Reis nadiaU: reisschema mei/juni met 11 maanden oude baby.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nadiaU: reisschema mei/juni met 11 maanden oude baby.

Bericht door Martin & Marianne »

nadiaU schreef:
25 mar 2019, 13:55
In Death Valley, is het dan aan te raden om de nacht in Furnace Creek of in Stovepip Wells door te brengen ?
Furnace Creek (The Oasis) is het mooiste vind ik, meer voorzieningen en meer bezienswaardigheden in de buurt. Het is prachtig om bijvoorbeeld Zabriskie Point Point bij zonsopkomst te bezoeken.
Maar bij Stovepipe Wells zit je dicht bij de Sand Dunes (mooi bij zonsondergagn of zonsopkomst) en je hebt de volgende dag een kortere rit.
nadiaU schreef:
25 mar 2019, 16:30
We missen dan wel een stukje van de Tioga Pass, maar die kunnen we of nog uitrijden op de volgende dag of gewoon skippen...
Dat begrijp ik niet; je geeft aan dat je via de Tioga Pass gaat rijden. Hoe kun je die dan missen?
Heb je al eens naar de kaart van het park gekeken op www.nps.gov/yose? Als de Tioga Pass open is rij je via de 120 naar de vallei. Als je in Oakhurst overnacht rij je daarna via de CA41 naar Oakhurst.
Je rijdt dan de volgende dag weer naar de vallei, dus het is wel veel heen en weer rijden. El Portal is een betere uitvalsbasis voor het park. Op de dag dat je naar SF rijdt kun je dan via de Mariposa Grove rijden.
Vanuit Oakhurst kun je wel naar Glacier Point, maar dat kost je geen volle dag.

Kijk voor Yosemite in juni eens in ons 2013- en 2015-verslag. In 2013 waren we ook in Sequoia.

Marianne
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Reis nadiaU: reisschema mei/juni met 11 maanden oude baby.

Bericht door nadiaU »

Ik bedoelde het laatste stuk van de 120. Als wij vanuit Mammoth Lakes komen en dan bij de Vallei naar het Zuiden rijden.. dan missen we bet stuk waar de Tiaga Pass in het Westen van het park begint tot aan de vallei..

In El Portal kan ik niets meer vindem dat eventueel geannuleerd kan worden.
Ik zal jullie verslagen eens bekijken 😁
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer