Reis MEEB: rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MEEB
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2016, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MEEB: rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise.

Bericht door MEEB »

Hoi allemaal,

We zijn nu op Hawaii en vliegen aanstaande dinsdag naar Boise. Vanuit Boise willen wij een rondreis doen langs een aantal parken waar we nog niet zijn geweest. Hieronder onze planning:

23 apr: Oahu - Boise (Vlucht)
24 apr: Boise - West Yellowstone
25 apr: Yellowstone NP
26 apr: Yellowstone NP
27 apr: Yellowstone NP
28 apr: Yellowstone NP
29 apr: West Yellowstone - SLC
30 apr: Salt Lake City
1 mei: SLC - Capitol Reef NP
2 mei: Capitol Reef NP
3 mei: Capitol Reef - Monument Valley
4 mei: Monument Valley - Moab
5 mei: Moab (Arches NP)
6 mei: Moab (Canyonlands NP)
7 mei: Moab (Canyonlands NP)
8 mei: Moab - SLC
9 mei: SLC - Boise

11 mei: Boise - New York (Vlucht)

We weten dat Yellowstone koud is, en sommige wegen dicht zijn. Maar we hebben dit al vast liggen dus dat blijft zo. Het gaat ons met name om het tweede deel van de planning. We hebben een vlucht op 11 mei vanuit Boise. Dus we hebben nog een extra dag die we ergens kunnen inzetten. Wat zijn leuke (onbekende) plekken om deze dag voor te gebruiken? Zion NP en Bryce Canyon NP zijn we al geweest tijdens onze vorige reis. We hebben een huurauto en vanaf Yellowstone ligt nog niets vast!

Alvast bedankt!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door tomhster »

Twin Falls/Shoshone en Craters of the Moon lijken mij dan een uitgelezen optie.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door stegeman »

Grand Teton National Park mis ik in dit overzicht.
MEEB
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2016, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door MEEB »

stegeman schreef:
21 apr 2019, 04:44
Grand Teton National Park mis ik in dit overzicht.
Ja, leek ons geweldig, alleen geven ze daar zelfs 6 graden aan. Vanuit Hawaii (30 graden) en doordat onze voorgaande bestemmingen zoals oa. Australië, Maleisië en Filipijnen er voor gezorgd hebben dat we een heleboel zomerkleding bij ons hebben, skippen we (helaas) Grand Teton. In Yellowstone wordt het die dagen nog 12 graden :lol:
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door Robbie&Irene »

Qua temperatuur zal het elkaar niet veel ontlopen hoor, Yellowstone ligt overigens nog min 500 ft hoger dan Grand Teton Np ( niet natuurlijk de Grand Tetons zelf) Daarom zou ik via Jackson naar het zuiden rijden via Vernal naar Moab en MV naar Capitol Reef en dan pas naar SLC. Win je 1 of 2 dagen mee die je bijv voor GT NP kan gebruiken of andere zaken als Valley of the Gods, Moki Dugway, Goblins Valley etc...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de weg naar Grand Teton nog afgesloten is. Jammer van deze planning: eerst Moab was handiger geweest. Sommige wegen openen begin mei.
De temperatuur lijkt mij geen reden om niet naar Grand Teton te gaan. Net zo min trouwens als veel zomerkleding. Eerder het gebrek aan warme kleding. :wink: Toch maar een trui en lange broek aanschaffen?

Je zou nog naar het Needles deel van Canyonlands kunnen gaan. En inderdaad Craters of the Moon.
Moab is druk en duur. Als je daar nog niets hebt gereserveerd zou ik dat zo snel mogelijk doen.

Is de accommodatie in West Yellowstone niet te annuleren? Ik vind de tijd daar wel ruim. Wat zijn de plannen en mogelijkheden in het park?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door tomhster »

Je kunt in Yellowstone maar een redelijk beperkt rondje rijden en zeker niet doorsteken naar Grand Teton. Dat kan doorgaans pas rond 17 mei. Daarom kun je jezelf zelfs afvragen of het aantal dagen daar niet te ruim is. Je kunt eventueel twee nachten Page toevoegen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat je twee dagen Canyonlands hebt staan. Dus waarschijnlijk ga je naar het Needles deel? Je kunt dan ook een overnachting in Monticello overwegen. Dichterbij en goedkoper dan Moab.
In Yellowstone zou je ook eens kunnen kijken nasr een overnachting in Cooke City. Het is anders wel ver rijden om dat deel vanuit West Yellowstone te doen.
Vroeg in de ochtend en tegen de avond is het daar geweldig om wild life te spotten.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door tomhster »

MEEB
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2016, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door MEEB »

Marianne:

Met Yellowstone kunnen we niks meer. Als we die annuleren betalen we de volledige som geld. We vinden het niet erg om vroeg op te staan en veel te rijden, dus Yellowstone moet goed komen. Ik hoop echt dat we beren zien, die zouden niet misstaan in ons huidige rijtje met bijzonder wildlife dat we tijdens deze wereldreis al gezien hebben. Ik lees dat dit de periode is dat ze uit hun winterslaap komen en er met name zwarte beren in overvloed zijn!

Ik ga eens naar Monticello kijken, bedankt voor de tip!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door stegeman »

Garantie op beren zijn er helaas niet. Wij waren 4 weken in berengebied. Yellowstone, rocky mountains, Vancouver island..... geen enkele! :shock: ik was best teleurgesteld eigenlijk. Maar toen ik hoorde van m’n zwager die slecht weer had en veel rook door branden, denk ik ach het was maar een beer. We hadden het weer perfect en fantastische uitzichten, een wolf, een enorm grote elk met gewei. Op een meter naast de auto etc.
Hopelijk dit jaar Yosemite/Mammoth Lakes kleine kans, maar ja...
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door ingrid14 »

Voor Yellowstone is het niet enkel een omweg, delen zijn AFGESLOTEN dus zelfs met vroeg opstaan en een omweg kom je daar niet.

https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm
  • 2019 Spring Opening Dates
    Conditions permitting, roads will open to regular (public) vehicles at 8:00 am on the following dates. Colors listed after the dates correspond to the colors on the 2019 Spring Opening and Fall Closing map.

    April 19 (Blue): West Entrance to Madison Junction, Mammoth Hot Springs to Old Faithful, Norris to Canyon Village.
    May 3 (Yellow): East Entrance to Lake Village (Sylvan Pass), Canyon Village to Lake Village.
    May 10 (Orange): South Entrance to West Thumb, Lake Village to West Thumb, West Thumb to Old Faithful (Craig Pass), Tower Junction to Tower Fall.
    May 24 (Purple): Tower Fall to Canyon Village (Dunraven Pass)
    May 24: Beartooth Highway
Check ook het bijhorende kaartje op de link hierboven.
Voor jullie zijn enkel de blauwe wegen toegankelijk.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door MarjoleinB »

Van Salt Lake City naar Boise zou je inderdaad prima nog Shoshone Falls (bij Twin Falls) en Craters Of The Moon kunnen meepakken.
Bij Arco (bij Craters of the Moon) kan je de eerste kerncentrale ooit bezoeken (https://www.smithsonianmag.com/travel/t ... -180956006
Een uur voorbij Twin Falls (in de richting van Boise) kan je bij het plaatsje Glenns Ferry het Three Island Crossing State Park bezoeken. Dit is een punt in de Snake rivier waar pioniers overstaken om hun weg naar het westen te vervolgen. Er is een heel leuk museum wat je kan bezoeken en meer info geeft over de pioniers en wat ze onderweg allemaal moesten doorstaan. https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... Idaho.html
Ernaast zit Crossings Winery waar je wijn kan proeven en een cabin kan huren.
MEEB
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2016, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise

Bericht door MEEB »

Opmerking moderator

bovenliggen berichten gaarne NIET citeren. Dit maakt de site langzaam en onprettig om te lezen.


Waarschijnlijk gaat Craters of the moon m worden! Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MEEB: rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise.

Bericht door Martin & Marianne »

Die kerncentrale is ook interessant. Zie daarvoor en voor Craters of the Moon ons 2015-verslag.
Ik ben benieuwd hoe Yellowstone in deze periode is. Hopelijk geven jullie een terugkoppeling!. :thumbup:

Marianne
MEEB
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2016, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MEEB: rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise.

Bericht door MEEB »

Hoi Marianne,

Yellowstone was schitterend! Er lag wel een berg sneeuw in de hoger gelegen delen. Yellowstone Lake was als enige van de highlights niet te bereiken. Verder was het geweldig, zeker al het wildlife dat we gezien hebben. Ook de geisers waren geweldig!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MEEB: rondje Boise - Yellowstone - Utah - Boise.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te horen!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer