Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JanenTineke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door JanenTineke »

Kan iemand uitleggen waarom de drie Pines Campgrounds in Yosemite zo gewild zijn?
Er zijn toch meer campings in dit gebied, bijv. Tuolomne Meadows?
We hebben de route nu klaar en een behoorlijk aantal campings gereserveerd, maar wel een beetje met een bezwaard hart, omdat we overal lezen over de enorme drukte en volle campings. Is dit echt zo of kunnen jullie ons gerust stellen?
We hebben dit helemaal niet ervaren tijdens onze rondreis door Montana, Wyoming, Idaho, Oregon ,Washington en Canada vorig jaar. Niks gereserveerd en overal plaats. Dat voelde heel vrij.
We zijn in Nederland natuurlijk wel wat drukte gewend, maar hopen op een rustige reis.
Groeten van Tineke.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Pleank »

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar de Pines-campgrounds liggen midden in de vallei en dus het meest centraal. Tuolumne Meadows slapen we ook een nacht, maar die camping ligt op 2600 meter hoogte in de bergen, op een veel minder centraal gelegen plek. Als je van daaruit de vallei (de meest bekende en bezochte plek van Yosemite) wilt bezoeken ben je volgens mij zo een uur (enkele reis) onderweg. Ook andere campings buiten de vallei/buiten het park ben je toch al gauw een uur enkele reis onderweg, dat leek ons heel onhandig.

Het zal ook komen omdat de campings verreweg de goedkoopste opties zijn als je in de vallei wilt overnachten. Wij kamperen niet overal, maar in Yosemite zeker wel. De overige accommodaties in de vallei zijn erg duur.

Kortom; locatie, locatie, locatie. Denk ik :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Een nacht Tuolumne Meadows is wel mooi maar je hebt ook al twee nachten in Mammoth Lakes gepland. Dat is aan diezelfde kant van Yosemite. Veel bezienswaardigheden zijn in de vallei dus als je daar naar toe wilt is een overnachting in de vallei aan te raden. Je kunt dan alles in de vallei met de shuttlebus bereiken.
De campings zijn ruim. Dus ook al zijn ze vol dan nog valt het met de drukte wel mee.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons verblijf in de vallei en aan de oostkant van het park. En zie ons 2017-verslag voor ons verblijf op North Pines.
Kijk ook eens op de NPS site onder maps voor de kaart van het park en de afstanden naar de vallei vanuit diverse plaatsen. Zie daarvoor onder directions.
Het is van Tuolumne Meadows naar de vallei zeker 1,5 uur rijden.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door TinekeenJan »

Dit is, hoe we de reis gaan doen:

4 sept San Fransisco
5 sept Gilroy
6 sept San Simeon
7 sept ??
8 sept omg Santa Barbara
9 sept Joshua Tree
10 sept Joshua Tree
11 sept Kingman
12 sept Sedona
13 sept Sedona
14 sept Grand Canyon
15 sept Grand Canyon
16 sept Page
17 sept Page
18 sept Monument Valley
19 sept Monument Valley
20 sept Moab
21 sept Moab
22 sept Moab
23 sept Capitol Reef
24 sept Capitol Reef
25 sept Bryce
26 sept Bryce
27 sept Zion
28 sept Zion
29 sept Zion
30 sept Valley of Fire
1 okt Death Valley
2 okt Mammoth Lakes
3 okt Mammoth Lakes
4 okt Yosemite
5 okt Yosemite (niet geboekt)
6 okt Yosemite
7 okt ??
8 okt Castro Valley
9 okt terugreis
Rustig tempo, zonder bezoek aan grote steden. Dat is ook, hoe we onze reis door Canada en onze reis door Noord Amerika gedaan hebben.
We hebben alleen 11 september (Patriot Day) in onze periode zitten.
Anthony Chabot tips! Bedankt.
De grotere parken hebben we geboekt: Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion, Yosemite en de eerste en laatste nacht kamperen liggen allemaal vast. De rest komt onderweg dan wel.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door TinekeenJan »

Mijn andere topic over deze reis onder de naam "TinekeenJan "is gesloten door de moderator.
Ik heb een topic geopend onder de omgekeerde naam, omdat ik met geen mogelijkheid meer kon inloggen op de andere. Ook mijn pogingen dan maar een nieuw wachtwoord aan te vragen liepen uit op stilte van de kant van de beheerders. Mijn pogingen om contact te zoeken liepen ook op niks uit.
Ik heb ook aangegeven, dat ik daarom onder bijna dezelfde naam (alleen omgedraaid) verder ga op het forum. Nu is mijn nieuwe topic gesloten en de oude staat nu open. Maar.....heb ik dan wel het goede wachtwoord???? Waarschijnlijk niet. Dus eenmaal uitgelogd, kan ik niet meer op het forum.

Ik zou graag zien, dat deze topic gesloten wordt en dat de andere open blijft. Kan dat geregeld worden?

Vriendelijke groet, Tineke.

Opmerking moderator

Omdat er twee topics over dezelfde reis zijn, is deze gesloten:
er wordt verder gegaan in topic: Reis TinekeenJan: 35 dagen camperrondreis San Francisco.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JanenTineke: graag advies over deze camper rondreis van San Francisco naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Tineke, het maakt toch niet uit welk topic open blijft? Je kunt in elk topic posten.

Marianne
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer