Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Toon de Valck »

Half juni vertrekken we voor 3 weken naar de USA. We vliegen heen en terug op Denver.
Onderstaand ons voorgenomen reisschema.
Op het eind hebben we een dag Golden Gate Canyon State Park ingelast, maar de vraag is of dit interessant is? Wie heeft er ervaring met dit park? Is het de moeite waard of zouden jullie eerder een extra dag besteden in of om RMNP?
We willen langs de peak to peak highway naar Nederland rijden. Wat zijn aanraders langs deze weg? Zijn er in en om Nederland must sees?
Vast bedankt voor het meedenken.
Bijlagen
image.png
image.png (43.32 KiB) 1295 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Toon de Valck op 11 apr 2019, 20:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: GGCSP of een extra dag RMNP?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Het ziet er wel mooi uit. Waar zou je dan overnachten, in het park? En zit je de laatste nachten voor RMNP in Estes Park?
Wat je route betreft: waarom nog die tussenstop in Lovell, wat heb je onderweg gepland? En doe je Yellowstone vanuit Cooke City, of zit je de andere nachten ergens anders?

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Trails »

Golden Gate Canyon SP zat bij ons in de planning voor september. We hadden daar een mooie wandeling gepland vanaf Panorama Point.
We wilden daar onze 2e nacht met de camper blijven maar... de camping was al vol (weekend, tja). Terwijl ik precies 6 maanden tevoren de reservering probeerde te doen.
Dus we moesten uitwijken en rijden nu door naar Aspenglen campground in Estes Park. We gaan daar nu 2 wandelingen in die plaats doen (waar ik anderen nog nooit over heb gehoord).

We rijden nu wel door het SP en doen een kortere wandeling.

Jammer dat GGCSP niet kon doorgaan, anders had ik graag van jou gehoord hoe het daar was.
Laatst gewijzigd door Trails op 11 apr 2019, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen, wij gaan dit jaar ook die kant op. Misschien dat je iets hebt aan mijn route topic: viewtopic.php?f=36&t=72819

Ik zou Lovell uit het schema halen en deze nacht gebruiken voor een extra nacht bij Custer State Park. Dit stuk is nu nogal gehaast, behalve Custer SP heb je natuurlijk ook nog Mount Rushmore, Crazy Horse en Wind Cave NP. Vanuit Cody kan je via de Beartooth Highway Yellowstone inrijden.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Toon de Valck »

Iedereen bedankt zover voor de reacties.
Om e.e.a. te verduidelijken heb ik het schema wat aangevuld. De groen gearceerde zijn gereserveerde campings. Deze liggen dus vast. Daartussen laten we het een beetje afhangen van wat er op ons pad komt.
Voor de duidelijkheid, we reizen met een camper. Onze ervaring heeft geleerd dat je daar wat minder vlot km's mee maakt dan met een auto. Daarnaast willen we ook niet gaan haasten

Marianne:
- Wij willen in GGCSP op Reverend's Ridge Cmpgr overnachten. Daarvoor zitten we in RMNP idd in Estes Park op Moraine Park Cmpgr.
- Lovell ligt dus niet vast. Ligt eraan hoe veel tijd we besteden in Bighorn NF en Bighorn NRA
- Zoals je nu ziet in het overzicht hebben we nog andere overnachtingsplaatsen in YNP(Rocky Mountain RV ligt in Gardiner, in Mammoth was alles vol)
Trails:
Idd jammer dat het niet lukte om daar te overnachten. Was er geen alternatief?
Markstaal:
- Je topic ga ik zeker nog eens doorspitten. Zoals ik al zei, omdat we met een camper niet zo vlot rijden en we het zeker rustig aan willen doen hebben we het een beetje berdeeld. Maar Lovell zou dus ook een andere plaats kunnen zijn. Blijven we een dag langer dan moeten we dat ergens anders weer inhalen. Het is dus wat schipperen. Oh ja en omdat we met de camper ook niet Needles Highway en iron Mountain Road kunnen rijden denken we dat we genoeg tijd hebben in Custer. maar de tijd zal het leren.
- Beartooth Highway hebben we ook in de picure maar als e in Cody ook e.e.a. willen zien(bv Buffalo Bill Museum) dan vragen we ons af of we ook daar genoeg tijd voor hebben.

Al met al: mochten er mensen zijn die ervaring hebben met GGCSP dan hoor ik dat graag. En wat zijn echte aanraders langs de peak to peak Highway?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Trails »

Toon de Valck schreef:
11 apr 2019, 20:45
Trails:
Idd jammer dat het niet lukte om daar te overnachten. Was er geen alternatief?
Niet in de directe omgeving. We hebben er nu voor gekozen om dus door te rijden naar Aspenglen campground.

Ik heb even naar je dagen gekeken maar als je echt op Reverend's Ridge campground wilt staan zul je toch snel moeten reserveren. Er zijn voor jouw dagen nog maar 5 plekjes beschikbaar.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Toon de Valck »

Oeps!! Bedankt voor de reactie Trails. Moeten we snel de keus maken, GGCSP of een extra nacht in RMNP.
Volgens mij zijn er nog niet veel mensen geeest op dit forum.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Trails »

Toon de Valck schreef:
11 apr 2019, 21:04
Volgens mij zijn er nog niet veel mensen geweest op dit forum.
Nee klopt, want het valt niet onder het gebruikelijke rondje of onder de gebruikelijke campings.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet begrepen dat je met een camper bent, dan is overnachten in het SP natuurlijk wel mogelijk.
Wij komen er ook in de buurt, misschien wel leuk om mee te nemen.

Voor Nederland en omgeving kun je misschien wat tips halen uit het Colorado-verslag van FerryM: http://ferrymarquart.eu/USA2013/reisver ... eiding.htm

Toon de Valck schreef:
11 apr 2019, 20:45
.., in Mammoth was alles vol)
Dat kan toch niet? Het is een fcfs camping.

Marianne
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Toon de Valck »

Dat kan toch niet? Het is een fcfs camping.
Je hebt gelijk Marianne. De campgrounds in Mammoth zijn allemaal fcfs. En omdat we ws niet zo vroeg arriveren hebben we voor de zekerheid een camping in Gardiner geboekt. Is maar 10km
Bedankt voor de link. Had ik al doorgelezen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door IngridZw »

Aan de Peak to Peak Hyw zijn we o.a. gestopt bij een oud pittoresk kerkje. De Saint Malo's Chapel on the Rocks.

Lovell ligt maar een uurtje verwijderd van Cody en het is niet bepaald een leuke overnachtingsplaats. Ik zou dan eerder doorrijden en in Cody nog een nacht verblijven. Veel gezelliger met leuke winkeltjes, saloons en restaurants, Old Trail Town en de rodeo. Het Buffalo Bill Museum hebben wij ook bezocht. Het is best wel groot dus je bent er wel eventjes zoet mee als je alles wilt zien. Maar wel echt de moeite waard.
Wij hebben in Bighorn NF de US 14 gereden i.p.v. de alt 14 via Lovell. Je komt dan nl. langs de Shell Falls. Erg mooi voor een tussenstop. Beide wegen zijn even mooi om te rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Trails »

IngridZw schreef:
13 apr 2019, 00:11
De Saint Malo's Chapel on the Rocks.
Leuke tip.
We komen er toch langs dus kunnen we best even gaan kijken.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Toon de Valck »

Hoi IngridZw,
Bedankt voor je reactie.
Je tip over Saint Malo's Chapel on the Rocks nemen we zeker mee.
Je tip over Cody is al in een eerder topic genoemd en nemen we ook mee.
We zijn er idd ook nog niet uit of we de 14 of Alt14 zouden nemen. Shell Falls lijkt ons ook erg aantrekkelijk. Je bestempeld beide wegen als even mooi dus dat maakt het makkelijker. Moeten we wel Bighorn NRA laten vallen. Keuzes......

Al met al is het juist wel leuk om GGCSP eens aan te doen. Afwijken van wat de meeste mensen doen vinden wij wel leuk.
Maar dan wel snel de camping boeken......
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Trails »

Toon de Valck schreef:
15 apr 2019, 19:35
Al met al is het juist wel leuk om GGCSP eens aan te doen. Afwijken van wat de meeste mensen doen vinden wij wel leuk.
Laat je ons weten hoe dit SP is want we rijden er ook door en gaan er wat wandelen.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: Golden Gate Canyon SP of een extra dag RMNP?

Bericht door Toon de Valck »

Laat je ons weten hoe dit SP is want we rijden er ook door en gaan er wat wandelen.
Gaan we zeker doen Trails. 30 juni en 1 juli zijn we er.
Inmiddels ook Reverend's Ridge geboekt.... :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer