Al een poos lees ik mee en doe ik veel informatie op dankzij dit forum. Dank daarvoor!
Nu onze tickets vastliggen voor september is het hoog tijd om onze route definitief te maken. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig, want we blijken van het kaliber te veel willen in te weinig tijd. Helaas was dit het maximaal haalbare qua tijd, daar kunnen we niets meer aan doen. De invulling natuurlijk wel.
Vooropgesteld zijn wij een jong stel met een liefde voor autorijden en roadtrippen. Meer dan de gemiddelde persoon houden wij van het rijden en onderweg zijn an sich. We hebben ook wel ervaring met rondreizen per auto.
Daarnaast hebben we ook het gevoel dat we in de beperkte tijd het maximale willen zien ("je gaat maar 1x!"). Maar uiteraard niet tegen elke prijs, een uitputtingsslag is natuurlijk niet de bedoeling en daarom graag jullie advies.
1: reis naar SFO, aankomst in de middag. Ophalen huurauto en naar overnachtingsplaats. Iemand een tip voor een fijne plek die gunstig ligt om onze dag erna te starten?
2: SF - San Simeon: We verwachten vroeg op te zijn en snel op pad. Lange route voor de boeg, maar we denken dat het haalbaar is om dit met 1 overnachting te doen. Walvistour en aquarium willen we niet doen. Wel graag 17-Mile Drive! We willen een kijkje nemen bij McWay Falls/ Julia Pfeiffer State park. Voor San Simeon de zeeolifantenkolonie bekijken bij Piedras Blancas.
3: San Simeon - LA: korte stops wellicht in Pismo Beach of Santa Barbara.
4: LA: willen hier graag zien Venice Beach, Venice Canals, Santa Monica Pier, Hollywood sign en Griffith Observatory (zonsondergang). Walk of Fame en een rondje rijden in Beverly Hills zou leuk zijn. Denken aan een hotel/ Airbnb in Hollywood? Hop on hop off bus een idee?
5: LA - Seligman: Route 66! Willen graag een stop maken in Oatman.
6: Seligman - Page: heel jammer maar ik krijg Grand Canyon niet in onze route verwerkt
7: Page: kayakken in de Antelope Canyon. Relaxen bij Lake Powell. We hopen dat het hier op 7 sept lekker warm is en we kunnen zwemmen. Relaxmoment.
8: Page - Bryce: mogelijk in de ochtend tour Lower Antelope Canyon (1 uurtje) en daarna naar Bryce. Tour moet nog geboekt, dus kan ook op andere dag.
9: Bryce - Zion: zonsopgang in Bryce bekijken. Daarna naar Springdale. Kunnen deze dag al iets moois bekijken in het park. We zijn geen echt grote hikers en hebben hier maar 1 overnachting. Canyon Overlook Trail staat al op ons lijstje en mogelijk de Narrows inlopen.
10: Zion - Las Vegas: kunnen zeker de ochtend nog in Zion besteden.
11: Las Vegas: nog geen concrete plannen hier. Willen ons hier wat mee laten slepen in de toeristische hotspots en de gekte. Zijn geen gok- of shopfanaten.
12: Las Vegas - Death Valley: zoek nog een goede overnachtingsplek in DV!
13: Death Valley - Lee Vining: bezoeken Mono Lake
14: Lee Vining - Yosemite: hier loop ik steeds op vast. Op de een of andere manier "verzuip" ik in Yosemite.
15: Yosemite: tips over het invullen van de tijd in Yosemite zijn welkom!
16: Yosemite - San Francisco: in principe nog tijd in Yosemite. Hier Mariposa doen?
17: SF: we hebben minstens 2 volle dagen SF. We willen hier sowieso Alcatraz bezoeken. Verder de toeristische plekken aandoen. Onze vakantie relaxed afsluiten. We overwegen een Airbnb.
18: SF: rustige dag in SF.
19: SFO - naar huis: in de middag terugvlucht, ontspannen opstaan, huurauto inleveren en dan naar huis.
Ik zit met het niet aandoen van de Grand Canyon in mijn maag (ook omdat ik Monument Valley heel graag wil zien, maar dit niet haalbaar acht in deze route) maar wil ook echt bij Page kunnen doen wat we willen.
Ik heb ook overwogen om Zion eruit te halen, maar ben dan ook bang dat we iets moois missen. Mensen lijken overwegend meer te hebben met Zion dan met GC, of zie ik dat fout?
Met name mijn man is meer van de viewpoints dan kilometerlange hikes. We zijn geen treuzelaars in de ochtend en halen altijd het maximale uit onze dag. Ik hoop daarom genoeg tijd te hebben in Zion.
Bij Yosemite weet ik niet goed waar ik moet overnachten en hoe deze dagen in te vullen.
We zijn grote dierenliefhebbers en zouden plekken waar dieren in het wild te zien zijn, of bijvoorbeeld een EERLIJKE sanctuary/opvang erg leuk vinden. Qua wildlife vind ik niet zo veel in deze route. Wellicht is in Yosemite daar wel aan tegemoet te komen.
Jullie tips zijn welkom!