Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nadiaU: reisschema mei/juni met 11 maanden oude baby.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nadiaU
Amerikafan

Reis nadiaU: reisschema mei/juni met 11 maanden oude baby.

Bericht door nadiaU »

Hoi allen,

Wij zijn van plan om samen met onze 11 maanden oude baby rond te reizen per auto.
We hebben bewust gekozen om op de meeste stops een aantal nachten te verblijven, zodat wij het rustig aan kunnen doen en eventuele "slechte baby dagen" kunnen opvangen.

Wij hebben gevraagd of ze van de standaard rondreizen een aangepast schema kunnen maken, waar we iets meer rust inbouwen, en hebben het volgende schema ontvangen:

19-05-2019 Amsterdam – Los Angeles
19-05-2019 ophalen auto op de luchthaven van Los Angeles.

19-05-2019 1 overnachting in Los Angeles.
20-05-2019 3 nachten verblijf in Palm Springs.
23-05-2019 4 nachten verblijf in Flagstaff.
27-05-2019 4 nachten verblijf in in Page.
31-05-2019 2 nachten verblijf in Death Valley.
02-06-2019 1 nacht verblijf in Fresno.
03-06-2019 2 nachten verblijf in Yosemite National park.
05-06-2019 3 nachten verblijf in San Francisco.

08-06-2019 inleveren auto op de luchthaven van San Francisco.
08-06-2019 San Francisco – Amsterdam KL 606 13.55 – 09.15 ( 09/06 )

Mijn gedachten zijn eigenlijk dat de stops van Palm Springs, Flagstaff en Fresno er wel uit kunnen, of verkort kunnen worden.
We willen wel wat rust, maar we willen ook geen tijd verspillen.

We dachten aan een toevoeging van Highway 1 met een of twee overnachtingen.

Zijn er nog andere aanpassingen die jullie eventueel zouden maken of zeggen, laat toch vooral ... niet weg, maar laat dit weg etc.

Ben erg benieuwd naar jullie input!

Alvast bedankt. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Resisschema Mei/Juni met 11 maanden oude baby

Bericht door Martin & Marianne »

Allereerst zou ik wegblijven van een reisbureau. Dit voorstel laat al zien dat ze daar absoluut niet weten waar ze het over hebben. Boek zeker de accommodatie zelf zodat je flexibel blijft.
Uit je andere topic begreep ik dat je deze keer voor de nationale parken gaat maar die zie ik nu nauwelijks terug. In plaats van een bezoek aan Zion of Bryce laten ze je in 1 dag van Page naar Death Valley rijden!
En waarom op LA vliegen als je daar niet blijft?

Ik heb je in je andere topic al naar de voorbeeldroute verwezen. Gebruik die als uitgangspunt. Laat iets weg en blijf op andere plaatsen iets langer.
Zitten jullie vast aan deze periode of kun je ook iets later gaan?

De voorbeeldroute vind je in het topic bovenaan.

Marianne
nadiaU
Amerikafan

Re: Reis nadiaU: reisschema mei/juni met 11 maanden oude baby.

Bericht door nadiaU »

Hoi Marianne,

Dank voor de reactie :)

Ik vind het zelf ook extreem lastig met een reisbureau haha. Reis al jaren, maar dit zou de eerste keer via een bureau zijn.

We hadden zelf even gekeken, maar omdat we al redelijk laat zijn, zijn de accommodaties behoorlijk aan de prijs.
We wilden alleen niet te ver vooruit plannen aangezien we niet goed konden inschatten hoe hij rond deze leeftijd zou zijn.

We willen wel een klein beetje zekerheid hebben dat de hotels "oke" zijn voor een reis met baby. Normaal maakt mij het niet zoveel uit waar ik terecht kom, maar nu met de kleine vind ik dat wel spannend.

Heb je eventueel nog tips voor het zelf regelen? Goedkope autohuur etc?

Groetjes Nadia
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

nadiaU schreef:
23 mar 2019, 09:58
We willen wel een klein beetje zekerheid hebben dat de hotels "oke" zijn voor een reis met baby
Juist daarom al lekker alles zelf regelen, en niet vertrouwen op de 'kennis' van een reisbureau.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Allereerst, zijn de vliegtickets al geboekt?

Zo nee, dan zou ik niet starten in Los Angeles en eindigen in San Francisco als je ook Highway 1 wilt doen. Dan beter beginnen en eindigen in San Francisco.

Verder zou ik lekker zelf de accomodaties boeken, wat Marianne ook al aangeeft. Het voorstel wat er nu ligt snap ik niet echt. 4 Nachten Page? 2 Nachten Death Valley (met kind van 11 mnd)? 1 Nacht Los Angeles en door naar Palm Springs? Dus aankomst met vliegtuig, slapen en weer vertrekken. Dan kun je Los Angeles net zo goed overslaan. Begin dan bijv. in Phoenix.

Om eerlijk te zijn zou ik dus niet blij worden van zo'n route. Met een beetje eigen inspanning kun je er zoveel meer uit halen. Snap dat je rekening moet houden met kind van 11 mnd maar dan koos ik liever mijn eigen accomodaties. En wel zo dat je flexibel blijft. Heeft je kind een 'mindere dag' dat je dan eenvoudig je schema kunt aanpassen.

Met nog 8 weken te gaan moet je in elk geval niet te lang wachten met vastleggen overnachtingen in een National Park zelf. Grote kans dat dat nu al heel lastig wordt.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het belangrijkste is dat je eerst bepaalt waar je naar toe wilt. Welke parken wil je bezoeken? En wat willen jullie doen? Willen jullie wandelen in de parken? Of bijvoorbeeld fietsen in Yosemite? Sequoia's zien?
En nogmaals: ligt de periode vast? Dit in verband met het wel of niet kunnen rijden van de Tioga Pass.

Het zal inderdaad lastig zijn om nog goedkope accommodatie te vinden maar (ver) buiten de parken lukt het altijd wel. Wat voor accommodatie zoeken jullie? Wat is oke? Een baby maakt het niet echt anders; wij hebben ook wel gekampeerd toen onze dochters nog geen jaar waren. Schaffen jullie een bedje aan of moet dat aanwezig zijn in de hotels?

Vlucht en autohuur zou je eventueel via een reisbureau kunnen regelen maar je kunt ook zelf boeken. Neem de betreffende topics in het vervoerforum eens door.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Kijk op bijvoorbeeld tripadvisor naar beoordelingen van hotels voordat je gaat boeken, en lees dan ook wat reviews. Ik vond met jonge kinderen een schoon hotel nog belangrijker dan ik het sowieso al vind (zeker als ze in de kruipfase zitten), o.b.v. de reviews kun je wel een redelijke inschatting maken. Op andere dingen kun je dan evt. wel bezuinigen, die baby geeft weinig om het ontbijt of een ouder hotel. Ik zou zelf meer vertrouwen op je eigen inschatting na het lezen van wat reviews, dan op een reisbureau.
Terug in Texas!
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MM83-EAGLE »

Wat een belabberd schema van dat reisbureau ... denk persoonlijk dat je veel meer hebt aan dit forum en de kennis van haar leden. Wij hebben zelf in september gereisd met onze dochter van 15 maanden oud en dat beviel goed (overigens reisden wij per camper, dit geeft m.i. veel meer rust).

Als er nog niets vastligt, zou ik zeker overwegen om met een camper te gaan reizen i.p.v. met de auto. Dit lijkt veel duurder, maar over een periode van 3 weken valt het enorm mee, zeker omdat je niet iedere avond uit eten gaat (niet altijd fijn en handig met een baby) en je eigen prakkie kunt klaarmaken op de camping. Scheelt in de kosten en is erg gezellig. Bovendien sta je vaker in of bij de Nationale Parken die je graag wilt zien en dat scheelt kostbare (reis)tijd. Bij de keuze voor auto/hotels/motels moet je telkens van en naar een park rijden.

Ook hoeft de kleine in een camper niet telkens weer te wennen aan een nieuwe accommodatie, het bed achterin de camper en het campingbedje dat je daarop kunt plaatsen wordt zijn/haar vaste slaapplaats. Ons beviel het uitstekend. Jullie gaan ook in mei/juni, dus je betaalt dan nog niet de hoofdprijs als je er bijtijds bij bent. Tip : huur via Tioga Tours. Dat is nu net een reisbureau waarbij men wel kennis van zaken heeft.

2 nachten Death Valley ; niet doen met een baby !!! 1 nacht is voldoende en zorg dat je daar aan het einde van de dag aankomt en 's ochtends voor 11:00 weer weg bent. De temperatuur gaat snel richting 40 graden. 4 nachten Flagstaff ??? Zoek iets dicht in het Grand Canyon NP, of boek een camping. 4 nachten Page ??? 2 nachten is ruimschoots voldoende. Met een draagzak kun je Upper of Lower Antelope Canyon doen en Horseshoe Bend is ook leuk. Verder is er weinig te beleven met een baby in Page, of je moet een dagje aan Lake Powell willen bivakkeren. Daarnaast zou ik Zion en Bryce ook bezoeken. Voor beide (kleine) parken zijn 2 nachten ruimschoots voldoende, zelfs als je het heel rustig aan wil doen. In Zion kun je met kinderwagen of buggy de Pa'rus Trail en Emerald Pools makkelijk doen en in Bryce de Rim Trail. Erg mooi.

Yosemite is een geweldig (veel groter) park. Ook met een baby/kinderwagen/draagzak kun je daar leuk wandelen en kamperen. Overweeg daar dus 3 of 4 nachten i.p.v. 2. Ook de oostzijde van de Sierra Nevada is erg mooi, maar in mei en juni loop je het risico natuurlijk dat de Tioga Pass nog niet open is ... in dat geval moet je flink stuk omrijden. San Francisco is ook leuk genoeg voor 3 of 4 nachten. Wel veel heuvels, maar wij vonden het prima te doen. Dagje Sausalito vanuit SF is ook leuk. In San Francisco heb je trouwens helemaal geen auto nodig, dus die zou ik lekker eerder inleveren. Je kunt daar alles lopend of met het openbaar vervoer doen. Highway 1 zou ik in dit schema overslaan, zeker als je het rustig aan wilt doen. 3 weken lijkt veel, maar er is ook erg veel te zien en te doen. In het huidige tijdsbestek zou je bijvoorbeeld aan zoiets kunnen denken :

1. Amsterdam-LA (zo)
2. LA-Palm Springs
3. Palm Springs
4. Palm Springs-Kingman
5. Kingman-Grand Canyon
6. Grand Canyon-Page
7. Page
8. Page-Bryce (zo)
9. Bryce-Zion
10. Zion
11. Zion-Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas-Death Valley
14. Death Valley-June Lake
15. June Lake-Yosemite (zo)
16. Yosemite
17. Yosemite
18. Yosemite-San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco
21. San Francisco-Amsterdam
22. Amsterdam (zo)
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 mar 2019, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige berichten quoten is overbodig en vermindert de leesbaarheid van het onderwerp. Quote verwijderd.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Met de kustweg zou je dit kunnen doen. I.p.v. Yosemite bezoek je dan Sequoia. Ook een mooi park en nog heerlijk rustig. Bovendien is de Tioga pass nog erg onzeker in die periode en is onderlangs een optie. In Palm Springs zal je vanwege de hitte niet veel kunnen ondernemen, vooral niet met een baby. Een paar uurtjes aan het zwembad bij aankomst lijkt me daarom voldoende. Vandaar 1 overnachting.
Wij hebben 2 jaar achtereenvolgens gereisd met onze kleinzoon. De eerste keer was hij 13 maanden. Onze ervaring is dat de hotels/motelkamers, ook de goedkopere, over het algemeen goed schoon zijn. Wel de meesten met vloerbedekking maar op zich vonden wij dit geen groot probleem.

1. Amsterdam-LA (
2. LA-Palm Springs
3. Palm Springs - Kingman
4. Kingman-Grand Canyon
5. Grand Canyon-Page
6 Page
7 Page-Bryce
8. Bryce-Zion
9. Zion
10. Zion-Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas-Death Valley
13. Death Valley- Kernville (tussenovernachting vanwege de lange afstand naar Sequoia)
14. Kernville -Visalia (Sequoia)
15. Sequoia
16. Sequoia - Pismo Beach
17. Pismo Beach - Monterey
18 . Monterey - San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco
21 SF - Amsterdam
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Bedankt voor jullie reacties! :D

Ik ben inderdaad toch maar zelf gaan plannen en boeken.. Daarmee merk ik dat ik voor hetzelfde geld langer kan blijven en dus ook iets meer zien en rustiger aandoen.

Vooralsnog is dit ons nieuwe schema.
Ik ben erg benieuwd wat jullie daar van vinden..

20/05 AMS- SFO
20/23 Mei San Francisco (4 nachten)
24/25 Mei Highway 1 (overnachting in Arroyo Grande)
25/27 Mei Los Angeles
28/29 Mei Palm Springs (Dagje Joshua Tree)
30/31 Mei Grand Canyon (2 overnachtingen in Yavapai)
1/2 Juni Page (Antelope Canyon, Horseshoe en Lake Powel

Dit is wat ik tot nu toe heb "vastgelegd" met hotels die nog kosteloos te annuleren zijn

De volgende plekken willen we dan nog aandoen, maar nog niet gepland en twijfelen we over de duur en waar te overnachten
Dit is het idee;

3 Juni Bryce
4/5 Juni Zion
6/7 Juni Las Vegas
8 Juni Death Valley
09/10 Juni Seqoia
11/12 Yosemity
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kan zo wel, maar de rust (die misschien in het eerste voorstel wat overdreven was) is nu wel helemaal weg.
Ik zou een dag minder SF doen, en meer tijd uittrekken voor de kust. Beginnen in LA en eindigen in SF geeft je wat extra dagen en dus wat meer rust onderweg.
Schrijf alles eens op in de van-naar vorm per dag, dan krijg je (en wij ook ) een beter beeld van de rijdagen en de dagen dat je een volle dag of meer voor een park hebt.

Zijn de tickets al geboekt? Heb je nog wat ruimte qua aantal dagen? En - ik had het al eerder gevraagd - is het ook een optie om iets later in de maand te gaan?

Ik weet niet wat je nu in Page hebt geboekt, maar wij waren erg enthousiast over de Red Rock Motel; je hebt daar een kamer met keuken; best wel fijn om eens zelf te kunnen koken.

Marianne
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ik zal zo inderdaad eens op die manier alles noteren.
De tickets zijn nog niet geboekt, maar de meest voordelige optie is wel echt om op SF te vliegen. Daarnaast willen wij Highway 1 graag van Noord naar Zuid rijden, dus vandaar toch deze keuze.

Helaas kunnen we niet later vertrekken, omdat mijn man met een nieuwe baan start na de reis.

Wij hebben in Page gekozen voor Americas Best Value Inn.
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 mar 2019, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zoals eerder gezegd, het is niet toegestaan bovenliggende berichten volledig te quoten. Lees a.u.b. de forumregels!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je op LA zou vliegen en in SF zou eindigen mis je de kustweg - én heb je dus meer tijd voor de rest. Dat was mijn idee. Scheelt dat echt veel in ticketprijzen?

Als ik jullie was zou ik kiezen voor meer rust, en dus iets laten vallen. Als de kustweg laten vallen geen optie is kun je ook overwegen om alleen Californië te doen. Misschien in combinatie met Las Vegas. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor de kust, en misschien nog San Diego toevoegen. En Sequoia NP.
Of je doet een rondje Las Vegas, en dan zonder SF en Yosemite en de kust. Je hebt dan veel meer tijd voor bijvoorbeeld Zion, en je zou Capitol reef nog kunnen toevoegen.

Het is niet nodig om bovenliggende berichten te quoten.

Marianne
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Mijn man wil echt graag Highway 1 rijden.
Ik heb dat zelf een aantal jaar geleden al gedaan en mij maakt het niet heel veel uit, maar we laten dan wellicht liever iets anders uit de route.

Zelf wil ik wel graag de parken aandoen, omdat ik juist daar nog niet ben geweest.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

20/05 Amsterdam - San Francisco
21/05 San Francisco
22/05 San Francisco
23/05 San Francisco
24/05 San Francisco - Arroyo Grande
25/05 Arroyo Grande - Los Angeles
26/05 Los Angeles
27/05 Los Angeles
28/05 Los Angeles - Palm Springs
29/05 Palm Springs
30/05 Palm Springs - Grand Canyon
31/05 Grand Canyon
01/06 Grand Canyon - Page
02/06 Page
03/06 Page - Bryce
04/06 Bryce - Hurricane
05/06 Hurricane
06/06 Hurricane - Las Vegas
07/06 Las Vegas
08/06 Las Vegas - Death Valley
09/06 Death Valley - ??
10/06 ??
11/06 ??
12/06 ?? - San Francisco
13/06 San Francisco - Amsterdam

En dan twijfel ik of we via Seqoia of alleen via Yosemity terugrijden naar San Francisco. We vliegen dan de 13e in de ochtend terug en willen dus de 12 in SF slapen..
Laatst gewijzigd door nadiaU op 25 mar 2019, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

nadiaU schreef:
25 mar 2019, 08:38
24/05 San Francisco - Arroyo Grande
25/05 Arroyo Grande - Los Angeles
Dan ben je eigenlijk alleen maar aan het rijden en geen/weinig tijd om de highlights te doen. Vooral rondom Monterey is veel te zien/doen, dan ga je een hoop moeten skippen. Ik zou 1 nacht SF eraf halen en inruilen voor Monterey/Carmel.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ik zat daar inderdaad heel erg over te twijfelen!
Ik heb destijds in Monterey overnacht en vond dat toen ook een leuk plekje.

Wij hebben er niet veel tijd doorgebracht, want we zijn op een whale tour geweest, maar dat zou nu mét baby geen optie zijn.

Wellicht dat we dit inderdaad toch nog aanpassen.

De twijfel was vooral omdat ik denk dat we wat "landingstijd" nodig hebben voor de kleine man. Zodat we niet aan de grote trip beginnen terwijl hij nog steeds last heeft van tijdsverschil etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nadiaU schreef:
25 mar 2019, 08:38
En dan twijfel ik of we via Seqoia of alleen via Yosemity terugrijden naar San Francisco. We vliegen dan de 13e in de ochtend terug en willen dus de 12 in SF slapen
Als de Tioga Pass open is zou dit de mooiste route zijn:

09/06 Death Valley - Mammoth Lakes
10/06 Mamoth Lakes - Yosemite (met een e op het eind)
11/06 Yosemite
12/06 Yosemite - San Francisco

Het is echter de vraag of de pas al open is. Maar je zou wel de Sonora Pass kunnen nemen.

WIl je naar Sequoia (altijd een u na een q) dan heb je onderlangs een lange route vanuit Death Valley. Je zou dan zoiets kunnen doen:

09/06 Death Valley - Three rivers
10/06 Three Rivers - Grant Grove Village
11/06 Grant Grove
12/06 Grant Grove - San Francisco

Marianne
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Bdankt Marianne :D

Ik heb toevallig vanochtend een hotel "vastgelegd" in Mammoth Lakes..
De vraag rest nu alleen, waar te slapen in Yosemite op de 10e en 11e, want ik kan in het park geen beschikbaarheid vinden....
Ik ga er nu even vanuit dat de Tioga Pass open is, maar ik zorg dat wij ook een backup plan hebben voor het geval dat niet zo is, zodat wij onderlangs kunnen gaan.

Wellicht heb jij ook wel een antwoord op de volgende vraag....
In Death Valley, is het dan aan te raden om de nacht in Furnace Creek of in Stovepip Wells door te brengen ?
Er zit ongeveer 50 USD verschil in prijs tussen beide locaties op de datum dat wij er willen overnachten..

Groetjes, Nadia
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ik heb nog een vraag..

Aangezien het nu niet mogelijk is om in Yosemite te overnachten, moeten wij sowieso erbuiten kijken.

Wij beginnen nu in Mammoth Lakes en willen dan de Tioga Pass rijden.
Is het heel gek gedacht om dan vanuit de Valley de Wawona Road te nemen richting Oakhurst?
Hier zijn namelijk ook reuzensequoia's en die hadden wij eigenlijk wel willen bewonderen in Sequoia NP, maar dat gaat met de tijd gewoon echt niet lukken.

Dus dan wordt het
Mammoth Lake - Oakhurst

We missen dan wel een stukje van de Tioga Pass, maar die kunnen we of nog uitrijden op de volgende dag of gewoon skippen...

En dan de 2e dag kunnen we dan elders in het park spenderen vanuit Oakhurst (eventuele tips zijn welkom :D )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer