Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IViXion
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Bericht door IViXion »

Dag Amerika-liefhebbers!

Mijn vader (69j) en ikzelf (24j) zullen eind augustus-september 2019 onze eerste voetstappen zetten op Amerikaanse bodem. We kijken er beiden enorm naar uit en we hebben al veel voorbereidingen getroffen omtrent onze routeplanning. Hoeveel je echter ook Googlet of boeken doorneemt, niets is beter dan het advies van zij die al ervaring hebben met roadtrips in het Zuidwesten. Dit is momenteel onze routeplanning:

- Dag 1: Amsterdam - San Francisco
- Dag 2: San Francisco
- Dag 3: San Francisco
- Dag 4: San Francisco - Santa Maria
- Dag 5: Santa Maria - Los Angeles
- Dag 6: Los Angeles
- Dag 7: Los Angeles - Palm Springs
- Dag 8: Palm Springs - Grand Canyon Village
- Dag 9: Grand Canyon
- Dag 10: Grand Canyon Village - Page
- Dag 11: Page - Moab
- Dag 12: Moab (Arches National Park)
- Dag 13: Moab - Tropic
- Dag 14: Tropic (Bryce Canyon National Park)
- Dag 15: Tropic - Las Vegas
- Dag 16: Las Vegas
- Dag 17: Las Vegas - Amargosa Valley (Death Valley National Park)
- Dag 18: Amargosa Valley - Mariposa
- Dag 19: Mariposa (Yosemite National Park)
- Dag 20: Mariposa - South Lake Tahoe
- Dag 21: South Lake Tahoe - Sacramento
- Dag 22: Sacramento - San Francisco (en dag zelf nog vlucht terug om 17:35 lokale tijd).

Vluchten zijn geboekt (niet te annuleren). Hotels zijn geboekt (en evt. te annuleren zo nodig).

Mijn lekenvraag naar jullie: lijkt deze route een haalbare kaart? We zijn er ons van bewust dat we een strak schema hebben, maar willen graag het maximum uit onze rondreis halen. Misschien zijn er voorstellen om de indeling wat te wijzigen?

Alvast bedankt voor het advies!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route-advies Zuidwesten 2019

Bericht door Marcopstal »

- Waarom eerst de dagen SF? Ik vind dat je dit best altijd achteraan zet tenzij je er bvb het weekend in Vegas mee vermijd.
- De highway 1 in twee dagen blijft altijd een beetje gehaast en beperkt wat je onderweg kan doen.
- De volle dag Grand Canyon verbaasd me een beetje. De meesten hebben het op één dag wel gezien en ik vermoed dat je niet echt grote wandelingen gaat doen ?
- Geen Monument Valley ?
- Moab heeft weinig zin op deze wijze. Dit is veel meer dan alleen maar Arches, maar daar heb je onvoldoende tijd voor.
- Geen Zion ?
- Amargosa Valley ligt natuurlijk niet in Death Valley. Budgettair is dit wel te begrijpen. Grootste probleem is dat het eigenlijk langs de foute kant ligt voor de trip die je doet.
- Mariposa ligt vrij slecht voor een bezoek aan Yosemite. Je hebt op deze wijze een lange rit voor de boeg met weinig tijd om iets te zien. Heen en terug op dag 19 kost je ook al 3 uur van je dag.
- Lake Tahoe is mooi, maar ik zou mijn tijd toch eerder aan andere zaken besteden in deze trip
- Sacramento voegt eigenlijk niet echt iets toe aan de reis.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route-advies Zuidwesten 2019

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie vooruitzichten en ook mooi dat je samen met je vader op stap gaat.
I.p.v. Palm Springs zou ik vanuit LA doorrijden naar Needles. Je hebt dan de volgende dag tijd voor een stuk route 66 met onderweg het oude westernstadje Oatman en Seligman. Als je met name voor de uitzichtpunten gaat in Grand Canyon is één overnachting daar meestal voldoende.
Daarvoor is een overnachting in Monument Valley een aanrader vooral vanwege de zonsondergang/opgang. En je kunt er een tour boeken of eventueel met de auto een rondje door de vallei rijden.
Voor meer rust in de route zou ik denk ik Moab laten vallen. Je kunt dan na MV kun via de Moki Dugway en de prachtige route 95 naar Torrey rijden.
Sacramento kan ik mij iets bij voorstellen vanwege de terugvlucht de volgende dag.

Zonder Moab heb je de mogelijkheid om naar eigen keuze op andere plekken in de route wat meer tijd en rust te nemen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Bericht door PSVwally »

De volle dag Grand Canyon verbaasd me een beetje. De meesten hebben het op één dag wel gezien en ik vermoed dat je niet echt grote wandelingen gaat doen ?
Vanuit Palm Springs vind ik 2 nachten zo gek nog niet. Vanuit bv Needles of Kingman hoeft het idd niet persé. Afhankelijk wat er op de dagplanning staat.

Hetzelfde voor de 2 nachten Tropic. Pak je in de ochtend Canyonlands nog mee en rij je dan via de ut12 naar Bryce dan kan het best. Sla je vanuit Moab Canyonlands en Capitol Reef over en stop je nauwelijks langs de ut12 dan ben je vroeg in de middag wel in Bryce en kan je nog best wat zien die dag om er maar 1 nacht te blijven. Keuzes....

Ik zou de focus wel wat leggen op ergens wat langer blijven en wat minder zaken gaan zien. Haal lake tahoe en sacramento eruit. Daar ben je nu toch veel te kort. Zet 1 nacht bij bv Monterey langs de kust en 1 nacht bij Moab.
Verander het hotel in Amargosa Valley naar een hotel in Lone Pine of Bishop. Dit betekent dat je wel al je hotels om moet zetten en dan zou je de keuze kunnen maken (hangt denk ik ook van het budget af) om SF op het einde te zetten.

Als ik Amargosa Valley en Mariposa zie staan dan vraag ik me wel ook af waar je bij de Grand Canyon overnacht?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich kan één overnachting bij de kust wel maar dan zou ik kiezen voor bijvoorbeeld Cambria als stop, dan heb je het wat beter verdeeld.
Ik zou ook Moab en Lake Tahoe laten vallen . Bij Yosemite is meer tijd een aanrader. Je kunt dan ook naar de Mariposa Grove en Glacier Point.
Met een dag minder Bryce kun je dan twee nachten Ziom toevoegen.
Om voldoende tijd voor de route door Death Valley en de Tioga Pass te hebben zou ik na Las Vegas doorrijden tot Bishop. Eigenlijk zijn twee stops op dat stuk wel mooi.

Kijk eens in ons 2017-verslag voor delen van de route. En Kijk ook eens naar de voorbeeldroute.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Bericht door stegeman »

Ik lees op dit forum vaak en veel dat eerst drie dagen op dezelfde plek (SF) beter verplaatst wordt naar eind en dat je kn begin toch vroeg wakker bent. Maar kies vooral wel wat bij jou/jullie zelf past natuurlijk.
Wij zelf kiezen er namelijk bewust voor WEL rustig te starten met 3 nachten SF en zijn juist niet vroeg wakker zoals velen is onze ervaring. Plus dat we een rustige start heerlijk vinden.

We kiezen voor 2 stops tussen SF en LA.
Monterey en Pismo Beach. Persoonlijk denk ik dat 1 erg weinig is maar wel te doen. Je hebt dan wel veel minder tijd voor stops.

GC nemen wij ook 2 nachten. Langere rijdagen ervoor en erna.

Misschien een optie Moab te laten vallen en Monument Valley, extra stop hw1 en Zion toe te voegen? Of sla je Zion bewust over vanwege de drukte?
Lake Tahoe zou je ook kunnen schrappen wij doen het niet straks, maar het lijkt mij wel een fantastische plek :wink: Dubbel dus
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Bericht door Marcopstal »

stegeman schreef:
14 apr 2019, 09:47
Ik lees op dit forum vaak en veel dat eerst drie dagen op dezelfde plek (SF) beter verplaatst wordt naar eind en dat je kn begin toch vroeg wakker bent. Maar kies vooral wel wat bij jou/jullie zelf past natuurlijk.
Wij zelf kiezen er namelijk bewust voor WEL rustig te starten met 3 nachten SF en zijn juist niet vroeg wakker zoals velen is onze ervaring. Plus dat we een rustige start heerlijk vinden.
Het is niet omdat je vanaf dag 1 op pad trekt dat je dan niet rustig start, je hoeft niet direct op dag 1 de wereld te verzetten.

Verder, uitzonderingen bevestigen de regel. Feit is evenwel dat de meesten de eerste dagen vroeg (tot heel vroeg) wakker zijn. Wie voor het eerst die richting uit trekt heeft daar absoluut geen idee van en dan denkt men vaak alleen aan een lange reis en een beetje bekomen. Men kan dus ook niet uit ervaring een keuze maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis IViXion: route-advies Zuidwesten 2019.

Bericht door stegeman »

Liefst heb ik zelfs begin EN eind paar dagen op dezelfde plek. Maar ja. Keuzes he. Kan lastig zijn. Aantal dagen altijd tekort :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer