Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

Hallo,

Mijn man en ik gaan van 28 mei tot en met 17 juni voor de tweede keer naar Amerika.
De eerste keer zijn we in 2016 geweest en hebben we rondje zuidwesten gemaakt, dit was een super reis en we wilden graag weer een keer terug.
Dit komt er nu dit jaar van, alleen komt het nu redelijk onverwachts dat we kunnen gaan.
In 2016 hadden we ruim 10 maanden om de reis voor te bereiden en nu net 4 maanden, voor de parken waren we te laat, maar hebben geprobeerd overal toch zo dicht mogelijk bij te gaan zitten.

We snappen dat Las Vegas niet helemaal in het rondje past en dat we daar veel tijd hebben, maar hier gaan we heel bewust naar toe, dit vanwege de WSOP die daar dan plaats vindt. Las Vegas en de WSOP zijn het hoofddoel van deze trip en de twee weken eromheen voor de roadtrip zijn super fijn.

De vliegtickets zijn geboekt, hotels gereserveerd en auto gehuurd, nu alleen nog de route finetunen. Hiervoor heb ik al weer heel wat meegelezen op het forum en reisverslagen gelezen en de wandelroutes bekeken en ben nu bezig met het roadboek.
De vorige keer hadden we zoveel aan het forum en jullie tips gehad, tot ik dacht, ga de route toch maar weer posten en jullie om advies vragen.

Schema:
01. Maandag 27-05: Frankfurt - Denver
02. Dinsdag 28-05: Denver - Montrose (via Pikes Peak, Gunnison, Curecanti National Recreation Area)
03. Woensdag 29-05: Montrose - Green River (via Black Canyon of the gunnison national park)
04. Donderdag 30-05: Green River - Las Vegas
05. Vrijdag 31-05: Las Vegas
06. Zaterdag 01-06: Las Vegas
07. Zondag 02-06: Las Vegas
08. Maandag 03-06: Las Vegas
09. Dinsdag 04-06: Las Vegas
10. Woensdag 05-06: Las Vegas - Beaver (via Kolob Canyon) (vandaag heel korte reisdag dit omdat we misschien nog dag langer in Las Vegas blijven)
11. Donderdag 06-06: Beaver - Salt Lake City
12. Vrijdag 07-06: Salt Lake City - Pinedale
13. Zaterdag 08-06: Pinedale - Jackson
14. Zondag 09-06: Jackson - West Yellowstone
15. Maandag 10-06: West Yellowstone
16. Dinsdag 11-06: West Yellowstone - Cooke City Silver Gate
17. Woensdag 12-06: Cooke City Silver Gate - Lovell
18. Donderdag 13-06: Lovell - Grand Lake
19. Vrijdag 14-06: Grand Lake - Estes Park
20. Zaterdag 15-06: Estes Park - Denver
21. Zondag 16-06: Denver - Frankfurt

Vragen:
- Dag 2 - is dit de mooiste route? is deze route zo niet te lang? Alternatieven verblijfplaatsen?
- Dag 3 - is Black Canyon echt de moeite waard mij lijkt het wel. En kunnen we hier ruim een halve dag blijven of is het verstandiger om die dag iets verder te rijden dan Green River?
- Dag 10 - Zijn er nog meer bezienswaardigheden dan Kolob Canyon op deze route?
- Dag 12 - Is pinedale echt de moeite waard of is een extra dag bij Jackson meer de moeite waard?

Alvast bedankt voor de tips.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver

Bericht door SanFran »

Ik zou vanuit Salt Lake City rechtstreeks naar Jackson rijden en daar een extra dag plaatsen. Dat geeft je net iets meer rust en tijd om Grand Teton te bezoeken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Pinedale? Waarom denk je dat dat de moeite waard zou kunnen zijn? Ik zou liever twee nachten Jakson doen, of 1 nacht Jackson en dan door naar Yellowstone of een overnachting tussen GT en Yellowstone. Probeer ook om iets in Yellowstone zelf te krijgen; er zijn altijd wel annuleringen dus check het regelmatig op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/. Met zo weinig tijd voor het park is het wel mooi als je niet onnodig veel reistijd hebt. Een overnachting bij Old Faithful is vooral zeer de moeite; dat geeft je de gelegenhied om de geisers te zien zonder de drukte van alle dagjemensen.
Lovell begrijp ik niet zo goed, waaorm niet wat verder rijden richting Rocky Mountain NP? Je hebt nu heel weinig tijd voor dat park.

Hoe wil je van Green River naar Las Vegas rijden?

Marianne
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver

Bericht door Fam. Bos »

Beste Marianne en SanFran bedankt alvast voor de reacties.

We hadden voor Pinedale gekozen omdat we gelezen hadden dat dit mooi was en lekker rustig en de foto's spraken ons ook erg aan. En we dachten na al die dagen stad vinden we dat wel lekker. Maar nu ik alle reisverslagen aan het lezen was kwam ik nergens meer pinedale tegen en wel hoe mooi GT is. Dus ga toch maar voor 1 nacht GT extra of misschien 1 dag Yellowstone extra wat is beter?

@ Mariannne wat bedoel je met een overnachting tussen GT en Yellowstone waar zou je dan verblijven?

Op de website kijk ik steeds maar nog steeds niet betaalbaars vrij. We gaan geen 400 dollar betalen voor 1 nacht bij lake lodge want dat is volgens maps net zover rijden als west Yellowstone als ik kijk vanuit Old Faithfull.

We hadden voor Lovell gekozen om die dag meer tijd te hebben in Yellowstone park en omdat er in Cody al niets meer te krijgen was.
Maar het is een optie om die dag iets verder te rijden. Ik ga is kijken of we in de buurt van Shoshoni iets kunnen vinden.

@ Marianne vanuit Green River (Utah) rijden we via de 70 en de 15 naar Las Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen Grand Teton en Yellowstone heb je de Flagg Ranch. Daar heb je verschillende overnachtingsmogelijkheden.
In Yellowstone zelf heb je heel betaalbare mogelijkheden. Blijf kijken. Vooral bij Old Faithful is het goed te doen, onder de 150 dollar is mogelijk daar.
Als je vanuit Cooke City nog weer het park in gaat is Lovell niet gek.

De I70 is mooi maar de I15 niet. En dat stuk rij je ook al vanuit Las Vegas. Het zou mooi zijn om de ut12 te nemen. Maar dat kost wel veel meer tijd.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver

Bericht door ingrid1955 »

Hallo,

zoals Marianne aangeeft vooral blijven kijken voor nachtje Old Faithful. Niet alleen heb je 's morgens en 's avonds heel mooi licht, je hebt de geisers ook praktisch voor u alleen. Zelfs cabin met gedeelde badkamer is absoluut te doen.

Nachtje in of rond Jackson voor Grand Teton is een absolute aanrader.

Jacques
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

@ Marianne - Bedankt voor de tips ik ga zeker even kijken voor Flagg Ranch. En voor Yellowstone park blijven we de website in de gaten houden. Ons idee was om vanuit Cooke City terug het park in te gaan want ik dacht dat we anders te weinig tijd voor Yellowstone park zouden hebben. Maar misschien is het toch niet gek om die dag iets verder door te rijden dan Lovell om meer tijd voor Grand Lake te hebben. Dus dat gaan we nog eens bekijken.
De UT 12 is zeker een optie maar die hebben we 3 jaar geleden ook al gereden. Misschien dat via de 70 en de 89 en de 9 een optie is, is sneller dan de 12 en allicht mooier dan de 15. Maar dank voor de tip en we gaan dan wel zien hoe laat we opstaan en hoe we gaan rijden. En misschien Green River inruilen voor Salina hebben we ook meer tijd om een mooie route te rijden.

@ Jacques - Nachtje Jackson voor Grand Teton staat al op de planning. De twijfel die er nu is, is waar de nacht van Pinedale te pakken extra nacht Jackson en Grand Teton of extra nacht Yellowstone. We hebben nu namelijk 3,5 dag Yellowstone staan en 1 dag Grand Teton.

Weet iemand of de website usparklodging.com echt betrouwbaar is want daar hebben ze voor onze datums nog wel kamers in Old Faithfull en dat heeft toch echt wel onze voorkeur buiten West Yellowstone.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, blijf aub weg van die website. Ze kunnen niet garanderen dat er iets vrij is, en je bent dan jr reserveringskosten kwijt.
Via de officiële website kun je tot 30 dagen voor aankomst gratis annuleren. Ik zou dan ook tot 30 dagen voor aankomst regelmatig de beschikbaarheid checken.
De goedkoopste opties vind je bij Old Faithful (zowel de Inn als de Lodge en de Snowlodge), bij Lake Lodge en bij Roosevelt.
Qua verdeling zou ik een nacht Jackson en een nacht Flagg Ranch of Colter Bay wel mooi vinden maar 2 nachten Jackson is ook wel mooi.
Zie voor Jackson en Colter Bay ons 2015-verslag.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door IngridZw »

De rit van Lovell naar Grand Lake is wel erg lang. Zonder te stoppen minstens 8 uur. Om de rit wat te verdelen zou ik ook verder doorrijden. Het is jammer dat er zo weinig tijd overblijft voor RMNP.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

Bedankt weer voor de reacties.

We hebben nu toch weer een paar zaken aangepast.
Lovell is verplaatst naar Casper zodat we de dag naar Grand Lake minder hoeven te reizen en meer tijd hebben voor Grand lake.
We hebben nu ook een nacht Flagg Ranch geboekt en twijfelen nog om 1 nacht Colter Bay te doen ipv Jackson. Dit omdat Colter Bay de tent echt stukken goedkoper is dan Jackson.

@ Marianne ik had jullie 2015 verslag al eens gelezen maar goed dat je er nog op wees heb het nu opnieuw gelezen en weer tips uitgehaald.

Voor Yellowstone houden we de site goed in de gaten en hopen dat hier nog iets vrij komt.
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

Met behulp van alle tips en nadat we onze wensen nog eens onder de loep genomen hadden is het reisschema hier en daar nog aangepast.

Schema:
01. Maandag 27-05: Frankfurt - Denver
02. Dinsdag 28-05: Denver - Montrose (via Pikes Peak, Gunnison, Curecanti National Recreation Area)
03. Woensdag 29-05: Montrose - Salina (via Black Canyon of the gunnison national park)
04. Donderdag 30-05: Salina - Las Vegas (via de 24, 22, 12, 89, 9 en de 15)
05. Vrijdag 31-05: Las Vegas
06. Zaterdag 01-06: Las Vegas
07. Zondag 02-06: Las Vegas
08. Maandag 03-06: Las Vegas
09. Dinsdag 04-06: Las Vegas
10. Woensdag 05-06: Las Vegas - Salt Lake City (via Kolob Canyon)
11. Donderdag 06-06: Salt Lake City - Afton (in de ochtend de stad bezoeken en Antelope Island)
12. Vrijdag 07-06: Afton - Colter Bay
13. Zaterdag 08-06: Colter Bay - Flagg Ranch
14. Zondag 09-06: Flagg Ranch - Cooke City Silver Gate (blijven kijken voor Roosevelt lodge)
15. Maandag 10-06: Cooke City Silver Gate - Gardiner (blijven kijken voor Mammoth hot springs hotel)
16. Dinsdag 11-06: Gardiner - Old Faithfull lodge (yes is gelukt aanhouder wint)
17. Woensdag 12-06: Old Faithfull lodge - Saratoga (lange reisdag om zoveel mogelijk tijd te hebben in RMNP)
18. Donderdag 13-06: Saratoga - Grand Lake
19. Vrijdag 14-06: Grand Lake - Estes Park
20. Zaterdag 15-06: Estes Park - Denver (laat in de avond naar het hotel omdat we volgende ochtend vroeg vliegen)
21. Zondag 16-06: Denver - Frankfurt

Vragen:
Dag 2 - is dit te doen of is een andere route beter?
Dag 11 - is Twin Peaks de moeite om te bezoeken?
Dag 17 - ons plan is om via de 191 en de 26 Yellowstone uit te rijden omdat dit de snelste route is (6u30min) of is het mooier om via de 14 Yellowstone te verlaten (7u30min). Een keer een lange reisdag vinden we niet erg dit zijn we gewend.

Alvast bedankt weer voor de reacties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt de route via Cody of die via Dubois? Ik heb geen ervaring met die laatste, maar die schijnt wel mooi te zijn. Je kunt dan ook overwegen om je bezoek aan GT iets anders in te delen: eerst Colter Bay, dan Yellowstone, en dan de Flagg ranch. Maar dat is weer een hoop schuiven natuurlijk.
Wij reden in 2017 vanuit Old Faithful (met 1 l :wink: ) via Cody naar Casper; dat was, zeker tot aan Cody, een prachtige route.
Roosevelt is leuk maar in Cooke city zit je beter voor de Lamar Valley. En Mammoth of Gardiner maakt ook niet veel uit; ik denk dat je nu prima zit qua overnachtingen. Mooi dat OF gelukt is!
Je weet dat het tussen Colter Bay en de flagg Ranch maar ene half uur rijden is?
Na de Flagg ranch is een stop bij de Moose Falls, net in Yellowstone, een aanrader.,

Marianne
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

@ Marianne hartstikke bedankt voor je feedback elke keer dat helpt echt heel veel.

Je tip om GT op te splitsen is niet verkeerd maar het verblijf in Flagg Ranch kunnen we niet meer annuleren.
We weten dat Colterbay en Flagg Ranch dicht bij elkaar liggen maar dit is een bewuste keus omdat Colterbay heel veel goedkoper was dan Jackson.
En we komen in de loop van de dag aan bij Colterbay willen dan daar de wandelingen maken en volgende dag nog terug rijden naar Jenny Lake en dan daar wandelen en alles bezichtigen en eind van de middag naar Flagg Ranch rijden. Is wel wat dubbel rijden maar dat vinden we niet erg en zag dat er ook 2 routes met bezienswaardigheden richting Colterbay lopen dus kunnen we ze mooi beide rijden.

@ Marianne De Moose Falls staan al in ons roadbook opgenomen deze had ik al uit jullie verslagen gehaald.

@ Marianne - ik lees in jullie verslagen dat jullie vaak ergens wat kopen om te lunchen maar hoe houdt je dat vers. We hebben dit in 2016 ook geprobeerd in de koelbox maar doordat het ijs zo snel smelt waren de broodjes altijd nat en klef. Hoe houden jullie het vers en goed?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door stegeman »

Wij sliepen in comfort inn in Gardiner. Een van de beste hotels van onze reis vonden we. Herinner me vooral het goede ontbijt en mooie ruimte om te eten daar met allemaal ‘dieren’ om ons heen. In no time waren we bij de Mammoth hotsprings(een van de favorieten van mijn man),dus ik denk dat ik mooi in Gardiner zou blijven. De korte route ernaartoe is ook nog eens mooi.
Ps. Over het algemeen vonden we ontbijt slecht in Amerika (behalve daar) en hebben dit jaar bewust meerdere bij ons rondje zuidwest zonder gekozen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Franciscus »

Fam. Bos schreef:
12 apr 2019, 09:19
de broodjes altijd nat en klef. Hoe houden jullie het vers en goed?
Boter, beleg e.d. in de koelbox. Brood(jes) in een papieren zak, niet in de koelbox. Zorgen dat je een mes en bordjes bij de hand hebt en pas klaarmaken als je gaat eten. Wij zijn ook dol op de bagels die je in allerlei variaties kunt kopen (kaas en jalapeno!!) die hoef je niet eens te beleggen en eet je zo uit de hand.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

@ Franciscus. Broodjes zelf beleggen hebben we in 2016 ook geprobered maar boter en vlees dreef in het water kon ik niets meer mee. Dus koelbox met ijs is fijn voor drinken maar was bij ons voor het eten geen succes. Bagels is goed idee.

@ Stegeman. Dank voor de tip Gardiner ik denk dat we die zo gaan laten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien beter ijs (niet uit een motel :wink: ) of een betere koelbox? Bij ons drijft uiteindelijk ook wel alles in het water maar niet heel snel. Doosjes of ziplockzakjes zijn dan erg handig.
Wij kopen nooit belegde broodjes maar los brood, wat dus niet in de koelbix gaat. Het beleg blijft wel goed. Meestal hebben we voor de lunch alleen wat groente en fruit.
stegeman schreef:
12 apr 2019, 10:05
Ps. Over het algemeen vonden we ontbijt slecht in Amerika (behalve daar) en hebben dit jaar bewust meerdere bij ons rondje zuidwest zonder gekozen.
Bedoel je dan het (continental) ontbijt in een motel?
Ik moet zeggen dat ik het altijd geweldig lekker vind om een echt Amerikaans ontbijt te eten.
En dan kun je voor de lunch ook net wat minder toe.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Mr. Patrick »

@Fam. Bos Heb je het ijs los in de koelbox gedaan dan? Wij kopen op de eerste dag wat van die Zip-lock zakjes en doen daar bij de ijsmachine van het hotel (meestal illegaal :o ) ijs in en leggen die in de koelbox. 's Avonds water uit het zakje kiepen en 's ochtends nieuw ijs. Zakjes niet té lang hergebruiken, want als er gaatje in komt :cry:
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Coyote »

Ik kieper altijd een grote zak ijs van de Walmart in de koelbox. Wat droog moet blijven doe ik wel in een ziplock-zakje. :D

Wel zo handig en de boel blijft volgens mij langer koel dan met die kleine ziplock-zakjes met ijs. De koelbox leeg je in één keer en vult 'm weer opnieuw. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Felicitas »

Hier ook: zak ijs los in de koelbox, beleg in ziplock-zakjes. Vaak doen we deze ziplock-zakjes weer in een plastic tasje (de tasjes waarin je, heel milieuonvriendelijk, je boodschappen meekrijgt). De uiteinden van de grotere tasjes klemmen we tussen de koelboxdeksel zodat niet alles drijft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer