Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Peenk »

Al een paar weekjes hier op het forum rondgeneusd en de tickets geboekt te hebben, begint het nu wel erg dichtbij te komen....
In juli (12 juli - 8 augustus) gaan wij 3,5 de rondreis in het Zuidwesten doen.
Na veel topics te hebben geopend en info te hebben gelezen (en overgenomen van Charlene), ben ik op de volgende route gekomen. Aangezien we een paar dagen extra hebben t.o.v. veel anderen die 21 dagen gaan, wil ik toch om wat info vragen aan jullie.

1 San Francisco
2 San Francisco Whale tour + pier 39 + tram + fietsen
3 San Francisco Alcatraz + Golden Gate + Fishermans Warf
4 San Francisco - Yosemite visitors center
5 Yosemite Glacier point + falls
6 Yosemite - Mammoth Lakes tioga pass + tuolumne meadows
7 Mammoth lakes
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas - Zion Lake mead, Valley of Fire
11 Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce Canyon the narrows
14 Bryce Canyon - Page / Horseshoe bend / secret canyon.
15 Page
16 Page - Monument Valley
17 Monument Valley - Grand Canyon
18 Grand Canyon – Kingman
19 Kingman – Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles – Pismo Beach
23 Pismo Beach - Monterey
24 Monterey - San Francisco
25 Vlucht terug

- Waar kan ik het beste Moab / Arches plaatsen?
- Kan ik hier sequoia nog ergens in plaatsen?
- Raden jullie de route tegen de klok in aan of met de klok mee? We willen alleen de eerste nacht boeken en de rest gewoon aankijken via airbnb / booking.com etc (goede ervaring mee in rondreis afrika)
- Zijn er verder nog op en aanmerkingen op de planning?

We willen een beetje van beide werelden proeven in de usa: natuurparken en cultuur (steden).
- Zijn Disney / Universal studios nog aan te raden voor 30+ ers?

Tot slot moeten we nog wel een huur auto vinden, in de topics hier al veel gelezen, maar prijzen veranderen continue. Blijf het in de gaten houden heb een budget van 1000€ voor de huurauto.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

ll

Bericht door Marcopstal »

Waarom plan je SF in de eerste dagen ? Ik ben voorstander om dit achteraan te zetten of mee te schuiven om ergens het weekend te vermijden, zeker in Vegas is dat aangewezen omwille van de kostprijs van overnachtingen. Voor Yosemite geldt dit voor de drukte.

Als je er nog iets bij wil dan zal je zaken moeten schrappen of meer dagen gaan.

Voor Moab moet je ter plaatse toch best 3 overnachtingen hebben. Alleen voor Arches daarheen gaan is niet zinvol.

Sequoia kan je plaatsen tussen SF en Yosemite in, maar daar heb je dan ook twee nachten voor nodig.

In Mammoth lakes en en Zion zou je een nacht kunnen schrappen, de rest zou ik echt wel laten staan zoals het nu staat. Voor Moab zijn er dan wel al onvoldoende dagen.


Met de klok mee of niet maakt echt totaal geen verschil uit.

In juli en augustus vooraf geen overnachtingen regelen ???? Dat vind ik een enorm risico. Op sommige locaties wordt alles al maanden vooraf (tot een jaar) geboekt. Op het laatste nippertje gaan zoeken kan geluk opleveren maar kan er evengoed toe leiden dat je 1,5 uur verder moet rijden. Het zuidwesten van de VS is Afrika niet.


Als je van Disney houdt is dit voor 30+ ook nog leuk. universal is natuurlijk totaal iets anders.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Eerst reis USA / huwelijksreis: 3,5 week!

Bericht door Galapogos »

Allereerst gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Eens met Marcopstal om San Francisco aan het eind te plannen. Als Moab voor jullie een must is, zou ik voor de volgende route gaan:
01 - Aankomst San Francisco
02 - San Francisco - Yosemite
03 - Yosemite
04 - Yosemite
05 - Yosemite - Lone Pine
06 - Lone Pine - Las Vegas (via Death Valley)
07 - Las Vegas - Zion
08 - Zion
09 - Zion - Bryce Canyon
10 - Bryce Canyon - Moab
11 - Moab
12 - Moab
13 - Moab - Monument Valley
14 - Monument Valley - Page
15 - Page - Grand Canyon
16 - Grand Canyon - Kingman
17 - Kingman - Los Angeles
18 - Los Angeles
19 - Los Angeles
20 - Los Angeles - Pismo Beach
21 - Pismo Beach - Monterey
22 - Monterey - San Francisco
23 - San Francisco
24 - San Francisco
25 - Vertrek San Francisco

Dit is nog goed bereisbaar, al lever je op sommige plekken dus wat tijd in t.o.v. het schema dat jullie zelf hadden uitgewerkt.

Er is ook wel iets te zeggen voor een reis zonder Moab. Je gaat dan zoals in jullie eigen voorstel van Bryce Canyon naar Page naar Monument Valley naar Grand Canyon. Sequoia inplannen zou ik alléén overwegen als je Moab weg laat. Anders wordt het te gehaast.

Ik zou zeker niet op de bonnefooi reizen, maar de accommodaties van tevoren vastleggen. Heel veel speling zit er toch al niet in de reis (gezien de af te leggen afstand), en je bent waarschijnlijk een stuk duurder uit als je ter plekke iets probeert te vinden.

Als Disney- en pretparkenfanaat van midden 30 kan ik Disneyland van harte aanbevelen. Universal Studios is ook leuk, maar toch minder indrukwekkend als Disneyland (vind ik dan).
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerst reis USA / huwelijksreis: 3,5 week!

Bericht door Peenk »

Marcopstal schreef:
24 apr 2019, 17:02
Waarom plan je SF in de eerste dagen ? Ik ben voorstander om dit achteraan te zetten of mee te schuiven om ergens het weekend te vermijden, zeker in Vegas is dat aangewezen omwille van de kostprijs van overnachtingen. Voor Yosemite geldt dit voor de drukte.

Als je er nog iets bij wil dan zal je zaken moeten schrappen of meer dagen gaan.

Voor Moab moet je ter plaatse toch best 3 overnachtingen hebben. Alleen voor Arches daarheen gaan is niet zinvol.

Sequoia kan je plaatsen tussen SF en Yosemite in, maar daar heb je dan ook twee nachten voor nodig.

In Mammoth lakes en en Zion zou je een nacht kunnen schrappen, de rest zou ik echt wel laten staan zoals het nu staat. Voor Moab zijn er dan wel al onvoldoende dagen.
Super tips! Neem ze meteen mee (althans, dat heeft Galapogos al gedaan voor me zie ik :) Vooral de tips om de grote steden te vermijden in het weekend. Op zich hartstikke logisch, maar helemaal niet aan gedacht. Las dat ik ook Sequoia bomen in Yosemite kan vinden, dan is het NP waarschijnlijk wel over te slaan.
Galapogos schreef:
24 apr 2019, 17:37
........

Dit is nog goed bereisbaar, al lever je op sommige plekken dus wat tijd in t.o.v. het schema dat jullie zelf hadden uitgewerkt.

Er is ook wel iets te zeggen voor een reis zonder Moab. Je gaat dan zoals in jullie eigen voorstel van Bryce Canyon naar Page naar Monument Valley naar Grand Canyon. Sequoia inplannen zou ik alléén overwegen als je Moab weg laat. Anders wordt het te gehaast.

Ik zou zeker niet op de bonnefooi reizen, maar de accommodaties van tevoren vastleggen. Heel veel speling zit er toch al niet in de reis (gezien de af te leggen afstand), en je bent waarschijnlijk een stuk duurder uit als je ter plekke iets probeert te vinden.
...
Heel erg bedankt voor het verwerken van de tips in een nieuw schema. Met jouw tips en die van Marcopstal gaan we dan denk ik toch maar de overnachtingen nu al uitzoeken en boeken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerst reis USA / huwelijksreis: 3,5 week!

Bericht door stegeman »

We gaan de reis straks net andersom maken. En wel eerst drie nachten SF omdat wij dat juist prettig vinden....dus ik vind je route erg mooi. Maar meesten doen ze hier idd op einde. We hebben 24 nachten en doen het zonder Moab of Sequaia. Dat laatste vind ik erg jammer maar we blijven achter onze instelling staan. Liever overal meer tijd en rust.
Reden waarom we hem andersom doen is dat we denken dat na alle grootse natuur de kust minder bijzonder is als wanneer je er mee start.
Doe wat bij je past! Elke keuze heeft voor en nadelen en weeg ze tegen elkaar af.
O ja niet vergeten natuurlijk : van harte gefeliciteerd !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerst reis USA / huwelijksreis: 3,5 week!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker de accommodatie nu al gaan boeken. Voor sommige parken zoals de Grand Canyon is het erg mooi en ook betaalbaar om in het park te overnachten. Kijk voor bijvoorbeeld de Grand Canyon op www.grandcanyonlodges.com. In de Bright Angel Lodge kun je al voor ongeveer 100 dollar overnachten, je zit dan aan de rim. Als je regelmatig de site checkt zul je zien dat er vaak annuleringen zijn.
Peenk schreef:
24 apr 2019, 17:48
Vooral de tips om de grote steden te vermijden in het weekend.
Dit geldt met name voor Las Vegas. En probeer ook Zion in het weekend te vermijden, hoewel het daar wel altijd druk zal zijn.

Je geeft aan dat je de route hebt overgenomen. Bedenk wel dat een route heel persoonlijk is, dus kijk vooral naar wat je zelf wilt. Zo is bijvoorbeeld 3 nachten Zion en 2 nachten Yosemite niet direct logisch: Yosemite is veel groter. Willen jullie veel wandelen of andere activiteiten ondernemen? Kijk eens naar de mogelijkheden in Page (varen op Lake Powell, slotcanyons bekijken, naar Horseshoe Bend etc). Wat wil je daar doen: is 1 nacht voldoende of beter 2 nachten? Moab er bij kan, maar je houdt dan voor andere dingen minder tijd over.
Je zou ook kunnen kiezen voor Bryce- Capitol Reef - Monument Valley etc. Geen Moab in dat geval maar wel twee prachtige wegen, de UT12 en de UT95).
Peenk schreef:
24 apr 2019, 17:48
Las dat ik ook Sequoia bomen in Yosemite kan vinden, dan is het NP waarschijnlijk wel over te slaan.
Je kunt in Yosemite inderdaad ook sequoia's zien maar Sequoia NP (en Kings Canyon) is wel meer dan alleen sequoia's. Het is ook rustiger dan Yosemite. en in de zomer is het daar qua temperatuur aangenamer dan in bijvoorbeeld Moab. Dat laatste zou je voor een eventuele volgende keer kunnen bewaren: buiten de hete zomermaanden. Of wel in de zomer en dan in combinatie met bijvoorbeeld Yellowstone.

Marianne
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Peenk »

Zooo inmiddels gaan we bijna weg (aankomende week).

Veel nachten toch maar geboekt n.a.v. jullie tips. We moeten alleen het laatste stukje van Kingman via LA naar SF langs de kust nog boeken , de rest staat vast.

Ook vanmorgen nog een slot wandeling geboekt bij Page. Antelope was uiteraard al vol, heb de 'secret canyon slot' (nu heet het horseshoe bend slot tour) geboekt. Alcatraz hadden we al geboekt. Universal studios gaan we ter plekke wel een kaartje kopen denk ik.

Ff een vraagje over de helicopter vlucht bij de grandcanyon. Het is wat minder geld dan ik dacht 200$ p.p. zag ik (ik dacht het dubbele...). Maar het blijft veel geld. Is het het geld waard?

We hebben er echt onwijs veel zin in, ondanks de gigantisch hoge temperaturen op dit moment in nevada (43 graden aankomende week dacht ik).

Laatste vraagje: Zijn er verder nog 'must' have tours die je van te voren had moeten boeken zoals alcatraz / antelope slot tour?
Laatst gewijzigd door Peenk op 07 jul 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet direct iets weten wat je nog zou moeten reserveren. Wel zou ik niet te lang wachten met het boeken van accommodatie aan de kust.
Ik vind het schema niet erg duidelijk. Heb je nu 3 volle dagen San Francisco? Dat vind ik erg veel. Je had beter wat meer tijd kunnen plannen voor het stuk tussen Yosemite en de GC. Dat is heel erg gehaast. Je hebt maar 1 nacht voor Las Vegas en voor Zion. Dat is erg weinig. Ook voor het stuk tussen Bryce en Moab heb je weinig tijd. Ik neem aan dat je wel via Capitol Reef wilt rijden?
Wij hebben heel lang geleden eens een helikoptervlucht gemaakt boven de GC. Dat is een bijzondere ervaring maar voor het bekijken van de canyon is een stuk naar beneden wandelen net zo mooi.
En een stuk goedkoper.
Mariposa ligt nog een flink eind rijden van Yosemite Valley. En het ligt ook niet goed voor de Mariposa Grove. Ik zou de eerste nacht Oakhurst niet gek vinden en dan twee nachten in de vallei.

Marianne
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Peenk »

Ik zal inderdaad maar even kijken voor de kust accommodatie dan. Volgens mij is mijn schema niet heel erg duidelijk haah :P
Maar na Yosemite slapen we in Bishop (voor Death Valley), Daarna in Pahrump (Na death valley, voor LV). Dan nog een nacht in LV zelf, we hebben dus ruim 1,5 dag voor LV. Familie dat in SF is geweest raadde de 3 dagen wel aan (Dagje fietsen, Dagje alcatraz + Pier, en een dagje nog invullen).
Denk niet dat we nu een paar dagen voordat we gaan de overnachting in Mariposa nog gaan aanpassen, maar zal het eens overleggen met de vrouw.
Zion hebben we 2 overnachtingen staan.
We gaan indd door Capitol Reef (van Panguitch naar Moab), dat stukje is 4 uur rijden zie ik nu. Niet veel tijd om capitol Reef te zien dus. Dat wordt misschien nog een dingetje.

Bedankt voor je feedback ! Altijd fijn om te lezen.

edit:

Het schema even overzichtelijk gemaakt. Tussen Dag 17 en Dag 23 is nog niks vast. Is nog wat te schuiven. Overnachting bij Palm Springs voor Joshua Tree park bijv. Maar zou ook in San Diego kunnen.

edit 2: Mariposa al geannuleerd en nieuw verblijf in Coarsegold, vlakbij Oakhurst. Bedankt voor de tip.

• Dag 1: SF(12 -> 13 juli) -- Westley--
• Dag 2: Coarsegold (Yosemite) (13-14 juli)
• Dag 3: Coarsegold (Yosemite) (14 – 15 juli)
• Dag 4: Coarsegold (Yosemite) (15 – 16 juli)
• Dag 5: Bishop (16-17 juli) -- net voor Death Valley--
• Dag 6: Pahrump (17-18 juli) -- net na Death Valley, voor LV--
• Dag 7: Las Vegas (18-19 juli)
• Dag 8: Zion (19-20 juli) --MontClair--
• Dag 9: Zion (20-21 juli) -- MontClair--
• Dag 10: Bryce (21-22 juli) --Panguitch--
• Dag 11: Moab (22-23 juli)
• Dag 12: Moab (23-24 juli)
• Dag 13: Monument Valley (24-25 juli)
• Dag 14: Page (25-26 juli)
• Dag 15: Page (26 – 27 juli) -26 juli, horsehoebend slot tour--
• Dag 16: Grand Canyon (27-28 juli) --Valle--
----------------------------------------------------------------------------------- nog niet gereserveerd / vastgelegd -------------------------------------------
• Dag 17: Kingman (28 – 29 juli)
• Dag 18: Palm Springs (29-30 juli) ---Joshua Tree park--- ????
• Dag 19: LA (30-31 juli)
• Dag 20: :LA (31 – 1 aug) - ->universal studios)
• Dag 21: LA (1 – 2 aug)
• Dag 22: Pismo Beach (2-3 aug)
• Dag 23: Monterrey (3-4 aug)
------------------------------------------------------------------------------------- nog niet gereserveerd / vastgelegd----------------------------------------
• Dag 24: San Francisco (4-5) aug -- auto inleveren--
• Dag 25: San Francisco (5-6) aug --- Alcatraz geboekt---
• Dag 26 San Francisco (6-7) aug
Laatst gewijzigd door markro op 08 jul 2019, 03:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je nu wel gekeken naar de reistijden naar Yosemite Village? Coursegold ligt prima voor de Mariposa Grove maar niet voor de vallei. Het ligt ook nog een stuk ongunstiger dan Oakhurst en voor de vallei is het slechter dan Mariposa. Mijn voorstel was de eerste nacht Oakhurst en dan twee nachten in de vallei. Voor die twee nachten zou El Portal ook niet gek zijn. Kijk zelf eens op googlemaps naar de afstanden tot alle locaties in het park. En kijk eens naar de kaart van het park op www.nps.gov/yose..

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door josea »

Ik zie dat Marianne het al gezegd heeft, maar waarom in hemelsnaam in Coarsegold slapen, alle nachten bij Yosemite?? Dat ligt ontzettend ongunstig. Je bent alleen bezig met op en neer rijden.... Het is echt beter om iets dichterbij te zoeken,

En waarom Panguitch voor Bryce? Kies een kamer in Ruby’s Inn (is heel groot, heeft misschien nog wel wat vrij). Ruby’s Inn is niet erg duur en heeft goed ontbijt erbij. Of anders iets in Tropic.

Slaap je bij de andere plaatsen wel in de plaats zelf?
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Peenk »

josea schreef:
08 jul 2019, 08:50
Ik zie dat Marianne het al gezegd heeft, maar waarom in hemelsnaam in Coarsegold slapen, alle nachten bij Yosemite?? Dat ligt ontzettend ongunstig. Je bent alleen bezig met op en neer rijden.... Het is echt beter om iets dichterbij te zoeken,

En waarom Panguitch voor Bryce? Kies een kamer in Ruby’s Inn (is heel groot, heeft misschien nog wel wat vrij). Ruby’s Inn is niet erg duur en heeft goed ontbijt erbij. Of anders iets in Tropic.

Slaap je bij de andere plaatsen wel in de plaats zelf?
Niet overal nee, omdat we redelijk laat waren met boeken en ik ook niet overal 150€ per nacht wil betalen. We wilden in eerste instantie net als onze reis naar Zuid Afrika gewoon in het land zelf alles bekijken en daar alles boeken. Dat werd hier afgeraden dus zijn onlangs begonnen om alles te boeken, maar redelijk laat dus.
Ik neem jullie tips weer mee en zal vanmiddag kijken of ik die dingen nog kan fine-tunen. Bedankt hiervoor!

edit: Ruby's Inn heeft voor die nacht niks onder de 199$ .
Martin & Marianne schreef:
08 jul 2019, 06:57
Heb je nu wel gekeken naar de reistijden naar Yosemite Village? Coursegold ligt prima voor de Mariposa Grove maar niet voor de vallei. Het ligt ook nog een stuk ongunstiger dan Oakhurst en voor de vallei is het slechter dan Mariposa. Mijn voorstel was de eerste nacht Oakhurst en dan twee nachten in de vallei. Voor die twee nachten zou El Portal ook niet gek zijn. Kijk zelf eens op googlemaps naar de afstanden tot alle locaties in het park. En kijk eens naar de kaart van het park op www.nps.gov/yose..

Marianne
Coarsegold - Oakhurst is 10 min, dus heel veel maakt dat ook niet uit. Scheelde wel iets van 80€ per nacht met wat er nu nog beschikbaar is. De nachten in de vallei waren niet meer te betalen zo last minute. Maar zal dagelijks kijken of daar iets in veranderd. Zelfde geld voor El Portal, ik kan niks onder de €190,00 per nacht vinden. Dat is ruim buiten budget. Zal dus wat verder moeten reizen.
Lesje voor de volgende keer geleerd, ruiiiiiiiimmmm van te voren boeken. Anders zul je een stuk verder moeten reizen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door josea »

Ruby’s dan misschien niet meer, maar:
Bryce UpTop Lodge, € 79
Bryce Canyon Pines € 132
Bryce Canyon Resort € 138.

Gezien de locatie en de prijs, zou ik die Bryce UpTop lodge meteen boeken.

Allemaal vlakbij Bryce. Bryce Canyon Pines heeft ook een erg goed restaurant! Druk ook, maar dat is niet voor niets. Meestal is de wachttijd echter niet meer dan 10-20 minuten.
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Peenk: USA / huwelijksreis 3,5 week!

Bericht door Peenk »

Opmerking moderator

Geen bovenliggende berichten citeren.
Top die Bryce Uptop ziet er indd goed uit!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer