Reis Trom: mijn reisschema

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Hoi,
Uitgaande van de basisreis en met eigen aanvullingen stuur ik hierbij mijn eigen reisplan.
Hebben jullie ideeen om het wellicht nog interessanter te maken? Sla ik zaken over? Kan ik extra dagen beter op andere plekken inzetten?
Ik maak me vooral wat bezorgd over het stuk tussen Grand Canyon en Pismo Beach.
Het links laten liggen van LA en het korte verblijf in Las Vegas zijn bewust gedaan omdat onze interesse daar niet zo ligt. Hier het plan:
1 Amsterdam San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco-Yosemite NP 312 3.46u.
4 Yosemite NP
5 Yosemite NP-Bishop 224 3.20u.
6 Bishop-Death Valley 263 2.52u.
7 Death Valley-Las Vegas 190 2.11u.
8 Las Vegas-Zion 264 2.35u.
9 Zion
10 Zion-Bryce Canyon 134 1.50u.
10 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon-Capitol Reef 172 2.01u.
13 Capitol Reef-Blanding 278 3.08u
14 Blanding-Monument Valley 118 1.17u
15 Monument Valley-Page 195 1.56u.
16 Page-Grand Canyon 213 2.22u.
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon-Kingman 272 2.40u.
19 Kingman-Yucca Valley 333 3.33u
20 Yucca Valley-Oxnard 295 2.45u.
21 Oxnard-Pismo Beach 193 1.55u
22 Pismo Beach-Monterey 250 2.39u.
23 Monterey
24 Monterey-San Francisco 185 2.06u.
25 San Francisco-Amsterdam
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: mijn reisschema

Bericht door Franciscus »

Als je iets meer info geeft zul je beter advies krijgen. Het is lastig iets te zeggen wanneer men niets weet over bijvoorbeeld;
- wat ligt er al vast? Heb je tickets al geboekt of is aankomst- en vertrekplaats nog flexibel? Heb je al overnachtingen vastliggen? Zo ja; annuleerbaar of niet?
- welke tijd van het jaar reis je?
- met auto of camper?
- wat zijn je interesses? Wil je gaan wandelen; lang, kort of niet? En dergelijke
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: mijn reisschema

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

inderdaad, wat meer info zal nuttige tips opleveren. Zo op het eerste zicht :

- op dag 2 ben je heel vroeg wakker en zou je al naar Yosemite kunnen rijden, en SF dan op het einde van de reis bezoeken. Wel 2 dagen in plaats van 1, is kleine toffe stad, te bezoeken al wandelend en fietsend.
- liefst 1 dag meer Yosemite
- volledige dag Grand Canyon enkel nodig als je in de canyon wil afdalen.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad goed om te weten wanneer je gaat en waar de interesses liggen.
Waarom Blanding? En waarom na twee nachten GC maar tot Kingman rijden en niet verder?
Als er wat geschoven kan worden zou ik een extra nacht Yosemite doen. Dat geeft je tijd om ook de Mariposa Grove te bezoeken en Glacier Point.
Een bezoek aan Valley of Fire is een aanrader, zeker als je er niet midden in de zomer bent. Een extra nacht daar, of bij Zion zou dan wel mooi zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Mr. Patrick »

En ik zou niet maar één nacht Las Vegas doen. Je hebt toch wel minstens twee nachten nodig om een indruk te krijgen van de stad en haar vertier. En you'll hate it or you'll love it. De meeste mensen vinden het op zijn eigen manier geweldig, maar er zijn er ook zat die het niks vinden.
Mocht je nu al weten dat je het niet gaat 'loven', sla het dan helemaal over en gebruik de nacht ergens anders.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Hoi, Bedankt voor jullie reacties.
We weten nog niet of we dit jaar eind sept/begin okt de reis maken of een jaar later. Ik ben nu al bezig omdat ik zo'n plezier beleef aan het voorbereiden van de reis. Ik haal overal mijn info vandaag. Zeker ook via deze site en forum.
Tickets en hotels liggen dus open. Startplaats kan ook in omgekeerde volgorde maar LA spreekt ons niet zo aan. We zijn meer mensen van de natuur en de overzichtelijke stad. We gaan reizen per auto. Tijdens de extra overnachtingen willen we vooral veel wandelen en in GC een helicoptervlucht maken en in Monterey gaan whale watchen.
Zoals jullie zien willen we per dag niet heel erg lang in de auto zitten.
Blanding zit er in omdat we Monument Valley willen bezoeken. Die plaat staat ook voorop mijn voorlopige reisplan: zo iconisch. Het eerste stuk van de reis naar Blanding door Capitol Reef lijkt me ook erg mooi.
Als er betere alternatieven zijn dan lees ik dat graag.
Het stuk van GC naar de oceaan zie ik als problematisch. Het is een flink eind en we willen niet uren lang in de auto. Daarom als onderbreking Joshua Tree ingepast. Maar als er alternatieven zijn die ons op een andere interessante manier sneller naar Pismo Beach leiden dan sta ik daar voor open.
Alvast bedankt voor alle moeite.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

eventueel : je zou in LA kunnen beginnen ( dag 1 heel vroeg wakker door jetlag en onmiddellijk richting SF) en na grand canyon naar LV voor de terugvlucht, dat bespaart de trip tussen GC en de kust.
Als wandelaars zou ik zeker minstens 1 dag Yosemite toevoegen : je hebt de vallei, de glacier point road, de sequoia's en de Tioga pass, allemaal prachtige wandelgebieden, en nu heb je maar 1,5 dag.
Ook 1 dag San Francisco is weinig. kan je prima bezoeken met wandelingen en fietstochten, maar niet in 1 dag.

Jacques
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Hoi Ingrid, bedankt voor je suggestie.
Die richting van oplossingen bevalt me. Alleen...we willen de kustroute aan het einde om wat rustiger naar huis te gaan.
Wel besluit ik om de San Francisco dag te verplaatsen van begin naar het eind en neem ik jouw en ook advies van Martin/Marianne over om een extra nacht in Yosemite te plannen en de tweedaagse trip van Capitol Reef-Blanding-Monument Valley te verkorten door een snellere route te nemen en daarbij Blanding links te laten liggen.

Meer suggesties blijven van harte welkom en ik zit nog steeds met dat lange stuk vanaf Kingman naar Pismo Beach. Wie weet heeft iemand nog suggesties daarvoor via het 'omdenken' van Ingrid
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt voor Monument Valley al een overnachting staan dus die nacht in Blanding is niet nodig. Dat scheelt een dag.
Voor het stuk tussen de GC en de kust is het een kwestie van wat mogelijkheden op Google Maps bekijken. Als je naar Joshua Tree wilt kun je overwegen om in één dag van de GC naar Twentynine Palms te rijden.
Het idee van een one way is ook niet gek. Je kunt dan toch de kustroute op het laatst doen? Dan begin je in Las Vegas of Phoenix en eindig je in LA.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door stegeman »

Kustroute aan het begin kan als voordeel hebben dat dat allemaal indrukwekkender is. Ik heb me laten vertellen (familie) dat wanneer je die aan het eind doet na al het ‘natuurgeweld’ toch wat minder indrukwekkend is als andersom. Maar snap je redenen wel. Om die reden wilden wij dit eerst ook zo.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door IngridZw »

Het hangt natuurlijk af van de prijzen van de vliegtickets, maar om het stuk tussen de GC en de kust te vermijden is de beste optie m.i. om te starten in Phoenix en eindigen in LA. Voordeel is dat de route van Phoenix naar de GC via Sedona en de 89a heel mooi is.
En anders inderdaad starten in Las Vegas.

@ Stegeman: Ik denk dat de kustroute aan het eind juist wel mooi is omdat het toch iets heel anders is na alle rode rotsen en overige natuur die je hebt gezien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door stegeman »

We gaan van kust naar rode rotsen naar Yosemite eo. De afwisseling is er. Andersom wil ook prima idd. Is maar net waar je voorkeur ligt. We hopen dat Yosemite eind sept heel iets rustiger is dan eind aug en we wilden niet met laybour day in Yosemite. Ook een dingetje. Afwegingen maken blijft voor en nadelen hebben. Voor ons geldt juist rustig willen starten met meerdere dagen SF aan begin gevolgd door kustroute. Juist omdat ik weet hoe ik kwa gezondheid ben en reageer op zo’n vlucht (en juist niet vroeg wakker zoals velen op dit forum). Bedoelde meer dat het niet een ‘must’ is om de kustroute aan het einde te doen.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

en je moet het totaalplaatje bekijken. Als je wegens goedkope tickets 1 of 2 ,,echte" rijdagen moet inlassen...... Die rijdagen kosten ook geld, en volledige rijdagen zijn toch iets minder echte vakantie dan wandel- of kijkdagen, soms is de niet goedkoopste vlucht eigenlijk wel de beste.

Jacques
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2017 ook maar 1 dag San Francisco gedaan. We waren met 4 personen en 2 van ons waren er nog nog geweest. Ook wij houden meer van natuur dan van steden.
We vonden het nu een perfecte dag. We waren 3 nachten in die buurt en de 2e dag zijn we naar Muir Woods en Point Reyes geweest. Ook naar Mount Tamalpais SP. Die laatste vonden we het mooist daar. Prachtige (korte) wandeling gedaan om de top van de berg vanwaar je schitterende uitzichten hebt.

In Las Vegas waren we ook 3 nachten. Overdag de natuur in (o.a. naar Mount Charleston) en de rest van de dag de gekte van LV in.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Bedankt voor al jullie reacties. Al eerder gaf ik aan dat ik problemen had met de route vanaf Grand Canyon naar de kust. Van jullie heb ik begrepen dat je de eerste dag na de vliegreis vroeg op bent en dat je daarom de die dag een flink stuk kunt rijden. Daarom heb ik de aankomst verplaatst naar Los Angeles en gaan we na de vliegreis één uur rijden tot de rand van LA. De twee (m.i. minst aantrekkelijke) reizen we dan naar Kingman en daarna na GC.
Vraag: is het verstandig direct na de vliegreis een uurtje te rijden?
Dit is dan het nieuwe plan. Suggesties om te verbeteren?
1 Amsterdam Los Angeles 79 0.59u.
2 Los Angeles Kingman 475 4.17u.
3 Kingman Grand Canyon 273 2.40u.
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon Page 213 2.22u.
6 Page Monument Valley 195 1.56u.
7 Monument Valley Capitol Reef 278 3.08u
8 Capitol Reef Bryce Canyon 172 2.01u.
9 Bryce Canyon
10 Bryce Canyon Zion 134 1.50u.
11 Zion
12 Zion Las Vegas 264 2.35u.
13 Las Vegas Death Valley 190 2.11u.
14 Death Valley Bishop 263 2.52u.
15 Bishop Yosemite NP 224 3.20u.
16 Yosemite NP
17 Yosemite NP
18 Yosemite NP San Francisco 312 4.00u
19 San Francisco
20 San Francisco Monterey 185 2.06u.
21 Monterey Pismo Beach 247 2.30u.
22 Pismo Beach
23 Pismo Beach Los Angeles 284 3.06u.
24 Los Angeles Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo. Je wilt geen one way doen? Dezelfde route maar dan beginnen in Phoenix of Las Vegas scheelt je een dag.
Of je na aankomst nog een eindje wil rijden is iets wat je het beste zelf kunt inschatten. Een uur lukt wellicht nog maar als je laat aankomt en je bent geen avondmens dan is het vermoedelijk niet verstandig.
Met twee rijdagen tot aan de GC is het niet echt nodig om nog een stuk te gaan rijden.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

De Phoenix optie wil ik niet omdat ik een directe vlucht wil. Wordt Las Vegas dat wel?
De LV variant begrijp ik niet helemaal.
-met de klok mee eindig je in SF en moet je naar Yosemite vv
-andersom komt kust niet aan gewenste eind va reis
-optie is nog via Monument Valley enz. naar GC en dan oversteken naar LV en dan verder naar SF en LA. Maar dan kom je 2x in LV
Of zie ik het fout?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet wat je schrijft over met de klok mee. Je kunt in Las Vegas beginnen en dan naar de Grand Canyon rijden. De rest zoals in jouw voorstel zoals ik al aangaf. Je vervangt dus LA door Las Vegas. Je komt dan inderdaad nog eens langs Las Vegas. Je hoeft er dan niet te overnachten want van Zion naar Death Valley rijden is ook te doen. Of je overnacht nog een keer in Las Vegas. Dan kun je de eerste keer aan de Strip slapen en de tweede keer bij Fremont Street.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Thx, Martin en Marianne. De Las Vegas variant lijkt me een goed plan. Op het moment van boeken van de vlucht en auto maar kijken hoe groot het verschil in prijs is. Aan de andere kant bespaar je natuurlijk ook op een nacht in een hotel en op een dag auto+benzine. En bovendien vervalt een (m.i. niet zo aantrekkelijke) reisdag.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Hopelijk gaat het in september 2021 dan toch gebeuren en maken we onze eerste VS reis. We verblijven in hotels. Door jullie ideeën uit 2019 en voortschrijdend inzicht kom ik nu tot onderstaand schema. De terugvlucht gaat vanuit Las Vegas omdat ons het stuk van Kingman naar LA minder interessant lijkt. M.u.v. San Francisco zijn we maar één dag in steden omdat we meer voor de natuur gaan. De dagtocht van Yosemite Village naar Mammoth lakes willen we vooral gebruiken als dag om de Tioga pas te bekijken. Als jullie ideeën hebben die de reis nog interessanter kunnen maken dan hoor ik het graag!
image.png
image.png (31.33 KiB) 3182 keer bekeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer