Reis bdorst39: rondreis natuur oktober 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bdorst39
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2018, 08:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis bdorst39: rondreis natuur oktober 2019.

Bericht door bdorst39 »

Hoi,

Wij hadden eerst het plan om naar het Oosten te gaan, maar door verhalen van anderen lijkt ons het Westen toch weer leuker. Wij hebben een aantal offertes opgevraagd voor half oktober vertrek bij wat grote en kleinere reisorganisaties en de volgende route leek ons het leukst.

1.Amsterdam - Las Vegas
2.Las Vegas - Death Valley
3.Death Valley - Zion
4.Zion
5.Zion - Bryce
6.Bryce - Capitol Reef NP
7.Capitol Reef NP - Moab
8.Moab
9.Moab
10.Moab - Monument Valley - Page
11.Page - Grand Canyon
12.Grand Canyon - Sedona
13.Sedona - Phoenix - Amsterdam
14.Amsterdam

Wij zijn enthousiast geworden over het stukje Moab door vrienden en het reisbureau adviseerde als we daarheen willen om minimaal 3 nachten daar te verblijven. Omdat we maar 14 dagen hebben is het dan de bedoeling om op dag 10 vroeg te vertrekken en een tour te doen in Momument Valley en dan door te rijden naar Page. Op dag 11 hebben de dan om 09:30 de Upper Antelope Canyon Tour en aansluitend willen we dan Horseshoe Bend bezoeken. Daarna richting de Grand Canyon.

We vliegen met een middagvlucht rond 13:30 terug vanaf Phoenix naar Amsterdam. In de ochtend dus vroeg vertrekken vanaf Sedona.

Is deze route haalbaar? En hebben jullie advies voor wat korte wandelingen Capitol Reef en Moab?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

B&S
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis natuur oktober 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! De rout ziet er goed uit, hoewel ik zelf nog wel iets aan zou passen. Ligt er al iets vast? Je hebt het over offertes, maar het klinkt verder al aardig definitief.
Mocht er niets vast liggen dan zou ik voorstellen om de accommodaties zelf te boeken. Dan blijf je flexibel omdat je dan meestal tot een dag van te voren nog gratis kunt annuleren. Handig, omdat je niet weet wat het weer gaat doen. Als je wel de accommodaties via een reisbureau boekt leg ze dan eerst hier voor je ziet soms de vreemdste locaties.
Als het even kan zou ik proberen om nog een dag langer te gaan. Ik weet niet wanneer je precies vertrekt, maar als dat op een zaterdag is ben je in dit schema op vrijdag al thuis. Dan zou ik nog gebruik maken van het laatste weekend en pas op vrijdag of zaterdag terugvliegen.

Hoewel Death Valley mij mooi lijkt in oktober zou ik dat overslaan met zo weinig tijd. In plaats daarvan zou je naar Valley of Fire kunnen gaan, dat ligt op de route. En ik denk dat ik ook Sedona over zou slaan, ten gunste van een overnachting in Monument Valley.
Als je alleen maar korte wandelingen maakt is drie nachten Moab misschien niet nodig, maar een volle dag Arches en een dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP is wel mooi.,

Ik heb in 2011 in 2 weken een route LA-Phoenix gedaan, zonder Moab, en dat was al aardig vol. Misschien heb je iets aan het verslag van die reis.
Voor de parken en andere bezienswaardigheden kun je kijken op www.ontdek-amerika.nl en voor wandelingen zie mijn wandelsite.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Rondreis natuur oktober 2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
route is zeker haalbaar. Het enige wat ik zou veranderen : ik zou niet naar death Valley rijden. Je rijdt dan weg van Zion, en dat zorgt ervoor dat de volgende dag een rijdag wordt met een dikke 400 km. Zou die ingewonnen dag plaatsen bij of Capitool reef ( dan kan je het bijzonder mooie traject bryce - Capitool reef rustig afhaspelen, veel foto-stops, zelfs wandeling), of bij Moab ( er zijn niet alleen fantastische wandelingen in de parken maar ook erbuiten), of zelfs Sedona en zijn prachtige wandelomgeving + wat ,,kleinere" parkjes omgeving Flagstaff.

Voor deze route kan je heel makkelijk alles zelf boeken.

Jacques
bdorst39
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2018, 08:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis natuur oktober 2019

Bericht door bdorst39 »

Bedankt voor de snelle reacties.

De vluchten liggen al vast. Gekozen voor een directe vlucht op Las Vegas heen. Terug is op zaterdag ivm maandag weer werken.

Accommodaties :

Death Valley : The Ranch
Zion : La Quinta Inn in La Verkin (Springdale was voorgesteld, maar voor deze gekozen tot nu toe)
Bryce : Best Western Plus Bryce Canyon
Capitol Reef - Capitol Reef resort
Moab - Homewood Suites Moab
Page : Hyatt at Lake Powell
Sedona : Orchard Inn

Groet, B&S
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis natuur oktober 2019

Bericht door Marcopstal »

Het is natuurlijk zonde om enkel en alleen de dag van aankomst in Vegas te zijn, hier is zoveel te zien en te beleven.

De trip naar Death Valley brengt inderdaad wel heel wat extra kilometers met zich mee, aan de andere kant is oktober een prima maand voor een bezoek hier. Aangezien je op dag 2 vroeg wakker bent en dus al vroeg op pad kan kan je op dag 3 best wel op tijd vertrekken om Zion te halen op een deftig tempo en tijdstip.

Monument Valley alleen bezoeken op doortocht is toch wat zonde. De mooiste tijden zijn zonsondergang en opgang.

Ik vind het best wel een drukke vakantie, maar op zich is het natuurlijk wel haalbaar.


Voor de accomodaties lijken deze best goed, behalve voor Zion. Hier kies je echt wel beter voor iets in Springdale.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondreis natuur oktober 2019

Bericht door IlsevT »

Hallo B&S,
Persoonlijk vind ik de route te gehaast. Er is onderweg zoveel te zien en te doen. Zeker wanneer je van wandelen houdt zou ik de route wat inkorter zodat je meer tijd hebt op 1 bestemming. Ik weet niet of het jullie eerste reis is of dat jullie sommige plaatsen al eerder bezocht hebben. De route zelf is al 2000km en daarbij komen nog heel wat extra kilometers om de bezienswaardigheden te bekijken. De makkelijkste manier om kilometers te beperken is Death Valley laten vallen. Ja, het is prachtig. Je bent er in een goede periode, maar het ligt totaal niet op de route.

Wij vertrekken 18 april en doen een one way Phoenix-Las Vegas. Misschien heb je iets aan onze route. Wij houden een live verslag bij op www.deroadtripper.nl. Als je interesse hebt kan ik ons roadbook doorsturen.

Dag 1 AMS- Phoenix
Dag 2 Phoenix - Camp Verde
Dag 3 Camp Verde - Sedona
Dag 4 Sedona
Dag 5 Sedona - Flagstaff
Dag 6 Flagstaff - Grand Canyon
Dag 7 GC - Monument Valley
Dag 8 MV - Capitol Reef
Dag 9 Captiol Reef
Dag 10 CR - Bryce
Dag 11Bryce
Dag 12 Bryce - St. George
Dag 13 St. George
Dag 14 St George - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - AMS

Groeten,
Ilse
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis bdorst39: rondreis natuur oktober 2019.

Bericht door IngridZw »

Zijn de accommodaties al geboekt en zo ja kun je nog annuleren?. Want waarom zou je La Verkin verkiezen boven Springdale. T.o.v. het park ligt Springdale inderdaad veel gunstiger en het is ook nog een veel leuker stadje om te overnachten. Als het om het financieel plaatje gaat dan kan ik het Zion Motel aanbevelen. Goede locatie en vergeleken met andere accommodaties niet duur. Reserveren kan via de eigen website.

Op zich vind ik het een prima route vooral als je maar 14 dagen hebt te besteden. Eventueel kan je nog overwegen om op de 2de 'volle dag Moab in de ochtend Canyonlands te bezoeken en dan door te rijden naar Monument Valley om daar te overnachten. Verder zou ik ook Death Valley vergeten en die dag in LV verblijven. Alternatief is zoals gezegd Valley of Fire wat op de route ligt naar Zion.

Voor korte wandelingen in Arches NP kun je eens kijken op www.ontdek-amerika.nl. Staat heel veel informatie ook over de andere nationale parken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis bdorst39: rondreis natuur oktober 2019.

Bericht door Markstaal »

Indien mogelijk zou ik ook kiezen om Death Valley te laten zitten en voor een extra nacht Vegas kiezen, hier is genoeg te doen en je zou op de eerste dag dan bijvoorbeeld nog Red Rock Canyon of de Hooverdam kunnen bezoeken. Verder heb je dan eventueel nog tijd om naar de premium outlets te gaan in de stad.

Het idee om de laatste nacht Moab te laten vallen en aan het einde van de 2e nacht vind ik ook niet zo'n gek idee, dan kan je deze nacht elders inzetten om het wat rustiger te maken.

Zelf zou ik persoonlijk op het einde van de dag al rond om Phoenix willen zitten ivm het vliegen de dag erna.

Verder is oktober is een mooie tijd om naar dit gebied te gaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis natuur oktober 2019

Bericht door Martin & Marianne »

@IlsevT , waarom St George? Je hebt een rustige route maar juist voor Zion, waar je wel meer tijd zou kunnen gebruiken, is de tijd beperkt én je zit ver van het park af. Dat betekent veel extra reistijd, zowel op de dag dat je van Bryce komt als op de dag erna, en je moet een parkeerplaats in Springdale vinden. Dat is tegenwoordig niet meer gratis. Ik zou in Springdale iets proberen te vinden.

@bdorst39 , ik zou zeker voor Springdale kiezen. Of liggen de overnachtingen ook al vast?

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis bdorst39: rondreis natuur oktober 2019.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in Zion zelf logeren is ook een aanrader en zeker niet superduur, en geen parkeerproblemen, en tijdswinst.

Jacques
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis bdorst39: rondreis natuur oktober 2019.

Bericht door IlsevT »

@Martin&Marianne. Wij brengen geen bezoek aan Zion. We verblijven in St. George om lekker te wandelen in de omgeving.Genoeg te doen om ons te vermaken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer