Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tima1317: rondje westkust - is dit haalbaar?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tima1317
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis tima1317: rondje westkust - is dit haalbaar?

Bericht door tima1317 »

Hallo allemaal,

Al een poos lees ik mee en doe ik veel informatie op dankzij dit forum. Dank daarvoor!
Nu onze tickets vastliggen voor september is het hoog tijd om onze route definitief te maken. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig, want we blijken van het kaliber te veel willen in te weinig tijd. Helaas was dit het maximaal haalbare qua tijd, daar kunnen we niets meer aan doen. De invulling natuurlijk wel.

Vooropgesteld zijn wij een jong stel met een liefde voor autorijden en roadtrippen. Meer dan de gemiddelde persoon houden wij van het rijden en onderweg zijn an sich. We hebben ook wel ervaring met rondreizen per auto.
Daarnaast hebben we ook het gevoel dat we in de beperkte tijd het maximale willen zien ("je gaat maar 1x!"). Maar uiteraard niet tegen elke prijs, een uitputtingsslag is natuurlijk niet de bedoeling en daarom graag jullie advies.

1: reis naar SFO, aankomst in de middag. Ophalen huurauto en naar overnachtingsplaats. Iemand een tip voor een fijne plek die gunstig ligt om onze dag erna te starten?
2: SF - San Simeon: We verwachten vroeg op te zijn en snel op pad. Lange route voor de boeg, maar we denken dat het haalbaar is om dit met 1 overnachting te doen. Walvistour en aquarium willen we niet doen. Wel graag 17-Mile Drive! We willen een kijkje nemen bij McWay Falls/ Julia Pfeiffer State park. Voor San Simeon de zeeolifantenkolonie bekijken bij Piedras Blancas.
3: San Simeon - LA: korte stops wellicht in Pismo Beach of Santa Barbara.
4: LA: willen hier graag zien Venice Beach, Venice Canals, Santa Monica Pier, Hollywood sign en Griffith Observatory (zonsondergang). Walk of Fame en een rondje rijden in Beverly Hills zou leuk zijn. Denken aan een hotel/ Airbnb in Hollywood? Hop on hop off bus een idee?
5: LA - Seligman: Route 66! Willen graag een stop maken in Oatman.
6: Seligman - Page: heel jammer maar ik krijg Grand Canyon niet in onze route verwerkt :( De enige oplossing die ik zou zien is GC aan te doen op weg naar Page. Maar ik denk dat dit niet haalbaar is ... Page en alles wat daar te doen is lijkt ons prachtig en we willen daar graag 2 nachten zijn. We willen vroeg weg uit Seligman en vandaag mogelijk al Horseshoe Bend en Glenn Canyon Dam bekijken.
7: Page: kayakken in de Antelope Canyon. Relaxen bij Lake Powell. We hopen dat het hier op 7 sept lekker warm is en we kunnen zwemmen. Relaxmoment.
8: Page - Bryce: mogelijk in de ochtend tour Lower Antelope Canyon (1 uurtje) en daarna naar Bryce. Tour moet nog geboekt, dus kan ook op andere dag.
9: Bryce - Zion: zonsopgang in Bryce bekijken. Daarna naar Springdale. Kunnen deze dag al iets moois bekijken in het park. We zijn geen echt grote hikers en hebben hier maar 1 overnachting. Canyon Overlook Trail staat al op ons lijstje en mogelijk de Narrows inlopen.
10: Zion - Las Vegas: kunnen zeker de ochtend nog in Zion besteden.
11: Las Vegas: nog geen concrete plannen hier. Willen ons hier wat mee laten slepen in de toeristische hotspots en de gekte. Zijn geen gok- of shopfanaten. :)
12: Las Vegas - Death Valley: zoek nog een goede overnachtingsplek in DV!
13: Death Valley - Lee Vining: bezoeken Mono Lake
14: Lee Vining - Yosemite: hier loop ik steeds op vast. Op de een of andere manier "verzuip" ik in Yosemite. :) Ik zou graag de seqouia's bij Mariposa willen zien. Is dit haalbaar? Waar overnachten gezien de planning?
15: Yosemite: tips over het invullen van de tijd in Yosemite zijn welkom!
16: Yosemite - San Francisco: in principe nog tijd in Yosemite. Hier Mariposa doen?
17: SF: we hebben minstens 2 volle dagen SF. We willen hier sowieso Alcatraz bezoeken. Verder de toeristische plekken aandoen. Onze vakantie relaxed afsluiten. We overwegen een Airbnb.
18: SF: rustige dag in SF.
19: SFO - naar huis: in de middag terugvlucht, ontspannen opstaan, huurauto inleveren en dan naar huis.

Ik zit met het niet aandoen van de Grand Canyon in mijn maag (ook omdat ik Monument Valley heel graag wil zien, maar dit niet haalbaar acht in deze route) maar wil ook echt bij Page kunnen doen wat we willen.

Ik heb ook overwogen om Zion eruit te halen, maar ben dan ook bang dat we iets moois missen. Mensen lijken overwegend meer te hebben met Zion dan met GC, of zie ik dat fout?
Met name mijn man is meer van de viewpoints dan kilometerlange hikes. We zijn geen treuzelaars in de ochtend en halen altijd het maximale uit onze dag. Ik hoop daarom genoeg tijd te hebben in Zion.

Bij Yosemite weet ik niet goed waar ik moet overnachten en hoe deze dagen in te vullen.
We zijn grote dierenliefhebbers en zouden plekken waar dieren in het wild te zien zijn, of bijvoorbeeld een EERLIJKE sanctuary/opvang erg leuk vinden. Qua wildlife vind ik niet zo veel in deze route. Wellicht is in Yosemite daar wel aan tegemoet te komen. :)

Jullie tips zijn welkom! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Route Tima1317 rondje westkust - is dit haalbaar?

Bericht door Marcopstal »

1) Ik zou dan toch al proberen om tot de omgeving Monterey te rijden na aankomst. Afhankelijk van het tijdstip moet dat mogelijk zijn.
2) SF - San Simeon zou dan Monterey - San Simeon kunnen worden. Houd er rekening mee dat als er mist is deze meestal pas tegen de middag wegtrekt en dat dit een enorm verschil in de beleving van de kustroute en de 17-mile drive maakt.
3) In Pismo beach is geen kneit te zien.
4) Als je in de regio Santa Monica logeert dan kan dit best. Beverly Hills ligt tussen beide in.Hollywood op het einde van de dag en dan daar logeren.
5) Waarom kies je hier voor Seligman ? Veel is daar niet. Ik zou doorrijden tot Williams.
6) Als je doorreed tot Williams is de GC wel te bezoeken, althans voldoende om een aantal impressies mee te nemen. Als je twee nachten in Page bent waarom zou je onderweg erheen dan al Horseshoe Bend en Glen Canyon dam willen doen ?
9) Zion zal niet eenvoudig worden op deze wijze.
12) De beste locatie in DV is Furnace Creek, veel opties zijn er overigens niet?
13) Bodie niet ????
14) Overnachten bij voorkeur in de vallei, toch minstens voor de eerste nacht. Alles buiten het park kost je veel tijd heen en weer. De tweede nacht zou je kunnen opteren voor Oakhurst om dan van daaruit via Mariposa Grove en Glacier Point richting SF te rijden (al kan dat uiteraard ook in de andere richting). Beide liggen langs de weg van de vallei naar Oakhurst.

MV zit er niet in.

Dieren in het wild, daar moet je geluk voor hebben. De meeste wilde dieren heb ik doorheen de jaren gezien in Death Valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis tima1317: rondje westkust - is dit haalbaar?

Bericht door Nathalie21 »

Ik heb de route even uitgeschreven zonder de opmerkingen er bij, dat leest wat prettiger. Je zou, als je toch al lekker aan het doorrijden bent de Grand Canyon onderweg naar Page mee kunnen pakken. Op tijd vertrekken vanuit Seligman, ruim anderhalf uur rijden en dan vanuit de Grand Canyon is het bijna 2 en half uur naar Page.

Je kunt er ook voor kiezen te overnachten bij de Grand Canyon, de zonsopgang mee te pakken en weer op tijd door te rijden naar Page.

Dag 1: huis - SFO
Dag 2: SF - San Simeon
Dag 3: San Simeon - Los Angeles met stop in Santa Barbara (lange dag!!)
Dag 4: LA
Dag 5: LA - Seligman
Dag 6: Seligman - Grand Canyon - Page (vroeg op staan, eind van de middag naar Page)

of
Dag 6 Seligmon - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page

Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce - Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: LAs Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek)
Dag 13: Death Valley - Lee Vining
Dag 14: Lee Vinging - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: SFO - huis
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Goh, al zo snel reacties, dat had ik niet verwacht. Bedankt beiden! Ook voor het leesbaar neerzetten van mijn (nog niet zo fraaie, begrijp ik) route.

De optie van marcopstal om tot Monterey door te rijden neem ik serieus mee. Ik sla op het eerste oog even achterover van de hotelprijzen (dat deed ik toch al) maar goede tip. We landen om 15.30u.

Je optie om door te rijden tot Williams heb ik niet overwogen en pas ik aan.

Lee Vining kozen we voor omdat ik dat hier een aantal keren teruglas als goed uitgangspunt. Bodie is aantrekkelijker?

We willen de volle dag Page benutten met kayakken, zwemmen, mogelijk nog de Lower Antelope Canyon in. Maar misschien Horseshoe bend en Glenn Canyon dan op de dag van vertrek meepakken?

MV zit er inderdaad niet in. Dank voor jouw tips!

Nathalie,

Grand Canyon tussen Seligman en Page meenemen, tja, ik zou liegen als ik daar niet aan gedacht had... Maar ik vond dat het gekkenwerk werd. Met mogelijk overnachten in Williams (ietwat tijdwinst) lukt het wellicht. Besef me uiteraard terdege dat het dan beperkt blijft tot enkele viewpoints. Dat doet het geen eer aan, maar het zou mooi zijn als we het toch kunnen zien. Ik denk erover na, ook jij bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert

Zelfs vanuit Seligman zou ik via de GC rijden. De kortste route is 330 km. Via de Gc wordt dat dan 375 km. Voor 45 km meer zie ik niet in waarom je er niet langs zou rijden.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Als je de viewpoints aan de Desert View Drive (van Grand Canyon Village richting Cameron) aandoet dan krijg je al een hele goede indruk van de Grand Canyon.
Wij waren daar in oktober 2017 en van ons 4-en was alleen ik er al eerder geweest. De anderen vonden Grand Canyon Village een grote afknapper vanwege de enorme drukte en het hoge Disney gevoel. De viewpoints aan die Desert View Drive vonden ze wel de moeite waard.

In Bodie kun je niet overnachten, dat is een ghosttown.

Als je niet echt van hiken houdt en niet veel tijd hebt kun je evt ook overwegen om van Zion de Kolob Terrace Road en/of de Kolob Canyon Road te rijden en daar wat korte wandelingen te doen. Wij vonden het daar iig erg mooi en gaan er dit jaar weer heen. Zion Valley slaan we ook dit keer weer over vanwege de enorme drukte.
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cheesecake »

Afgelopen jaar waren wij aan het einde van de middag bij horseshoe bend en dat was niet ideaal ivm stand van de zon. Ik zou die dus sowieso ‘s ochtends doen.

En ik zou inderdaad Williams-GC-Page doen, kan makkelijk als je alleen maar wat viewpoints bekijkt!
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Super om te lezen. Het wordt dus Williams ipv Seligman en ik heb de Desert View Drive genoteerd, dank Trails! Ook voor de tips in Zion. Die enorme drukte staat ons ook wat tegen maar zullen we deels voor lief moeten nemen vrees ik.

Cheesecake, fijne tip! Dan gaan we Horseshoe bend in de ochtend meepakken.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je de 1ste keer boven de GC staat krijg je echt het "wauw" gevoel, is toch wel bijzonder, maar na een tijdje heb je het wel gezien want het lijkt toch allemaal veel op elkaar. Ik zou zeker wel stoppen bij het punt Desert View Watchtower (met een mooie uitzichttoren) aan de Desert View Drive. Je hebt daar ook mooi zicht op de Colorado rivier.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Ik merk dat al veel volgeboekt is in Yosemite (of ik moet een wel hele zware portemonnee meenemen).

Is het een idee om de 1e nacht te overnachten in El Portal? Kan daar nu Yosemite View Lodge reserveren voor 193 euro voor 1 nacht. Niet meer annuleerbaar maar dat is niets meer lijkt het.
El capitan, Tunnel view, Glacier Point op deze dag?

En dan de 2e nacht omgeving Oakhurst (Fish camp?) om seqouia's te bekijken? Of bijv Miners Inn in Mariposa?

Als dat een goede planning is vind ik het niet erg om niet annuleerbaar te boeken.
Marcopstal
Amerika-expert

El Portal is veruit de beste locatie buiten de vallei. De afstand is te doen. Oakhurst ligt behoorlijk voor Glacier Point en de Mariposa Grove aangezien beide langs de weg naar oakhurst liggen.

Mariposa ligt een beetje aan de foute kant.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat pas in september, dan is de kans groot dat er nog wel iets vrij komt in het park. Kijk je op www.travelyosemite.com? Lastig dat El Portal niet te annuleren is. Als je niet wilt gokken zou ik dat reserveren.
En als je de route omdraait, is er dan ook niet in het park te vinden?

Wat betreft de kust: wij reden in 2017 naar Cambria, dat is goed te doen vanuit SF. Maar toen wij er waren was een deel van de kustweg afgesloten, dus is niet helemaal vergelijkbaar.
Voor de invulling van Yosemite kun je eens naar onze reisverslagen kijken, en naar mijn wandelsite. En kijk eens naar dit topic.
De Mariposa Grove kun je doen op de dag dat je naar SF rijdt. Een overnachting in Wawona, Fishcamp of Oakhurst is dan niet gek.
tima1317 schreef:
18 mar 2019, 15:39
6: Seligman - Page: heel jammer maar ik krijg Grand Canyon niet in onze route verwerkt :( De enige oplossing die ik zou zien is GC aan te doen op weg naar Page. Maar ik denk dat dit niet haalbaar is ... Page en alles wat daar te doen is lijkt ons prachtig en we willen daar graag 2 nachten zijn. We willen vroeg weg uit Seligman en vandaag mogelijk al Horseshoe Bend en Glenn Canyon Dam bekijken.
Je zou een dag kunenn winnen door maar 1 stop te doen tussen Las Vegas en Yosemite. Of rij in 1 dag van La naar de GC.
Overnachten in het park is erg mooi, zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
tima1317 schreef:
Met name mijn man is meer van de viewpoints dan kilometerlange hikes.
Er is toch wel een tussenvorm? Doe toch zeker een paar wnadleingen, je ziet en genet dan zoveel meer van een park! Kijk eens op mijn wandelsite voor korte wandelingen.
tima1317 schreef:
We zijn grote dierenliefhebbers en zouden plekken waar dieren in het wild te zien zijn, of bijvoorbeeld een EERLIJKE sanctuary/opvang erg leuk vinden. Qua wildlife vind ik niet zo veel in deze route. Wellicht is in Yosemite daar wel aan tegemoet te komen. :)
Wij hebben in 2017 twee keer een beer gezien in Yosemite, maar dat is wel uitzonderlijk. Bij Kanab heb je het Best Friends Animal Society.

Marianne
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Hallo Marianne,

Dank voor jouw reacties. Ik heb al veel gelezen op jouw site, heel fijn! Bedankt voor alle moeite die jij steeds weer steekt in het adviseren van mensen zoals ik.

Over Yosemite; ik kwam Housekeeping Camp ($108 per nacht) tegen, ook in jouw adviezen. Het lijkt me erg leuk om toch ergens dat kampeer gevoel mee te maken en Yosemite lijkt me de uitgelezen plek daarvoor. Ik lees dat je er zelf mag bbqen en koken. Kun je er boodschappen doen daarvoor? En hout is verkrijgbaar neem ik aan?

Als we twee nachten zouden kamperen en ik Mariposa grove op de weg naar SF zou doen, is een stop in Oakhurst niet meer nodig?
Of toch beter 1x Housekeeping en 1x Oakhurst?

We willen zeker korte wandelingen gaan maken, absoluut!

Mijn man kwam met de volgende aanpassing.

9. Bryce - Zion
10. Zion - Las Vegas
11. LV
12. LV
13. LV - Death Valley - Bishop
14. Bishop - Yosemite (Housekeeping Camp)
15. Yosemite (Housekeeping of Oakhurst).
16. Yosemite - SF

Hij vind Death Valley idioot duur om te overnachten. Zijn argument was om dan in Las Vegas lekker rustig aan te kunnen doen, zwemmen. Opladen voor de volle dag na LV. In Death Valley wil hij enkel hele korte wandelingen maken ivm hitte.
Ik twijfel nog een beetje over deze aanpassing. Hij wil stiekem natuurlijk ook een dagje extra Vegas erin fietsen denk ik ;)
Maar Marianne, jij noemde dit ook als ide, dus wellicht is het toch haalbaar. Is LV - Death Valley - Bishop dan een goed idee?
Ik zelf zou die "gewonnen" dag dan eerder bij Zion willen zetten? Maar dat lijkt me een kwestie van keuzes.

Hoe ver is het over de Tioga road vanaf bijvoorbeeld Lee Vining naar de Valley? Ik krijg de reistijden nu niet te zien op Google Maps ivm sluiting Tioga pass.

Wat betreft GC, ik lees ook dat veel mensen zo ver uit het park overnachten dat ik onze optie met doorrijden naar Page bijna gewoon efficiënter vind. In 1x van LA naar GC, tja; we willen route 66 goed meepakken. Ik denk dat die dag maar blijft zoals hij nu staat. We zijn al op tijd in de ochtend in GC dus ik denk dat we dan wel tijd hebben om de highlights te zien.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik ben dan wel geen Marianne, maar wij hebben ook een aantal jaren geleden overnacht in Bishop. Via Death Valley gereden, waar we een paar keer hebben gestopt (niet echt gewandeld, behalve naar Zabriskie Point). Wij vonden het goed te doen. De rit door het park is sowieso al mooi. Als je toch ergens een dag wilt besparen is het een prima optie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Ingrid, hartstikke fijn jouw reactie! Dan gaan we dat zo doen denk ik. Nu op zoek naar hotel voor Las Vegas, dat is ook een studie op zich!
Langzaam krijgt het vorm, ik droom zowat iedere nacht over mijn "planning". Leuk om mee bezig te zijn!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn inderdaad fan van Housekeeping Camp. Je hebt er meer ruimte dan in de tenten van Half Dome Village; de picknick tafel is fijn, en je zit mooi aan de Merced River, Het kan er soms wel wat rumoerig zijn, maar in principe is het vanaf 11 uur wel stil.
Er is een kampwinkel bij Housekeeping Camp en er zijn grotere winkels in Half Dome Village en Yosemite Village. Zie daarvoor ook https://www.travelyosemite.com/things-t ... groceries/

Marianne
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Super, we willen dat graag boeken.
Is het dan verstandig om 2 nachten te doen, en dan op weg naar SF via Mariposa Grove te bezoeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou inderdaad twee nachten HKC doen, dat geeft je een volle dag in de vallei. En wat meer rust.

Marianne
tima1317
Amerika-ontdekker

Bericht door tima1317 »

Weer een vraagje. In Las Vegas zie ik door de bomen het bos niet meer. We willen een redelijk betaalbaar hotel.

Liefst met fijn zwembad, we willen graag zwemmen. Een zwemparadijs zou fijn zijn, maar als dat totale gekte betekent liever iets kleiner en rustiger.

Liever geen resortfees en duur parkeren.
Het liefst wat centraler en op de strip, maar een kleine afstand lopen of bijv een treintje / shuttle is ook prima.

Bestaat zoiets? :lol:
Heb nu een reservering bij Best Western plus Casino Royale (geen resortfee en gratis parking), maar vind het zwembad misschien toch wat klein?

Iemand aanbevelingen?
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Als je kiest voor een hotel met groot zwembad en aan de strip ontkom je haast niet aan resort fees.

The Mirage vind ik zelf een erg fijn hotel wat niet te massaal aanvoelt, en zeker doordeweeks prima betaalbaar is. Hier betaal je wel resort fee maar heeft wel een erg mooi en groot zwem gedeelte + het ligt op een mooi centraal stuk van de strip. MGM grand kan je ook kiezen, ligt wel wat meer op de rand van de strip, heeft mooie zwembaden maar heeft wel een resort fee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer