Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ValentineR: tips zijn zoooo welkom.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ValentineR
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis ValentineR: tips zijn zoooo welkom.

Bericht door ValentineR »

Hallo allemaal,

Wij gaan 9 mei 17 dagen een rondreis (met een auto) maken en ben op zoek naar tips, vooral voor de routes en wat we wel en zeker niet hoeven te zien in de Nationale Parken.

Onze reis:
9 mei begin vd avond: aankomst SF
3 nachten SF, dus 2 dagen SF
12 mei overnachting Monterey
13 - 15 mei overnachtingen LA (waarvan 1 dag naar Disney)
16 mei overnachting Palm Springs
17 - 18 mei overnachtingen Grand Canyon, Tusayan
19 mei overnachting Page
20 mei overnachting Bryce Canyon
21 - 22 mei overnachting LV
23 mei overnachting El Portal
24 mei overnachten we op het vliegveld, omdat we anders bang waren dat we net op tijd daar zouden zijn.

Alles is al (met advies van een reisagent die ook zelf een soortgelijke rondreis had gedaan) geboekt, dus veranderen kan niet meer.

Maar ik ben dus op zoek naar tips wat ze zeker moeten zien en wat we kunnen overslaan ivm tijdgebrek. Ik snap dat we eigenlijk veeeeel langer moeten gaan, maar ivm werk en heimwee (haha) is deze reisduur echt lang genoeg. :)

Graag een mening over Antelope Caynon en Horseshoe Bend.

We hadden graag door de Tioga pas gereden vanuit LV naar El Portal maar dat gaat vast niet lukken, dus nu op zoek naar een alternatieve route.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Valentine.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips zijn zoooo welkom

Bericht door Martin & Marianne »

Het is altijd zo jammer als er pas advies wordt gevraagd op het moment dat alles al vast ligt. Je zult ongetwijfeld een mooie reis make, maar het had veel beter gekund.
Waarom wil je een heel rondje maken als je maar 17 dagen hebt? Die rit van Las Vegas naar SF is erg jammer van de tijd, eindigen in Las Vegas was wel zo handig geweest. Dan had je ook nog tijd voor Zion uit kunenn trekken.
Je vraagt advies over routes, maar alles ligt vast, dus wat zoek je precies?
Advies over de parken (je doet er maar twee) is snel gegeven natuurlijk. Kijk daarvoor eens op www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites (www.nps.gov/grca en www.nps.gov/brca). En lees wat reisverslagen (kijk bijvoorbeekd naar ons 2013-verslag voor de GC en Bryce). Wat zijn jullie ideeën bij de parken, willen jullie wandelen?
Wat bedoel je precies met je vraag over Anelope Canyon en Horseshoe Bend? Die zijn beide de moeite van een bezoek waard, ondanks de drukte. Antelope Canyon moet je boeken, daar ben je al erg laat mee als je dat nog niet hebt gedaan.
Over boeken gesproken, als je naar Alcatraz wilt moet je dat ook reserveren,

Als deze route het resultaat is van een advies van een reisagent zou ik die reisagent toch eens aanspreken op bepaalde keuzes. Waarom met zo weinig tijd toch twee nachten Grand Canyon? En waaorm Zion overslaan? Waarom een nacht El Portal? Dat ligt niet op de route van Las Vegas naar SF. Met zo'n advies vind ik dat het mogelijk zou moeten zijn om nog aanpassingen door te voeren. De overnachtingen zijn geboekt door een reisbureau?

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

ValentineR schreef:
10 apr 2019, 20:37
Alles is al (met advies van een reisagent die ook zelf een soortgelijke rondreis had gedaan) geboekt dus veranderen kan niet meer.
Dit soort vragen bespreek je toch juist voordat je boekt met je reisagent? Daar is hij/zij tenslotte voor...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ValentineR
Amerika-newbie

Beste Marianne,

Dank voor uw reactie.
Ik kwam pas op deze site nadat we de reis al geboekt hadden en ik ben van haar expertise uitgegaan.
We wilden eigenlijk 2 overnachtingen in Yosemite maar omdat we voor onze terugvlucht rond het middaguur moeten inchecken was ik bang dat we te laat
zouden komen doordat ook de auto nog ingeleverd moet worden. Vandaar dat het nu de bedoeling is dat we 's avonds naar SF rijden om bij de airport te overnachten.
De reisagent vertelde ons dat Bryce en Zion op 1 dag kon maar uit uw reactie begrijp ik dat dat niet handig is.
Alcatraz kaarten zijn nog steeds niet boekbaar, in een andere topic staat daarover dat ze overstappen naar een nieuw ticketsysteem maar we hebben een email alert aangevraagd dus we wachten met smart daarop.
Ik heb al zoveel gelezen en gehoord dat het me allemaal duizelt vandaar mijn bericht.
Het was de bedoeling om vanuit Las Vegas door Death Valley en de tioga pas naar El Portal te rijden, maar aangezien de tioga pas nog gesloten zou zijn, ga ik nu eens op zoek naar een alternatieve route......

Ja de overnachtingen zijn geboekt door een reisbureau. Bent u van mening dat 2 nachten Grand Canyon te veel zijn?
We willen stukken wandelen maar zijn geen geoefende wandelaars dus geen uren wandelen.

Valentine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Auto inleveren kost je 5 minuten, maar als je 's middags vliegt is het niet handig om dan nog vanuit El Portal naar SFO te rijden. Het was handiger geweest om de dagen SF op het laatst te doen, dan had je tijd voor Yosemite kunnen inplannen. Als je pas in de avond naar SF rijdt heb je nog een dag voor Yosemite. Het is niet veel, maar voldoende om een goede indruk van de vallei te krijgen. Kijk ook daarvoor eens in ons 2013-vellsag.
Van Las Vegas via Death Valley en de Tioga Pass naar El Portal was ook met een open pas veel te veel geweest; wij doen altijd 2 tussenstops op die route, maar je zult toch zeker 1 overnachting moeten doen.

Op weg van Bryce naar Las Vegas rij je door Zion. Je zou daar bijvoorbeeld de Canyon Overlook Trail kunnen doen (in Zion, maar nog voor de tunnel). Tijd om ook de canyon in te gaan heb je eigenlijk niet. Je moet dan de auto parkeren. Tegen de tijd dat je in het park bent zullen de parkeerplaatsen vol zijn, dus dan moet je naar Springdale en daar op de shuttlebus stappen. En vervolgens overstappen op de shuttlebus in het park.
waar overnacht je in Bryce?

Twee nachten GC is op zich niet te veel, maar wel veel - verhoudingsgewijs - als je maar 17 dagen hebt, Dan was een overnachting in Zion of een extra nacht El Portal veel beter geweest.
Vertrek in elk geval vroeg naa Page, en vertrek dan ook weer vroeg vanuit Page naar Bryce zodat je daar de viewpoints en eventueel een wandeling naar beneden nog dezelfde dag kunt doen. Dan heb je op weg naar LV nog wat tijd voor Zion.

Marianne
ValentineR
Amerika-newbie

We gaan ook voor goede indrukken van de plekken die we bezoeken want ik denk dat je nooit raakt uitgekeken....

"Op weg van Bryce naar Las Vegas rij je door Zion. Je zou daar bijvoorbeeld de Canyon Overlook Trail kunnen doen (in Zion, maar nog voor de tunnel). Tijd om ook de canyon in te gaan heb je eigenlijk niet. Je moet dan de auto parkeren. Tegen de tijd dat je in het park bent zullen de parkeerplaatsen vol zijn, dus dan moet je naar Springdale en daar op de shuttlebus stappen. En vervolgens overstappen op de shuttlebus in het park.
waar overnacht je in Bryce?
Twee nachten GC is op zich niet te veel, maar wel veel - verhoudingsgewijs - als je maar 17 dagen hebt, Dan was een overnachting in Zion of een extra nacht El Portal veel beter geweest.
Vertrek in elk geval vroeg naa Page, en vertrek dan ook weer vroeg vanuit Page naar Bryce zodat je daar de viewpoints en eventueel een wandeling naar beneden nog dezelfde dag kunt doen. Dan heb je op weg naar LV nog wat tijd voor Zion"

Dank voor bovenstaande tips, hier heb ik echt wat aan, in Bryce overnachten we in Bryce View Lodge.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De reisagent vertelde ons dat Bryce en Zion op 1 dag kon maar uit uw reactie begrijp ik dat dat niet handig is.
Dit is nou een tip van een reisagent die duidelijk nog nooit daar is geweest... :thumbdown: manmanman

Van Monterey naar LA is qua rit wel te doen, maar wil je onderweg veel stoppen op viewpoints, hearst castle, santa barbara en dergelijke dan is het eigenlijk al veel te ver.

Grand canyon vanaf Palm springs zou ik ook 2 nachten doen. Wel via route66 needles - oatman - kingman naar de GC rijden. Zou je ipv Palm Springs in Kingman overnachten dan zou ik er in deze trip maar 1 nacht hebben gedaan.

Ik zou een lijstje met de zaken die je echt wilt zien maken en daar niet vanaf wijken. Je hebt immers niet de tijd om zaken toe te voegen of echt speciale zaken eromheen te doen. Hou het bij de basics want het tempo ligt al hoog genoeg
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Echt wel jammer dat je dit forum niet eerder gevonden hebt.
Nu goed, het is geboekt, daar kan niets aan veranderd worden.
Het wordt sowieso een mooie reis.

Een eerste tip. Zet alles eens in een van-naar schema, dan zie je beter waar je hoeveel tijd hebt.

09 mei naar SF
10 mei SF
11 mei SF
12 mei SF - Monterey

Op 12 mei (zeker gezien de 2 volle dagen SF die je al had) zou ik zo vroeg mogelijk naar Monterey vertrekken.
Ik zou op deze dag ook al de 17 miles drive doen en misschien de missiepost in Carmel bezoeken.

Op 13 mei: het is een hele rit maar niet onhaalbaar.
Vertrek op tijd ! Onderweg wat viewpoints bij Big Sur, McWay Falls, zeeolifanten in Piedras Blancas, ...
http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 018-19.pdf

(misschien heb je iets aan ons verslag van 2010, toen deden we ook snel Highway 1 maar ik was er dan ook al eerder)

17 mei: bereid je voor op een lange rit. En vertrek vroeg.
Dadelijk in de ochtend zou ik door Joshua Tree NP rijden. Met een kleine stukje heb je toch al een idee. Daarna lekker een stukje route 66 meenemen, Amboy (route 66 sign op de weg), Oatman, Kingman, (eventueel Hackberry), Seligman en dan naar Grand Canyon. Maakt niet uit als je laat aankomt. Je hebt er immers nog een volledige dag op 18 mei.
https://goo.gl/maps/Y3zhrpVk6np

19 mei: bezoek aan East Rim Drive in GC en dan naar Page, bezoek aan Horseshoe Bend en Antelope Canyon

20 mei: naar Bryce en ook Bryce bezoeken

21 mei: zoals Marianne voorstelde

23 mei: naar El Portal, dat wordt een moeilijke. Sowieso, vroeg uit de veren.
Met Death Valley en onder langs is het bijna 10 u rijden - https://goo.gl/maps/9bQkmwvX7Es
Met Death Valley en langs de 88 is het zelfs meer dan 12 u rijden - https://goo.gl/maps/hv84bkpaL6q
Zonder Death Valley en onder langs is het ook al 8 u rijden - https://goo.gl/maps/x6R5Lg3qBGm
Ik zou hier misschien al door Yosemite rijden en de Mariposa Grove meenemen, rijtijd is dan 8.5 u maar dan heb je toch iets gezien die dag.
https://goo.gl/maps/9DiBbk6jBX92

24 mei: bezoek aan Yosemite Village en in de late namiddag naar SF/Luchthaven

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis ValentineR: tips zijn zoooo welkom.

Bericht door Markstaal »

Jullie gaan ongetwijfeld een mooie reis hebben! Het is alleen wel weer duidelijk dat een reisbureau er niet veel verstand van heeft, behoorlijk gehaast, vooral het laatste stuk. Soms is er nog wel wat te schuiven bij een reisbureau, hebben jullie dat nog na gevraagd? Het overslaan van Zion vind ik persoonlijk erg jammer net als de beperkte tijd rond om Yosemite.

Op 23 mei zo vroeg mogelijk vanuit LV naar El Portal reizen via de snelste route.

Aan de Zion-Mount Carmel Highway zijn op dit moment werkzaamheden en deze weg is 3 week gesloten. Deze zou rond jullie tijd gewoon weer open zijn maar check dit wel even voor die tijd.

Antelope Canyon en de Horseshoe Bend zijn erg de moeite waard en hier heb je in jullie planning ook prima de tijd voor dus zeker meenemen.
ValentineR
Amerika-newbie

Wooow Ingrid, wat een fijne positieve reactie en geweldige tips, ik ga deze zeker bekijken en gebruiken! En Mark, ik kan het wel navragen op het reisbureau maar wat zal er geschoven kunnen worden?

We gaan vast een mooie reis maken, het wordt onze eerste rondreis, dus we vinden het best spannend en zijn we erg onbekend ermee. In Amerika hebben we 25 jaar geleden alleen Florida bezocht, lees Miami en Orlando en 6 jaar geleden New York. Voor de rest maken wij eigenlijk vaker een stedentrip of een weekje relaxen in de zon. Dus 17 dagen klinkt voor anderen hier als kort maar voornamelijk ik vind dat ik al heel lang van huis ben.

Ik ga een schema maken zoals Ingrid aan heeft gegeven, zo zal het ook duidelijker voor mijzelf zijn. We hadden al bedacht om vaak vroeg te gaan rijden.

Nogmaals dank allemaal en we staan nog steeds open voor meer positieve reacties!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

PSVwally schreef:
10 apr 2019, 23:14
Dit is nou een tip van een reisagent die duidelijk nog nooit daar is geweest... :thumbdown: manmanman
of die had het door een collega laten boeken die er ook nog nooit geweest is en heeft het toen zelf ook op de Chinese manier gedaan :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Zion en Bryce op 1 dag. Tja, ik bezoek Amsterdam en Utrecht ook altijd op 1 dag en denk dan dat ik alle highlights gezien heb. Jammer hoor. Maar bekijk het van de positieve kant. Je raakt vast, zoals de meesten van ons, hopeloos verslingerd aan het land en dan weet je in elk geval wat je een volgende keer rustig wilt bekijken.
Gast

Bericht door Gast »

Fijne vakantie, het wordt hoe dan ook een prachtige reis!!!

:offtopic: moet er nu altijd zo negatief en denigrerend gereageerd worden wanneer iemand goedbedoeld via een reisbureau heeft geboekt?
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Wat schuiven betreft zou het misschien mooi zijn om ipv 2 nachten Grand Canyon 2 nachten Yosemite te doen. Dat geeft je net wat meer tijd voor het park na de lange rit vanuit Las Vegas.

Het wordt hoe dan ook een mooie reis met een goede eerste indruk van het gebied. Ik had mijn eerste rondreis in het zuidwesten ook geboekt door een reisbureau, maar wel heel erg genoten van de reis. Wij hadden toen ook niet erg veel tijd om de dingen te zien, maar je kan immers nooit alles in 1 keer zien. Inmiddels boeken we alles zelf en hebben nog lang niet alles gezien in het zuidwesten (gaan dit jaar voor de 4e keer die richting op).
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Gast schreef:
11 apr 2019, 14:56
:offtopic: moet er nu altijd zo negatief en denigrerend gereageerd worden wanneer iemand goedbedoeld via een reisbureau heeft geboekt?
Niet negatief en denigrerend naar de topicstarter toe, maar wél naar de betreffende reisagent... Van een reisbureau kijk ik niet meer op, maar van een persoonlijk reisagent wel. Mijn tenen gaan echt krom staan als een reisagent dit op maat voorschotelt. Bedoel, ik ben zélf reisagent, dus in feite "kleineer" ik een collega van me. Maar Valentine gaat van zijn/haar expertise uit en dat blijkt deze reisagent niet echt te hebben. Toch?

En dat vind ik jammer...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

inderdaad niet negatief richting de reiziger, maar de reisagent, tenminste een ,,goede" reisagent, zou beter moeten weten . Jammer, maar dit komt wel goed en het wordt een toffe kennismaking die hoogstwaarschijnlijk een vervolg krijgt.

Als ik nu bekijk wat we in 1981 - onze eerste reis daar - allemaal ,,voorbijgereden" zijn denk ik ook man, man , man.... Geen drama dus : veel plezier !

Jacques
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Met een rit van Palm Springs naar Grand Canyon zou ik gewoon die 2 nachten Grand Canyon laten staan.

Je zou zo iets kunnen overwegen:

09 mei naar SF
10 mei SF
11 mei SF
12 mei SF - Monterey
  • Mogelijke planning: vroeg op pad
    rit naar Monterey - 17-mile drive - bezoek Carmel Mission - voor het avondeten: Fishermans Wharf
13 mei Monterey - LA
  • mogelijke planning: weer vroeg op pad
    Onderweg wat viewpoints Rocky Point, Bixby Bridge, bij Big Sur, Pfeiffer Beach (vonden wij erg mooi), koffiestop bij Nepenthe, McWay Falls, zeeolifanten in Piedras Blancas, Solvang, Santa Monica Pier (of deze op de volgende dag)
14 mei LA (bezoek aan de stad: Hollywood, Beverly Hills, Griffith Observatory, eventueel Venice en Santa Monica
15 mei LA - Anaheim : bezoek Disney
16 mei Anaheim - Palm Springs
  • mogelijke planning: eens een beetje uitslapen :wink:
    voormiddag eventueel The Outlets at Orange en dan op weg naar Palm Springs, Aerial Tramway
17 mei Palm Springs - Grand Canyon (Tusayan)
  • mogelijk planning: erg vroeg op pad
    door Joshua Tree NP, Amboy, Oatman, Kingman, Seligman naar Grand Canyon
18 mei Tusayan - Grand Canyon - Tusayan: bezoek van de viewpoints, wandelen/shuttle naar Hermits Rest
19 mei Tusayan - Page: East Rim Drive in GC, naar Page, bezoek aan Horseshoe Bend en Antelope Canyon
20 mei Page - Bryce Canyon: niet te laat weg, naar Bryce en Bryce bezoeken
21 mei Bryce - LV
  • Zie reactie Marianne: Op weg van Bryce naar Las Vegas rij je door Zion. Je zou daar bijvoorbeeld de Canyon Overlook Trail kunnen doen (in Zion, maar nog voor de tunnel). Tijd om ook de canyon in te gaan heb je eigenlijk niet.
22 mei LV
23 mei LV - El Portal
  • mogelijke planning: vroeg op pad
    Death Valley zou ik niet doen, daar heb je geen tijd voor
    Ik zou via de kortste weg gaan (behalve het einde) en al de Mariposa Grove in Yosemite bezoeken
24 mei El Portal - Yosemite: bezoek vallei - late namiddag naar hotel (bij luchthaven)
25 mei LAX - ?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

En zo wordt het toch nog een mooie reis :D

Een hele fijn en mooie reis gewenst Valentine! Maar dat gaat met al deze tips zeker lukken :wink:

Je vraagt om onze meningen omtrent horseshoe bend en antelope canyon.
Wij deden die in 2014 en vonden dat beide geweldig mooi. Ik zou die inplannen zoals hierboven door Ingrid beschreven. Antelope canyon zou ik al reserveren.

Groetjes
Monique
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

ValentineR schreef:
11 apr 2019, 13:58

Nogmaals dank allemaal en we staan nog steeds open voor meer positieve reacties!
Met de tips hier kom je toch wel wat verder. En ook met jullie route wordt het ongetwijfeld een prachtige reis. Het feit dat je hier tips krijgt van doorgewinterde VS-gangers is altijd fijn. Maar ik weet zeker dat vrijwel iedereen op zijn eerste reis door het westen een route had die ze met de kennis van nu nooit meer zouden maken. Dat lijken sommigen wel eens te vergeten. Dus geniet van de reis en de volgende keer (want die komt) weet je alweer veel meer!
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Franciscus schreef:
12 apr 2019, 12:12
. Maar ik weet zeker dat vrijwel iedereen op zijn eerste reis door het westen een route had die ze met de kennis van nu nooit meer zouden maken
Dat is bij ons deels waar, maar het was een fantastische reis.
Maar juist daarom is dit forum zo waardevol, tips van de kenners te krijgen.... en niet pas nadat is geboekt liefst. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer