Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door johan1973 »

Langs de Mexicaanse grens is niet zo interessant.
Wanneer je via Prescott gaat, dan had je eigenlijk een paar nachten Sedona op moeten nemen. Misschien iets voor een volgende reis in combinatie met Tucson, New Mexico, Colorado en Moab.
Voor Anza Borrego heb je meer tijd nodig of nog een nacht bij JT NP.
Vroeg vertrekken uit SD, de I-15 omhoog naar de 79, I-10, 62 en bij Joshua Tree het JT NP in, dan pik je immers nog een Nationaal Park mee. Bij Twentynine Palms het park uit. De meeste bezienswaardigheden zitten namelijk in het noorden.
Via Amboy en Roy's Cafe naar Laughlin. Ook bij dit laatste stuk zijn weer varianten mogelijk, zoals via Kelso Depot en Nipton. Maar je kunt ook op de 66 blijven (niet te snel laten lokken door de I-40) en een grote kans dat op dit stuk enorme treincombinaties passeren (altijd indrukwekkend).
De volgende dag Oatman, Kingman, Hackberry, Seligman, Williams naar GC NP.
Flagstaff voegt weinig toe, heeft wel nog een stukje Route66 en ik heb er ooit overnacht voor een vroeg bezoek aan Wupakti NM en kun je met Sunset Crater ook voor een volgende reis bewaren.

Johan
(Jammer dat je nu geen Moab doet..., daar had ik graag Sequoia NP en een deel van LV voor opgeofferd.)
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Hallo,

Even een vraagje met betrekking tot de bus van Yosemite naar Glacier Point. Ik zit volgens mij al aardig warm, klopt het dat je de Tuolumne Hikers Bus moet pakken?

Tuolumne Hikers Bus

The Tuolumne Hikers Bus originates at Yosemite Valley Lodge with destination points along HWY 120 E. Returns daily from Tuolumne Meadows Lodge to Yosemite Valley Lodge.


Ik wil deze reserveren voor 16/09 alleen ik kan maar tot de 15/9 de beschikbaarheid controleren, kan je maar beperkt vooruit boeken?

Wanneer ik bij ticket options kijk zie ik dat je verschillende locaties kan kiezen, zijn dit de opstap plaatsen? Wij verblijven zelf op Crane Flat, deze optie staat er ook tussen, betekend dat dan dat we vanuit de camping de bus kunnen pakken en dan via Yosemite Valley naar Glacier Point?


Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Tuolumne Meadows is een heel andere kant op. Kijk eens op www.nps.gov/yose onder maps voor de ligging van de verschillende gebieden.
Als je naar Glacier Point wilt moet je de Glacier Point Tour bus nemen. Deze vertrekt vanuit de Yosemite Lodge.
Vanaf Crane Flat moet je naar de vallei rijden en daar op de bus stappen. De bus kun je reserveren via www.travelyosemite.com.
Je wilt de Panorama Trail lopen? Zo nee, dan kun je ook met eigen vervoer naar Glacier Point.

Wacht niet te lang met het boeken van de bus. Zie ook dit topic.

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Dag Marianne,

Dank voor je reactie, ik moest inderdaad de one way aanklikken, hier had ik even overheen gekeken. Gisterenavond wou ik hem boeken kreeg ik alleen een foutmelding tijdens het betalen, nu zit het helaas vol. De ochtend rit dan, Is het s'middags nog te doen? Deze is nog wel beschikbaar, onze voorkeur gaat wel uit naar de ochtend. Of is het verstandiger om s'morgens te melden in de hoop dat er ergens een annulering is of dan maar zelf omhoog rijden en een andere wandeling te kiezen?

Niels
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Reken op mintens een uur rijden met de bus. Dus als je de middagbus hebt kun je pas tegen 3 uur beginnen aan de wandeling. Je kunt het in 4,5 uur lopen als je flink doorloopt, maar als het uitloopt is het al donker voor je beneden bent. Check eens wanneer de zon onder gaat.

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Dag Marianne,

Dank voor je reactie. Na de mislukte betaling dacht ik, laat ik eens een mailtje richten naar het park, wie weet kunnen zo nog iets voor ons betekenen. Nooit geschoten is altijd mis. Vanmorgen werd ik wakker met 2 ticket in de mail voor de eerste bus, super fijn! Half uur van te voren de tickets ophalen, vroeg op maar we mogen gelukkig wel mee!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer