Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JJ1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door JJ1987 »

Na veel meelezen op dit forum dan nu toch mijn eerste post. :)

Mijn vrouw en ik willen komende september naar het zuidwesten gaan. Nu hebben we een concept reisschema liggen. Ik twijfel of het een beetje logisch is zo, of dat sommige onderdelen wellicht beter anders kunnen. Ik sta open voor adviezen en tips! :wink:. Overigens ben ik 1x eerder in de VS geweest en heb in het zuidwesten SF, LA en de kustroute ertussen gezien, geen NP's dus. Mijn vrouw gaat voor het eerst.

Wensen en ideeen:
- We houden van stad en natuur, maar hoeven LA niet zo nodig te zien (ik ben er al eens geweest).
- We houden van hiken en willen in een aantal NP's wel de tijd hebben om het park te verkennen (ipv enkel highlights zien en doorr..)
- Het lijkt ons leuk zowel een auto en camper te huren.
- Een stuk highway 1 willen we graag wel meepakken, ook al doen we LA niet aan (ong. Monterey tot San Simeon)
- Parken waar we vooralsnog wat meer tijd willen zijn Yosemite en Zion. Vraagpunten zijn Arches en Grand Canyon.
- Eventueel kan de reis 26 ipv 25 dagen worden (maar dit is wel de max). Dan kan er nog ergens een dag bij.
- Plekken waarvan we twijfelen of we 'genoeg' tijd hebben zijn: SF, Yosemite, Zion, Grand Canyon. Zie hieronder.

Vragen
- Is 2,5 dag San Francisco voldoende? We willen ook de tijd nemen om rond te fietsen, Angel Island en Alcatraz bezoeken e.d.
- Hoe noodzakelijk is het om yosemite te mijden in het weekend? Op dit moment is de kans groot dat we daar wel in het weekend zijn, uitgaande van een heenvlucht op een maandag of dinsdag.
- We hebben nu 3 nachten rondom capitol reef en Arches. Ik vind het lastig te bepalen hoe lang we voor dit gebied 'moeten' uittrekken. Heeft iemand tips welke parken must see's zijn c.q. wat goede uitvalsbasissen zijn qua campings?
- Om de Grand Canyon goed te kunnen zien (incl. wat trails lopen, misschien helikoptervlucht), is 2 overnachtingen dan voldoende of krap?
- Het schema gaat nu uit van een rondje camper met de klok mee (LV-Zion-Arches-GC-Las Vegas). Heeft tegen-de-klok-in voor/nadelen of maakt dit weinig uit?

Schema:
1 NL - San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - San Simeon (auto)
5 San Simeon - Yosemite
6 Yos
7 Yos
8 Yos - Mammoth Lakes
9 Mam. - Death Valley
10 DV - Las Vegas
11 LV - Zion (auto inleveren, camper ophalen)
12 Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Capitol Reef
16 Cap. R. - Arches
17 Arches
18 Arches - Monument Valley
19 MV - Page
20 Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon
23 GC - Kingman
24 Camper inleveren in LV en vliegen
25 Aankomst NL
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: One way van SF naar Las Vegas, 25 dagen

Bericht door Markstaal »

Mooie Plannen!

In plaats van SF - San Simeon zou (wat een behoorlijke rit is) kan je ook naar Monterey rijden om daar bijvoorbeeld walwissen te spotten. Dit maakt de rit naar Yosemite de dag erna ook wat korter. Of deze overnachting skippen en ergens anders indelen.

De tijd voor Las Vegas vind ik zo wel erg beperkt.

Moab is meer dan Arches alleen, denk ook aan Canyonlands en Dead Horse SP. Hier zou een extra overnachting (in Moab) mooi zijn.

Dag 24 vind ik wel erg gehaast, als jullie vanuit Kingman nog naar Las Vegas moeten en de camper in moeten leveren en vervolgens nog moeten vliegen. Hoe laat is jullie vlucht? Ik zou de dag voordat jullie weer gaan vliegen al in Las Vegas zitten, dit maakt het wat rustiger.

Zion is erg mooi en 2 dagen kan je prima gebruikten, maar in jullie schema zou ik deze overnachting verschuiven naar Moab. De extra overnachting die jullie verder zouden kunnen indelen zou je dan aan het einde in Las Vegas kunnen zetten.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door stegeman »

Ik zou GC-LV doen zonder Kingman ertussen. Geeft rust voor vertrek.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door Trails »

En zo snel mogelijk beginnen met campings boeken!
Hou ook rekening met de enorme drukte in de parken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad snel campings boeken. Zion zal al niet meer lukken vermoed ik en Devils Garden in Arches zal ook wel vol zijn. In Zion heb je in het park nog South als alternatief.
Zoals gezegd zou een extra dag Moab welk mooi zijn. Voor SF is twee dagen normaal gesproken voldoende maar met Angel Island erbij wordt het misschien wat krap.
Yosemite zal in het weekend zeker drukker zijn dan daarbuiten maar het hangt van je plannen af en van je overnachtingslocatie of je veel last hebt van de drukte.
De overnachting in Kingman lijkt me niet nodig.

Marianne
JJ1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door JJ1987 »

Ja, snel knopen doorhakken inderdaad...

We gaan Kingman eruit halen, om zo nog een extra overnachting in Las Vegas te hebben. En we overwegen om te overnachten in Monterey / Carmel, waarbij we voorafgaand mogelijk nog een stuk doorrijden en de big sur meepakken (deze heb ik eerder niet kunnen zien tijdens mijn reis in 2011, aangezien dit deel toen was afgesloten). Dan maken we op een gegeven moment rechtsomkeert naar Monterey waarna we na een overnachting doorgaan naar Yosemite via de snellere (en schijnbaar mooiere?) directere route.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door MarjoleinB »

Dag 11 vind ik erg ambitieus.
Camper kan je vaak pas vanaf 13.00 ophalen (of je moet early bird boeken maar dat kost best wat geld), dan krijg je nog instructie, je moet je spullen inladen en waarschijnlijk nog boodschappen doen. Als je mazzel hebt kan je om 16.00 wegrijden. Om dan nog naar Zion te gaan is niet realistisch. Het is vroeg donker in september en je verliest een uur tussen Las Vegas en Zion.
Het zou eigenlijk handiger zijn om het hele stuk een camper te huren. Want dag 11 is zo een verloren dag met auto inleveren en camper ophalen.
Alleen mag je dan misschien niet door Death Valley en dat is ook zonde...
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door Roell23 »

Wij hebben afgelopen september vrijwel dezelfde route gedaan, wel volledig met de auto. Wij hadden ten opzichte van jullie route Sequoia en Kings Canyon er nog bijgepland en hadden in totaal 23 dagen. Wij hielden iets meer van natuur dan van de steden.

Wij zijn maar één volledige dag in san Francisco gebleven. In die dag hebben we alle highlights gezien, een fietstocht gemaakt over de brug en de Alcatraz Nighttour gedaan. Die dag extra hadden we vast goed kunnen vullen, maar we hadden andere zaken die we nog liever wilden zien.

Waarom maak je van dag 10 geen rijdag waarop je de camper ophaalt en dan mogelijk nog doorrijdt naar bv St. George? Dat brengt je de dag erna een stuk dichter bij Zion en dan win je een dag die je bij Moab of aan het einde in Vegas erbij kunt zetten. Het zou ook mooi zijn als je Valley of Fire nog ergens in kunt passen.

Verder zou ik overwegen om de tweede dag Zion aan het in de loop van de middag al richting Bryce te rijden. Anders worden de dagen erna wel heel erg krap. Je kunt dan twee nachten in de buurt van Bryce slapen en je hoeft dan niet over de UT12 en door Capitol Reef te racen. Dat doe je sowieso al, maar op deze manier zie je echt maar weinig van die plekken. De tijd voor Moab ks naar mijn mening prima. Kijk eens naar de wandeling in Fiery Furnace, je kunt mee op een ranger-guided walk, maar je kunt ook zelf een permit kopen en gaan wandelen. Let wel op, je kunt gemakkelijk verdwalen in dit gebied. Als je weinig ervaring hebt met wandelen daar zou ik de ranger-walk aanraden, die kun je reserveren op de site van de NPS.

Page hadden wij in één middag gezien, we zijn de ochtend erna naar Antelope Canyon geweest. Heb je in die regio nog een ander doel dan Horseshoe Bend en Lake Powell? Wil je bv. het meer op? Als je dat niet wil zou ik die dag ergens anders plaatsen.

In de Grand Canyon hebben wij één overnachting gehad. We hadden in eerste instantie bedacht om er twee te doen, maar met een kom je er prima, tenzij je zowel een stuk de canyon in wilt lopen als een helikoptervlucht

Ik zou de extra nachten die je bespaart aan het einde in Las Vegas erbij zetten. Een stad die je naar mijn mening gezien en ervaren moet hebben.

Hoe dan ook, welke keuzes je ook maakt, je hebt een prachtige reis voor de boeg. Lees je goed in op deze website en bepaal wat je wil. Ik zou aanraden om snel knopen door te hakken en in ieder geval (voorlopig) accomodaties /campings vast te leggen, dat kan je behoorlijk wat (verloren) reistijd besparen. Vaak kun je ook nog gratis annuleren.
JJ1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door JJ1987 »

De route is wat aangepast, waarbij we ervoor kiezen niet Arches mee te nemen, en op andere plekken wat meer tijd te hebben. We hebben 3 dagen extra in te passen. Op dit moment gaan we uit van 1 dag / nacht Seqoia, 1 Page en nog 1 nader ergens toe te voegen dag (zie dikgedrukte tekst'.

We denken aan een extra dag Grand Canyon of bijv Bryce / Capitol Reef.

Ik hoor graag of er iemand tips heeft hierover, of de planning in het algemeen. Enorm bedankt voor het meedenken alvast :wink:

dag Plaats / route
1 A'dam-SF
2 SF
3 SF
4 SF
5 SF-Monterey
6 Monterey - Cambria of San Simeon
7 Cambria / San - Seqoia NP
8 Seqoia - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Mammoth Lakes
12 Mammoth lakes - Death Valley
13 Death Valley - Las Vegas
14 LV - Zion (camper in de ochtend ophalen)
15 Zion
16 Zion
17 Zion - Bryce
18 Bryce - Capitol Reef
19 Capitol Reef - Mon. Valley
20 EXTRA
21 Mon. Valley - Page
22 Page
23 Page - Grand Canyon
24 GC
25 GC-LV
26 LV camper inleveren
27 Vliegen in de ochtend
28 Aankomst NL
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door stegeman »

De 2 extra dagen bij Sequoia. Lijkt me een prachtig park waarvoor je wel de tijd moet hebben. Anders geen nut heen te rijden. SF kan wel dagje minder lijkt mij. Vegas einde extra dag?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door Markstaal »

Een extra nacht bij Capitol Reef is wel mooi, je kan je hier prima een volle dag vermaken. Wij baalden achteraf dat we geen 2 nachten hadden hier.
Door 2 nachten Capitol Reef te doen heb je ook genoeg tijd om de UT-12 te rijden.

In het schema zie ik al 2 nachten GC staan dus lijkt me niet nodig om hier 3 van te maken.

Verder sluit ik me aan met de opmerkingen van stegeman.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om eerst even aan te geven of je in het eerste stuk nog iets kunt toevoegen. Of ligt de camperhuur nog niet vast? Heb je ook nog geen campings geboekt?
Maw is alles nog mogelijk?

Marianne
JJ1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door JJ1987 »

We hebben grand canyon geboekt. Maar camper en veel Campground enz moet nog, dus we zijn (op dit moment nog ) flexibel. Zelfs grand canyon is nog te annuleren natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JJ1987: one way van SF naar Las Vegas, 25 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Als de camper niet vastligt dan zou ik een extra nacht Sequoia doen. Of sla Sequoia over en ga in Yosemite naar de Mariposa Grove. Als je naar Sequoia gaat kijk dan alvast naar accommodatie daar. De cabins in Grant Grove Village liggen mooi voor zowel Sequoia als Kings Canyon. Kijk ook alvast nasr accommodatie in Yosemite. Voor de mogelijkheden in het park zie www.travelyosemite.com.

Ik zou ook een extra nacht Capitol Reef mooi vinden. En misschien een extra nacht Las Vegas? Of maak een stop bij Valley of Fire.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer