Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door ingrid1955 »

Fam. Bos schreef:
21 mei 2019, 17:30
07:30/08:00 – Reizen naar Petrified tree + bezichtigen
je gaat ook wel al de volgende dag spotten in Lamar, maar toch : moest het lukken toch beginnen met vroeg bezoekje Lamar Valley, vergroot de kansen op spotten.

Jammer dat er geen tijd is om de bijzonder mooie beartooth road die eigenlijk in cooke city begint te verkennen.

Veel plezier, en misschien wel tot in Cooke City, ben daar op 9 en 10 juni.

Jacques

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wel een heel gedetailleerde planning ... :wink:
Geen idee of het zo mogelijk is, kijk per dag wat je echt wilt zien, en welke dingen alleen als er voldoende tijd is. Ik denk dat je voor het eten, inchecken etc misschien wat te weinig tijd uittrekt, en de rijtijden zijn zoals Jacques al zegt heel erg afhankelijk van met name bizons op de weg. Oo zul je te maken kunnen krijgen met wegafsluitingen, daar hadden wij in juni 2015 erg veel last van.
De wandeling bij de Yellowstone picknick area vonden wij leuk om te doen, maar het was toen al ons 6e bezoek aan Yellowstone, of het voor een eerste bezoek interessant is weet ik niet.
Fishing bridge vind ik niet echt een doel op zich. Maar het is wel mooi om, zoals Jacques ook al zegt, een stuk richting cody te rijden. Je zult er zeker pelikanen spotten. Er zijn ook een aantal licnickplaatsen daar.

West Thumb zou ik zeker niet overslaan. Het is een klein maar heel mooi gebied. Een rangerwandeling daar is ook leuk om te doen.

Norris: wij vonden het bijzonder lastig om daar een parkeerplaats te vinden en de laatste keren dat wij er waren was er ook een deel afgesloten.

Kijk bij het geisergedeelte eerst in het visitor center wanneer de uitbarstingen verwacht worden.

Als je bij de OF Inn wilt eten moet je ruim op tijd reserveren. Of reken op een half uur wachttijd (niet verkeerd met een drankje op het balkon).

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Felicitas »

Mooie planning. Handig om van tevoren de tijdsduur in te schatten van de activiteiten. Volgens mij is het heel goed haalbaar. Ongetwijfeld zal het in de praktijk wel eens wat anders uitpakken of heb je zelf misschien toch zin om dingen anders te doen, maar dit plan is prima als houvast.

Op dag 16 zal inchecken zo vroeg denk ik nog niet mogelijk zijn. Meestal pas vanaf een uur of drie.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4004
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Loek »

Wat een strake planning, ik zou het daar benauwd van krijgen, maar ik begrijo dat er mensen zijn die het prettig vinden om elke minuut te plannen. Hou er echter rekening mee in Yellowstone dat er al een file staat als er een eekhoorn de straat oversteekt. Inchecken in een hotel kan binnen een half uur, als je de enige klant bent. Staan er 6 mensen voor je, kun je dat wel vergeten. En in Juni is het druk bij de hotel desks. Ik zou proberen de hoofdpunten te listen, en met enige flexibiliteit proberen die te volgen. Verwacht niet dat je een tijdschema minuut tot minuut kunt volgen.

Overigens, liggen de vliegtickets vast, onveranderlijk? Gezien de voorwaarden van je trip was het handiger geweest om een one-way te doen, beginnend in Las Vegas en eindigend in Denver. De prijzen van dit soort tickets zijn veelal niet duurder, en in jullie geval had je vier dagen uitgespard waarin je nu eerst naar Las Vegas moet rijden.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Trails »

Ook wij hebben een strakke en gedetailleerde planning voor onze reis in sept./okt. (hebben we eigenlijk altijd wel).
We houden ruime tijden aan voor het rijden met de camper en voor het wandelen.
Zo weten we ongeveer wat we kunnen doen/zien op een dag.
Dat wil echter niet zeggen dat we ons hier aan moeten houden. Als we ter plekke ergens geen zin in hebben dan doen we dat niet en we zijn flexibel genoeg om daar ook nog de route wat om te gooien.

Wij kijken onze route van tevoren al helemaal na op Google Maps en klikken op alles waar we maar op kunnen klikken. We vinden het zonde om er thuis achter te komen dat we mooie dingen hebben gemist. Daar is onze vakantie gewoon te kostbaar voor.
We hebben vaak genoeg mensen op campings gesproken die eigenlijk geen idee hadden waar ze waren en wat er te doen/zien was.
Er werd dan ook regelmatig gevraagd hoe wij die dingen weten. Tja, voorbereiding...
En... het mag je hobby maar wezen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door IngridZw »

Wow inderdaad een hele strakke planning van fam. Bos. Ik hou er ook van en heb van tevoren altijd een schema opgesteld maar ik heb inmiddels ook wel ervaren dat je soms ook flexibel moet zijn. Dat voorkomt irritaties als je bv onverwachts in een file komt te zitten. Of de eventuele reisgenoot(en) willen op een bepaalde plek iets langer verblijven dan de geplande tijdsduur. Of je vertrekt 's morgens later dan de bedoeling was etc. Je kunt je dan wel strak aan de planning willen houden maar de sfeer wordt er niet beter op. :wink: Geniet van het moment is dan de beste remedie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

Dank je wel allemaal weer voor de tips.

Het is zeker een gedetailleerde planning en we zullen misschien niet alles zo kunnen doen en af en toe afwijken. Alles zo gepland omdat we niets willen missen en het maximale uit de reis willen halen. Voor de reistijden heb ik overal extra tijd ingepland voor mogelijke file's in het park en onverwachtse zaken.
Ik snap dat voor veel mensen een gedetailleerde planning benauwend werkt maar voor ons geeft dat rust. Mijn partner heeft een vorm van autisme en is juist gebaat bij een goede planning en van te voren redelijk weten wat ons te wachten staat. En geeft hem meer rust als ik iets schrap dan dat ik ter plekke wat er tussen stop omdat er tijd over is.
Onze vorige Amerika reis werkte een gedetailleerd plan ook goed. Onze vakantie naar Polen had ik dat niet gedaan en dat gaf hem heel veel stress en onrust want hij wist niet wat hij kon verwachten of wat we gingen doen. Ter plekke dingen uitzoeken en nog bekijken wat gaan we doen werkt voor hem niet.

@Loek de tickets liggen vast we vertrekken as maandag al. En voor ons waren dit de goedkoopste tickets en we vinden die 4 dagen voor Vegas alleen maar lekker om in vakantiestemming komen en al een mooi stuk Colorado zien en autorijden is voor ons geen straf zien we als vakantie. We doen in Europa ook vaak roadtrips. Bijv. Wij zaten in Zuid Engeland en rijden dan op 1 dag even naar New Castle voor een voetbal match en volgende dag vanuit New Castle 1 een ruk terug naar Nederland.

@Felicitas - Dank voor de tip over het inchecken die pas ik nog aan.

@Marianne - West Tumb nemen we zeker mee. Deze staat gepland op de dag dat we Yellowstone verlaten en naar Grand Lake rijden. De wandeling bij Yellowstone picknick area had ik ook uit jullie verslag gehaald ik dacht mooie wandeling en misschien ff wat rustiger. Maar wie weet kiezen we daar toch voor wat anders.
Voor het stuk fishing bridge had ik gekozen voor het uitzicht op het meer. En richting Cody rijden paste nu niet echt in de planning tja keuzes keuzes. Maar ik ga dit nog ff bekijken.
We gaan zeker eerst even bij het visitor center langs voor de geysers.
Bedankt voor de tip voor OF Inn voor het eten zullen daar reserveren.

@Ingrid1955 - Dank voor de tip voor lamar maar weet niet of ik mijn partner elke ochtend al voor 7.00 uur zijn bed uit krijg. Dank ook voor alle andere tips ik ga kijken of ik meer tijd krijg ingepland voor Hayden valley en ga bij artist point zeker ff wat extra tijd tellen om daar dat extra stuk te lopen. West tumb staat in de planning op de dat we yellowstone verlaten. Wie weet tot in Cooke City. Fijne vakantie geniet ervan.

Nog 3 dagen echt super veel zin in.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door IngridZw »

Goede reis en heel veel plezier. Wordt vast fantastisch !
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Fam. Bos »

We zijn weer in Amerika.

Gister onze eerste dag wat was die mooi. Helaas we koud ben blij met de lange broek en trui. Een warme jas miste ik wel maar dat mocht de pret niet drukken.

@Felicitas - super bedankt voor de tip voor Georgetown en de guanellapass wat was dat mooi en indrukwekkend zeker met die sneeuw.
In Georgetown hebben we de treintour gedaan incl. zilvermijn bezocht. Dit is een aanrader erg interessant en indrukwekkend.

Nog veel op de planning hopelijk allemaal zo mooi als gister.

@Loek - ik snap de tip over de one way maar de dag van gister voor geen goud willen missen mijn man ook niet zo mooi en relaxt dit is voor ons nu echt vakantie rond touren door mooie gebieden. En wat is colorado mooi.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4004
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Fam. Bos: roadtrip Denver - Las Vegas - Yellowstone - Estes Park - Denver.

Bericht door Loek »

Ja, Colorado is mooi deze tijd van het jaar. Ik zit nu nog op het vliegveld van Halifax, maar vanmiddag ben ik ook weer terug en dan ga ik ook genieten van de Colorado zomer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer