Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kroon
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:20

Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Kroon »

Hallo Amerikakenners!

Wij gaan in sep-okt voor het eerst met de camper op reis. We hebben twee kids van 3 en 1,5 jaar oud. We zijn benieuwd naar jullie advies mbt de opzet van onze reis. Dit is onze globale routeplanning:

1. Aankomst SLC
2. Ophalen camper, doen boodschappen, klein stukje rijden richting Yellowstone
3. Rijden naar west Entrance Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Grand Teton
8. Grand Teton
9. Rijden naar Flaming Gorge
10. Rijden naar Moab
11. Arches
12. Canyonlands
13. Capitol reef
14. Monument Valley
15. Grand Canyon
16. Page
17. Bryce Canyon
18. Zion
19. Zion
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Rijden via Death Valley naar Mammoth Lakes
23. Yosemite
24. Yosemite
25. Yosemite
26. Rijden naar SF
27. Inleveren camper

We hebben campsite Yellowstone al geboekt en weten dat we Yosemite ook moeten regelen.
Als jullie dit schema zien: is dit te krap/ruim gepland en is deze planning ook geschikt met kleine kids?

Is het verstandig om de andere campsites vast te leggen? Stel dat als je 3 dagen van tevoren het wil vastleggen, zou dit naar jullie idee dan nog lukken? We hebben een 30ft camper.

Super bedankt voor het meedenken! We hebben tot nu toe door het lezen van de onderwerpen al veel opgepikt.

Groeten Kiki en Martijn.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie route.
Wel een opmerking. Van Capitol Reef t/m Bryce NP vind ik het wel wat gehaast eerlijk gezegd. Het lijkt nu alsof je op veel plekken een volle dag hebt maar in werkelijkheid heb je in dat stuk overal maar 1 overnachting. Persoonlijk zou ik Capitol Reef eruit halen t.g.v. een extra dag Page zodat je in dat gedeelte even een rustmoment creëert. Ook wel prettig voor de kids.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Trails »

Wij zijn in 2017 ook in september/oktober met een camper geweest.
We hadden toen vrij veel campings geboekt en kwamen ook regelmatig campings tegen die vol waren.
Dit jaar gaan we ook weer in diezelfde periode en de campings die te reserveren zijn hebben we dan ook gereserveerd.
Het geeft ons rust in de wetenschap dat we een plekje hebben en niet al vroeg in de middag op zoek moeten naar een camping.
We hebben nu alle tijd om schitterende plekken uit te zoeken met behulp van satellietbeelden en ook de site: https://www.campsitephotos.com/

Zo hebben we dan alle tijd en vrijheid om op een dag te doen/zien wat we willen, zonder die verspilling van tijd om op zoek te moeten.

Met name in de NPS parken geldt: hoe grote de camper hoe minder plekken er zijn.
Hou er ook rekening mee dat je in de grotere en bekende NPS parken je camper wel eens niet zou kunnen parkeren. 30 ft is tenslotte toch 10 meter lang.
Dat was in 2017 onze grootste ergernis. Vaak worden de parkeerplaatsen voor campers in beslag genomen door personenauto's. :cry:
Nu gaan we dan ook die parken beslist niet bezoeken en hebben gekozen voor andere mooie parken en natuurgebieden.
Kroon
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:20

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Kroon »

Hi Ingrid, dank je wel voor je advies. Je hebt denk ik gelijk dat het te gehaast is. Ik ga me even inlezen in dat stuk van de reis zodat we idd meer rust kunnen creeeren.
Kroon
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:20

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Kroon »

beste familie Schouten Janssen, het bevestigt idd ook mijn gevoel dat het fijner is om te boeken i.p.v. op de bestemming zelf. Zeker als ik lees dat de plekken vaak vol zijn. Ik heb jullie website ook beken. Goede tips! Dank je wel voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind jullie route behoorlijk vol. Zeker met kleine kinderen is het we fijn om op meerdere plaatsen wat langer te blijven. Schrijf de route eens uit in een van-naar schema. Dan zie je beter waar je een volle dag hebt. Het lijkt nu rustiger dan het in werkelijkheid is.
De rit van Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes is veel te ver voor 1 dag.

Hou er rekening mee dat de dagen kort zijn in september.

Marianne
Kroon
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:20

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Kroon »

We gaan zeker de route uitschrijven. Want de eerdere reacties hebben ook aangegeven dat het te vol is.
Wat zou jij adviseren van Las Vegas naar SF?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

In en van-naar schema ziet het er zo uit:
1 naar SLC
2 SLC - ?
3 ? - Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Grand Teton
8 Grand Teton
9 Grand Teton - Flaming Gorge
10 Flaming Gorge - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Capitol Reef
14 Capitol Reef - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Page
17 Page - Bryce
18 Bryce - Zion
19 Zion
20 Zion - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Mammoth Lakes
23 Mammoth Lakes - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite - SF
27 SF

Je ziet dan goed dat je na Moab heel veel rijdagen hebt. Het scheelt al als je Capitol Reef laat vallen, dat zou je de ruimte geven voor een stop tussen Las Vegas en Mammoth Lakes.
Ik neem aan dat de tickets en camperhuur al vastliggen? Met het begin- en eindpunt zoals het er nu ligt heb je natuurlijk niet veel mogelijkheden om aanpassingen te doen. Moab laten vallen is dan wel een optie, dat ligt het meest uit de route. Geldt ook wel voor de Grand Canyon, maar dat is maar 1 nacht.
Zonder Moab kun je zoiets doen:

1 naar SLC
2 SLC - ?
3 ? - Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Grand Teton
8 Grand Teton
9 Grand Teton - Bear Lake
10 Bear Lake - Capitol Reef
11 Capitol Reef
12 Capitol Reef - Monument Valley
13 Monument Valley - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Page
15 Page - Bryce
16 Bryce - Zion
17 Zion
18 Zion - Valley of Fire (of 3 nachten Zion)
19 Valley of Fire - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Death Valley
22 Death Valley - Mammoth Lakes
23 Mammoth Lakes - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite - SF
27 SF

Eigenlijk vind ik het nog steeds niet heel rustig. Een extra nacht Page zou ook wel lekker zijn, zeker als het nog strandweer is.
Na dag 11 zou je het ook zo kunnen doen:

12 Capitol Reef - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion
16 Zion - Page
17 Page
18 Page - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas

Marianne
Kroon
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:20

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Kroon »

Dank je wel Marianne! We zijn inderdaad druk aan het schuiven en hebben het ook uitgeschreven zoals jij nu hebt gedaan. Welke optie zou jij kiezen vanuit jouw schema’s zoals je die nu schetst?
Laatst gewijzigd door markro op 16 apr 2019, 05:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kroon: advies camperroute SLC - SF met kids 3 en 1,5 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie moeten voor jezelf uitmaken hoe je het wilt inrichten, en hoe lang je overal wilt blijven. Bekijk mijn voorstel eens in googlemaps, en kijk naar de reistijden (trek voor het rijden met een camper wat meer tijd uit dan googlemaps aangeeft) en kijk wat je overal wilt doen.
Wat zijn voor jullie de echte musts? Wil je naar de Grand Canyon? Als je Moab nu overslaat kun je dat een andere keer combineren met Monument Valley en de GC.

Kijk ook naar de beschikbaarheid van campings: vooral in Zion kan dat problematisch zijn. Je hebt nog niets geboekt buiten Yellowstone?
En waar zit je in Yellowstone? Heb je al gekeken hoe je je bezoek daar wilt indelen?
Misschien heb je iets aan ons 2017 verslag voor delen van de route.

Heb je vandaag geoefend voor Yosemite? Zo nee, zorg dan dat je je voor 15 mei goed inleest.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer