Reis Trom: mijn reisschema

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 865
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Tantelotje »

Mooie constructieve reactie hierboven... :blink:

Wij hebben ook al aardig wat keren rondgereden in Amerika. In onze beleving klopt het behoorlijk, wat Google aangeeft. Zeker als je met een auto rijdt en niet met een camper. Calamiteiten of hele lange stops onderweg daargelaten natuurlijk.
Dus om zomaar te zeggen dat je minstens het dubbele qua tijd nodig hebt...
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Zoals eerder vermeld is het plan om in september /oktober 2021 een rondje lax-pismo-monterey-sfo-yosemite-mammoth-death valley-las vegas-zion-bryce-capitol reef-monument valley-page-grand canyon-kingman-las vegas te maken van ca 25 dagen.

Het zit er echter meer en meer in dat het niet door gaat. We kunnen natuurlijk verschuiven naar 2022. Daarover 2 vragen:
1. In 2022 is Glacier Road gesloten (en in 2023 met een beetje pech ook). Als we de reis toch maken zullen we niet 1,2,3 weer in dit deel terug keren. Gaan we spijt krijgen door dit te missen?
2. In volgende jaren zijn we vrij om de reistijd te kiezen. Welke tijd is het beste voor deze reis: half mei/half juni of half sept/half okt.?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Mei/juni is prachtig. Om de kans op een open Tioga Pass zo groot mogelijk te maken is het dan wel handig om Yosemite zo laat mogelijk in de route op te nemen. En je moet rekening houden met het heel erg drukke Memorial Day weekend. Moet het half mei/half ]juni zijn, of kan eind mei/eind juni ook?
September/oktober is ook mooi, maar de dagen zijn wel een stuk korter, de watervallen voor een groot deel droog, en de natuur is minder groen en er is meer kans op bosbranden.

Ik weet niet of jullie van plan zijn lange wandelingen te maken; je zou via de 4 Mile Trail naar Glacier Point kunnen lopen als de Glacier Point road gesloten is. Of met de 4MT omhoog en via de Panorama trail weer terug. Zie voor de 4MT ons 2013-verslag.
Overigens had je met 2 nachten Yosemite eigenlijk al heel weinig tijd voor de Glacier Point Road. Wat zijn de plannen in Yosemite?

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

@Martin & Marianne
We zijn helemaal vrij in onze keuze. We willen idd na Memorial day gaan. En ik dacht dat later in juni de drukte toeneemt ivm de Amerikaanse schoolvakanties.

Ivm artrose van mijn partner denk ik dat de wandelingen te zwaar zijn. 5km op redelijk begaanbaar terrein is max per dag.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Stan.Gobien »

Trom schreef:
29 jul 2021, 18:56
rondje lax-pismo-monterey-sfo-yosemite-mammoth-death valley-las vegas-zion-bryce-capitol reef-monument valley-page-grand canyon-kingman-las vegas te maken van ca 25 dagen.

1. In 2022 is Glacier Road gesloten (en in 2023 met een beetje pech ook). Als we de reis toch maken zullen we niet 1,2,3 weer in dit deel terug keren. Gaan we spijt krijgen door dit te missen?
2. In volgende jaren zijn we vrij om de reistijd te kiezen. Welke tijd is het beste voor deze reis: half mei/half juni of half sept/half okt.?
1. Glacier Point in Yosemite is mooi, maar dat zou voor mij geen reden zijn om dat rondje met tal van highlights niet te bezoeken.
Wij vonden bijvoorbeeld Bryce, Monument Valley en de Grand Canyon meer de moeite waard dan Yosemite. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Er is buiten Glacier Point ook nog enorm veel te zien en te beleven in Yosemite trouwens.

2. Juli & augustus zijn de drukste perioden. Als het kan dan zou ik vermijden. Ik vind juni altijd een heel goede periode. Soms kan je wel nog last krijgen van bepaalde sluitingen door eventuele late sneeuwval. Maar Tioga Pass bijvoorbeeld is meestal tegen begin juni wel open.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

@Stan.Gobien
Thx. Zodra we definitief sept 21 skippen, gaan we voor juni 22.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

In juni zal het inderdaad al wat drukker worden. Je zou al wel voor het Memorial Day weekend kunnen gaan maar dan moet je wel goed kijken waar je in dat weekend bent.
Bij een vertrek in mei is het niet gek om te beginnen in Las Vegas. En dan het rondje Zion etc en vervolgens via de Tioga Pass naar Yosemite en verder.
Als jullie niet veel gaan wandelen is voor Bryce 1 nacht wel voldoende. Misschien niet gek om een extra dag Page te doen. Je zou daar een tocht op Lakes Powell kunt maken of een trip over de Colorado River. Zie voor dat laatste ons 2017-verslag.
Een extra dag bij Lee Vining of Mammoth Lakes is ook niet gek als je ook naar Bodie en Mono Lake zou willen. Wij deden dat in 2013 eind mei, misschien heb je ook iets aan dat reisverslag.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: mijn reisschema

Bericht door Trom »

Top. Ik ga het bekijken.
Wellicht, als sept 21 definitief niet doorgaat, dan kort na Memorial Day op reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer