Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Na een heerlijke rondreis in Texas/New Mexico eerder dit jaar, overwegen we om vanaf eind augustus tot begin september nog een rondje te maken. Er spelen wat zaken waardoor het zou kunnen dat deze reis uitgesteld moet worden naar volgend jaar, en dan maken we er een reis van 3 weken van. Maar door een beperkt aantal vakantiedagen hebben we nu maximaal 2 weken en één dag. We zitten ook vast aan deze data.
Iets over ons:
- We houden niet van veel rijden / in de auto zitten
- We houden niet van grote steden en drukte ;-)
- Wel van natuur en kleine plaatsen
- We houden veel van lange wandelingen
- We gaan de komende jaren nog veel Amerika-reizen maken hopelijk, dus volledigheid is geen punt
- En doen het liever rustiger aan dan gehaast, we zijn absoluut geen jagers. Liever een dagje nóg ergens een mooie wandeling kunnen maken dan met pijn in het hart eerder vertrekken. Afgelopen reis zaten we bijvoorbeeld 3 dagen in Big Bend, dat hadden er makkelijk 4 of 5 kunnen zijn achteraf gezien

Over het schema:
- We hebben nog één dag over, waar zouden jullie die plaatsen?
- Het schema omdraaien kan ook, dan zitten we na labor day in Moab. Scheelt misschien weer qua bezoekersaantallen?
- Missen we iets?
- Ik heb achter de naam van de plaats gezet waar we graag heen willen, dat wordt dan uitgesmeerd over de dagen dat we er zijn uiteraard.

1. Amsterdam - Salt Lake City (aankomst 12:45)
2. Salt Lake City - Moab (Arches, Canyon Lands, Dead Horse Point State Park)
3. Moab
4. Moab
5. Moab
6. Moab - Mexican Hat (Valley of the Gods, Goosenecks State Park)
7. Mexican Hat
8. Mexican Hat - Durango / Cortez (Mesa Verde)
9. Durango
10. Durango - Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
11. Montrose
12. Montrose - Grand Junction (Colorado NM)
13. Grand Junction
14. Grand Junction - Salt Lake City
15. Salt Lake City - Amsterdam
16.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door Mr. Patrick »

Je neemt heel erg ruim de tijd, heerlijk! Wij doen de meeste van deze plaatsen ook aan in juni, dus vind het wel leuk om mee te kijken. Wij hebben alleen wat minder tijd genomen.

Als je in Mexican hat verblijft ga je niet naar Monument Valley? Als je het Navajo Park niet in wilt, rijd dan wel naar Mile Marker 13 voor een mooie foto!

Ik zou de reis naar Mesa Verde ook zo plaatsen dat je daar op een namiddag nog langs kunt gaan om kaartjes voor de rondleidingen te scoren voor de dag erna. Dan ben je de mensen die 's ochtends komen en voor dezelfde dag nog kaartjes willen al voor. Mesa Verde is geen park dat je op eigen gelegenheid kunt bezichtigen. Je kunt ook in MV zelf in een hotel slapen. Uiteraard niet goedkoop, maar doordat Mesa Verde zo'n groot park is en alle bezienswaardigheden vanaf de ingang gezien achteraan liggen, scheelt het wel flink in de reistijd.

Onderweg van Montrose naar Durango zeker de tijd nemen voor de Million Dollar Highway en de plaatsjes Silverton en Ouray.

Over je vragen:
Ik zou zelf Capitol Reef en misschien Goblin Valley SP nog meenemen tussen SLC en Moab. Aangezien ik de tijd van Durango - Grand Junction ook best ruim vind in het algemeen, zou je eventueel daar ook nog wat tijd af kunnen snoepen. Maar goed, dat is voor mijn gevoel!

Kijk voor Moab (dat zal de duurste plek zijn in je rondje) gewoon eens naar de hotelprijzen op de data dat je er zou zijn, in je huidige planning en als je hem omdraait. Over het algemeen kun je dan wel stellen: hoe duurder, hoe drukker de hotelier het verwacht.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Hoi Patrick, dank voor je reactie! Ik ga jouw topic ook nog even doorlezen. Over Monument Valley, een nachtje in The View is misschien ook wel heel leuk :) Misschien is onze tijd in Mexican Hat wel te ruim (tenzij we dus wel naar Monument Valley zijn), ik lees inmiddels dat er vrij weinig wandelmogelijkheden zijn in Goosenecks SP en Valley of the Gods. Dan volstaat één nacht en houden we zelfs nog twee nachten over (misschien wel voor Capitol Reef? Ik ga Goblin Valley SP bekijken!). Even over nadenken nog.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door ingrid1955 »

Mr. Patrick schreef:
08 mei 2019, 12:50
Mesa Verde is geen park dat je op eigen gelegenheid kunt bezichtigen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat voor de grote ,,paleizen" je een tour moet boeken, maar in Mesa Verde kan je veel zelf bezichtigen zonder gids. Het plezierigst is Mesa Verde voordat de dagtoeristen toekomen en nadat ze weg zijn, daarom boekten we er destijds logies in het park zelf en dat was een voltreffer.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond een tour in Mesa Verde echt heel leuk, en veel toegevoegde waarde hebben. Wij waren er in 2008; en sliepen toen ook in het park. Dat is echt een aanrader. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Wat de route betreft: ik zou vanuit SLC eerst naar Capitol Reef gaan en dan via de UT95 naar Monument Valley. Moab kun je dan doen na Grand Junction.
Je hebt op die manier geen dubbele stukken, en je hebt wel de prachtige UT95, en tussen Grand Junction en Moab kun je de mooie U128 nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen en lekker rustig ook!

De temperatuur zal in Utah behoorlijk hoog zijn, in Colorado zal dit wat lager zijn. Misschien is het ook mooi om in jullie route het gebied rondom Aspen/Maroon Bells mee te nemen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door IngridZw »

Ik vind de volle dag Montrose ook wel veel. Behalve Black Canyon of the Gunnison heeft het niet echt een meerwaarde. Je zou het park kunnen bezoeken 's ochtends voordat je op weg gaat naar Grand Junction. Zoveel tijd hoeft het niet te kosten. Scheelt je een overnachting.
Verder zou ik ook zoals Marianne aangeeft eerst naar Capitol Reef rijden en Moab op het laatst doen. De UT 95 is echt prachtig en het stukje Moki Dugway aan het eind is ook spectaculair.

De tickets voor een tour in Mesa Verde kun je ter plekke kopen in het Visitor Center. Het ligt direct aan het begin van de weg die naar Mesa Verde leidt. Je komt er in feite langs dus een kleine moeite om een tour voor de volgende dag te boeken. Of overnacht er zodat je niet op en neer hoeft vanuit Durango. En de rit naar de mooiste Cliffs zoals Cliff Palace kost je heen en terug toch wel zo'n 1,5 uur. Het is een weg met heel veel bochten. Daarom zou ik ook, als je er toch bent, voor een tour gaan i.p.v. het alleen van een afstand te zien.

Als je via Capitol Reef gaat is het ook wel mooi om daar een dag te voegen zodat je mooi de tijd hebt om het park te zien. Ik zou daar de extra nacht Grand Junction voor inleveren. De afstand van GJ naar Moab is niet lang. Je kunt makkelijk op weg er naar toe bv Colorado NM aandoen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Zeer veel dank voor alle tips! In Mesa Verde slapen lijkt me erg leuk, net als twee nachten in The View.

Hoe ziet dit eruit?
Stel dat we inderdaad Montrose veranderen naar één nacht, waar zouden jullie die extra nacht dan zetten? Toch een uitstapje nog naar Aspen, of langer ergens anders?

1. Amsterdam - Salt Lake City (aankomst 12:45)
2. Salt Lake City - Capitol Reef
3. Capitol Reef
4. Capitol Reef - Monument Valley (onderweg naar Goosenecks State Park)
5. Monument Valley
6. Monument Valley - Mesa Verde
7. Mesa Verde
8. Mesa Verde - Montrose (langs Durango en Silverton)
9. Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
10. Montrose - Grand Junction (Colorado NM)
11. Grand Junction - Moab (Arches, Canyon Lands, Dead Horse Point State Park)
12. Moab
13. Moab
14. Moab
15. Moab - Salt Lake City
16. Salt Lake City - Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door IngridZw »

Als je iets meer van Colorado wilt zien is de omgeving van Aspen wel een aanrader, maar dan moet je de route iets anders verdelen.
Ten eerste Gooseneck SP is een uitzichtpunt wat je snel hebt gezien. Ik zou dan Monument Valley beperken tot één nacht. Hotel The View is trouwens wel prachtig maar voor het park heb je geen volle dag nodig. Wil je de omgeving van Aspen opnemen in de route dan zou ik daar 2 nachten voor uittrekken.

Dus Capitol Reef - Monument Valley
MV - Mesa Verde
Mesa Verde - Durango (in de ochtend een tour)
Durango - Montrose via de Million Dollar Hyw met onderweg Silverton en Quray
Montrose - Aspen of Snowmass Village wat een stuk goedkoper is
Aspen/Snowmass Village
Aspen - Grand Junction
Grand Junction - Moab ('s ochtends Colorado NM)

Omdat je nu in Durango overnacht, waarmee je de rit naar Montrose inkort, kan je Black Canyon of the Gunnison ook op diezelfde dag nog bezoeken. Of anders de volgende ochtend.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

zou ook MV tot 1 nacht beperken, wel tweede nacht in Mesa Verde zodat je het op dag 2 rustig kan bezoeken.

Jacques
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Dankjewel weer voor de suggesties! Ik ga even kijken. De vorige keer hebben we ervaren dat we op plekken waar we wandelen vooral ‘s ochtends veel tijd nodig hebben omdat het ‘s middags alweer te warm is. Eens zien of dat zo past.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis winterpark: klein rondje Salt Lake City

Bericht door SuzieQ »

Ik heb voor MV tipi village geboekt. En dan het stenen huisje. Dit is ook een mooie locatie.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer