Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roland_83
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2015, 23:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door roland_83 »

Hallo mede-Amerika-fanaten,

Na twee jaar totaal andere bestemmingen te hebben bezocht, gaan mijn vriendin en ik dit jaar weer naar Amerika! En gezien de goede ervaringen hier bij de voorbereiding van onze vorige reizen zou ik hier graag weer een reisschema op dit forum voorleggen. Dit onder het motto: schiet er maar op, behoed ons alsjeblieft voor missers of geef ons tips! Daar kan onze reis alleen maar mooier van worden. :thumbup:

De reis gaat vanaf ongeveer half juni naar Colorado, we pikken een stukje Utah mee dat we vier jaar geleden nog niet hebben gezien. Ongeveer 11 dagen hebben we er voor uitgetrokken. En daarna vliegen we door naar Hawaii, maar dat is voor deze sectie van het forum niet zo relevant :wink:

Hier dan ons eerste probeersel van een reisschema:
ReisColorado.jpg
ReisColorado.jpg (91.21 KiB) 2265 keer bekeken

Paar dingen waar we graag jullie visie over horen:
> We zijn het type reiziger dat best van een vol reisschema houdt, om op die manier veel verschillende indrukken op te doen in korte tijd. Om je een indruk te geven: op onze 2 andere Amerika-reizen zijn we dan ook bijvoorbeeld zelden langer dan 1 volle dag in een National Park geweest. We gaan dan ook geen lange hikes doen of iets dergelijks. Reizen per auto vinden we ook ontspanning, bijna elke dag 2 uur ofzo rijden is geen probleem. Nu jullie een beetje weten wat we willen: is onze planning reeel? Of toch nog te vol?
> Zien we mooie plekken over het hoofd? Of hebben jullie anderszins nog tips om het reisschema te verbeteren?
> Hebben jullie tips voor alternatieve plaatsen om te overnachten? Als jullie binnen redelijke afstand geschikte budget-opties weten ter vervanging van duurdere steden/dorpen, dan horen we die heel graag!

UItgebreide feedback op de reis is zeer welkom, losse opmerkingen en tips natuurlijk ook. Wederom alvast bedankt voor jullie inbreng! :thumbup:
2015 California, Arizona, Utah, Nevada
2016 New York City, Washington DC, Florida
2019 Colorado, Utah, Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Mesa Verde heb je niet veel tijd op deze manier. Het mooiste is om daar een tour te doen maar daar moet je dan wel de tijd voor nemen. Het lijkt mij ook logischer om eerst de treinreis te doen en na Mesa Verde naar Moab te rijden. Voor Moab heb je weinig tijd en dat geldt ook voor Rocky Mountain NP. Ik zou zelf Denver op het einde doen, dan heb je daar nog een buffer mocht je bijvoorbeeld toch meer tijd uit willen trekken voor RMNP.
Wij deden in 2013 iets vergelijkbaars. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Voor Mesa Verde heb je misschien iets aan ons 2008-verslag en voor RMNP ons 2017-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door jojostravelusa »

In Cortez, bij het Cultural Center, zijn van maandag t/m zaterdagavond om 19.00 uur Indian Dances. Wij vonden het prachtig toen. Zie ook ons verslag:
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
https://www.mesaverdecountry.com/see-do ... al-center/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Galapogos »

Ik zou iets schrappen uit deze route en die tijd dan toevoegen aan de andere stops op je route. Is Colorado Springs een must? Die is eenvoudig te schrappen namelijk. En is de volledige dag in Denver aan het begin een must? Ik zou persoonlijk voor het volgende schema gaan:

01 Aankomst Denver
02 Denver - Montrose (Black Canyon of The Gunnison)
03 Montrose - Durango (Million Dollar Highway)
04 Durango - Mesa Verde (treinrit en Mesa Verde)
05 Mesa Verde - Moab (Mesa Verde)
06 Moab (Arches)
07 Moab (Canyonlands & Dead Horse Point)
08 Moab - Grand Junction (Utah-128 en Colorado NM)
09 Grand Junction - Estes Park (RMNP)
10 Estes Park (RMNP)
11 Estes Park - Denver
12 Vertrek Denver
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door IngridZw »

Een bezoek aan Black Canyon of the Gunnison neemt niet veel tijd in beslag. Als je die 's ochtends bezoekt kun je ook doorrijden naar Durango. Scheelt je een overnachting die je kunt gebruiken voor Rocky Mountains NP want daar heb je nu erg weinig tijd.

Wij hadden op het eind van onze reis 2 overnachtingen in Denver omdat wij daar in onze route ruim de tijd voor hadden. In jullie geval zou ik liever een nacht opofferen voor Moab en omgeving. Zo bijzonder is de stad nu ook weer niet en met een extra nacht RMNP kun je de volgende ochtend op tijd vertrekken zodat er toch nog tijd overblijft voor de stad.

Wij hebben Mesa Verde bezocht onderweg tijdens de rit van Moab naar Durango. Wij konden toen nog zonder een tour te boeken Spruce Tree House bezoeken. Deze Cliff Dwelling is echter nog steeds gesloten. Wil je dus één van de Cliff Dwellings bezoeken moet je een tour boeken en dat kan alleen ter plekke bij het Visitor Center. Je moet dus geluk hebben dat dit mogelijk is op het moment dat jullie er zijn. Zonder tour zie je ze alleen van afstand.

De route van Galapogos ziet er ook goed uit. Is ook handiger als je Mesa Verde bezoekt. Ik zou wel op dag 8 iets verder doorrijden bv naar Glenwood Springs zodat je op weg naar RMNP meer tijd overhoudt voor de Trail Ridge Road.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
roland_83
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2015, 23:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door roland_83 »

Dank voor de tips, daar kunnen we wat mee! :thumbup: Meteen al jullie opmerkingen maar eens uitgevlooid en zie nu ook zelf wel in dat ik een aantal zaken moet aanpassen. Heb een aangepaste planning gemaakt, waarbij ik de planning van Galapogos voor 90% als blauwdruk heb gebruikt, dank daarvoor!

Dit is dan nu ons aangepaste reisplan:
ColoradoRoute.jpg
ColoradoRoute.jpg (87.81 KiB) 2090 keer bekeken
ColoradoKaart.jpg
Zoals jullie zijn staan ook wat onbekendere plaatsen (* in het schema) bij als overnachtingsplek. Waar mogelijk proberen we het aantal overnachtingen op dure plaatsen te beperken, om zo de gemiddelde hotelprijs tijdens onze reis wat te drukken. Als iemand nog tips heeft voor plaatsen langs deze route waar leuke budget-opties zijn, dan graag!

Verder: ik hoor graag al jullie opmerkingen en kritiek op de aangepaste route. Ook als het gaat om kleine details, roep gewoon, vind het allang leuk om met feedback van anderen in de hand te kijken of ik het nog kan verbeteren :wink:
2015 California, Arizona, Utah, Nevada
2016 New York City, Washington DC, Florida
2019 Colorado, Utah, Hawaii
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Galapogos »

Ik denk dat dit zo op zich wel kan. Zie je het zitten om op de dag van aankomst nog naar Fairplay te rijden? Zelf ben ik normaliter te brak om zo’n eind te rijden na een lange vlucht, zeker als er een overstap is. Maar misschien is dat voor jullie anders.

Misschien komen we jullie nog tegen in Rocky Mountains National Park, waar we rond dezelfde tijd zullen zijn. :P
roland_83
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2015, 23:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door roland_83 »

Dank! Of we nog een stukje rijden de eerste dag, daar bedenk ik me nog even over.
Vraag nog: is het op deze plek in de USA raadzaam om op alle plekken hotels vooraf vast te leggen? Of kan ik dat ook zonder al te veel risico tijdens de reis regelen, door bijvoorbeeld elke avond via boekingssites iets voor de dag erna te boeken? Of verschilt dat per plek? @Galapogos, aangezien jij in diezelfde periode gaat, ben ik erg benieuwd hoe jullie dat doen!
2015 California, Arizona, Utah, Nevada
2016 New York City, Washington DC, Florida
2019 Colorado, Utah, Hawaii
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Galapogos »

Wij hebben alles van tevoren vastgelegd. Dat doen we eigenlijk altijd, of het nou echt nodig is of niet. Ik heb weinig tot geen zin om tijdens de reis nog bezig te moeten zijn met het zoeken van een hotel. Bovendien verblijven wij veel op campings in de nationale parken. Een aantal daarvan zijn erg populair en die móét je wel van tevoren vastleggen.

Wat zou voor jullie een reden zijn om niet vooraf te boeken? De vrijheid om de route ter plekke nog aan te kunnen passen? Hotelreserveringen kun je vaak tot kort van tevoren nog annuleren. Met zo'n annuleerbare reservering heb je zekerheid, maar ook flexibiliteit. Vaak zal er last minute nog wel iets beschikbaar zijn overigens, maar de kans is groot dat in populaire plaatsen als Moab en Estes Park de keus dan beperkt is tot de duurdere en/of minder goed beoordeelde accommodaties.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben afgelopen zomer ook de treinrit naar Silverton v.v. gedaan. Erg mooi, maar hou er rekening mee dat het je een hele dag kost.
Tickets voor excursies in Mesa Verde kun je eventueel kopen in de hoofdstraat in Durango bij een soort VVV-kantoor schuin tegenover het stationnetje.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Trails »

Ook zonder tour is Mesa Verde de moeite waard. Wij waren er in 2017 (zonder de tour) en vonden het zo mooi dat we er dit jaar weer heen gaan (ook weer zonder de tour).

Black Canyon of the Gunnison gaan we nu ook weer voor de 2e keer heen en we blijven er nu ook op de camping.

De route van Ridgway, via Telluride (gratis kabelbaan), naar Cortez vonden we ook prachtig. En lekker rustig want iedereen moet de Million Dollar Hwy doen...
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben de betaalde tour bij Cliff Palace gedaan en vonden die eerlijk gezegd behoorlijk tegenvallen. Dit waarschijnlijk door de ranger die wij hadden getroffen. Gedurende heel de tour als een soort schooljuf allerlei verhalen over de opvoeding, maar uiteindelijk nauwelijks iets laten zien van en toegelicht over de woningen. En toen ze eindelijk klaar was werden we gemaand de uitgang op te zoeken.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Martin & Marianne »

Trails schreef:
10 mei 2019, 13:04
Ook zonder tour is Mesa Verde de moeite waard. Wij waren er in 2017 (zonder de tour) en vonden het zo mooi dat we er dit jaar weer heen gaan (ook weer zonder de tour).
Maar waarom zou je geen tour doen? Wij vonden dat erg leuk en leerzaam. Wij hebben ook veel op eigen gelegenheid gedaan maar vonden de tours echt een toegevoegde waarde hebben.
Trails schreef:
10 mei 2019, 13:04
De route van Ridgway, via Telluride (gratis kabelbaan), naar Cortez vonden we ook prachtig. En lekker rustig want iedereen moet de Million Dollar Hwy doen...
Is die route mooier dan de Million Dollar Hwy? Die laatste vonden wij trouwens heel rustig.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Trails »

Je kunt er idd een tour doen maar een tour niet doen maakt het park niet minder mooi. Ik heb hier vaker gelezen dat dit park alleen de moeite waard is als je een tour doet en dat is niet zo.

En de route via Telluride is gewoon schitterend, de grootste toegevoegde waarde om het maar zo te zeggen, is Telluride waar je heerlijk met de gratis kabelbaan kunt gaan, voor prachtige uitzichten en gezellige terrasjes bovenop de berg.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door IngridZw »

Wij vonden de Million Dollar Hyw een schitterende weg en ook heel afwisselend met de watervallen onderweg en historische stadjes zoals Silverton. Ondanks dat de weg bekend staat als de één van de mooiste scenic hyws in Colorado was er weinig verkeer toen wij er reden.

@Trails: Ik begrijp uit jullie prachtige reisverhalen en ook uit de reacties op het forum dat jullie het liefst die plekjes opzoeken waar zo weinig mogelijk toeristen op afkomen. Dat is een keuze. Maar een park als Mesa Verde is m.i. juist zo uniek vanwege de Cliff Dwellings. Je kunt natuurlijk de woningen vanuit een afstand zien en je kunt er inderdaad mooi wandelen, maar dat laatste kun je in elk mooi gebied doen. Met een tour loop je als het ware door de woning, je ziet alles van heel dichtbij en de uitleg van de gids erbij maakt het ook nog eens heel interessant. (Tenminste als je niet de ranger krijgt die Ron Notenboom had.) Maar ik wil jullie niet overhalen hoor :wink: Gewoon even mijn persoonlijke ervaring.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Felicitas »

Aanrader In Mesa Verde zijn de zogenaamde backcountry hikes. Dan ga je met een klein groepje met een ranger dwars door de natuur naar een onbekendere, meestal verder weg gelegen, cliff dwelling. In 2014 hadden wij ons ingeschreven voor de hike naar Mug House (we waren met 9 personen). Dat was wel het hoogtepunt van ons bezoek aan Mesa Verde.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Martin & Marianne »

Wij wilden dit jaar naar Mug House maar helaas is die tour volgens recreation.gov dit jaar 'not available'.

Telluride staat op de planning. :thumbup:

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door Trails »

Martin & Marianne schreef:
12 mei 2019, 10:08
Telluride staat op de planning. :thumbup:
Geniet er van!! Je kunt ook mooi met de kabelbaan omhoog en naar beneden wandelen. :)
roland_83
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2015, 23:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis roland_83: graag jullie advies over onze roadtrip in Colorado!

Bericht door roland_83 »

Hallo allemaal,
We zijn inmiddels een paar dagen terug van de reis! We hebben heel erg genoten, reden dus voor even een bedankje op deze plek. Ik dacht, laat ik hier nog even wat bevindingen tikken, dan hebben Amerika-fans die zich in de toekomst nog op Colorado-trips orienteren en in die zoektocht op deze forumpost stuiten er ook nog wat aan.

Hoogtepunten:
* De gevarieerde, bergachtige omgeving die het rijden per auto op zo ongeveer 80% van de route geweldig maakte. Alleen de hoek Cortez/Dove Creek was een stuk lelijker, maar dat deel was uiteraard ook meer ‘noodzakelijk kwaad’ op doorreis dan een reisdoel op zich.
* Stoomtreinreis Durango-Silverton. Zeer mooie reis, het prijzige ticket zeker waard. Wel 1 advies: neem een enkele rit (en dus de bus heen of terug). De enkele reis duurt namelijk dik vier uur, en zelfs als treinliefhebber had ik het het laatste uurtje wel gezien, en was een terugrit echt teveel van het goede geweest. O ja: neem - ongeacht welk seizoen je gaat - een jas mee!
* Moab en omgeving. Arches National Park was fantastisch, Canyonlands ook en ook de weg naar Moab (vanuit zuidelijke richting) is het laatste half uur voor aankomst al een plaatje op zich, met meerdere viewpoints. Dead Horse State park zou ik alleen doen als je nog tijd over hebt.
* Black Canyon of the Gunnison national Park is relatief onbekend, vele malen rustiger dan andere National Parks, maar wat ons betreft absoluut een dagje waard in je reisschema.

Tegenvallers:
* Regen. We hadden wel verwacht dat we ook in het zomerseizoen af en toe het risico op een mindere dag zouden lopen, maar we hebben in Colorado half juni letterlijk geen enkele dag zonder regen gehad. Niet de hele dag uiteraard, maar steeds wel een buitje. Ook de temperaturen waren wat lager, ik noem een 13 graden overdag in Estes Park. Het weer was dan ook slechter dan gemiddeld rond deze tijd, bevestigden de locals. Hou er rekening mee bij het inpakken van je koffer dat dit je ook in de zomer kan overkomen.
* Sneeuw. We hadden onze oorspronkelijke route tussen Moab en RMNP al ter plekke omgegooid vanwege slechte weervoorspellingen. Achteraf bleek die route sowieso onhaalbaar: de Trail Ridge Road door RMNP was dagenlang afgesloten wegens zeer hevige sneeuwval. Daardoor RMNP alleen maar aan de oostelijke kant kunnen zien. En daar vonden ze het ook nog nodig om uitgerekend die dagen enkele parkeerplaatsen af te sluiten om die opnieuw te asfalteren…Voor wie het interesseert: we zijn als alternatief vanuit Moab zuidwaarts gegaan, en hebben in plaats van Glenwood Springs en omgeving Monument Valley en Great Sand Dunes NP meegepikt. Van daaruit weer naar Denver en RMNP.

Verdere tips:
* In het reisschema zoals het hierboven staat, reden we ’s avonds meteen na de vlucht nog door naar Fairplay. We zijn achteraf blij dat we dat niet hebben gedaan, vanwege het feit dat het toch nog wel een stevige rit is, en omdat het leuker is om dit met daglicht af te leggen. We zijn dan ook de eerste nacht in Denver gebleven.
* Voor ons was vooraf een groot vraagteken hoeveel tijd we aan de (binnen)stad Denver zouden moeten besteden. Uiteindelijk zijn we hier een ochtend (ongeveer 3 uur geweest). Dat bleek voldoende om een goede indruk te krijgen, wat ons betreft. Een hotel daar in het centrum is ook niet nodig zou ik zeggen. Wij hebben twee keer geslapen in het (goedkopere) stadsdeel Centennial. Dat is zeer geschikt voor de auto. Omdat dit een zakencentrum is, kun je daar zeker in het weekend voor onder de 100 dollar slapen in een fatsoenlijk hotel. Ook geschikt als alternatief voor een luchthavenhotel, vonden we.
* Als ik deze reis nog een keer over zou doen, zou ik minder hotels vooraf vastleggen dan ik nu heb gedaan. Door last-minute te boeken (vaak een uur ofzo voor aankomst met behulp van 4G op de smartphone) konden we redelijk wat goede deals krijgen. Ook Estes Park en Moab kon nog last minute half juni.
* Wil je een tour doen in Mesa Verde NP, hou dan rekening met fikse wachttijd. Toen wij om kwart over 10 bij de infobalie stonden, konden we tickets kopen voor op z’n vroegst half drie. Trek er dus maar een hele dag voor uit. Overigens krijg je die tijd ook wel prima om, omgeving is ook hier erg mooi. Ook zonder tour was het park voor ons een bezoek waard.
* Het dorpje ‘Nederland’ (ten oosten van RMNP) is leuk voor een foto met het plaatsnaambord, maar is verder het bezichtigen niet waard. Maak er geen grote omweg voor, zou ik zeggen.
2015 California, Arizona, Utah, Nevada
2016 New York City, Washington DC, Florida
2019 Colorado, Utah, Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer