Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Onze 5 weken durende camper rondreis zal plaatsvinden in september 2019.
Wij houden niet van steden, dus is de bedoeling, dat we er om heen reizen.
Verder reizen we heel relaxed, dus geen gejakker.
Graag advies over de route (volgorde van plaatsen). De getallen achter de plaatsen geven het aantal nachten aan. Data van Grand Canyon en Zion staan dus vast.
San Francisco 1
Gilroy 1
Monterey 1
Morro Bay 1
Sta Barbara 1
Barstow 1
Joshua Tree 2
Lake Havasu 1
Seligman 1
Grand Canyon 2 (Mather Campground gereserveerd)
Page 2
Monument Valley 2
Moab 3
Goblin Valley 1
Canonville 1
Bryce 2
Zion 3 (Watchman greserveerd)
Valley of Fire 1
Death Valley 1
Sequoia 1
Mammoth Lakes 2
Yosemite 2
Nabij San Fransisco 1
San Fransisco 1
We willen Campground Canyonlands Moab reserveren, maar de betaling lukt niet.Wie heeft raad?
Yosemite gaan we proberen te reserveren in mei.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door stegeman »

DV - Sequaia- ML- Yosemite. Dat gaat niet. Je kunt sequoia namelijk niet van rechts in. En dus ook niet rechts sequoia uit richting ML. Kijk maar even op een kaart of Google maps. Sequaia 1 nacht zou ik ook niet doen. Wij gaan ook in september! Maar slaan sequaia helaas over (kwestie van niet alles kunnen in een paar weken). Maar als we het park wel aan zouden doen dan wilden we dolgraag 3 nachten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben een mooie, rustige route.
Zoals al gezegd is dat uitstapje naar Sequoia echter niet mogelijk op deze manier.
Verder doe je het hier en daar wel erg rustig aan. Twee nachten Moniumnet Valley zijn eigenlijk niet nodig; mooier is dan om nog een extra nacht Moab te doen; daar kun je ontzettend veel doen. Je hebt daar nog geen camping? Een nacht in Arches (Devils CG) zou wel mooi zijn. Wat lukt er precies niet met de betaling van Canyonlands?
Verder zou ik ook een of twee nachten Capitol Reef doen. Cannonville lijkt mij geen toegevoegde waarde te hebben, wat is de bedoeling daarvan? Je zit vlak bij Bryce, en daar zijn twee nachten al heel mooi.
Ik vind het stuk tussen Santa Barbara en de GC ook wel heel rustig; het zal daar warm zijn, en zoveel is er niet te doen onderweg. Misschien een dag langer aan de kust blijven? Ik zou daar wel zo snel mogelijk maar campings kijken. Die zijn daar snel volgeboekt. Of rij via Sedona naar de GC.
Waarom Barstow? Dat ligt niet op de route naar Joshua Tree. Met twee nachten Santa barbara kun je daar vroeg vertrekken en in 1 dag naar Joshua Tree rijden.

Eigenlijk wel jammer dat je Las Vegas niet aandoet. Ook al hou je niet van steden, het is toch wel leuk om eens te zien.

Het is handig om voor Yosemite een maand eerder (dus op 15 april, 16.0 uur) te oefenen met reserveren. Je bent er na 15 september?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door PSVwally »

Als je sequoia mee wilt pakken zou ik wat nachten eruit halen
- barstow, want je kan makkelijk van Santa Barbara naar Joshua tree op 1 dag evt via calico in Barstow
- Lake Havasu of Seligman. Maar een keuze tussen deze 2 zou ik zeggen
- Cannonville? Ga direct naar Bryce

Dan kan je Sequoia een aantal dagen inplannen na Yosemite en vanuit daar naar SF terugrijden, scheelt een uurtje.

Verder zou ik Goblin Valley gewoon aandoen tussen Moab en Capitol Reef en daarna gewoon op de fruita camoing proberen te staan. Je zou dan die ene nacht sequoia die je al had staan nog voor CR kunnen inzetten. Of 1 van de nachten Monument Valley, daar heb je eigenlijk aan een paar uur wel genoeg dus 1 nacht is prima, maar zo groot is dat ook weer niet.

Mag je met je camper door death valley?
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Dank jullie wel voor de reacties!
Wij hebben 2 keer een reis door Canada gemaakt en nooit iets gereserveerd. En ook nooit problemen gehad.
Al lezend over Zuidwest Amerika werden we een beetje nerveus over de drukte op de campings en hebben een paar data toch maar gereserveerd. Een beetje tegen onze instelling in, maar moeten zoeken naar een plekje en dan niets vinden, is ook niet leuk.
Hieronder heb ik een aangepast schema gezet met de data.
-Canyonlands : bij het reserveren komt steeds te staan "unvalid amount" . Andere betalingen zijn prima gelukt, dus waar het aan ligt??
-Hebben jullie camping suggesties voor aan de kust? Heb veel recensies gelezen, maar ook heel verschillende.
- In het schema staan een aantal data met vraagtekens. Misschien ideeën?
-Denken jullie, dat het logisch is om Sequoia en Yosemite in deze volgorde te zetten?

Kortom veel vragen.....maar we hebben nog even tijd.


4 sept San Fransisco 16.50 Hotel Red Roof 777 Airport Bld Burlingametel 1 650 342 7772
5 sept Gilroy (1899Sth Norfolk St, San Mateo Tel 1 650 557 9201Cruise America)
6 sept Carmel /Monterey
7 sept Morro Bay
8 sept Sta Barbara
9 sept Sta Barbara
10 sept Joshua Tree Hidden Valley campground
11 /9 Joshua Tree
12 /9 Lake Havasu of Seligman
13 /9 ??
14 /9 Grand Canyon Mather Campground pl 88gereserveerd
15 /9 Grand Canyon
16 /9 Page Page Lake Powel Campground
17 /9 Page
18 /9 Monument Valley The View Campgr/Gouldings Lodge ($55)
19/9 Moab
20/9 Moab Canyonlands Campground($63)
21/9 Moab
22/9 ???
23/9 Capitol Reef Fruita campgr
24/9 Capitol Reef
25/9 Bryce Ruby’s Inn $47
26/9 Bryce
27/9 Zion Watchman plaats 22A 22A B19 gereserveerd
28/9 Zion
29/9 Zion
30/9 Valley of Fire Atlatl Rock Campground $30
1/10 Mammoth Lakes
2/10 Mammoth Lakes
3/10 Yosemite 15 mei 4 uur boeken
4/10 Yosemite
5/10 Sequoia
6/10 Sequoia
7/10 San Fransisco
8/10 San Fransisco
9/10 terugvlucht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Het is heel jammer dat je op het laatst zo weinig tijd hebt, terwijl je elders meer dan genoeg tijd hebt. Je bent ook wel laat in het jaar bij Yosemite en Sequoia. Ik denk dat ik Sequoia zou laten vallen, en een dag bij Yosemite en een bij Death Valley zou zetten. Die laatste wil je toch niet overslaan?
De route andersom zou niet zo gek zijn, dan heb je wat meer kans op lekker weer in de sierra's. Als je Zion nog kunt verplaatsen zou ik daar serieus over nadenken. Bij de GC zal altijd wel plaats zijn vermoed ik.

Bij Moab kun je voor een nacht ook eens kijken naar een camping bij Dead Horse Point SP.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 apr 2019, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door jojostravelusa »

Je hebt weinig tijd in Valley of Fire. De campings daar zijn first serve first come en zeer populair. Heb je ook een alternatief in gedachte? Toen wij er vorig jaar in april waren was alles mudjevol om 11 uur 's ochtends. Wij hadden gelukkig net het allerlaatste plekje, maar er stond bij de ingang al een bord met verwijzing naar de camping Echo Bay bij Lake Mead, op 17 mijl afstand.
Vanuit Zion is het tenminste 2,5 - 3 uur rijden naar Valley of Fire, dus dan zul je vroeg op pad moeten gaan die dag, wil je een plekje op de camping kunnen bemachtigen en ook nog wat in het park doen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door covri »

jojostravelusa schreef:
04 apr 2019, 14:55
Toen wij er vorig jaar in april waren was alles mudjevol om 11 uur 's ochtends.
Wij waren er vorig jaar 11 mei aan t eind van de ochtend en er was plaats genoeg. :D
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door BonnyR »

JanenTineke schreef:
03 apr 2019, 22:28

We willen Campground Canyonlands Moab reserveren, maar de betaling lukt niet.Wie heeft raad?
Als je deze camping wilt, kun je proberen via hun FB pagina contact op te nemen.Wij hebben met ze gemaild en kregen informatie. Toen we daarna vroegen wat de prijs per nacht was of we één van de 3 uitgekozen sites konden reserveren, hebben we niets meer teruggehoord. Het lukte nl. ook niet via hun site om dingen geregeld te krijgen.
Dan ben ik snel klaar en we hebben dus maar de KOA geboekt. Helaas waren de State parken al helemaal vol.Wij houden wel een BLM campground in gedachten, mochten we eerder in MOAB aankomen
Dit is ook een overzichtelijk site.
https://www.discovermoab.com/campgrounds/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Hallo allemaal,
Dankjewel BonnyR, ik twijfelde al aan mezelf, omdat boeken niet lukte. Ik probeer het vanavond nog via de chat. En anders maar een andere camping, inderdaad. Liefst wel een beetje in de buurt van Moab.

We zijn druk bezig met het vaststellen van de route.
Met jullie hulp lukt het vast.
De route omdraaien vanwege grotere kans op beter weer in de Sierra's is geen optie, want we hebben toch maar een aantal campings geboekt voor de zekerheid
We zien wel. In Canada hadden we de eerste keer alleen maar zon in september/oktober en de tweede keer (ook in september/oktober) 4 dagen (van de 5 weken!) sneeuw. Nu zitten we een stuk zuidelijker, dus we hopen, dat het meevalt. Alleen de Tioga pas zal waarschijnlijk gesloten zijn.
Wel zit ik nog een beetje met het eerste stuk langs de kust. We doen dit inderdaad heel rustig aan, maar willen wel graag tips van jullie over campings. Ze hoeven niet pal aan de kust te liggen, alhoewel: 1 of 2 wel, omdat we goede ervaringen hebben met het rijden langs de noordwest kust.
We zijn druk aan het puzzelen, maar volgende week komt het er niet van. Dus dan zal ik niet altijd (meteen) reageren op berichten. Het is dus geen desinteresse, als ik volgende week niet meteen reageer.
Maar we laten jullie natuurlijk weten, wat het uiteindelijk is geworden.
Tips, altijd welkom!!
Oja. We maken gebruik van de kaart: Amerika Zuidwest van de ANWB. Iemand ervaring met een betere kaart?

Tineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Je zit wel zuidelijker, maar het gaat natuurlijk om de hoogte.
JanenTineke schreef:
05 apr 2019, 10:40
Alleen de Tioga pas zal waarschijnlijk gesloten zijn.
Ik weet niet waar je dat op baseert? Hij is normaal gesproken open in oktober.

Wat campings langs de kust betreft: wij vonden Big Sur mooi; er zijn verschillende campings daar in de omgeving, zie bijvoorbeeld http://www.bigsurcalifornia.org/camping.html voor en overzicht.

In Moab heb je ook nog Moab RV Resort. Het mooie van Canyonlands is wel dat het midden in Moab ligt.

War betreft de reserveringen; je kunt altijd annuleren natuurlijk; dat kost je een kleine fee, maar als het beter uitkomt met je route is die fee natuurlijk niet onoverkomelijk.

Ik ken de ANWB kaart niet, maar wij zijn altijd erg te spreken over de Hallwag kaarten (nr 5 en 6). En ter plekke schaffen we altijd AAA-kaarten aan; die zijn voor ANWB leden gratis te krijgen bij AAA-kantoren. Die kaarten geven ook de scenic routes weer, en handige zaken als picknickplaatsen en campings.

Wat de route betreft zou ik het laatste stuk zo doen (als DV wel de bedoeling is):

1/10 Valley of Fire - Death Valley
2/10 Death Valley - Mammoth Lakes
3/10 Mammoth Lakes
4/10 Mammtoh Lakes - Yosemite
5/10 Yosemite
6/10 Yosemite
7/10 Yosemite - San Francisco

Op 7/10 kun je dan langs de Mariposa Grove voor de sequoia's.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door AnitaV »

De campings langs de H1 zijn aan de prijs.
Bij Monterey hadden we het plan te overnachten bij Chaparral Campground-Laguna Seca Raceway. Iets verder weg van Monterey. Er waren dat weekend, dat wij er wilden overnachten races en dan kan je niet op de campground.
De state parks hebben ook vaak campings. Ken je Campendium en Rv Parky? Dan typ je een plaats in en komen er campgrounds te voorschijn.
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Dank voor alle zeer bruikbare tips, Marianne. We hebben hier veel aan.
Tineke
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Na een weekje vakantie, meld ik me weer op het forum voor wat advies.

Na wat gepuzzel hebben we de route "klaar", maar hebben we nog een paar vragen:

-we blijven 2 nachten in of in de omgeving van Joshua Tree NP, daarna staat Grand Canyon op de route. Maar we hebben na vertrek uit Joshua Tree 3 overnachtingen de tijd voor we aankomen in Grand Canyon (Mather Campground). Welke route raden jullie aan?

-Na ons vertrek uit Zion (Watchman) op 29 september willen we een overnachting op weg naar Valley of Fire, waar we 30 september willen kijken op Atlatl Rock Campground. Graag advies over een mooie route en plek om te overnachten.

-Heeft iemand een idee voor een handige camping bij San Fransisco voor de laatste nacht, waar we de camper kunnen opruimen en "schoonmaken"?
We moeten de camper inleveren bij Cruise America, San Mateo in San Fransisco. We vliegen om 14.55 uur terug naar Amsterdam.

-Denken jullie, dat het nodig is om Antelope Canyon (Lower Canyon) van tevoren te boeken? We zijn daar omstreeks 19 september.

Zo lezend en uitzoekend krijgen raken we steeds meer in de stemming voor onze reis in september! Prachtig, om al de verhalen te lezen en de foto's te zien.

Bedankt alvast voor het meedenken!
Groeten van Tineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien zijn twee nachten Sedona iets op weg naar de Grand Canyon?
Antelope Canyon moet je zeker reserveren.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Trails »

JanenTineke schreef:
19 apr 2019, 20:01
Na ons vertrek uit Zion (Watchman) op 29 september willen we een overnachting op weg naar Valley of Fire, waar we 30 september willen kijken op Atlatl Rock Campground. Graag advies over een mooie route en plek om te overnachten.
Wij stonden in 2017 op Virgin River Canyon campground. Schitterende ligging en lekker rustig.
https://www.blm.gov/virgin-river-canyon-recreation
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Onderweg zouden jullie Snow Canyon SP nog kunnen bezoeken. Echt de moeite waard.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door IngridZw »

JanenTineke schreef:
19 apr 2019, 20:01
-we blijven 2 nachten in of in de omgeving van Joshua Tree NP, daarna staat Grand Canyon op de route. Maar we hebben na vertrek uit Joshua Tree 3 overnachtingen de tijd voor we aankomen in Grand Canyon (Mather Campground). Welke route raden jullie aan?
Als je 3 nachten te besteden hebt is voor mij de mooiste optie Sedona. Wij hebben ook die route gereden. Prachtige omgeving waar je je best een volle dag kunt vermaken. De 89a (scenic route naar Sedona) is ook erg mooi.
Joshua Tree - Kingman
Kingman - Sedona
Sedona
Sedona - Grand Canyon
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Volgens mij zijn we er uit.
Onze reis wordt als volgt:
4 sept San Fransisco
5 sept Gilroy
6 sept omgeving Big Sur
7 sept omgeving Big Sur
8 sept Santa Barbara
9 sept Joshua Tree
10 sept Joshua Tree
11 sept Kingman
12 sept Sedona
13 sept Sedona
14 sept Grand Canyon
15 sept Grand Canyon
16 sept Page
17 sept Page
18 sept Monument Valley
19 sept Monument Valley
20 sept Moab
21 sept Moab
22 sept Moab
23 sept Capitol Reef
24 sept Capitol Reef
25 sept Bryce
26 sept Bryce
27 sept Zion
28 sept Zion
29 sept Virgin River
30 sept Valley of Fire
1 okt Death Valley
2 okt Mammoth Lakes
3 okt Mammoth Lakes
4 okt Yosemite
5 okt Yosemite
6 okt Yosemite
7 okt San Fransisco
8 okt San Fransisco
9 okt terugvlucht om 14.55 uur
Mochten er nog suggesties zijn, dan horen we het graag van jullie.
Geweldig om hulp te krijgen van zoveel mensen! Bedankt.
We hebben uiteindelijk Canyonlands telefonisch gereserveerd. Via hun site lukte niet: tot de betaling lukte het. Maar bij het invullen van de creditcard gegevens (iets dat verder nergens problemen opleverde!) stagneerde het. Telefonisch was het geen enkel probleem.
Antelope Canyon gaan we reserveren.
Groeten van Tineke
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door PSVwally »

Mooie trip gaat t worden hoor :thumbup:

Ik zou 7 september al wel wat verder rijden in de tichtibg van San Simeon/Morro Bay. Anders heb je weinig ‘stoptijd’ tot aan Santa Barbara.

Persoonlijk zou ik de 2e nacht MV ook al iets noordelijker zetten dan kan je bv nog Gooseneck SP en het Needles deel van Canyonlands NP meepakken. Of Mesa Verde NP.
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Je tip over de kust gaan we opvolgen, PSVWally, dankjewel.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer