Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2017, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door Edelweiss »

Hi! Ik zou graag jullie tips horen over onderstaande reisopzet voor augustus 2019. Ik heb nog 1 dag ‘over’ (mag 24 dagen worden in plaats van de 23 die er nu staan). Page kan misschien 1 nacht korter en van LA mag ook wel 1 nacht af voor een goed doel. Heeft iemand een mooi idee voor 1 á 2 á 3 extra dagen binnen deze route? Kan natuurlijk ook in de vorm van langer blijven op een plek die er al tussen staat.

Wij hebben een groot deel van deze reis in zomer 2017 ook gemaakt als rondje LA-LA, de kinderen waren toen 3, 5 en 7 jaar. We vonden het zo ontzettend mooi, maar steeds overal net te kort (Zion, Bryce, GC te weinig tijd, altijd veel tijdverlies door het aanklooien met 3 kinderen), soms te lange ritten, en te weinig rust om echt van alles te genieten. Nu dus een poging 2 om onze favo’s nogmaals te bezoeken in een rustiger tempo. Het gedeelte Salt Lake City / Moab / MV is nieuw voor ons. De andere plaatsen zijn we al geweest, maar willen we wat meer ervaren i.p.v. snel foto’s maken en weer iedereen in de auto moeten schuiven.

1: AMS - Salt Lake City
2: Salt Lake City (auto halen, inkopen, zwemmen)
3: Salt Lake City - Moab [4u30]
4: Moab (activiteiten dag 4,5,6 o.a. Arches NP, fietstocht? kayakken? Dead Horse Point)
5: Moab
6: Moab
7: Moab - via Monument Valley - Page [2u40 + 2u10] (The View is vol en verder zag ik niets acceptabels in de buurt)
8: Page (dag 8,9 Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
9: Page
10: Page - Bryce [2u30]
11: Bryce
12: Bryce - Zion (Springdale) [2u30]
13: Zion
14: Zion
15: Zion
16: Zion - Las Vegas [2u40]
17: Las Vegas - Anaheim [4u00]
18: Anaheim (Disney)
19: Anaheim - LA (Santa Monica of Venice of West Hollywood of Manhattan Beach)
20: LA
21: LA (Universal)
22: LA
23: LAX - AMS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route en heerlijk rustig!
Wel jammer dat je niet in Monument Valley overnacht. Is er niets vrij bij Gouldings? Of Tipi Village? Je kunt ook in Mexican Hat kijken. Daar heb je de San Juan Inn.
Als je twee dagen elders kunt plannen zou je via Capitol Reef kunnen rijden. Dat geeft je ook de gelegenheid om naar Goblin Valley te gaan.
Je kunt Capitol Reef ook na Moab doen en dan via de UT95 naar Monument Valley rijden. Dat is een prachtige route. Dat geldt ook voor de UT12. Om die mee te nemen zou je de volgorde als volgt kunnen doen: SLC - Moab - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Page - Zion.

Fietsen in Moab lijkt me in de zomer niet aangenaam.
Ik mis daar Canyonlands nog in je opsomming.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door stegeman »

Mexican Hat heeft nog een hotel. Die hebben wij geboekt ivm betere scores op reviews en een zwembad. Hat rock inn, Mexican Hat. Die kun je evt dan ook nog bekijken. Lijkt me een heerlijk hotel en is dichtbij (10minuten) Euh oef. Ik kan niet op de naam komen. Die omgeving die wat op horseshoe bend lijkt, maar veel rustiger is. Misschien weet Marianne of iemand anders de naam van wat ik bedoel :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door Martin & Marianne »

Gooseneck SP.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door Marcopstal »

Ik begrijp het niet helemaal.

Je hebt nog 1 dag "over". Het mogen er ook 24 worden. Dwz dat je dus nog geen vluchten hebt? Hoe weet je dan dat The view vol zit ? En heb je bvb ook naar de cabins gekeken ? Misschien kan je nog een nachtje eerder plannen zodat MV een nachtje op zou schuiven ?

Iets later spreek je ook van 1 tot 3 dagen extra ? Wil dat zeggen dat het er ook 26 of 27 mogen worden ?

Waarom haal je de wagen niet op direct na aankomst ? Dat lijkt me toch altijd net iets gemakkelijker.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door Dutchess »

Ik zou ook de wagen direct bij aankomst ophalen. Waar willen jullie gaan zwemmen?

Goblin Valley SP is inderdaad ook een goede suggestie - heel leuk voor kinderen om in rond te dolen. Wel warm hoor.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door Martin & Marianne »

Edelweiss schreef:
24 mar 2019, 00:41
Wij hebben een groot deel van deze reis in zomer 2017 ook gemaakt als rondje LA-LA, de kinderen waren toen 3, 5 en 7 jaar. We vonden het zo ontzettend mooi, maar steeds overal net te kort (Zion, Bryce, GC te weinig tijd, altijd veel tijdverlies door het aanklooien met 3 kinderen), soms te lange ritten, en te weinig rust om echt van alles te genieten.
Je was ervoor gewaarschuwd zie ik (zie viewtopic.php?f=36&t=68087&start=20#p1113770). :wink:

Marianne
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2017, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Edelweiss: SLC - LA augustus 2019 2 volw + 3 kinderen (5,7,9).

Bericht door Edelweiss »

Martin & Marianne schreef:
24 mar 2019, 18:27

Je was ervoor gewaarschuwd zie ik (zie viewtopic.php?f=36&t=68087&start=20#p1113770). :wink:

Marianne
Haha ja, maar het was heel geweldig hoor! We hadden toen ook achteraf niets willen missen. Het was echt wel onze mooiste reis van de laatste jaren. We gaan niet voor niets voor een groot deel weer hetzelfde doen. Maar nu met meer quality time :)
Dutchess schreef:
24 mar 2019, 17:46
Ik zou ook de wagen direct bij aankomst ophalen. Waar willen jullie gaan zwemmen?

Goblin Valley SP is inderdaad ook een goede suggestie - heel leuk voor kinderen om in rond te dolen. Wel warm hoor.
Als we aankomen na een lange vlucht + immigrations zijn we gaar en is het voor de kinderen bijna bedtijd, dan willen we niet nog eens met jengelende danwel stuiterende kinderen en alle bagage het autohuurproces door. We gaan altijd linea recta met een taxi naar het hotel. De volgende dag gaat dan 1 ouder zwemmen met de kinderen en de ander gaat rustig de auto halen. Dit doen we altijd zo en werkt perfect voor ons.

Goblin Valley ken ik nog niet. Ik ga het opzoeken.
Marcopstal schreef:
24 mar 2019, 10:31
Ik begrijp het niet helemaal.

Je hebt nog 1 dag "over". Het mogen er ook 24 worden. Dwz dat je dus nog geen vluchten hebt? Hoe weet je dan dat The view vol zit ? En heb je bvb ook naar de cabins gekeken ? Misschien kan je nog een nachtje eerder plannen zodat MV een nachtje op zou schuiven ?

Iets later spreek je ook van 1 tot 3 dagen extra ? Wil dat zeggen dat het er ook 26 of 27 mogen worden ?

Waarom haal je de wagen niet op direct na aankomst ? Dat lijkt me toch altijd net iets gemakkelijker.
Ja ik heb wel vluchten en er zijn 24 dagen. Dus er kon nog 1 nacht ergens tussen, maar door een nacht te korten op een andere bestemming (Page of LA) kon ik ook evt. een 2- of 3-daagse detour invoegen.

The View kon ik dus wel op datum zoeken en zit tot ver in augustus vol, dus schuiven hielp niet. Moet wel zeggen dat ik nog niet voor de cabins heb kunnen kijken, want het online systeem daarvoor ligt er uit. Ik zal ze eens bellen. Ik blijf de komende tijd nog wel regelmatig zoeken naar opties rond Monument Valley. Over de auto heb ik hierboven beantwoord.
Martin & Marianne schreef:
24 mar 2019, 07:22
Mooie route en heerlijk rustig!
Wel jammer dat je niet in Monument Valley overnacht. Is er niets vrij bij Gouldings? Of Tipi Village? Je kunt ook in Mexican Hat kijken. Daar heb je de San Juan Inn.
Als je twee dagen elders kunt plannen zou je via Capitol Reef kunnen rijden. Dat geeft je ook de gelegenheid om naar Goblin Valley te gaan.
Je kunt Capitol Reef ook na Moab doen en dan via de UT95 naar Monument Valley rijden. Dat is een prachtige route. Dat geldt ook voor de UT12. Om die mee te nemen zou je de volgorde als volgt kunnen doen: SLC - Moab - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Page - Zion.

Fietsen in Moab lijkt me in de zomer niet aangenaam.
Ik mis daar Canyonlands nog in je opsomming.

Marianne
Fijn dat de route overkomt als rustig! Ik zal nog wel een tijdje blijven zoeken voor Monument Valley. Misschien cancelt er nog iemand. Capitol Reef en Goblin Valley zal ik gaan bekijken. Canyonlands had ik wel al bedacht idd, maar even niet opgeschreven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer