Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door Lidy40 »

Beste forumleden,

Nadat we vorig jaar ontzettend genoten hebben van onze eerste Amerika reis van San Francisco naar LA, met bezoek aan vele mooie parken, willen we nu een ander gedeelte gaan bekijken. En we hebben de vlucht en huurauto geregeld vanaf 6 september aanstaande voor 21 dagen. De meeste hotelovernachtingen zijn ook geboekt (met mogelijkheid gratis te annuleren). Ik plaats onderstaand ons reisschema, waarvan we denken dat dit een aardige route is.

9/6/2019 Salt Lake City
9/7/2019 Salt Lake City
9/8/2019 Driggs
9/9/2019 West Yellowstone
9/10/2019. West Yellowstone
9/11/2019 Red lodge
9/12/2019 Buffalo
9/13/2019 Custer
9/14/2019 Custer
9/15/2019 Custer
9/16/2019 Estes park
9/17/2019 Estes park
9/18/2019 Estes park
9/19/2019 Montrose
9/20/2019 Montrose
9/21/2019 Cortez
9/22/2019 Moab
9/23/2019 Moab
9/24/2019 Moab
9/25/2019 Overnachting in de buurt van SLC
9/26/2019 Terugvlucht

We zouden heel graag tips willen ontvangen over mooie routes tussen onze overnachtingsplaatsen. Ik zie heel graag jullie tips en evt op/aanmerkingen verschijnen! Alvast bedankt!

Lidy
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in dit schema geen tijd voor Grand Teton, en relatief weinig tijd voor Yellowstone. Op welke manier willen jullie parken bezoeken ? Korte wandelingen ? Langere ?

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Mooie plannen, maar ik ben het wel eens met Jacques dat jullie tijd voor Yellowstone erg kort is. Té kort eigenlijk, zeker omdat je ook niet in het park overnacht dus veel reistijd hebt. En bedenk dat de dagen in september al kort worden.
En slaan jullie grand Teton bewust over? Ik zou in plats van Driggs voor Jackson kiezen. Of kijken naar bijvoorbeeld Colter Bay. De tweede nacht SLC zou ik zelf niet doen; in plaats daarvan zou ik kijken naar een extra overnachting in Yellowstone.
Als de accommodatie in West Yellowstone nog te annuleren is kijk dan eens of er iets in het park vrij is, of komt. Er zijn vaak wel annuleringen, dus regelmatig checken loont. Vooral een overnachting bij Old Faithful is een aanrader.
In plaats van drie nachten Estes Park zou je ook 2 nachten Estes Park en 1 nacht Grand Lake kunnen doen. Dat geeft je dan een hele dag voor de Trail Ridge Road.

Wat zijn de plannen in Montrose? En waarom Cortez? Is dat voor de Million Dollar Highway?

Misschien heb je iets aan ons 2017-verslag. En in 2015 waren we ook in Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 apr 2019, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Franciscus »

Ik zou de eerste dag niet in SLC blijven. Je bent heel vroeg wakker en dan is er in de stad nog niets te beleven. Beter meteen op pad en wat kilometers maken richting Grand Teton. Als SLC perse wil zien dan beter op de laatste dag plannen. Sowieso is er in de stad niet zo heel veel te zien, misschien kun je je dagen beter elders benutten.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Lidy40 »

Bedankt voor jullie reacties!

We willen in SLC het Olympisch dorp en schaatsbaan bezoeken, dus vandaar de extra nacht. En ook om wat te acclimatiseren, we komen begin van de middag op 6 sept aan, dan huurauto halen en naar hotel.

Grand Teton willen we bekijken als we van Driggs naar West-Yellowstone rijden, daar hebben we dan dachten we redelijk wat tijd voor. De volgende dag Yellowstone bezoeken en de derde dag via de Beartooth highway naar Redlodge.

Ik heb naar overnachtingen in Yellowstone gekeken maar alles vol of de hoofdprijs, dus besloten in West-Yellowstone te overnachten.

We willen wel wandelen, maar makkelijke en korte routes.

Vanuit Montrose willen we Black Hills of the Gunnison bezoeken, dus vandaar 2 nachten. Dan Cortez inderdaad voor de Million Dollar Highway.

Graag jullie reactie!

Lidy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt onmogelijk om Yellowstone in 1 dag te bekijken. Ik zou echt proberen om daar een extra nacht te plannen. Zelfs als je niet gaat wandelen ben je daar veel tijd kwijt met alle bezienswaardigheden. De tijd voor Rocky Mountain NP is dan naar verhouding heel ruim.
De Black Canyon of the Gunnison zal je waarschijnlijk geen volle dag kosten. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag .
Voor Yellowstone zou ik regelmatig de mogelijkheden checken. Overnachten in het park hoeft niet duur te zijn.

Driggs ligt niet op de route naar Grand Teton. Ik zou een andere overnachtingslocatie kiezen.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Franciscus »

Lidy40 schreef:
27 apr 2019, 19:29

We willen in SLC het Olympisch dorp en schaatsbaan bezoeken, dus vandaar de extra nacht. En ook om wat te acclimatiseren, we komen begin van de middag op 6 sept aan, dan huurauto halen en naar hotel.
Olympic Village is vlg mij niet veel te zien, of bedoel je Olympic Park?

Driggs ligt niet gunstig, heb je daar een speciale reden voor?

Wij hebben Yellowstone ook bezocht zonder in het park te overnachten, dat kan wel maar jullie hebben wel heel weinig tijd.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door tomhster »

Van Driggs naar West Yellowstone via Grand Teton is goed te doen. Jackson is leuker als uitvalsbasis, maar kan 200 dollar per nacht schelen. Ik zou trouwens ook een nacht extra in Yellowstone proberen te verblijven. Je zou op de extra dag het park kunnen verlaten via de Beartooth highway, bijzonder mooi.
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Lidy40 »

Olympic Village is vlg mij niet veel te zien, of bedoel je Olympic Park?

Driggs ligt niet gunstig, heb je daar een speciale reden voor?
Ja, ik bedoel Olympic park inderdaad!

En Driggs ligt inderdaad niet gunstig, had ook met prijs te malen. We gaan iets zoeken in de buurt van Jackson of nog iets noordelijker.

We tellen de dag van Jackson via Grand Teton naar West-Yellowstone ook een stukje mee als bezichtigen Yellowstone, de tweede dag hebben we helemaal voor Yellowstone en de derde dag rijden we via de Beartooth highway door Yellowstone. Dan toch een dag tekort denken jullie, kunnen we dan niet alle hoogtepunten zien?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens op www.nps.gov/yell voor een kaart van het park en voor de bezienswaardigheden. En kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl. En lees eens wat reisverslagen. Je zult hoe dan ook keuzes moeten maken. Het is een ontzettend groot en veelzijdig park.
Waarom trek je voor Rocky Mountain NP meer tijd uit? War zijn de plannen daar?

Marianne
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Salt Lake City tips

Bericht door Lidy40 »

@Marianne,
Allereerst ontzettend leuke reisverslagen op jullie website! Al aardig wat Amerika-ervaring zeg!

We hebben in RMNP wat extra tijd ingepland om een “rustdag” te houden, om even een dagje rustig aan te doen. Lijkt ons niet verkeerd.En we kunnen daar ook mooie korte, makkelijke wandelingen maken.

Maar het is inderdaad keuzes maken, er is zoveel te zien! Zoveel mooie afwisselende natuur. We gaan ons nog eens goed inlezen en dan besluiten of we wat om gaan gooien.

Bedankt voor het meedenken iedereen.
Alle tips blijven welkom!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door tomhster »

Om de mooiste geisers te kunnen zien ben je afhankelijk van de momenten dat deze actief zijn. Van veel geisers worden de tijden voorspeld, maar daar zitten flinke intervallen in. Met een extra dag heb je meer ruimte om daar op in te spelen. Ik zou blind kiezen voor een extra dag daar ten koste van Rocky Mountains NP.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me voorstellen dat je niet alles wilt verschuiven. Ik zou dan in het begin wat aanpassen. Bijvoorbeeld door eerder uit SLC te vertrekken en in de middag alvast een stuk richting Grand Teton te rijden. Driggs zou ik inderdaad vergeten. Als je geen tijd wilt uittrekken voor Grand Teton kun je daarna doorrijden tot bijvoorbeeld de Flagg Ranch, dan zit je vlak onder Yellowstone.
Het prijsverschil met Jackson hoeft trouwens niet heel groot te zijn. Kijk eens naar de Ranch Inn of de Kudar Motel.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door butterfly »

Je zou op dag 2 ook eerst olympic park kunnen bezoeken en daarna naar grand Teton rijden, dan spaar je toch een dag. Ik snap wel dat de overnachtingskosten in Jackson en Yellowstone erg hoog zijn, dat vind ik ook. Wij maken komende zomer ook een soortgelijke reis en hebben er voor gekozen wel in Jackson en in Yellowstone te overnachten, maar dit compenseren wij met een paar hele goedkope overnachtingen elders. Zo overnachten wij in Rapid City ipv Custer, omdat we hier voor 53 euro per nacht konden overnachten. ( en in Yellowstone overnachten we in de old faithful inn met gedeelde badkamer. Nog steeds 160 euro, maar goedkoper dan de overige mogelijkheden. We hebben ook een cabin bij Mammoth hotsprings met gedeelde badkamer, deze was "maar" 110 euro! Dus als je goed blijft kijken zal er misschien nog zoiets vrij komen?)
Lidy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door Lidy40 »

We zijn aan het bedenken wat te doen. Heeft iemand het Olympisch park gezien? Is het de moeite waard als sportfan om dit te bekijken? De schaatsbaan ligt er een stuk vandaan dus kost wel wat tijd om beide te bekijken.

We houden de boekingen bij Old Faithful in de gaten, lijkt ons toch wel gaaf om daar te logeren. En dan misschien toch een extra nacht bij Yellowstone :wink:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door IngridZw »

Het lijkt nu alsof je heel tijd hebt in RMNP, maar dat valt op zich wel mee en het is natuurlijk ook een prachtig park. Wat ik misschien wel zou doen is om op de 2de volle dag RM alvast richting Montrose te rijden en een overnachting plannen in bv Glenwood Springs. Van Estes Park naar Montrose is nl een behoorlijke rit, vooral als je het park verlaat via de Trail Ridge Road. Daar wil je toch ook wel een aantal keren stoppen en misschien een wandeling maken. Op die manier creëer je voldoende tijd voor de Trail Ridge Road en op de dag dat je naar Montrose rijdt hou je voldoende tijd over voor de Black Canyon of the Gunnison zodat de volle dag Montrose vervalt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door Markstaal »

Ik weet niet wat jullie in Custer hebben geboekt maar daar zijn ook veel betaalbare opties. Wij gaan dit jaar ook die kant op en hebben gekozen voor een Cabin op Stockade Lake South Campground in Custer State Park. Dit koste nog geen 50€ per nacht.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door Dutchess »

Ik zou voor die schaatsbaan echt niet speciaal om gaan rijden of een extra dag blijven. Het is wat anders als er een schaatsevenement plaatsvindt, maar dat zal er in september niet zijn. Ik ben het eens met het advies om die extra dag SLC in het begin van de reis uit het schema te halen en in Yellowstone er bij te doen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door stegeman »

Over de rest kan ik niks zeggen. Maar wel over Yellowstone. Wij hadden 4 nachten en daar nog niet genoeg aan! Dus ik zou zeggen. Pak wat je pakken kunt aan extra nachten daar. Krijg je beslist geen spijt van.
Buiten het park overnachten maar wel bij de ingang is ons heel goed bevallen. Gardiner sliepen we. (2x gardiner, 1x Lake Yellowstone en 1x Cody)
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Lidy40: rondje Salt Lake City, tips gevraagd.

Bericht door MarjoleinB »

Lidy40 schreef:
28 apr 2019, 16:12
We zijn aan het bedenken wat te doen. Heeft iemand het Olympisch park gezien? Is het de moeite waard als sportfan om dit te bekijken? De schaatsbaan ligt er een stuk vandaan dus kost wel wat tijd om beide te bekijken.
Ik ben afgelopen september in Utah Olympic Park geweest. Er is een klein museum waar je gratis doorheen kan lopen. Wat wij heel gaaf vonden om even te zien waren ski jumpers die aan het trainen waren. Maar in 1,5 uur hadden wij museum en de jumpers wel gezien.
Je kan er daarnaast veel outdoor activiteiten doen, hebben wij niet gedaan omdat we met ons zoontje waren van toen 1,5.
Er vlakbij zit nog een outlet (Outlets Park City), ook altijd leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer