Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door petrapelle »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Petra, en ik ga met mijn man en onze dochter deze zomer naar Amerika. Ik heb de vliegtickets geboekt en ben nu onze reis verder aan het inplannen. Wij zijn al eens eerder (2x) in dit deel van Amerika geweest. Daarom slaan wij het deel richting San Fransisco dit keer over.

De data staan vast: aankomst Las Vegas op 9 aug (avond) en terug op 30 aug vanaf San Diego. We willen dan eerst 1 of 2 nachten in Las Vegas blijven en dan een rondje langs de natuurparken maken, in totaal zo'n 10 dagen.

Daarna doorvliegen van Las Vegas naar Los Angeles (nog boeken) en daar nog een dag of 10 aan de kust doorbrengen.

Het schema is nu als volgt:

LV (2n)
Zion (1n) (zion Lodge NP?)
Bryce (2n) (Bryce Canyon Lodge?)
Moab (2n)
Page (1n)
Grand Canyon Southrim (1n) (Lodge in het park
Las Vegas (1n) - naar LA vliegen

Ik zou graag van jullie horen of dit rondje een beetje te doen is qua reisafstand per dag. Ik zou de GC eruit kunnen laten, maar dan ben ik denk ik qua reistijd niet veel beter uit. Als ik Moab er uit laat, wel, maar Monument Valley lijkt ons juist erg mooi. Ik ben al een paar dagen aan het puzzelen met alle adviezen op dit forum, maar ik kom er niet helemaal uit.

Hebben jullie misschien tips?

Groeten,
Petra
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen.

Het vliegen van LV naar LA lijkt me niet erg nodig, ik zou dit gewoon met de auto doen. Vanuit de Grand Canyon ben je met 1 tussen overnachting zo in LA, bovendien kan je dan nog route 66 mee pakken en Joshua Tree. Het rondje is wat betreft afstand prima te doen. Mocht je Moab eruit halen dan kan je bijvoorbeeld Capitol Reef toevoegen en de mooie UT-12 rijden.

Wat betreft de planning:

- Het is aan te raden om 2 nachten Zion te doen en dan 1 nacht Bryce.

- 2 nachten Moab kan wel maar zo heb je niet de tijd om alles te zien, als jullie hier eerder zijn geweest dan zal 2 nachten voldoende moeten zijn.

Wat zijn jullie plannen met de 10 dagen kust? Hou er rekening mee dat het water wel redelijk koud is.

Succes met de voorbereidingen!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door tomhster »

Balans lijkt mij ook een beetje zoek. Ik zou zeker 3 dagen toevoegen aan dit rondje. Blijft er genoeg over richting San Diego. Los Angeles is stom, dus daar zou ik vakkundig omheen rijden.
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door Dutch Dunes »

Persoonlijk zou ik zoiets doen:

LV - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Page
Page - GC
GC - LV

Of als dat echt teveel dagen zijn, Moab eruit laten:

LV - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol Reef - Monument Valley (via UT95)
MV - Page
Page - GC
GC - LV

Dirk
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door ingrid1955 »

tomhster schreef:
13 mei 2019, 18:15
Los Angeles is stom,
Net als over Las Vegas verschillen de meningen over Los Angeles nogal. Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen kan LA als afwisseling voor de natuur zelfs heel interessant zijn gezien de pretparken, de filmstudio's, santa Monica, venice Beach, museums, enz.

2 nachten Zion, 1 Bryce, 3 Moab lijken aangewezen. Als je het echt mooie Monument Valley wil zien ( vanaf de late namiddag en in de vroege voormiddag) doe je er best aan ook daar te overnachten. Als er 2 bestuurders zijn kan je gerust in 1 dag van LV naar LA of San Diego rijden.

Jacques
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door petrapelle »

Bedankt voor alle reacties! Ik zal jullie tips zeker uitvoeren
(behalve het skippen van Los Angeles, dan krijg ik ruzie met onze dochter :wink:).

Ik ga proberen dit rondje verder uit te werken:

LV - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Page
Page - GC
GC - LV.

En wellicht in Monument Valley te overnachten.

Wij willen zeker LA en San Diego bezoeken. Hebben we al eerder gedaan en blijven we leuk vinden. En we vinden het ook fijn om niet iedere keer te hoeven "verhuizen". En onze dochter vindt inderdaad een grote stad ook erg leuk om te shoppen, naar een pretpark te gaan en Venice Beach te zien. Maar misschien wordt het inderdaad een groter rondje Las Vegas, en een kortere periode aan de kust.

groeten,
Petra
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door petrapelle »

Bedankt voor alle tips, ik heb nu de planning als volgt uitgewerkt.

Ams- Las Vegas (aankomst 18:00 uur)
Las Vegas - Zion (Lodge NP)
Zion (Lodge NP)
Zion - Bryce (Lodge NP of Best Western Bryce)
Bryce - Capitol Reef
Torrey - Moab
Moab
Moab
Moab - Monument Valley (the View)
Monument Valley - Page
Page - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Los Angeles (vliegen) (Hollywood)
Los Angeles (Hollywood)
Los Angeles (Santa Monica)
Los Angeles (Santa Monica)
Los Angeles (Santa Monica)
Los Angeles - San Diego
San Diego
San Diego
San Diego
San Diego - Amsterdam

We vliegen van Las Vegas naar Los Angeles, omdat dit behoorlijk scheelt in autohuur.
Als ik voor de bovenstaande dagen in Las Vegas een auto huur (van 9 tot 21 augustus) en daarna in Los Angeles en deze weer inlever in San Diego (van 21 augustus tot 30 augustus) ben ik in totaal $634 kwijt.
Als ik in Las Vegas een auto huur op 9 augustus en deze inlever op 30 augustus in San Diego kost mij dat $1719,-. Daarvoor kunnen we wel een paar (3) vliegtickets van Las Vegas naar Los Angeles kopen.

Grand Canyon hebben we uit de planning gehaald. Daar zijn we al 3 x geweest, en andere plaatsen nog nooit.

In Los Angeles willen we in ieder geval een Warner Bros Studio tour doen, een dagje pretpark, Santa Monica en Venice Beach bekijken. Shoppen. Verder kijken we nog wel.
San Diego vinden we een erg mooie stad en we gaan daar naar Bilbao Park, misschien een baseball game, Old Town.

Ik heb veel gehad aan het topic All About LA. Bedankt daarvoor. Ook ga ik de reisverslagen van jullie nog eens doorlezen voor leuke tips. Ik heb er al een flink aantal genoteerd.

Ik ga mijn reis nu verder uitwerken vwb de activiteiten die we met name in de Nationale Parken willen gaan doen. Als ik er niet helemaal uit kom, hoop ik weer een beroep op jullie te mogen doen.

Petra
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo.
Het prijsverschil voor de autohuur is bijzonder groot, heb je dit bij meerdere aanbieders gevonden? Waar heb je gekeken, hoe kan het dat je prijzen in dollars hebt?
Misschien dit eens in het autohuurtopic voorleggen?
De auto houden is wel zo makkelijk lijkt me.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7929
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door Pete.Z »

Autohuur, uitgaande van een SUV zoals Jeep Grand Cherokee, komt rond de 1200 euro, kleinere auto’s goedkoper natuurlijk.
Ik kijk dan op rentalcars, anderen misschien nog goedkoper.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door josea »

Heb je al hotels geboekt of moet je dat nu nog gaan doen?
Veel (betaalbare) opties zullen dan al vergeven zijn, ben ik bang...

En de auto zo laat nog boeken is ook altijd veel duurder is mijn ervaring. Als je langer van tevoren boekt, scheelt dat honderden euro’s!
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door petrapelle »

@Martin & Marianne en @Pete.Z :
Autohuur heb ik nu via National Car, met keuze uit de Emerald Excecutive aisle. Ik hoop op een SUV, anders heb ik een back-up boeking ook bij National voor $200 meer voor een SUV. Deze is te annuleren, heb dit via de mail gevraagd bij National.
De drop off kosten zijn erg hoog als je de auto inlevert in San Diego, vandaar. Ik zal het autohuur topic er nog eens bijpakken. Bedankt voor de tip! Marinne, ik heb jouw reisverslagen met veel plezier gelezen en er leuke ideeën uit kunnen halen.

@josea (Ik heb trouwens ook veel leuke tips uit jouw reisverslag gehaald :D )
De hotels heb ik al een tijdje terug vastgelegd, kan ik evt. nog wijzigen. Maar wij zitten in:
LV - Golden Nugget Hotel (kunnen we eindelijk de haaientunnel eens proberen)
Zion - Zion NP Lodge (cabin)
Bryce- Best Western Plus Bryce Canyon of The Lodge at Bryce Canyon. Twijfel hier nog omdat we of in het park zitten, wat mij ook mooi lijkt, en bij BW een zwembad is, wat ook heerlijk is na een dag hiken.
Capitol Reef - Capitol Reef Resort
Moab - Red Cliffs Lodge
Monument Valley - The View
Page - Lake Powell Resort
LV - Ceasars Palace
LA - Beverly Laurel Hotel
LA - Hampton Inn & Suites Santa Monica
San Diego - Kimpton Solamar (misschien nog omruilen voor een strandhotel)

Autohuur is al vastgelegd (voor $634).
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis petrapelle: advies rondreis 10 dagen LV-Zion-Bryce-Moab-Page

Bericht door josea »

Oh gelukkig, fijn dat je de hotels al hebt!
Autohuur is trouwens wel heel goedkoop, €570 voor drie weken? Dat heb je goed gedaan....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer