Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kiroos81: Advies roadtrip met kind (1,5jr)
Reis kiroos81: Advies roadtrip met kind (1,5jr)
In april/mei gaan wij 3 weken naar het zuidwesten met een kind van 1,5 jaar. We vliegen naar en van San Francisco waar wij eerst een aantal dagen zullen blijven. Vervolgens hebben wij een camper gehuurd.
De eerste dagen van onze camperreis zijn gevuld.
Vanaf Las Vegas hebben wij nog 11-12 dagen totdat wij terug moeten zijn om de camper in te leveren.
Wij willen iig naar LA en via Highway 1 terug naar SF.
Waar en hoe lang is het handig om te overnachten?
De eerste dagen van onze camperreis zijn gevuld.
Vanaf Las Vegas hebben wij nog 11-12 dagen totdat wij terug moeten zijn om de camper in te leveren.
Wij willen iig naar LA en via Highway 1 terug naar SF.
Waar en hoe lang is het handig om te overnachten?
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Reis kiroos81: Advies roadtrip met kind (1,5jr)
Het is lastig advies te geven over de 2e helft van je reis als je niet verteld wat je de eerste helft allemaal al gezien hebt. Zet je route tot aan Las Vegas hier eerst eens neer, dan kunnen we kijken wat de opties zijn voor het vervolg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe rij je dan van SF naar Las Vegas?
Heb je nog geen campings geboekt?
Van Las Vegas naar LA kan via Death Valley. Of via Joshua Tree.
Hoeveel tijd wil je voor LA uittrekken?
Tussen LA en SF kun je twee stops doen langs Hwy 1.
Misschien nog een bezoek aan San Diego?
Waar houden jullie van?
Marianne
Heb je nog geen campings geboekt?
Van Las Vegas naar LA kan via Death Valley. Of via Joshua Tree.
Hoeveel tijd wil je voor LA uittrekken?
Tussen LA en SF kun je twee stops doen langs Hwy 1.
Misschien nog een bezoek aan San Diego?
Waar houden jullie van?
Marianne
Tussen SF en Vegas gaan we via Yosemite en Lake Isabella. Campings zijn geboekt.
Vanaf Las Vegas ligt in principe alles nog open. Een stukje route 66 lijkt mij wel wat bijvoorbeeld. Willen wel wat langer doorbrengen rond LA: Disney, strand, Hollywood/Beverly Hills. Denk zelf aan dag of 4-5.
We houden natuur, steden.
Ivm kind willen wij liefst niet elke dag reizen.
Vanaf Las Vegas ligt in principe alles nog open. Een stukje route 66 lijkt mij wel wat bijvoorbeeld. Willen wel wat langer doorbrengen rond LA: Disney, strand, Hollywood/Beverly Hills. Denk zelf aan dag of 4-5.
We houden natuur, steden.
Ivm kind willen wij liefst niet elke dag reizen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Bij wie heb je een camper gehuurd ? Zijn jullie op de hoogte van de specifieke regels ivm kinderen vervoeren ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Route 66 is wel aardig om mee te nemen op weg naar de Grand Canyon maar ik zou niet alleen voor die route een omweg gaan maken. De grand Canyon staat niet op het programma? En parken als Valley of Fire en Zion ook niet? Dat zou juist in die tijd van het jaar wel aardig zijn.
Ik zie ook geen Death Valley staan.
Misschien op weg van Lake Isabella naar Las Vegas via Death Valley rijden?
Met een camper lijkt het me niet echt een probleem om elke dag te reizen. Tenzij je een hele dag op de camping blijft zul je toch wel elke dag gaan rijden.
Vier of vijf dagen LA lijkt me redelijk veel. Het zal ook lastig zijn om te parkeren en om een betaalbare camping te vinden.
Heb je een camping in Yosemite gevonden? In de vallei is alles nog gesloten tot in april.
Marianne
Met een camper lijkt het me niet echt een probleem om elke dag te reizen. Tenzij je een hele dag op de camping blijft zul je toch wel elke dag gaan rijden.
Vier of vijf dagen LA lijkt me redelijk veel. Het zal ook lastig zijn om te parkeren en om een betaalbare camping te vinden.
Heb je een camping in Yosemite gevonden? In de vallei is alles nog gesloten tot in april.
Marianne
Road Bear.Marcopstal schreef: ↑24 mar 2019, 22:36Bij wie heb je een camper gehuurd ? Zijn jullie op de hoogte van de specifieke regels ivm kinderen vervoeren ?
Specifieke regels als in achterwaarts vervoeren in autostoel?
Yosemite zitten wij er buiten en willen dan naar het park rijden ook al is dit nog behoorlijk stuk. Is Yosemite de moeite waard in april? Of juist eerder Sequoia/Kings NP?Martin & Marianne schreef: ↑24 mar 2019, 22:50Route 66 is wel aardig om mee te nemen op weg naar de Grand Canyon maar ik zou niet alleen voor die route een omweg gaan maken. De grand Canyon staat niet op het programma? En parken als Valley of Fire en Zion ook niet? Dat zou juist in die tijd van het jaar wel aardig zijn.
Marianne
Via Death Valley naar Vegas is een goede optie.
In principe staat Grand canyon niet op het programma, evenals Valley of Fire en bijv Zion juist omdat we dachten wat langer omgeving LA zodat we in buurt van strand zitten, Disney evt en daar in buurt overnachten. Heb je tips?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet te zeggen hooe het in april zal zijn in die parken. In Yosemite zal het normaal gesproken wat aangenamer zijn qua temperatuur dan in Sequoia want het ligt wat lager. In beide parken kan er in april nog sneeuw vallen. In dat geval heb je sneeuwkettingen nodig om het park binnen te rijden.
Kijk eens op de NPS-sites (www.nps.gov/yose en www.nps.gov/seki) voor de mogelijkheden en onmogelijkheden in april. Hou ook de situatie van de wegen in de gaten via die sites.
Het kan ook aan het strand nog fris zijn. Misschien is San Diego een betere optie dan LA.
Marianne
Kijk eens op de NPS-sites (www.nps.gov/yose en www.nps.gov/seki) voor de mogelijkheden en onmogelijkheden in april. Hou ook de situatie van de wegen in de gaten via die sites.
Het kan ook aan het strand nog fris zijn. Misschien is San Diego een betere optie dan LA.
Marianne
-
MarjoleinB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja, in California moet je een kind tot 2 verplicht achterwaarts in een autostoel vervoeren. In de meeste campers gaat dit niet. Ik had vorig jaar een camper bij Cruise America gehuurd en daarin zijn alleen bij de stoelen voorin driepuntsgordels, alleen kan de airbag voorin niet uit. Daardoor bewust dus niet in California geweest en ons kind achter in de camper vervoerd in een vooruit autostoel.kiroos81 schreef: ↑25 mar 2019, 14:26Road Bear.Marcopstal schreef: ↑24 mar 2019, 22:36Bij wie heb je een camper gehuurd ? Zijn jullie op de hoogte van de specifieke regels ivm kinderen vervoeren ?
Specifieke regels als in achterwaarts vervoeren in autostoel?
Er zijn camperbedrijven waar het wel kan, je moet alleen heel goed doorvragen om 100% zeker te weten dat de door jou gehuurde camper geschikt is.
Bedankt voor je tip! Ik ga hier achteraan.
Laatst gewijzigd door Markstaal op 27 mar 2019, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig om een bovenstaand bericht te quoten
Reden: Het is niet nodig om een bovenstaand bericht te quoten
Bedankt voor je tips! Ik ga er naar kijken.Martin & Marianne schreef: ↑25 mar 2019, 19:07Het is niet te zeggen hooe het in april zal zijn in die parken. In Yosemite zal het normaal gesproken wat aangenamer zijn qua temperatuur dan in Sequoia want het ligt wat lager. In beide parken kan er in april nog sneeuw vallen. In dat geval heb je sneeuwkettingen nodig om het park binnen te rijden.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3483 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-