Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kvazwart
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:36

Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Bericht door Kvazwart »

Wij willen met ons gezin (2 kinderen van 8 en 9 jaar) volgend jaar april een rondreis maken. Het wordt onze eerste keer in Amerika. Vanwege de kinderen willen we graag een rustig reistempo aanhouden, zodat we ook wat tijd over houden om ze af en toe een rustmomentje aan een zwembad te gunnen. Ik vroeg me af of daar in dit schema voldoende tijd voor is en of het schema een beetje logisch is.
Vanwege de periode waarin we reizen willen we graag Death Valley bezoeken. Yosemite en Seqouia willen we vanwege periode en (gebrek aan) tijd overslaan. Hierdoor leek het ons handig op Las Vegas te vliegen, maar krijg je wel een soort los ‘lusje’ naar Death Valley. Is dat bezwaarlijk?
En we hebben nu voor een rondje gekozen, mogelijk zouden we ook via Sedona/Phoenix kunnen eindigen, maar ik weet niet wat de voor- en nadelen hiervan zijn qua vluchtprijzen etc.

Hierbij de route voor zover we die nu hebben:
Zo 26/4 Amsterdam - Las Vegas
Ma 27/4 Las Vegas
Di 28/4 Las Vegas - Death Valley
Woe 29/4 Death Valley
Do 30/4 Death Valley - Zion
Vrij 1/5 Zion
Za 2/5 Zion
Zo 3/5 Zion - Bryce
Ma 4/5 Bryce
Di 5/5 Bryce - Moab
Woe 6/5 Moab
Do 7/5 Moab
Vrij 8/5 Moab - Monument Valley
ZA 9/5 Monument Valley - Page
Zo 10/5 Page
Ma 11/5 Page
Di 12/5 Page
Woe 13/5 Page - Grand Canyon
Do 14/5 Grand Canyon
Vrij 15/5 Grand Canyon - Las Vegas
Za 16/5 Las Vegas
Zo 17/5 Las Vegas - Amsterdam

In Page hebben we bewust voor een extra nachtje gekozen, hier lijkt veel moois te zien en te doen, en willen we ook graag een boottochtje maken op Lake Powell en hopelijk ook even van het zwembad kunnen genieten.
Mocht iemand tips hebben, hoor ik ze graag!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken. 😊
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Advies voor route gevraagd april/mei 2020

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen en lekker rustig!

Jullie hebben nu 2 nachten Death Valley staan, dit is wel redelijk veel. Omdat jullie starten in Las Vegas zou je eventueel ook kunnen kiezen voor een dag trip naar Death Valley. 1 nacht zou ook kunnen natuurlijk.

Vergeet Valley of Fire niet opweg naar Zion, erg de moeite waard.

Verder is het mooi om de dagen Las Vegas (mits dit gunstig uitkomt ivm dure weekend prijzen) te bundelen aan het einde. Zoek vooral een leuk hotel met een zwembad uit rondom de strip. The Mirage is een aanrader, relatief betaalbaar en een mooi zwembad.

Voor Bryce heb je in principe aan 1 nacht genoeg.

Vanuit Bryce zou je Capitol Reef kunnen meenemen, zo rij je de prachtige UT-12 en vanuit daar naar Moab de 89 nemen. Dan bijvoorbeeld 1 nacht Bryce en 2 nachten Capitol Reef.

Omdat er ook veel dingen te doen zijn in Moab is het niet zo gek om hier een extra nacht te zitten. Ook genoeg te doen voor de kinderen daar.

Succes met de voorbereidingen!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Advies voor route gevraagd april/mei 2020

Bericht door Marcopstal »

Las Vegas zou ik vooraan geen volle dag blijven.

Het idee van twee nachten Death Valley: absoluut doen. hier is meer dan genoeg te doen om die volle dag mee te vullen en er is een mooi zwembad.
Twee volle dagen Zion lijkt me wat veel zo vroeg in het seizoen. Het water is in die periode nog heel koud.
In Moab zou ik een nachtje meer voorzien, hier is ook vrij veel te zien.
Drie dagen Page lijkt me echt wel te veel. Ik zou minstens 1 nacht, of zelfs twee in Sedona toevoegen.
Grand Canyon is wel te doen op deze wijze, maar veel zwembad o.d. ga je hier niet vinden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kvazwart
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:36

Re: Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Bericht door Kvazwart »

Dank voor jullie berichten! Ik dacht dat het fijn zou zijn na zo’n lange vlucht een dagje in las Vegas te hebben om even bij te komen maar jullie zouden gelijk doorrijden?

En nav de opmerking dat het voor Zion nog vroeg in het seizoen en dus wat koud(er) is: zou het zinvol zijn vanuit las Vegas eerst naar grand canyon te gaan en het rondje dus om te draaien? Of maakt dat niet veel verschil?

Ik had bewust overal wat meer tijd genomen ook voor de kinderen, zij vinden het fijn om iets langer op 1 plek te blijven maar als ik jullie reacties lees is dat in GC en Bryce eigenlijk zonde.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Bericht door Marcopstal »

Door het tijdsverschil ben je de eerste dag zowiezo vroeg wakker (althans bijna iedereen toch). Je kan dan net zo goed op pad gaan. Het geeft je ook de mogelijkheid, afhankelijk van het tijdstip van aankomst, om eventueel een hotel een beetje verder af te nemen of net dichtbij de luchthaven en wat budgetvriendelijker dan in de toeristische hotspots.

De route omdraaien heeft niet zoveel zin. Je zou dit kunnen laten afhangen van waar je in het weekend terecht komt. Vegas is in het weekend te mijden omdat het duur is, Zion omdat het heel druk kan zijn. Andere parken vallen meer mee.

Veel rivieren en beekjes worden gevoed door smeltwater. Dit stroomt sneller in het voorjaar en is dus automatisch kouder, ook omdat de opwarming pas start. Dat geld ook voor Lake Powell bvb.

Bryce kan nog wel voor twee nachten. Als je bvb in de Ruby's Inn logeert dan is daar zelfs een binnenzwembad. Aan de GC zijn amper hotels met zwembaden te vinden. In GC Village bij mijn weten zelfs geen enkel. De GC lijkt me aldus niet de ideale plaats. In Sedona heb je Slide Rock park. Lijkt me wel leuk voor de kinderen, al kan ook daar het water natuurlijk nog frisjes zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook overwegen om in LA te starten. Dan kun je Death valley vanaf de westkant inijden. Op die manier zie je ook het westen van het park zonder heen en weer te hoeven rijden. Qua vluchten en autohuur maakt het waarschijnlijk niet veel uit. Maar vanuit Las Vegas kan het ook, dan kun je via Shoshone heen rijden en via Death Valley Junction terug naar Las Vegas. Ik denk dat 1 nacht wel voldoende kan zijn als je op tijd vetrekt. Zelfs in die periode is het al aardig warm vermoed ik. Hangt er ook vanaf wat je er wilt doen natuurlijk. En of je daarna naar las Vegas gaat of dat je doorrijdt naar Zion.
Ik zou zeker een overnachting in Capitol Reef plannen. Ik zou dan een nacht Bryce minder doen. Mooi is om onderweg naar Capitol Reef de wandeing naar de Lower Calf Creek Fall te doen.
wat mij betreft zou Page ook wel met een nacht minder kunnen. Je bent er ook al snel vnauit Monument Valley. Misschien aardig om eens ons 2017-verslag te bekijken; wij hadden toen 2 nachten in Page (maar de gangbare zaken al gedaan).

Ik denk dat Zion in die periode heel aangenaam is. Je kunt eens kijken hoe het er nu is. Zie bijvoorbeeld https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/conditions.htm

Eindigen in Phoenix is niet gek: dan heb je een mooie route vanaf de Grand Canyon.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Bericht door AnitaV »

Mooie route en niet te gehaast.
Mijn route zou zijn:

Zo 26/4 Amsterdam - Las Vegas
Ma 27/4 Las Vegas - Red Rock Canyon - Death Valley
Di 28/4 Death Valley - Las Vegas (evt gedeelte Freemont street)
Woe 29/4 Las Vegas- Valley of Fire - Snow Canyon State Park
Do 30/4 Snow Canyon SP - Zion
Vrij 1/5 Zion
Za 2/5 Zion - Bryce
Zo 3/5 Bryce ( afhankelijk van de sneeuw, je kan nu bv nog niet de gehele Rim bekijken)
Ma 4/5 Bryce - Capitool Reef (via de UT 12)
Di 5/5 Capitool Reef- Goblin State Park -Colorado National Monument (een klein juweeltje)
Woe 6/5 Colorado NM - Moab (via de UT 128)
Do 7/5 Moab (vergeet niet Corona Arch en Dead Horse Point SP)
Vrij 8/5 Moab
ZA 9/5 Moab
Zo 10/5 Monument Valley - Navajo National Monument - Page
Ma 11/5 Page (Toadstool Hoodies)
Di 12/5 Page
Woe 13/5 Page - Grand Canyon
Do 14/5 Grand Canyon
Vrij 15/5 Grand Canyon - Las Vegas (via Hackberry en Williams)
Za 16/5 Las Vegas
Zo 17/5 Las Vegas - Amsterdam
Laatst gewijzigd door AnitaV op 26 apr 2019, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kvazwart: advies voor route gevraagd april/mei 2020.

Bericht door Mr. Patrick »

In deze periode is Palm Springs ook heel lekker! Wij hadden midden april een heerlijke 30 graden om daar aan de pool te relaxen. Ik weet niet of er ook hotels zijn met iets voor de kinderen moet ik wel zeggen.

Moab een dagje extra is een goed idee, daar is zoveel te beleven (denk ook aan jeeptours e.d. dat ook voor de kinderen heel leuk is om mee te maken).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer