Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Samanthaa »

Ik ga je geen tips geven over parken daar zijn andere mensen hier veel beter in :wink: .
Wat ik wel als tip mee wil geven, Je hebt staan LV-winkelen Strip.
Als je wilt winkelen ga dan niet op de strip zelf winkelen maar pak een Simon Mall, Er zit er 1 north en 1 south.
Simon Premium outlet south is geweldig :clap: .

Voor een hotel in LV vind ik het met je kinderen moeilijk, Wij hebben zelf in the venetian geslapen super hotel maar denk voor de kinderen niet zo leuk.
Circus circus is meer voor kinderen met een arcade hal en kermis idee maar het is wel vergaande glorie en imo een beetje uit de route van de strip.

Wij sliep in Joshua bij safari motel inn.. Zeker geen sterren motel maar kwa ligging voor het park wel heel gunstig.

Oh en als je tijd heb en als het jullie aanspreekt zou ik zeker even fremont street een bezoekje brengen :lol:
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Hi Samantha,

bedankt voor je tips! Er moest een komma tussen, dus winkelen, The Strip :lol:

Ik kwam het Flamingo hotel tegen in Las Vegas, ik denk dat ze dat wel leuk zouden vinden.

Bedoel je deze in Joshua? Motel Inn kan ik niet vinden ;-)

https://www.booking.com/hotel/us/safari ... ee.nl.html
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Ann_O »

Marieke2701 schreef:
06 mei 2019, 17:18
O wow Ann, dat zijn goede prijzen. Zijn die flash sale prijzen voor iedereen beschikbaar? Ik heb me al geregistreerd als SkyMiles member bij Delta.
Ja, de tickets kwam ik gewoon op Momondo.be tegen. Heb vervolgens rechtstreeks bij Delta geboekt.

Met kinderen is Excalibur in Las Vegas ook leuk. Daar zaten we 4 jaar geleden. Circus circus is voor kinderen ook leuk, maar ligt wat minder gunstig. Persoonlijk vind ik wat meer ruimte (een appartement met twee aparte slaapkamers) met kinderen fijn, ook al ligt het net achter de strip. Het is maar net wat je het meest belangrijk vindt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Dan is even op en neer naar Rachel toch qua kilometers op zich wel te doen?
Dat is 500km op en neer he, voor Alamo en Rachel. Dat is grofweg van Eindhoven naar Groningen en weer terug naar Eindhoven en dan is er onderweg niet superveel te beleven. Het is maar wat je 'even op en neer' vind natuurlijk. De stilte/leegte van die weg is wat de extraterrestrial highway zoveel indruk geeft. Als jij daar een groot deel van een dag Vegas voor wilt opofferen dan is dat natuurlijk prima te doen op een dag. Een stop bij the little A'Le'Inn is dan wel een must natuurlijk
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Samanthaa »

Marieke, Ja die bedoel ik!
Daar hebben wij geslapen en in alle eerlijkheid.. De foto's zijn mooier dan het in werkelijkheid is :lol: .
Op loopafstand zit er 1 restaurant ( was overigens wel goed eten) en een tankstation (waar we de volgende ochtend voor weinig ontbijt en drinken hebben gescoord voor in het park).
Maar de bedden waren prima, ligging naar de park ingang perfect, de eigenaar was echt om te je kapot te lachen, kosten geen drol en het is (vond ik tenminste) echt zo'n heerlijk fout Amerikaans motel wat je in films ziet. :)

Wij hebben niet geslapen in het flamingo hotel maar we zijn er wel een aantal uur geweest, De flamingo tuin is echt iets wat je gezien moet hebben en het zwembad is gedateerd maar wel gezellig.
Leuke bar in de tuin en ik vind de ligging op de strip ook perfect!
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Topic even omhoog :mrgreen:

Ik ben er inmiddels wel uit dat het helaas voor mijn gezinsleden in de zomervakantie te warm is aan deze kant van de US, dus meivakantie.
Nu valt de meivakantie voor mijn kinderen volgend jaar echter vrij ongunstig, na aftrek van vlieg-/aankomst-/vertrekdagen zouden we dan 12 dagen hebben.

Vraag; kan je in 12 dagen nog een leuk rondje doen of vinden jullie dat echt te kort? Benieuwd naar jullie meningen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Old Faithful »

Je kunt in 12 dagen een heel mooi rondje maken. Je zult alleen een aantal dingen moeten schrappen en goed moeten kijken waar je begint en eindigt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

En dat je kids misschien met een flinke jetlag weer in de schoolbanken zullen zitten de eerste week na terugkomst.
Maar met 2 weken een prima rondreis te maken, maar hou het dan ook wat kleiner
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Mr. Patrick »

Je kunt inderdaad een prima reis maken in twee weken, dat is geen probleem. Je ziet dan natuurlijk ook maar 2/3 van de spots t.o.v. drie weken.
Je moet voor jezelf wel afwegen of het het waard is om daar relatief lang voor in het vliegtuig te zitten en relatief dure vliegtickets te kopen. En met relatief bedoel ik dan dus dat de reistijd- en kosten per genoten vakantiedag hoger zijn dan als je langer gaat.

Overweeg anders wat noordelijker te gaan in de zomervakantie. Vanaf SF naar het noorden richting Yellowstone bijvoorbeeld en dan terugvliegen vanaf Salt Lake City.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Marieke2701 schreef:
12 aug 2019, 13:12
Ik ben er inmiddels wel uit dat het helaas voor mijn gezinsleden in de zomervakantie te warm is aan deze kant van de US, dus meivakantie.
Dit topic ging toch al over de meivakantie? Dus het enige wat verandert is het aantal dagen? De route die je hier had staan kan prima met een paar dagen minder. Of doe een rondje Las vegas. Een rondje met Moab erin heel mooi in die periode. Dat is in de zomer echt heet. Overigens zijn de andere gebieden ondanks de warmte toch best te doen in de zomer.
Hoeveel dagen heb je nu precies?
Is zoiets mogelijk?
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Page
Dag 4 Page - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Moab
Dag 6 Moab
Dag 7 Moab
Dag 8 Moab - Capitol Reef
Dag 9 Capitol Reef - Bryce
Dag 10 Bryce - Zion
Dag 11 Zion - Zion
Dag 12 Zion - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas

Marianne
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Bedankt voor de reacties.

Wat de jetlag betreft, ik heb nul ervaring, duurt dat echt ongeveer een week? Goed om over na te denken.

Marianne, je hebt gelijk, het topic ging al over de meivakantie, in mijn achterhoofd spookte echter nog steeds ook de zomervakantie ;-)
Dit zijn de dagen die we hebben: donderdag 23 april eerste vrije dag, donderdag 7 mei moet oudste weer terug op school zijn.
Donderdag 23 zou dan een reisdag zijn en dinsdag 5 mei zouden we terug moeten.

Patrick, we willen wel echt graag deze regio en ook LA, dat spreekt de kinderen het meest aan ;-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Marieke2701 schreef:
13 aug 2019, 16:21
Wat de jetlag betreft, ik heb nul ervaring, duurt dat echt ongeveer een week? Goed om over na te denken.
Er zijn mensen die er helemaal geen last van hebben, er zijn er die er weken last van hebben. Laat ik het voor je hopen dat je kinderen het eerste ondervinden. Ik heb er altijd wel een aantal dagen last van na de terugvlucht. Heen valt het bij mij vaak allemaal wel mee omdat ik door het enthousiasme als ik er weer ben nooit geen probleem heb het de 1e dag laat te maken. Dan slaap ik tot de ochtend van dag 2 altijd redelijk door
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Geboekt :thumbup:

Nu het rondje en de accomodaties nog in orde maken. Wordt wel schrappen denk ik, dus kom wellicht nog even her en der kijken wat jullie het mooist en het meest de moeite waard vinden ;-)
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Ok vraagje, Monument Valley is volgens Google maps vanuit Page goed te doen. Iemand dit ook gedaan? Wij zijn niet van die avonturiers en zullen niet gaan paardrijden bijvoorbeeld bij Monument Valley, dus ik denk dat we er met een paar uurtjes wel uitgekeken zijn.

Of is een overnachting in Monument Valley toch wel echt de moeite waard? Gouldings Lodge is bijvoorbeeld nu 249,- voor een nacht, vind ik best erg prijzig.

Death Valley willen we ook heen, is dat bijvoorbeeld mooier qua zonsop- en ondergangen en sterrenhemels? Of toch Monument Valley?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar MV wilt is het mooi om daar te overnachten. Dat betekent niet dat je er ook meer tijd aan besteed. Op en neer vanuit Page is een beetje jammer van de tijd vind ik.
Voor accommodatie kun je ook eens naar de cabins op Gouldings Campground kijken. Of kijk naar Tipi Village of de SanJuan Inn in Mexican Hat

DV is niet te vergelijken met MV. Wel zijn ook hier de uren na zonsopkomst en voor zonsondergang het mooist.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 aug 2019, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Dit is nu het plan zo ongeveer:

Donderdag 23/04 – Aankomst LAX Venice on the beach hotel (6 miles)
Vrijdag 24/04 – Los Angeles (Hollywood, Rodeo Drive, etc.)
Zaterdag 25/04 – Los Angeles (Universal Studios)
Zondag 26/04 - Vertek Los Angeles, naar Death Valley (280 mijl naar Death Valley Junction) overnachten in park of Longstreet Inn net buiten park
Maandag 27/04 – Vertrek Death Valley naar Las Vegas (112 miles)
Dinsdag 28/04 – Las Vegas
Woensdag 29/04 – Vertek Las Vegas naar Page (272 miles)
Donderdag 30/04 – Page (Antelope Canyon)
Vrijdag 01/05 – Page (Mexican Hat/Monument Valley)
Vrijdag 01/05 – Monument Valley
Zaterdag 02/05 – Vertrek Page via Grand Canyon naar Sedona (239 miles)
Zondag 03/05 – Vertrek Sedona naar San Diego (455 miles)
Maandag 04/05 – San Diego
Dinsdag 05/05 – Vertrek vanuit San Diego naar LAX (124 miles)
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Bedankt @Martin & Marianne ik ga daar eens op zoeken.
Ik kwam ook nog lodges/cabins tegen bij The View, die spraken me ook wel aan. Ik zal eens kijken via de zoekfunctie wat de reviews hier zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

The View ligt prachtig, maar ik ging ervan uit dat het duurder zou zijn dan Gouldings dus vandaar dat ik het niet heb genoemd.
In DV is overnachten in het park erg duur, maar ook wel erg mooi. Furncace creek ligt het beste. Stovepipe Wells is goedkoper dan Furnace creek, misschien is dat een optie. vergeet niet naar de pupfish te kijken, die zijn er in het voorjaar (Salt Creek).
Wij gaan dit jaar voor het eerst de Longstreet Inn proberen.

Is San Diego een must? Met Sedona in jullie route is het niet gek om in Phoenix te eindigen; dat scheelt je toch een flinke rijdag.

Marianne
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

We hebben de tickets al geboekt, die zijn van LA naar LA.
San Diego is niet per se een must, maar leek me wel een relaxed laatste dagje strand en Mexicaanse sfeer (waar mijn jongste gek op is). Mocht je nog een andere suggestie hebben dan hoor ik het graag; dat laatste stuk van Sedona naar San Diego is best een eind namelijk.

Wanneer gaan jullie naar Longstreet Inn? Dan kan ik jullie ervaring wellicht meenemen in mijn keuze.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef:
17 aug 2019, 15:50
Wij gaan dit jaar voor het eerst de Longstreet Inn proberen.
Even de knop om ;even anders dan anders ....
het is truttig, het is ouwe meuk ; maar het is zo leuk !
Geniet er van !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer