben ik dol op fotograferen, dus iemand daar nog tips voor heeft mogen die ook gedeeld worden. De grote steden vinden we ook heel leuk om te bezoeken en doorheen te rijden in onze cabrio en ook Universal Studio's in LA zullen we niet overslaan. Death Valley spreekt ons minder aan, daarom hebben wij er ook voor gekozen om hier geen overnachting te plannen, maar zullen hier wel doorheen rijden net zoals we door Josua Tree zullen rijden, maar geen wandeling zullen maken.
Hierbij onze route met de hotels en campings die wij al gereserveerd hebben (alle campings en hotels hebben hele goede recensies, misschien ook handig voor andere forumleden):
Dag 1 Amsterdam - San Francisco / Hotel Zelos
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite / North Pines Campground
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - June Lake / Oh! Ridge Campground
Dag 7 June Lake - via Death Valley - Las Vegas / Hotel New York New York
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Zion / Watchman Campground
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce / Bryce Canyon Log Cabins
Dag 12 Bryce - Page / Wahweap Campground
Dag 13 Page (Lower Antelope (tickets al geboekt) + Horshoe)
Dag 14 Page - Monument Valley / Gouldings Lodge
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon / Mather Campground
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Lake Havasu / Quality Inn & Suites
Dag 18 Lake Havasu - via Joshua Three - Los Angeles / Arroyo Vista Inn
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles (Universal Studios)
Dag 21 Los Angeles - Morro Bay / Seaside Inn
Dag 22 Morro Bay - San Francisco Airport / Hotel Nova SFO By FairBridge
Dag 23 San Francisco - Amsterdam
Ik hoor graag jullie tips en advies, alvast heel erg bedankt!