Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Almere vak V: Twin Falls - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Almere vak V
Amerika-expert

Reis Almere vak V: Twin Falls - Las Vegas.

Bericht door Almere vak V »

Vraagje over de route Twin Falls - Las Vegas.
Wij rijden vaak vanuit de omgeving Portland naar Las Vegas via Salt Lake City, omdat we daar vrienden hebben wonen. Via Bend omdat die vaak als kortste wordt gegeven, of zelfs via de I5/Reno, omdat we gewend zijn om de 5 te rijden.
Nu gaan we in de meivakantie met vrienden naar Vegas. En zij kwamen met de optie via Twin Falls en dan recht naar beneden naar Vegas. Ben altijd wel in voor een nieuwe route. Maar als ik google kom ik termen als deadliest highway tegen. En tank bij elke gelegenheid. Met andere woorden, mijn vrouw is niet meteen enthousiast ...

Iemand hier ervaring mee? Ben wel in voor een beetje avontuur. Maar dan moet ik mijn vrouw ook nog zover zien te krijgen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Twin Falls - Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Het is volgens mijn Garmin in ieder geval de kortste route, zowel in tijd als in afstand.

Ik ken alleen het stuk tussen Wells en Twin Falls en het is alweer meer dan twintig jaar geleden dat ik daar reed. Wij kwamen toen van Hawthorne. Ik herinner me dat we op de grens van Idaho en Nevada door Jackpot kwamen. Hoe zou dit plaatsje - net in Nevada - aan zijn naam komen? :lol: Ik vind het wel iets hebben: kaarsrechte wegen door een woestijngebied met elk uur een tegenligger en af en toe een roofvogel die op een paal naast de weg op de uitkijk zit.
Van Twin Falls via Us-93 naar Las Vegas is 800km. Je rijdt weliswaar door een dunbevolkt woestijngebied maar je komt sowieso door twee behoorlijke plaatsen: Wells en Ely. Daar tanken en je hebt in mijn ogen geen probleem.

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij ook geen enkel probleem.
Wij hebben ook het stuk tussen Wells en Twin Falls gereden (zie hier ons verslag).
We hebben ook eens de Loneliest Road gereden, de 50 en vervolgens de 93. De 50 kruist de 93/6 bij Ely, en is vergelijkbaar denk ik.

Marianne
nien1!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door nien1! »

Ook wij hebben deze weg een aantal jaar geleden gereden. Geen drukke weg, maar prima te doen. Ik vond het stuk in Idaho wel een beetje een saaie weg.
In Nevada was het mooier en leuker en onderweg zijn er ook wel een aantal bezienswaardigheden. Als je deze weg neemt kom je onder andere dicht langs de Bonville Salt Flats (bij Wendover). Mocht je dat willen bezoeken dan is het maar een kleine omweg. Bij Ely, klein plaatsje maar voldoende mogelijkheden om te slapen en te tanken, is een treinmuseum en je rijdt daar inderdaad een stukje van de Loneliest Road of America (Hw 50). De naam zegt alles, rustig en weinig verkeer. Vanaf Ely is het ongeveer een uurtje rijden naar Great Basin NP, wat zeer de moeite waard is om te bezoeken wat mij betreft (Wheeler Peak, Lehman Caves). Weet alleen niet hoe dat in mei is met sneeuw en bereikbaarheid.
En verder naar het zuiden heb je nog het Cathedral Gorge SP.

Zeker eens proberen deze weg! En zeker niets engs aan.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Het stomme is dat we al vaker naar LV zijn gereden. Maar altijd via vrienden in SLC. Ik heb een hekel aan twee keer dezelfde weg rijden. Dus rijden we op de terugweg altijd linksom terug. Maar nooit gedacht aan recht naar boven.

Dank voor het delen van de ervaringen en de tips!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer